Motor de frigider
#20
Postat 11 July 2005 - 09:35 AM
didisor, la 11 Jul 2005, 09:06, a spus:
Asta depinde in mare masura de ce aerograf folosesti.
Daca ai unul cu dubla actiune, in loc de vasul tampon, poti folosi un furtun lung, dar tot inprovizatie se numeste.
@Znecula,
Citeaza
Poate sa fie, dar nu este musai necesara. Functioneaza foarte bine si fara.
Citeaza
Adicatrebuie sa fie dotat cu o supapa de refulare care e actionata atunci cand intrerupe alimentarea motorului, si goleste circuitul de incarcare inainte de supapa de sens.
Altfel cand presiunea in butelie scade si presostatul realimenteaza motorul, ( 6bari in cazul meu), acesta fiind sub presiune nu va porni.
De altfel asa are orice compresor cat de cat cu pretentii.
Precizarea asta este f.buna. Mie mi-a scapat din text. Multumesc!
Bafta!
#21
Postat 11 July 2005 - 09:54 AM
#23
Postat 11 July 2005 - 11:20 AM
D3xt3r_Jr., la 11 Jul 2005, 09:54, a spus:
Nu din cauza compresorului functioneaza turbina aia ci din cauza rezervorului de aer. N-am incercat pe direct, dar posibil sa nu faca fata, adica debitul sa fie prea mic. Asa pare la prima vedere. O sa verific daca iti merge turbina direct la compresor. Dar in principiu nu-i bine, ca aerul e compresibil si daca nu folosesti continuu, se acumuleaza undeva presiune, posibil in ceva flexibil (poate in furtun) si din cauza lipsei de automatizare se poate intampla sa se sparga sau sa cedeze ceva.
Telefon: 0721 385365
#26
Postat 13 July 2005 - 07:05 PM
E un fel de element de optimizare a functionarii si de siguranta in final. Daca reglezi presostatul pentru 6 atmosfere, la 6 iti deconecteaza alimentarea compresorului. Presupunem ca la mai mult deja intra in functiune o supapa de siguranta. Poate nu gresesc mult, dar ma documentez dupa o carte si-ti spun mai exact.
Telefon: 0721 385365
#28
Postat 13 July 2005 - 08:23 PM
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.
Cel care se vede in agregatul meu e de la un ap. de aer conditionat de 12 000 BTU. Deci maricel.
Deci nu te astepta la un debit de aer prea mare.
Pt un suflai merge. Daca pui vreo scula mai lacoma si cu care lucrezi timp indelungat, treci la un compresor mai vanjos.
Sfaturile astea ti le dau din practica nu din teorie.
#29
Postat 14 July 2005 - 08:19 AM
znecula, la 13 Jul 2005, 20:23, a spus:
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.
Presostatul meu este mecanic. Practic o bila astupa o gaura si este sustinuta de un arc a carui forta de apasare asupra bilei este reglabila printr-un surub. La 7 bila nu mai poate tine presiunea (acolo am reglat presostatul) si aerul iese afara. In cazul asta opresc compresorul.
Daca am treaba si nu o fac (oprirea), intradevar compresorul se incinge. Ce se poate intampla?
Daca compresorul de frigider este ca la "mama lui" atunci pe el se afla (in zona contacte electrice) o capsula lipita de carcasa motorului si care contine un bimetal care in cazul incalzirii excesive a motorului, il decupleza de la curent si nu mai poate fi pornit pana nu se raceste carcasa.
Am patit asta de mai mai multe ori si in final, dupa niste ani am schimbat motorul, dar nu pentru ca ar fi patit ceva ci pentru ca am gasit unul mai "cu muschi" (putere si debit mai mare).
Dar .... un presostat care sa opreaca si sa porneasca motorul este o protectie binevenita pe orice compresor.
Revenind un pic si la suflai, daca acesta este un Beginner ESB 100 (de exemplu), acesta are parghie de oprire a aerului atunci cand nu se vopseste si deci, un furtun de cativa metrii poate fi pe post de "vas tampon".
Cel mai mare "mancator" de aer dintre aerografe este cel "rusesc" pentru ca nu este prevazut cu oprirea aerului ci doar cu a vopselei. Daca este bine reglata presiunea de iesire atunci compresorul meu face fata cu scces, dar daca ar fi fost doar furtunul, nu stiu daca mai face fata.
Vasul meu tampon are cam 20-22 l.
Bafta!
#30
Postat 14 July 2005 - 09:50 AM
Ceea ce numesti tu presostat e de fapt o supapa de siguranta.
Presostatul e prevazut cu contacte electrice pt comanda motorului.
Daca instalatia ta nu scapa aer pe nicaieri cand nu e folosita, nici nu e nevoie de un alt intrerupator pe alimentare.
Presostatul face toata treaba fara o alta supraveghere.
Dar cred ca am discutat destul pe tema presostatului.
