BU 131 Jungmann Balsa, coverall, alea, alea
#31
Postat 28 April 2013 - 06:04 PM
Azi dimineata, inainte sa se monteze vintul, l-am zburat; doua zboruri, numai al doilea filmat.
Multumesc lui Mihai pentru remarca legata de pilotii de incercare; m-a sculat din somnul ratiunii si m-a ajutat sa schimb relaxarea cu putina rigurozitate,
foarte utila aici. Asadar, am verificat setarile statiei , cursele comenzilor reglate cu rigla, CG la mijlocul zonei din plan.
Rulaj fara desprindere, pentru verificarea tendintelor la sol, decolare cu acceleratie progresiva, lunga. Ca la carte.
Acum doua saptamini, a doua zi dupa desprinderea batiului, am mai avut o tentativa; decolare cu motor in plin, vint lateral, angajare exemplara pe stinga. N-au fost daune dar
e vorba de noroc.
Asadar, filmuletul; mai lung si mai vesel ca prima data. La final am lasat sonorul original ca prea suna a concluzie...
https://vimeo.com/64991371
#32
Postat 28 April 2013 - 06:07 PM
Zboara divin. Constructie destul de laborioasa iar cele patru semiplanuri o mare plictiseala. Merita totusi.
Furculitele de 2mm nu sint bune aici; le voi schimba cu cele de 3mm sau alta solutie. La cele de 2 se desprind pinii cu mare usurinta.
Am patit-o la 5 din 12. Deocamdata am folosit niste sigurante (agrafe) facute din sirma de otel de 1,5 dar nu-mi place asa.
Capotajul va fi refacut ca sa obtin taietura usor oblica si pentru ca sper sa mai scot niste plumb din coada (trec pe fibra de sticla).
Motorizarea finala este BL4240/07 la 850rpv, alimentat cu 5s lipo 2650mA, regulator de 70A si elice 13x4. Nimic cald la final de zbor.
Am folosit gazul la trei sferturi in decolare si jumatate la zbor. E suficient motorizat. Inca nu l-am incercat acro.
Nu am trimat nimic; centrat din prima. Zboara foarte incet, decoleaza frumos dar nu trebuie zmucit gazul.
Ceva motor la aterizare ca "sta pe loc" si cade. Culmea este ca in film, nu a fost angajare la aterizare desi nu mai avea mult. Pur si simplu
am dat eleron pe dos si neavind viteza, a ramas asa in ciuda faptului ca din stick am corectat repede.
Oricum, nu a patit nimic. Dupa ce-l cosmetizez si schimb furculitele, mai pun niste poze.
Bafta voua.
#33
Postat 28 April 2013 - 07:39 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#34
Postat 29 April 2013 - 04:10 AM
Sa faceti, tu si modelul, multe zboruri reusite, mestere cu maini de aur.
#35
Postat 02 June 2013 - 02:16 PM
Un rind de poze dupa inlocuirea capotei. E din fibra de sticla si arata mult mai aproape de original. Am schimbat si o parte dintre furculite cu cele de 3mm.
Pentru ca montajul hobanelor e destul de inghesuit, am lasat furculitele de acolo cu agrafe; in cele din urma, oricum as fi pierdut pinii, chiar si la cele de 3mm pentru ca nu am control.
Pozele sint facute inainte de zbor, asa, pentru orice eventualitate. Se vede in poze si noua pozitie a motorului, diferita de cea recomandata de plan.
Montajul, pe iarba, deci fara "calaret" de ajutor, dureaza cam 5 minute pina pun statia de git iar demontarea cam 3 minute. Nu sint decit 4 furculite pe fiecare semiplan.
Pozele deci...
Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 June 2013 - 02:20 PM
#36
Postat 02 June 2013 - 02:19 PM
La final am "legat" si o aterizare reusita, asta ca sa fie clar ca avionul stie sa aterizeze daca e lasat in pace...
Filmuletul e aici.
https://vimeo.com/67495286
Sper ca v-a placut povestea.
Bafta voua
#37
Postat 02 June 2013 - 03:41 PM
Multa, multa bafta si iti multumesc pentru lectia de perseverenta si de modelism, in general.
#38
Postat 02 June 2013 - 03:59 PM
#39
Postat 02 June 2013 - 05:20 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#40
Postat 02 June 2013 - 05:37 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#42
Postat 02 June 2013 - 05:46 PM
Cu speranta ca am "inspirat" citiva constructori nehotariti, inchidem.