Motor de frigider
#136
Postat 14 April 2012 - 07:19 AM
Va salut!
Cer ajutorul celor care au realizat un compresor dintr-un motor de frigider , si anume ma intereseaza schema electrica de pornire (ordinea firelor).
Mai exact, am facut rost de unul aproape nou, sau cel putin asa arata, insa dupa conectarea la 220 nu se intampla nimic.
Dupa logica mea, ar trebui inschis circuitul cu ajutorul a celor 3 fire ramase, probabil de la termostat.
Motorul are acea cutiuta neagra, plina cu conectori, termostatul de protectie si un condensator de pornire. Problema este ca nu stiu ce pini trebuie scurt-circuitati si ce modificari trebuie facute.
Am sa atasez si o fotografie astazi daca va ajuta, pentru a-mi da un sfat.
Compresoul vreau sa-l folosesc pentru a realiza o pompa de vacuum pentru vidat diverse elemente laminate. Ar fi de folos si niste sfaturi pentru acest lucru, avand in vedere ca pe forum s-a discutat mai mult de compresor de presiune si nu de vacuum.
Multumesc si Paste fericit la toata lumea !
Cer ajutorul celor care au realizat un compresor dintr-un motor de frigider , si anume ma intereseaza schema electrica de pornire (ordinea firelor).
Mai exact, am facut rost de unul aproape nou, sau cel putin asa arata, insa dupa conectarea la 220 nu se intampla nimic.
Dupa logica mea, ar trebui inschis circuitul cu ajutorul a celor 3 fire ramase, probabil de la termostat.
Motorul are acea cutiuta neagra, plina cu conectori, termostatul de protectie si un condensator de pornire. Problema este ca nu stiu ce pini trebuie scurt-circuitati si ce modificari trebuie facute.
Am sa atasez si o fotografie astazi daca va ajuta, pentru a-mi da un sfat.
Compresoul vreau sa-l folosesc pentru a realiza o pompa de vacuum pentru vidat diverse elemente laminate. Ar fi de folos si niste sfaturi pentru acest lucru, avand in vedere ca pe forum s-a discutat mai mult de compresor de presiune si nu de vacuum.
Multumesc si Paste fericit la toata lumea !
#137
Postat 14 April 2012 - 08:42 AM
Uite ceva mai complex, de aici m-am luat si eu si a iesit super (compresorul)
http://www.cartula.r...a/page__st__100
http://www.cartula.r...a/page__st__100
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
#138
Postat 14 April 2012 - 01:41 PM
Multumesc pentru link, m-am lamurit un pic insa am o retinere sa cuplez cele doua fire.
Am cablu de alimentare cu stecherul si un capat cu 4 fire taiat (alb, maro, albastru si masa).
Firul albastru si maro sunt faza si nulul, ramane intrebarea unde leg firul alb? Presupun ca la cel maro, insa as dori sa fiu sigur de acest lucru.
Am cablu de alimentare cu stecherul si un capat cu 4 fire taiat (alb, maro, albastru si masa).
Firul albastru si maro sunt faza si nulul, ramane intrebarea unde leg firul alb? Presupun ca la cel maro, insa as dori sa fiu sigur de acest lucru.
#141
Postat 14 April 2012 - 02:58 PM
Zippo, la 14 April 2012 - 01:41 PM, a spus:
Multumesc pentru link, m-am lamurit un pic insa am o retinere sa cuplez cele doua fire.
Am cablu de alimentare cu stecherul si un capat cu 4 fire taiat (alb, maro, albastru si masa).
Firul albastru si maro sunt faza si nulul, ramane intrebarea unde leg firul alb? Presupun ca la cel maro, insa as dori sa fiu sigur de acest lucru.
IMG_0225.JPG
IMG_0226.JPG
Am cablu de alimentare cu stecherul si un capat cu 4 fire taiat (alb, maro, albastru si masa).
Firul albastru si maro sunt faza si nulul, ramane intrebarea unde leg firul alb? Presupun ca la cel maro, insa as dori sa fiu sigur de acest lucru.
IMG_0225.JPG
IMG_0226.JPG
taticu faci asa scoti toate firele inafar ade alb care il lasi acolo la releul termic si un albastru care este prins cu surub in rest scoti toate matele si de acest alb si albastru legi faza si nul nu conteaza care
oki spor
fara frica
:rolleyes:
#142
Postat 21 April 2012 - 05:45 PM
Am pornit motorul si "toarce" frumos. Pentru a nu mai deschide alt topic, cum pot controla vacuum-ul, si in cazul supraincalzirii motorului, acesta se va opri datorita releului de protectie?
