Motor de frigider
#111
Postat 01 September 2005 - 07:44 PM
znecula, la 1 Sep 2005, 17:18, a spus:
In partea de dedesubt a presostatului mai e o supapa de golire a compresorului.
Cum se face:
Intre compresor si supapa unisens, mai intercalezi un T-eu si cu un tub (de 6 mm cred ca e la tine),
faci legatura intre acest T-eu si supapa aceea de la presostat.
Astfel la repornire compresorul demareaza f usor.
La mine fara aceasta chestie compresorul nu vrea sa porneasca.
Stima.
stiu dar acea supapa care iese din supapa de sens trebuie sa aiba un debit si o presiune mult mai mare decat cea pe care o scoate compresorul frigorific, initial am folosito dar nu functiona si in urma unor intrebari am renuntat .
stiu ca e ff folositoare dar..... in cazul meu nu functiona
am incercat de multe ori varianta asta si cand m-am documentat am aflkat raspunsul.
Daca cumva ai alta solutie sau un mod de reglare
spine-mi pls
Multumiri
#112
Postat 01 September 2005 - 08:01 PM
Citeaza
supapa de sens Nw9 16 bari (sa fie prea mare)
Pai se pare ca presostatul tau e prea "fortos". In mod normal, acea supapa da drumul la aerul din compresor cand se opreste. Aerul din butelie evident e retinut de unisens. La pornire, cum am mai spus, compresorul trebuie sa porneasca in gol, altfel motorul se supraincalzeste, mai ales ca nu mai fluid de racire, iar aerul prin comprimare genereaza si el caldura(pana pe la 70 grade) . Si compresorul baga aer doar pe traseul PANA la valva unisens, asteptand ca presiunea sa fie mai mare decat cea de dincolo de unisens, adica din butelie. Abia atunci se deschide valva si aerul intra in butelie. Mie i-mi suna cam ciudat, ar trebui sa mearga cam un minut apoi sa deschida valva si sa bage in butelie, ca am inteles ca tu obtii macar 6 bari! Din cate i-mi amintesc, valva de 16 bari se referea la presiunea pe care o "tine", peste prag o deschide presiunea! Ai incercat cu un "T", cum a spus znecula? Nu stiu iesirea aia din valva ce face exact...
M-ai facut curios, te rog spune-ne ce obtii!
Cu stima,
Costel
#113
Postat 01 September 2005 - 09:18 PM
Daca ai demontato de acolo, ai vazut ca are pe mijloc o tija, care atunci cand presiunea creste, este impinsa afara.
Mai are si doua orificii laterale dispuse la 180 grd.
Debitul unui astfel de compresor fiind destul de redus, pierderea prin acele orificii e prea mare.
Eu am obturat cele 2 orificii cu poxipol si am rezolvat problema.
Astfel atunci cand prresiunea in butelie a atins pragul maxim si presostatul intrerupe motorul, va apasa si pe acea tija mica si aerul din circuitul de dinaintea supapei unisens, va fi eliberat numai pe langa tija. E suficient.
La repornire, compresorul fiind liber porneste f. usor.
Al meu daca ramane sub presiune nici nu mai porneste cu toate ca e mult mai mare.
Atentie cu poxipolul sa nu blochezi tija.
Am vrut sa fac si poze, dar m-au lasat acumulatorul. L-am pus la incarcat. Daca vrei maine te "servesc" si cu ceva detalii daca nu ai inteles.
Spor la lucru.
Aceasta postare a fost editata de znecula: 01 September 2005 - 09:20 PM
#115
Postat 02 September 2005 - 01:17 AM
Uite un membru hotarât care a terminat ce a început.
Arată foarte bine.
Cît timp a durat construcţia şi cât a costat toată afacerea?
Merită efortul sau mai bine dăm fuga la magazin?
Nu merge folosita o "butelie" mai mică?
Iese prea voluminos pentru spaţiul care îl am.
Un tub de extinctor (stingător) merge?
#116
Postat 02 September 2005 - 08:43 AM
In orice caz, Didisor merita felicitarile noastre pentru realizarea lui.
#117
Postat 02 September 2005 - 09:10 PM
Pata deschisa la culoare, este poxipolul de care spuneam mai sus.
Daca e cineva interesat de un compresor de acest fel mai pot posta poze cu detalii.
Pt. inspiratie
Felicitari din nou Didisor.
Imagini atasate
#121
Postat 08 December 2008 - 02:40 AM
florin_fd, la Aug 10 2007, 03:04 PM, a spus:
iony, la Dec 7 2008, 09:09 PM, a spus:
Dragul meu, sfatul este bun. Dar a trecut mai mult de un an de cand ar fi fost binevenit.....
