Motor de frigider
#-14
Postat 04 July 2005 - 11:55 AM
Vreau sa imi cumpar un motor de frigider, nou sau folosit, pentru aerograf. Problema este ca nu prea stiu de unde sa imi achizitionez asa ceva si nici cam cat costa. Ma poate ajuta cineva cu ceva informatii? Prin iarna am fost la un centru de reparat frigidere de prin Berceni (locuiesc in Bucuresti), dar am dat peste un tataie (pe care l-am intrerupt dintr-un joc de table) care mi-a cerut 3 milioane de lei pe un motor folosit; brusc, m-am crispat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif si am facut cale intoarsa. Mai stiti si alte locuri unde se vand subansamble de frigider?
Toate cele bune.
#-13
Postat 04 July 2005 - 12:18 PM
Prin Regie se arunca sau se vand la pret de nimic frigidere de la care s-ar putea recupera compresorul. Sunt pline gardurile cu anunturi. Ce nu se vinde acum se arunca in 2 saptamani ca se inchid caminele. Se cunoaste problema.
Mai poti gasi in orice talcioc sau chiar Obor.
E bine de folosit un filtru de aer ca la astea de frigider se impurifica aerul cu ceva ulei. O sa te convingi... Stiu pe cineva care avea facut dar l-a dat unuia, bitex. Functioneaza bine. Debit mic dar presiune mare. E OK.
Mai merge in caz de nevoie, compresor pentru auto la 12V, dar nu pentru uz intensiv. E mai silentioasa varianta cu din ala de frigider.
Bafta!
Telefon: 0721 385365
#-11
Postat 07 July 2005 - 04:34 PM
Iti trebuie:
- vas tampon (ala kaki din imagine asta este)
- reductor de presiune care are si robonet, de preferat unul cu ac (ala care are capacul rosu, dar nu neaparat acelasi)
- presostat (poate sa fie si mecanic)
- manometru - de preferat 2 bucati - unul pentru presiunea din vasul tampon care iti arata presiunea din aceasta
- unul pe iesire, dupa reductor care iti arata presiunea spre aerograf
Aerul intra in vasul tampon prin cea mai de jos parte si iese spre reductor pe partea cea mai de sus
E bine sa ai spre reductorul de la iesire filtru de ulei, de inpuritati si decantor de apa (la mine sunt toate inglobate in reductor)
Vasul tampon sa reziste la 12 atmosfere si sa nu bagi mai mult de 7-8 in el. Presostatul meu este reglat la 7.
Daca mai ai intrebari, contacteaza-ma ..... Au! Lasa! Mai bine scri tot aici :D
Am uitat ....
Bafta!
PS 1- Cu freon, acest motor, lucreaza doar la frigider. In situatia de fata, comprima aerul din jurul lui.
PS 2- Moderatorii, cred ca deja nu mai tine de "publicitate personala" asa ca procedati cum considerati de cuviinta.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de Crios: 07 July 2005 - 04:47 PM
#-8
Postat 08 July 2005 - 08:19 AM
bMaNiAc, la 7 Jul 2005, 21:44, a spus:
Cea mai simpla realizare a unui astfel de compresor este cumpararea unuia ieftin care are comresorul (motorul cu piston) si celelalte despre care am vorbit mai sus (vas tampon, etc., etc.).
Se da compresorul jos (cel cu piston) si se inlocoieste cu cel de frigider.
Se poate si fara inlocuirea cu un motor de frigider, dar asta depinde de cat de aproape sunt vecinii :D .
Compresoru co piston nu se arunca. nu se stie cand va fi nevoie de el.
Compresorul de frigider nu se potriveste la prinderi cu cel cu piston, dar poate fi prins cu sarma sau bride de plastic. Nu-i nici o problema in asta pentru ca nu are vibratii asa ca nu va pleca de la locul lui.
Am vazut solutia asta la unul dintre colegii de forum si functioneaza perfect.
Bafta!
#-6
Postat 08 July 2005 - 09:37 AM
500.000 :D
E ok . .doar bara din fata e rupta :)
#-5
Postat 10 July 2005 - 07:59 PM
Butelia este recuperata dupa ce s-a folosit freonul din ea.
Atentie ! Pe ea scrie ca e interzis a se folosi dupa golire. Cine o foloseste ca mine o face pe proprie raspundere.
Eu am testato la 15 bari. Acum o folosesc pana la 8 bari. Tare as testa una sa vad la ce presiune crapa. Dar nu am acces la presiuni mai mari de 15 bari.
Componenta agregatului e ca a lui Crios, cu completarea ca:
1-mai trebuie o supapa de sens;
2-presostatul trebuie sa asigure golirea compresorului dupa ce presiunea in butelie a ajuns la cea prescrisa.
Adicatrebuie sa fie dotat cu o supapa de refulare care e actionata atunci cand intrerupe alimentarea motorului, si goleste circuitul de incarcare inainte de supapa de sens.
Altfel cand presiunea in butelie scade si presostatul realimenteaza motorul, ( 6bari in cazul meu), acesta fiind sub presiune nu va porni.
De altfel asa are orice compresor cat de cat cu pretentii.
Imagini atasate
#-1
Postat 10 July 2005 - 08:52 PM
Butelia o gasesti la firmele care se ocupa cu instalarea si intretinerea ap de aer conditionat sau mai la indemana la cei ce repara frigidere. Cu doua beri cred ca rezolvi problema.
