Modelism - RHC Forum: Problema motor brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Problema motor brushless

#1 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 11 April 2013 - 08:55 PM

Salut,am un motor brushless de vreo 550-600w care a mers struna si fara probleme pe un aeromodel(Calmato) de cand il am.Azi insa s-a intamplat nenorocirea,s-a desfacut piulita de la elice(in aer,gazu` pe la 90%) si a carait urat(ca o cutie de viteze cand nu apesi destul pe ambreiaj).Am aterizat fara sa mai pornesc motorul si motorul era caldut(ca dupa orice zbor)si esc-ul tot caldut(tot asa cum era de obicei).

Acasa,am pus inapoi elicea si am strans-o bine,surpriza nu mai merge motorul.Ca si comportament,parca merge in 2 faze(dar sunt 100% ca sunt ok lipiturile caci doar a mers foarte bine la multe zboruri si am verificat pe ohmmetru deasemenea).De notat ca motorul(la comanda esc-ul)bipaie asa cum trebuie.

Cand vine vorba de miscat,nu reuseste sa porneasca in schimb condensatorii de pe alimentarea esc-ului se incing de mama focului(probat pe 4 esc-uri diferite deci esc-ul nu poate fi cauza,aceleasi comportamente la toate).Noroc ca aveam esc-ul in mana si am taiat alimentarea inainte sa cedeze si escul.Si firele motor-esc se incing foarte tare.

Daca e decuplat cu totu` de esc,axul se invarte greu.Cu cat vreau sa il invart mai tare cu atat se opune mai tare.Daca il rotesti incetisor nu simti mare forta de opunere.

Ce se mai poate face cu el?De desfacut nu se poate ca nu e motor clasic cu e-clips si stift filetat imbus.Are 2 stifturi filetate si cam atat...

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 April 2013 - 08:57 PM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2013 - 09:40 PM

Posibil rulment(ii) dusi daca se invarte greu.
Nu cred sa nu se poata desface, trebuie doar scule potrivite, rabdare, si... pentru ultima parte nu ai varsta necesara :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 11 April 2013 - 09:56 PM

Asta e motorul:
http://img703.imageshack.us/img703/3172/dsc06990p.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/3967/dsc06989t.jpg



de notat ca tot ce e albastru(si negrul dintre albastru) se roteste.Doar acolo,unde ies firele si se vad 3 gauri nu se roteste.Am tras de tot ce se putea trage si nu s-a miscat nimic.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 April 2013 - 09:57 PM

0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2013 - 10:23 PM

Acolo pe unde ies firele este statorul, si e normal sa nu se invarta, adica ala este punctul fix de referinta.
Albastrul (rotorul) fata de stator trebuie sa se invarta usor.
Axul fata de albastru nu trebuie sa se invarta deloc, trebuie sa fie monolit cu rotorul, deci ambele fata de stator trebuie sa se invarta usor.

Deci cina fata de cine se misca greu?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   Florin93 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 09-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2013 - 11:38 PM

Se poate ca atunci când s.a produs câritura aceea. Să se fii rupt vrun fir care vin prins pe magneți (bobina aceea) și să nu mai facă conectarea electrică fiind intrerupt asa am pățit si eu cu un motor.. M.am chinuit până l.am desfacut dar până la urmă l.am facut si merge brici :))
0

#6 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 12 April 2013 - 07:29 AM

Deci la el,se roteste tot mai putin locul unde se prinde crucea de montare.Ei,acel albastru fata de cruce se roteste greu.Doar ce e incercuit in poza trebuie sa stea fix,restu` se roteste.De aici si dificultatea in desfacerea statorului de rotor.
http://img705.imageshack.us/img705/2584/dsc06990c.jpg



@florin 93 sunt sigur ca nu sunt intrerupte firele pentru ca motorul poate bipai si pe ohmmetru da aceiasi valoare deci nu de acolo este problema. :pardon:
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 April 2013 - 07:36 AM

Ce ai incercuit este un rulment, asa ca...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 12 April 2013 - 07:50 AM

O fi,dar nu iese nicicum...tras de statoru ala ca naiba si nimic...tot ce mai are deasupra e o saiba foarte subtire(care am scos-o evident)Totusi ar trebui sa il poata invarti esc-ul,cu greu dar sa poata....
0

#9 Useril este offline   sorr 

  • Dreamer
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 618
  • Inregistrat: 06-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Reînvierea unei vechi pasiuni...

Postat 12 April 2013 - 07:57 AM

Cred ca trebuie sa desfaci mai intai capacul din spate al rotorului - probabil de desprinde din spatele zonei negre de pe corpul rotorului. Asta ar trebui s-o faci cu un mic extractor cu gheare - sper ca stii la ce ma refer, sau improvizeaza ceva care sa-l inlocuiasca. Probabil ca va iesi de pe inelul exterior al rulmentului. Apoi vei putea sa scoti si partea din fata a rotorului. Dupa asta poti verifica la rotire fiecare rulment in parte, precum si starea magnetilor si bobinajul. Ai grija in permanenta sa nu atingi bobinele.
Spor la treaba!
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
0

#10 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 12 April 2013 - 09:08 AM

Din pacate rotorul este sudat si nu se poate desface.Motorul il voi dona si voi cumpara un echivalent... <_<
0

#11 Useril este offline   sorr 

  • Dreamer
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 618
  • Inregistrat: 06-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Reînvierea unei vechi pasiuni...

Postat 12 April 2013 - 09:43 AM

Esti sigur, sigur? E posibil si ce spui tu, dar nu prea cred. Sudura pe rotor prezinta pentru fabricant risc mare de deteriorare a bobinelor.
S-ar putea ca cele doua parti componente sa fie asamblate presat si sa nu se observe interstitiul sau, eventual sa fie cositorite, insa asta e mai putin probabil. Curata bine vopseaua la imbinarea zonei negre cu cea albastra si la un cap si la celalalt si uita-te atent. Poate ai noroc si e cum spun eu. Daca nu, asta e...
Bafta!
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
0

#12 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 12 April 2013 - 10:06 AM

Doar prin dilatarea pieselor la caldura cred ca se poate desface(de altfel cred ca asa au si intrat).Problema e ca se incalzesc si magnetii si isi pierd proprietatile...
0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2013 - 08:54 PM

Daca il invarti incet si el se misca ausor apoi incepe sa opuna rezistenta pe masura ce maresti viteza de rotatie, ai o spira sau mai multe in scurt-circuit. Nu poti verifica asta cu un ohmetru banal, ai nevoie de un detector de sprie-n scurt.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 13 April 2013 - 09:56 PM

Banuiesc si eu spirele dar chiar si daca as sti care si cate is in scurt nu as avea ce sa ii fac ca nu am sarma sa il rebobinez...
0

#15 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 28 April 2013 - 08:31 PM

Da, s-au scurtcircuitat niste spire. Rotorul e alcatuit din 3 parti: cilindrul central din fier si capacele laterale din aluminiu eloxat albastru. Aceste parti sunt imbinate prin presare si lipire cu rasina epoxidica. Ar trebui demontate, dar nu-i usor.
As cumpara eu motorul sa-l repar.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro