znecula, la 13 Jul 2005, 20:23, a spus:
Daca nu pui acest presostat, motorul va functiona pana se va distruge.
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.
Presostatul meu este mecanic. Practic o bila astupa o gaura si este sustinuta de un arc a carui forta de apasare asupra bilei este reglabila printr-un surub. La 7 bila nu mai poate tine presiunea (acolo am reglat presostatul) si aerul iese afara. In cazul asta opresc compresorul.
Daca am treaba si nu o fac (oprirea), intradevar compresorul se incinge. Ce se poate intampla?
Daca compresorul de frigider este ca la "mama lui" atunci pe el se afla (in zona contacte electrice) o capsula lipita de carcasa motorului si care contine un bimetal care in cazul incalzirii excesive a motorului, il decupleza de la curent si nu mai poate fi pornit pana nu se raceste carcasa.
Am patit asta de mai mai multe ori si in final, dupa niste ani am schimbat motorul, dar nu pentru ca ar fi patit ceva ci pentru ca am gasit unul mai "cu muschi" (putere si debit mai mare).
Dar ....
un presostat care sa opreaca si sa porneasca motorul este o protectie binevenita pe orice compresor.
Revenind un pic si la suflai, daca acesta este un Beginner ESB 100 (de exemplu), acesta are parghie de oprire a aerului atunci cand nu se vopseste si deci, un furtun de cativa metrii poate fi pe post de "vas tampon".
Cel mai mare "mancator" de aer dintre aerografe este cel "rusesc" pentru ca nu este prevazut cu oprirea aerului ci doar cu a vopselei. Daca este bine reglata presiunea de iesire atunci compresorul meu face fata cu scces, dar daca ar fi fost doar furtunul, nu stiu daca mai face fata.
Vasul meu tampon are cam 20-22 l.
Bafta!