Sa presupunem ca este necesar de un vacuum mai puternic, exista sansa ca motorul sa se arda?
Multumesc de ajutor !
Sa presupunem ca este necesar de un vacuum mai puternic, exista sansa ca motorul sa se arda?
Multumesc de ajutor !
#144
Postat 01 May 2012 - 08:59 AM
Pana la urma am reusit sa controlez vacuum-ul cu ajutorul unui circuit electronic insa am o mica problema cu motorul.
Acesta este conectat in serie cu un releu actionat de montaj (ON - OFF). Dupa inserierea cu releul pe 220, motorul porneste foarte lent, dupa care functioneaza normal, iar daca are un pic de vid, nu mai are forta sa porneasca si uneori intra releul lui de protectie.
Poate fi de la condensatorul de pornire? De la inserierea cu acel releu?
Precizez ca pe direct, motorul functioneaza normal.
Acesta este conectat in serie cu un releu actionat de montaj (ON - OFF). Dupa inserierea cu releul pe 220, motorul porneste foarte lent, dupa care functioneaza normal, iar daca are un pic de vid, nu mai are forta sa porneasca si uneori intra releul lui de protectie.
Poate fi de la condensatorul de pornire? De la inserierea cu acel releu?
Precizez ca pe direct, motorul functioneaza normal.
#145
Postat 01 May 2012 - 01:10 PM
E normal .cind pleaca "in presiune" releul sa intre in protectie ,acelasi lucru se intimpla si la un frigider ,daca incrci sa-l pornesti la mai putin de 4-5min de la oprire.Ar trebui intercalata o supapa unisens de aducere la zero.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
Tel. 0744915775
#146
Postat 25 October 2012 - 10:53 PM
Domnilor,
in legatura cu vacuumul: am incercat si eu cu motor de frigider si a fost nenorocire, adica debit mic si dupa o vreme s-a ars motorul.
In cautarea unui motor nou am fost indrumat de un domn frigotehnist la un magazin specializat in componente de frigider/aer conditionat de unde am plecat acasa cu o pompa de vid specializata.
Pompa este VALUE VE125, debit 4.5 m3/h si presiune finala absoluta de 5 Pa, totul la fabulosul pret de 350 RON.
Fiind racita cu ulei pompa nu se va arde daca functioneaza timp indelungat.
Pentru reglare vacuum exista regulator de vacuum reglabil. De nou este scump, dar la search pe ebay se poate gasii pe la 70-100 USD un second bun.
regulatorul electronic de presiune nu este recomandat deoarece pompa va functiona in regim intermitent si vaporii de apa (la vacuum apa fierbe la temp camerei) vor condensa in pompa si se vor amesteca cu uleiul scurtand viata unui schimb de ulei!
cu stima,
RED
in legatura cu vacuumul: am incercat si eu cu motor de frigider si a fost nenorocire, adica debit mic si dupa o vreme s-a ars motorul.
In cautarea unui motor nou am fost indrumat de un domn frigotehnist la un magazin specializat in componente de frigider/aer conditionat de unde am plecat acasa cu o pompa de vid specializata.
Pompa este VALUE VE125, debit 4.5 m3/h si presiune finala absoluta de 5 Pa, totul la fabulosul pret de 350 RON.
Fiind racita cu ulei pompa nu se va arde daca functioneaza timp indelungat.
Pentru reglare vacuum exista regulator de vacuum reglabil. De nou este scump, dar la search pe ebay se poate gasii pe la 70-100 USD un second bun.
regulatorul electronic de presiune nu este recomandat deoarece pompa va functiona in regim intermitent si vaporii de apa (la vacuum apa fierbe la temp camerei) vor condensa in pompa si se vor amesteca cu uleiul scurtand viata unui schimb de ulei!
cu stima,
RED
come to the dark side. we have cookies!
#147
Postat 18 October 2014 - 06:30 PM
Sper ca nu se supara nimeni daca pun si eu o intrebare :unsure:
Ma bate gandul sa modific compresorum meu de raba(defect) cu butelie de 50l si sa pun 4 sau 5 motoare de frigider
Problema se pune in felul urmator ce debit aproximativ scoate o capsula? :rolleyes:
Ma bate gandul sa modific compresorum meu de raba(defect) cu butelie de 50l si sa pun 4 sau 5 motoare de frigider
Problema se pune in felul urmator ce debit aproximativ scoate o capsula? :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de `dasa: 18 October 2014 - 06:31 PM