Modelism - RHC Forum: Motor de frigider - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Motor de frigider

#16 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 11 July 2005 - 08:03 AM

o sa incerc shi vad eu ce iese ca vreau sa il folosesc la o freza dentara dar din cate am intzeles merge shi unul din compresor de frigider
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#17 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 July 2005 - 08:33 AM

Nu stiu ce debit trebuie pt o freza dentara.
Un compresor de frigider e cel mai indicat deoarece il poti procura si moka.
Cum am zis trebuie sa stii debitul de aer.
0

#18 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 July 2005 - 08:38 AM

Didisor,
Orice recipient e bun, dar cu cat e mai mare cu atat mai bine

Atentie la presiune. Orice improvizatie de asta se face pe proprie raspundere.

E bine sa testezi recipientul la presiuni de macar 2,5 ori presiunea nominala.
0

#19 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 11 July 2005 - 09:06 AM

Znecula
stiu cum e cu improvizatiile si de acccea imi este cam teama
dar...doar motorul de frigider nu merge direct fara recipient si restul pieselor?
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#20 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 11 July 2005 - 09:35 AM

didisor, la 11 Jul 2005, 09:06, a spus:

dar...doar motorul de frigider nu merge direct fara recipient si restul pieselor?

Asta depinde in mare masura de ce aerograf folosesti.
Daca ai unul cu dubla actiune, in loc de vasul tampon, poti folosi un furtun lung, dar tot inprovizatie se numeste.
@Znecula,

Citeaza

1-mai trebuie o supapa de sens;

Poate sa fie, dar nu este musai necesara. Functioneaza foarte bine si fara.

Citeaza

2-presostatul trebuie sa asigure golirea compresorului dupa ce presiunea in butelie a ajuns la cea prescrisa.
Adicatrebuie sa fie dotat cu o supapa de refulare care e actionata atunci cand intrerupe alimentarea motorului, si goleste circuitul de incarcare inainte de supapa de sens.
Altfel cand presiunea in butelie scade si presostatul realimenteaza motorul, ( 6bari in cazul meu), acesta fiind sub presiune nu va porni.
De altfel asa are orice compresor cat de cat cu pretentii.

Precizarea asta este f.buna. Mie mi-a scapat din text. Multumesc!
Bafta!
0

#21 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 11 July 2005 - 09:54 AM

eu am vorbit cu nenea bitex shi el zicea ca are shi a folosit la o freza dentara un compresor din asta deci ar trubi sa merga asha ca o sa incerc sa imi fac unul numai sa imi zica shi mie cineva ce e presostatul ala????? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#22 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 11 July 2005 - 10:45 AM

e un aerograf ptr incepatori de fapt mai pe romaneste un suflai
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 July 2005 - 11:20 AM

D3xt3r_Jr., la 11 Jul 2005, 09:54, a spus:

eu am vorbit cu nenea bitex shi el zicea ca are shi a folosit la o freza dentara un compresor din asta deci ar trubi sa merga asha ca o sa incerc sa imi fac unul numai sa imi zica shi mie cineva ce e presostatul ala????? ;)

Nu din cauza compresorului functioneaza turbina aia ci din cauza rezervorului de aer. N-am incercat pe direct, dar posibil sa nu faca fata, adica debitul sa fie prea mic. Asa pare la prima vedere. O sa verific daca iti merge turbina direct la compresor. Dar in principiu nu-i bine, ca aerul e compresibil si daca nu folosesti continuu, se acumuleaza undeva presiune, posibil in ceva flexibil (poate in furtun) si din cauza lipsei de automatizare se poate intampla sa se sparga sau sa cedeze ceva.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#24 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 July 2005 - 01:50 PM

Didisor,
ia aminte la ce zice Bitex. Trebuie un vas tampon ca sa ai rezerva de aer si o presiune cat de cat constanta.
De asta am spus ca vasul trebuie sa fie cat mai mare.
Fara un vas tampon nici presostatul nu prea isi are rostul.
0