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 December 2008 - 02:43 AM
#123
Postat 11 April 2010 - 08:20 AM
#125
Postat 13 April 2010 - 08:09 PM
daca nu ai consum asa mare merge dar daca ai consum mare atunci nu ai facut nimic
+ca ati mai trebuie si un separator de ulei , apa , si impuritati sdi ai mai trebuie si un fel de supapa ca sa nu iti plece motrul in presiune ca da releul afara . dupa ce se opreste mot trebuie sa eliberezi compresia sa nu aiba presiune pe ea ca nu va porni motorul
#126
Postat 13 April 2010 - 09:45 PM
#127
Postat 14 April 2010 - 08:44 AM
Aceasta postare a fost editata de cata2: 14 April 2010 - 08:47 AM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#128
Postat 14 April 2010 - 10:43 AM
MariusMKV, la Apr 13 2010, 10:45 PM, a spus:
dupa un min iti mai raman cca 70L ce faci stai inca 2-3min ca sa se faca presiunea din nou ?
parerea mea este ca te complici , acum faci ce crezi de cuvinta
varianta cu tub mare este mai buna ca sa zic asa dar implica si alte probleme ea fiind la o presiune de 150atm deci cam periculos sa stai cu ea incasa sau in garaj si mai trebuie sa fi atent si la grasimi si mai este si neajunsul cu umplerea ei dar daca nu ai alta altenativa
merge
#129
Postat 14 April 2010 - 12:55 PM
Tubul de bioxid de carbon mi se pare genial pentru cine sta in apartament si are vecini sensibili...zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 April 2010 - 12:57 PM
#130
Postat 14 April 2010 - 01:12 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de cata2: 14 April 2010 - 01:13 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#131
Postat 14 April 2010 - 01:19 PM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...amp;t=6038&
trebuie sa precizez ca bioxidul de carbon nu este un gaz inert. Doar ca nu intretine arderea.
Iti multumesc pentru ideea cu tubul. Am sa studiez preturile pe aici.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 April 2010 - 01:19 PM
#134
Postat 14 April 2010 - 04:10 PM
iony, la Apr 14 2010, 11:43 AM, a spus:
parerea mea este ca te complici , acum faci ce crezi de cuvinta
varianta cu tub mare este mai buna ca sa zic asa dar implica si alte probleme ea fiind la o presiune de 150atm deci cam periculos sa stai cu ea incasa sau in garaj si mai trebuie sa fi atent si la grasimi si mai este si neajunsul cu umplerea ei dar daca nu ai alta altenativa
merge
Am calculat gresit :rolleyes: are volumul de 50 litri.. o sa pun presostatul sa imi porneasca compresorul la 6 atm si sa se opreasca la 8 sau 10 . Chestia ca pistolul nu o sa il folosesti in continuu acel minut si o sa am mereu in butelie 6 atm.
@iony te rog fara perversiuni :lol:
#135
Postat 19 April 2010 - 04:04 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#136
Postat 14 April 2012 - 07:19 AM
Cer ajutorul celor care au realizat un compresor dintr-un motor de frigider , si anume ma intereseaza schema electrica de pornire (ordinea firelor).
Mai exact, am facut rost de unul aproape nou, sau cel putin asa arata, insa dupa conectarea la 220 nu se intampla nimic.
Dupa logica mea, ar trebui inschis circuitul cu ajutorul a celor 3 fire ramase, probabil de la termostat.
Motorul are acea cutiuta neagra, plina cu conectori, termostatul de protectie si un condensator de pornire. Problema este ca nu stiu ce pini trebuie scurt-circuitati si ce modificari trebuie facute.
Am sa atasez si o fotografie astazi daca va ajuta, pentru a-mi da un sfat.
Compresoul vreau sa-l folosesc pentru a realiza o pompa de vacuum pentru vidat diverse elemente laminate. Ar fi de folos si niste sfaturi pentru acest lucru, avand in vedere ca pe forum s-a discutat mai mult de compresor de presiune si nu de vacuum.
Multumesc si Paste fericit la toata lumea !
#137
Postat 14 April 2012 - 08:42 AM
http://www.cartula.r...a/page__st__100
#138
Postat 14 April 2012 - 01:41 PM
Am cablu de alimentare cu stecherul si un capat cu 4 fire taiat (alb, maro, albastru si masa).
Firul albastru si maro sunt faza si nulul, ramane intrebarea unde leg firul alb? Presupun ca la cel maro, insa as dori sa fiu sigur de acest lucru.