Daca nu ai vazut unul, mergi intr-un magazin unde se vand compresoare si intreaba vanzatorul care e presostatul.
Vei vedea atunci despre ce e vorba.
Stima.
#31
Postat 14 July 2005 - 10:10 AM
znecula, la 14 Jul 2005, 09:50, a spus:
Ceea ce numesti tu presostat e de fapt o supapa de siguranta.
Presostatul e prevazut cu contacte electrice pt comanda motorului.
Daca instalatia ta nu scapa aer pe nicaieri cand nu e folosita, nici nu e nevoie de un alt intrerupator pe alimentare.
Presostatul face toata treaba fara o alta supraveghere.
Dar cred ca am discutat destul pe tema presostatului.
Daca nu ai vazut unul, mergi intr-un magazin unde se vand compresoare si intreaba vanzatorul care e presostatul.
Vei vedea atunci despre ce e vorba.
Stima.
Exact! Este supapa de siguranta si nu presostat propriuzis (stiu ce este si cum arata :D ).
De restul, asa este, se gasesc de cumparat si vazatorul ar trebui sa stie sa dea explicatiile necesare.
Bafta!
#32
Postat 20 July 2005 - 09:06 AM
#33
Postat 20 July 2005 - 09:13 AM
Crios, la 7 Jul 2005, 16:34, a spus:
- vas tampon (ala kaki din imagine asta este)
- reductor de presiune care are si robonet, de preferat unul cu ac (ala care are capacul rosu, dar nu neaparat acelasi)
- presostat (poate sa fie si mecanic)
- manometru - de preferat 2 bucati - unul pentru presiunea din vasul tampon care iti arata presiunea din aceasta
- unul pe iesire, dupa reductor care iti arata presiunea spre aerograf
vezi la liniuta a doua :rolleyes:
Bafta!
#37
Postat 20 July 2005 - 12:45 PM
rodanny, la 20 Jul 2005, 13:42, a spus:
Am citit tot topicul...si am o intrebare...
Motorul de frigider....sau de ce o fie el ( aer conditionat etc) nu se incinge? Cum il raciti?
Are cineva idee ce debit are un motor de frigider?
Danny
danny@xnet.ro
motorul de frigider se raceste cu ulei. mai precis, este scufundat intr-o bila neagra plina cu ulei :D
#39
Postat 20 July 2005 - 01:10 PM
rodanny, la 20 Jul 2005, 12:42, a spus:
Ba se incinge.
Daca are presostat, in timpul in care "sta", se mai raceste.
Daca nu are atunci trebuie oprit din cand in cand.
Daca nu este oprit, atunci se va opri singur cand bimetalul care se afla in capsula rotunda lipita de carcasa motorului(in cutia contactelor) va opri alimentarea.
Compresorul va porni cand se va raci si bimetalul va reveni la forma initiala inchizand circuitul electric.
Asta la motor de frigider, congelator, etc. Pe ala de pe aer conditionat nu-l cunosc.
Motorul de frigider se incalzeste si cand lucreaza la "mama lui" asa ca nu-s probleme.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de Crios: 20 July 2005 - 01:11 PM
#42
Postat 20 July 2005 - 01:31 PM
znecula, la 20 Jul 2005, 13:17, a spus:
si compresorul de aer cond. are protectie termica.
Nu stiam. Multumesc de informatie.
La momentul asta cred ca in acest topic exista suficiente informatii pentru cine va dori sa-si construiasca un compresor cu care sa-si poata vopsi fara griji "obiectul" si care va functiona bine cu orice tip de aerograf.
Nu stiu ce debit de aer are un astfel de motor (frigider, are conditionat, etc) dar stiu sigu ca debilul este direct proportional cu puterea motorului.
Cu cat puterea in "W" este mai mare si debilul este mai mare.
Bafta!
#44
Postat 26 July 2005 - 04:36 PM
dar apare o problema exact cum ati spus voi deci ma repet leg suflaiul la compresor (actualmente unul auto) cat timp tin clapeta apasata totul e ok dar cand nu e apasata aerul nu are pe unde sa iasa si cum spuneati voi se va sparge furtunul
ce pot face momentan pana imi termin compresorul cu motor de frigider (pot adapta una din piesele ptr compresor si dupa aceea sal folosesc la celalalt?)
#45
Postat 26 July 2005 - 05:35 PM
Aerul va iesi in "suturi", iar "suflaiul" va scuipa cu intermitente.
Daca ii pui un "vas tampon" va trebui sa-i pui si un manometru (in cazul in care compresorul nu este prevazut cu asa ceva) pe care sa-l veghezi din cand in cand si sa opresti compresorul cand in vas ai cam 8 (daca acel compresor va fi capabil sa urce pana acolo, daca nu, pana unde urca) si sa-l repornesti cand coboara pe la 3.
Bafta!