#25 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 13 July 2005 - 06:31 PM

da ce e presostatul ala ca m-atzi innebunit cu el??????
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#26 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 July 2005 - 07:05 PM

O explicatie simpla, simpla de tot, capatata din folclor, ar fi cam asa: un dispozitiv (mai degraba senzor) care la atingerea unei anumite presiuni (prestabilita si posibil de setat printr-un mijloc oarecare) actioneaza ceva. De regula deconecteaza compresorul. Si-l reconecteaza cand presiunea scade sub o anumita valoare. Sa zicem o camera etansa, o membrana si un contact electric pe acolo.
E un fel de element de optimizare a functionarii si de siguranta in final. Daca reglezi presostatul pentru 6 atmosfere, la 6 iti deconecteaza alimentarea compresorului. Presupunem ca la mai mult deja intra in functiune o supapa de siguranta. Poate nu gresesc mult, dar ma documentez dupa o carte si-ti spun mai exact.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#27 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 13 July 2005 - 08:14 PM

E bine Bitex.
0

#28 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 13 July 2005 - 08:23 PM

Daca nu pui acest presostat, motorul va functiona pana se va distruge.
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.
Cel care se vede in agregatul meu e de la un ap. de aer conditionat de 12 000 BTU. Deci maricel.
Deci nu te astepta la un debit de aer prea mare.
Pt un suflai merge. Daca pui vreo scula mai lacoma si cu care lucrezi timp indelungat, treci la un compresor mai vanjos.
Sfaturile astea ti le dau din practica nu din teorie.
0

#29 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 14 July 2005 - 08:19 AM

znecula, la 13 Jul 2005, 20:23, a spus:

Daca nu pui acest presostat, motorul va functiona pana se va distruge.
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.

Presostatul meu este mecanic. Practic o bila astupa o gaura si este sustinuta de un arc a carui forta de apasare asupra bilei este reglabila printr-un surub. La 7 bila nu mai poate tine presiunea (acolo am reglat presostatul) si aerul iese afara. In cazul asta opresc compresorul.
Daca am treaba si nu o fac (oprirea), intradevar compresorul se incinge. Ce se poate intampla?
Daca compresorul de frigider este ca la "mama lui" atunci pe el se afla (in zona contacte electrice) o capsula lipita de carcasa motorului si care contine un bimetal care in cazul incalzirii excesive a motorului, il decupleza de la curent si nu mai poate fi pornit pana nu se raceste carcasa.
Am patit asta de mai mai multe ori si in final, dupa niste ani am schimbat motorul, dar nu pentru ca ar fi patit ceva ci pentru ca am gasit unul mai "cu muschi" (putere si debit mai mare).
Dar .... un presostat care sa opreaca si sa porneasca motorul este o protectie binevenita pe orice compresor.

Revenind un pic si la suflai, daca acesta este un Beginner ESB 100 (de exemplu), acesta are parghie de oprire a aerului atunci cand nu se vopseste si deci, un furtun de cativa metrii poate fi pe post de "vas tampon".
Cel mai mare "mancator" de aer dintre aerografe este cel "rusesc" pentru ca nu este prevazut cu oprirea aerului ci doar cu a vopselei. Daca este bine reglata presiunea de iesire atunci compresorul meu face fata cu scces, dar daca ar fi fost doar furtunul, nu stiu daca mai face fata.
Vasul meu tampon are cam 20-22 l.

Bafta!
0

#30 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 14 July 2005 - 09:50 AM

Nu ma pricep la aerografe sau la alte scule de vopsit.
Ceea ce numesti tu presostat e de fapt o supapa de siguranta.
Presostatul e prevazut cu contacte electrice pt comanda motorului.
Daca instalatia ta nu scapa aer pe nicaieri cand nu e folosita, nici nu e nevoie de un alt intrerupator pe alimentare.
Presostatul face toata treaba fara o alta supraveghere.
Dar cred ca am discutat destul pe tema presostatului.
Daca nu ai vazut unul, mergi intr-un magazin unde se vand compresoare si intreaba vanzatorul care e presostatul.
Vei vedea atunci despre ce e vorba.