Presostatul vreo 5-6 sute de mii
Manometrul cel putin o bucata la o suta si ceva,
Supapa de sens vreo suta de mii,
Fitinguri si altele vreo doua trei sute.
Restul e transpiratie. Si ceva inspiratie.Vreo 5% :(
#5
Postat 11 July 2005 - 09:35 AM
didisor, la 11 Jul 2005, 09:06, a spus:
Asta depinde in mare masura de ce aerograf folosesti.
Daca ai unul cu dubla actiune, in loc de vasul tampon, poti folosi un furtun lung, dar tot inprovizatie se numeste.
@Znecula,
Citeaza
Poate sa fie, dar nu este musai necesara. Functioneaza foarte bine si fara.
Citeaza
Adicatrebuie sa fie dotat cu o supapa de refulare care e actionata atunci cand intrerupe alimentarea motorului, si goleste circuitul de incarcare inainte de supapa de sens.
Altfel cand presiunea in butelie scade si presostatul realimenteaza motorul, ( 6bari in cazul meu), acesta fiind sub presiune nu va porni.
De altfel asa are orice compresor cat de cat cu pretentii.
Precizarea asta este f.buna. Mie mi-a scapat din text. Multumesc!
Bafta!
#6
Postat 11 July 2005 - 09:54 AM
#8
Postat 11 July 2005 - 11:20 AM
D3xt3r_Jr., la 11 Jul 2005, 09:54, a spus:
Nu din cauza compresorului functioneaza turbina aia ci din cauza rezervorului de aer. N-am incercat pe direct, dar posibil sa nu faca fata, adica debitul sa fie prea mic. Asa pare la prima vedere. O sa verific daca iti merge turbina direct la compresor. Dar in principiu nu-i bine, ca aerul e compresibil si daca nu folosesti continuu, se acumuleaza undeva presiune, posibil in ceva flexibil (poate in furtun) si din cauza lipsei de automatizare se poate intampla sa se sparga sau sa cedeze ceva.
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 13 July 2005 - 07:05 PM
E un fel de element de optimizare a functionarii si de siguranta in final. Daca reglezi presostatul pentru 6 atmosfere, la 6 iti deconecteaza alimentarea compresorului. Presupunem ca la mai mult deja intra in functiune o supapa de siguranta. Poate nu gresesc mult, dar ma documentez dupa o carte si-ti spun mai exact.
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 13 July 2005 - 08:23 PM
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.
Cel care se vede in agregatul meu e de la un ap. de aer conditionat de 12 000 BTU. Deci maricel.
Deci nu te astepta la un debit de aer prea mare.
Pt un suflai merge. Daca pui vreo scula mai lacoma si cu care lucrezi timp indelungat, treci la un compresor mai vanjos.
Sfaturile astea ti le dau din practica nu din teorie.
#14
Postat 14 July 2005 - 08:19 AM
znecula, la 13 Jul 2005, 20:23, a spus:
In cazul cand nu consumi aer, presiunea in instalatie va creste pana ce motorul nu va mai putea impinge.
Atunci vei vedea consecintele.
Oricum se incalzeste la o functionare mai indelungata.
Presostatul meu este mecanic. Practic o bila astupa o gaura si este sustinuta de un arc a carui forta de apasare asupra bilei este reglabila printr-un surub. La 7 bila nu mai poate tine presiunea (acolo am reglat presostatul) si aerul iese afara. In cazul asta opresc compresorul.
Daca am treaba si nu o fac (oprirea), intradevar compresorul se incinge. Ce se poate intampla?
Daca compresorul de frigider este ca la "mama lui" atunci pe el se afla (in zona contacte electrice) o capsula lipita de carcasa motorului si care contine un bimetal care in cazul incalzirii excesive a motorului, il decupleza de la curent si nu mai poate fi pornit pana nu se raceste carcasa.
Am patit asta de mai mai multe ori si in final, dupa niste ani am schimbat motorul, dar nu pentru ca ar fi patit ceva ci pentru ca am gasit unul mai "cu muschi" (putere si debit mai mare).
Dar .... un presostat care sa opreaca si sa porneasca motorul este o protectie binevenita pe orice compresor.
Revenind un pic si la suflai, daca acesta este un Beginner ESB 100 (de exemplu), acesta are parghie de oprire a aerului atunci cand nu se vopseste si deci, un furtun de cativa metrii poate fi pe post de "vas tampon".
Cel mai mare "mancator" de aer dintre aerografe este cel "rusesc" pentru ca nu este prevazut cu oprirea aerului ci doar cu a vopselei. Daca este bine reglata presiunea de iesire atunci compresorul meu face fata cu scces, dar daca ar fi fost doar furtunul, nu stiu daca mai face fata.
Vasul meu tampon are cam 20-22 l.
Bafta!
#15
Postat 14 July 2005 - 09:50 AM
Ceea ce numesti tu presostat e de fapt o supapa de siguranta.
Presostatul e prevazut cu contacte electrice pt comanda motorului.
Daca instalatia ta nu scapa aer pe nicaieri cand nu e folosita, nici nu e nevoie de un alt intrerupator pe alimentare.
Presostatul face toata treaba fara o alta supraveghere.
Dar cred ca am discutat destul pe tema presostatului.
Daca nu ai vazut unul, mergi intr-un magazin unde se vand compresoare si intreaba vanzatorul care e presostatul.
Vei vedea atunci despre ce e vorba.
Stima.