Stima.
0

#31 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 14 July 2005 - 10:10 AM

znecula, la 14 Jul 2005, 09:50, a spus:

Nu ma pricep la aerografe sau la alte scule de vopsit.
Ceea ce numesti tu presostat e de fapt o supapa de siguranta.
Presostatul e prevazut cu contacte electrice pt comanda motorului.
Daca instalatia ta nu scapa aer pe nicaieri cand nu e folosita, nici nu e nevoie de un alt intrerupator pe alimentare.
Presostatul face toata treaba fara o alta supraveghere.
Dar cred ca am discutat destul pe tema presostatului.
Daca nu ai vazut unul, mergi intr-un magazin unde se vand compresoare si intreaba vanzatorul care e presostatul.
Vei vedea atunci despre ce e vorba.

Stima.

Exact! Este supapa de siguranta si nu presostat propriuzis (stiu ce este si cum arata :D ).
De restul, asa este, se gasesc de cumparat si vazatorul ar trebui sa stie sa dea explicatiile necesare.
Bafta!
0

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 20 July 2005 - 09:06 AM

Ar fi de facut o precizare: la o astfel de instalatie, nu este suficinet numai presostatul, ci e nevoie si de un regulator de presiune! Presostatul, asa cum s-a aratat mai sus, opreste motorul la o presiune maxima data si il porneste la o presiune minima data. Este bine ca acest histerezis sa fie de cel putin 4 - 5 bari, in acest fel motorul nu se incinge prea tare. Regulatorul de presiune asigura o presiune constatnta la iesire, indiferent de consum (intre anumite limite, date de calitatea regulatorului). Fara acest instrument este destul de dificil de lucrat: in butelie pot fi de obicei 6 -7 bari, dar aerograful lucreaza la 0,8 - 1,2 bari! Un robinet nu rezolva treaba decit aparent: daca aerul curge prin aerograf se poate regla cit de cit o "presiune" (defapt debit!) buna de lucru. La oprirea aerografului insa, presiunea incepe sa creasca pe furtun pina ajunge la egalitate cu cea din rezervor (deci 5-7 bar!!!). Va dati seama ce se intimpla la repornirea aerografului, asta daca intre timp furtunul nu a sarit de la locul lui!
0

#33 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 20 July 2005 - 09:13 AM

Crios, la 7 Jul 2005, 16:34, a spus:

Iti trebuie:
- vas tampon (ala kaki din imagine asta este)
- reductor de presiune care are si robonet, de preferat unul cu ac (ala care are capacul rosu, dar nu neaparat acelasi)
- presostat (poate sa fie si mecanic)
- manometru - de preferat 2 bucati - unul pentru presiunea din vasul tampon care iti arata presiunea din aceasta
- unul pe iesire, dupa reductor care iti arata presiunea spre aerograf

vezi la liniuta a doua :rolleyes:
Bafta!
0

#34 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 09:21 AM

Z-mare,
Corect. Daca-l voi folosi pt. vopsit il voi echipa obligatoriu cu regulator.
Deocamdata bat capse cu el si mai suflu spanul pe la strung si la freza cand fac curat.
0

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 20 July 2005 - 12:24 PM

pai la suflat spanul iti trebuie musai regulator: daca ungiul de incidenta al liniilor de molecule de aer care...... :D
OK!
0

#36 Useril este offline   rodanny 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2005 - 12:42 PM

Salutari..
Am citit tot topicul...si am o intrebare...

Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?
Are cineva idee ce debit are un motor de frigider?
Danny
danny@xnet.ro
0

#37 Useril este offline   jaffar 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 20-May 05

Postat 20 July 2005 - 12:45 PM

rodanny, la 20 Jul 2005, 13:42, a spus:

Salutari..
Am citit tot topicul...si am o intrebare...

Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?
Are cineva idee ce debit are un motor de frigider?
Danny
danny@xnet.ro

motorul de frigider se raceste cu ulei. mai precis, este scufundat intr-o bila neagra plina cu ulei :D
A physics truck just turned over outside! There’s physics everywhere!
0

#38 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 01:09 PM

Se incalzeste, dar un compresor ca acesta e pentru aplicatii usoare.
Pt. hobby.
Pt un debit mare de aer treci la ceva profi.
0

#39 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 20 July 2005 - 01:10 PM

rodanny, la 20 Jul 2005, 12:42, a spus:

Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?

Ba se incinge.
Daca are presostat, in timpul in care "sta", se mai raceste.
Daca nu are atunci trebuie oprit din cand in cand.
Daca nu este oprit, atunci se va opri singur cand bimetalul care se afla in capsula rotunda lipita de carcasa motorului(in cutia contactelor) va opri alimentarea.
Compresorul va porni cand se va raci si bimetalul va reveni la forma initiala inchizand circuitul electric.
Asta la motor de frigider, congelator, etc. Pe ala de pe aer conditionat nu-l cunosc.
Motorul de frigider se incalzeste si cand lucreaza la "mama lui" asa ca nu-s probleme.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Crios: 20 July 2005 - 01:11 PM

0

#40 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 01:15 PM

Pt racire ar trebui un ventilator suplimentar.
Nu va fi prea eficient deoarece compresorul nu e prevazut cu aripioare de racire.
O idee ar fi sa-l scufunzi intr-un vas cu alt lichid de racire......Vax. Mai bine un compresor ca lumea.
0

#41 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 20 July 2005 - 01:17 PM

Crios,
si compresorul de aer cond. are protectie termica.
0

#42 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 20 July 2005 - 01:31 PM

znecula, la 20 Jul 2005, 13:17, a spus:

Crios,
si compresorul de aer cond. are protectie termica.

Nu stiam. Multumesc de informatie.
La momentul asta cred ca in acest topic exista suficiente informatii pentru cine va dori sa-si construiasca un compresor cu care sa-si poata vopsi fara griji "obiectul" si care va functiona bine cu orice tip de aerograf.
Nu stiu ce debit de aer are un astfel de motor (frigider, are conditionat, etc) dar stiu sigu ca debilul este direct proportional cu puterea motorului.
Cu cat puterea in "W" este mai mare si debilul este mai mare.
Bafta!
0

#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 21 July 2005 - 08:55 AM

Daca ai un rezervor de vre-o 5 - 6 litri si un presostat cu un histerezis de cel putin 4 bari, problema "debitului" si a racirii se cam rezolva! Eventual pentru racire, un ventilator suplimentar intubat ar asigura o racire foarte buna!
0

#44 Useril este offline   didisor 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 23-February 04

Postat 26 July 2005 - 04:36 PM

am primit aerograful de la revell (suflaiul) arata super abia astept sal probez
dar apare o problema exact cum ati spus voi deci ma repet leg suflaiul la compresor (actualmente unul auto) cat timp tin clapeta apasata totul e ok dar cand nu e apasata aerul nu are pe unde sa iasa si cum spuneati voi se va sparge furtunul
ce pot face momentan pana imi termin compresorul cu motor de frigider (pot adapta una din piesele ptr compresor si dupa aceea sal folosesc la celalalt?)
Nu dispera maine o sa fie si mai rau! [B]
0

#45 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 26 July 2005 - 05:35 PM

Didisor, daca nu pui un "vas tampon" intre compresorul auto si "suflai" n-ai rezolvat nimic.
Aerul va iesi in "suturi", iar "suflaiul" va scuipa cu intermitente.
Daca ii pui un "vas tampon" va trebui sa-i pui si un manometru (in cazul in care compresorul nu este prevazut cu asa ceva) pe care sa-l veghezi din cand in cand si sa opresti compresorul cand in vas ai cam 8 (daca acel compresor va fi capabil sa urce pana acolo, daca nu, pana unde urca) si sa-l repornesti cand coboara pe la 3.
Bafta!
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro