Audax F3A proiect nou pentru 2013
#62
Postat 03 October 2014 - 09:46 AM
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 03 October 2014 - 09:46 AM
#63
Postat 03 October 2014 - 10:33 AM
Bloodhound, la 03 October 2014 - 09:46 AM, a spus:
foarte misto..:)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#64
Postat 14 October 2014 - 10:06 AM
Butoanele de blocare a cabinei sunt foarte mari si grele, asa ca am mai taiat din ele pentru a le usura cat mai mult posibil. Bolturile de metal sunt de asemenea foarte lungi, asa ca le voi taia mai tarziu odata ce am stabilit exact care este lungimea necesara.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 14 October 2014 - 10:10 AM
#67
Postat 15 October 2014 - 07:06 PM
TOMY, la 14 October 2014 - 09:58 PM, a spus:
si mai si zboara bine ! si are si diplome ca sa o dovedeasca :)
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#68
Postat 07 November 2014 - 11:27 AM
Pentru a atasa pinii de blocare a cabinei, mai intai am creat o traversa folosind cateva bucatele de placaj si balsa. Pentru filetarea pieselor de placaj am folosit un surub obisnuit, placajul fiind relativ moale filetul s-a creat fara probleme. La sfarsit am turnat un pic de CA in gaurile filetate.
Capetele din placaj ale traversei (avand pinii atasati) au fost pozitionate pe fuselaj si am folosit o bucata de balsa pentru a le uni. In felul acesta m-am asigurat ca distanta dintre pini este aceeasi cu distanta dintre gaurile din fuselaj.
Cu ajutorul catorva resturi de balsa am creat un fel de arc care sa tina traversa presata pe flansa cabinei. In felul acesta am putut sa misc un pic cabina pana se potriveste perfect cu fuselajul, in timp ce traversa a ramas fixa pe pozitie. Cand am fost multumit de pozitionare, am adaugat banda adeziva pentru a tine cabina nemiscata in timp ce se intareste adezivul.
Pozele din nou nu apar in ordinea normala.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 07 November 2014 - 11:28 AM
#69
Postat 26 February 2015 - 10:38 PM
Proiectarea a durat aproximativ 3 saptamani, lucrand doar cateva ore in fiecare seara si ceva mai mult in weekend. Conceptual structura se aseamana foarte mult cu cea de la Radiance, care s-a dovedit a fi foarte rezistent, dar am ales sa introduc un al doilea lonjeron in jurul tubului de carbon, pentru a distribui fortele pe o arie cat mai mare din invelisul aripii. M-am gandit ca foile de balsa vor fi un pic mai greu de curbat dupa forma 3D a capetelor de plan, asa ca nervurile sunt mai dese in aceasta zona. De asemenea directia are 2 lonjeroane suplimentare, care nu sunt necesare pentru rezistenta, dar ajuta la curbarea invelisului de balsa.
Toate piesele structurii le-am taiat laser la Bogdan "LaserCut" caruia ii multumesc mult pentru ajutor. Taierea a fost mult mai rapida decat m-am asteptat, fara arsuri si toate piesele s-au potrivit perfect.
Am atasat cateva imagini cu proiectul structurii, imaginile cu constructia vor urma.
http://s5.postimg.org/vctky7bjp/structure1.jpg
http://s5.postimg.org/k897qo379/structure4.jpg
http://s5.postimg.org/nqgm9beph/structure3.jpg
http://s5.postimg.org/572bvnv3r/structure2.jpg
#70
Postat 26 February 2015 - 10:56 PM
Bloodhound, la 26 February 2015 - 10:38 PM, a spus:
Proiectarea a durat aproximativ 3 saptamani, lucrand doar cateva ore in fiecare seara si ceva mai mult in weekend. Conceptual structura se aseamana foarte mult cu cea de la Radiance, care s-a dovedit a fi foarte rezistent, dar am ales sa introduc un al doilea lonjeron in jurul tubului de carbon, pentru a distribui fortele pe o arie cat mai mare din invelisul aripii. M-am gandit ca foile de balsa vor fi un pic mai greu de curbat dupa forma 3D a capetelor de plan, asa ca nervurile sunt mai dese in aceasta zona. De asemenea directia are 2 lonjeroane suplimentare, care nu sunt necesare pentru rezistenta, dar ajuta la curbarea invelisului de balsa.
Toate piesele structurii le-am taiat laser la Bogdan "LaserCut" caruia ii multumesc mult pentru ajutor. Taierea a fost mult mai rapida decat m-am asteptat, fara arsuri si toate piesele s-au potrivit perfect.
Am atasat cateva imagini cu proiectul structurii, imaginile cu constructia vor urma.
http://s5.postimg.org/vctky7bjp/structure1.jpg
http://s5.postimg.org/k897qo379/structure4.jpg
http://s5.postimg.org/nqgm9beph/structure3.jpg
http://s5.postimg.org/572bvnv3r/structure2.jpg
dar numai una se vede.. :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#72
Postat 26 February 2015 - 11:15 PM
Bloodhound, la 26 February 2015 - 11:13 PM, a spus:
better..
noroc si cu fb ca le-am vazut acolo :drinks: :drinks: arata foarte bine
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#73
Postat 26 February 2015 - 11:40 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#74
Postat 26 February 2015 - 11:55 PM
pccdtk, la 26 February 2015 - 11:40 PM, a spus:
Multumesc. Diferenta cred ca va fi destul de mare, cred ca in jur de 150g pentru fiecare aripa. Vor iesi mai usoare si cele de compozit, trebuie doar mai multe incercari pana gasim reteta corecta.
#75
Postat 27 February 2015 - 03:00 PM
E facut tot din balsa? ca daca ma uit dupa materialul folosit asa pare.. :drinks:
Aceasta postare a fost editata de oachidori: 27 February 2015 - 03:00 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#76
Postat 27 February 2015 - 03:15 PM
Mare parte din rezistenta aripii e asigurata de invelisul de balsa.
#77
Postat 27 February 2015 - 03:27 PM
Bloodhound, la 27 February 2015 - 03:15 PM, a spus:
Mare parte din rezistenta aripii e asigurata de invelisul de balsa.
Asa am gandeam si eu, dar vroiam sa fiu sigur. Profilele sunt de 2 sau de 3 mm?
O alta intrebare de 20 pct: de ce arata directia asa? adica nu e ascutita la bf!!
Aceasta postare a fost editata de oachidori: 27 February 2015 - 03:32 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#78
Postat 27 February 2015 - 03:31 PM
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 27 February 2015 - 03:33 PM
#79
Postat 27 February 2015 - 03:52 PM
oachidori, la 27 February 2015 - 03:27 PM, a spus:
Directia e de obicei foarte sensibila in jurul pozitiei de centru la un model de F3A (chiar si corectiile mici duc la oscilatii vizibile). De exemplu la Radiance trebuie sa folosesc 80% expo pe directie din aceasta cauza.
Un bord de fuga foarte lat al directiei elimina problema oscilatiilor nedorite; efectul directiei e atenuat la bracaje mici dar ramane la fel de puternic la curse mari.
E valabil si pentru celelalte suprafete de comanda; modelele F3A nu au niciodata borduri de scurgere ascutite. Se spune ca ajuta si la zborul in conditii de vant si turbulenta pentru o mai buna stabilitate.
#80
Postat 27 February 2015 - 05:13 PM
Bloodhound, la 27 February 2015 - 03:52 PM, a spus:
Un bord de fuga foarte lat al directiei elimina problema oscilatiilor nedorite; efectul directiei e atenuat la bracaje mici dar ramane la fel de puternic la curse mari.
E valabil si pentru celelalte suprafete de comanda; modelele F3A nu au niciodata borduri de scurgere ascutite. Se spune ca ajuta si la zborul in conditii de vant si turbulenta pentru o mai buna stabilitate.
Ma gandeam eu ca ai studiat problema si ca ai un scop bine determinat pentru alegerea acestei solutii. Aceasta varianta se preteaza si la acrobate sau doar la F3A?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#81
Postat 27 February 2015 - 07:24 PM
oachidori, la 27 February 2015 - 05:13 PM, a spus:
Daca directia e prea sensibila, nu vad de ce nu s-ar putea folosi si la modelele de 3D. Dar in general la 3D sunt alte cerinte, se cauta timpi de raspuns cat mai mici.
#83
Postat 01 March 2015 - 09:30 PM
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 01 March 2015 - 09:31 PM
#85
Postat 04 March 2015 - 02:47 PM
Urmatorul pas a fost detasarea structurii directiei de pe gabaritul pe care a fost asamblata, curatarea si slefuirea nervurilor in punctele unde au fost unite cu gabaritul si lipirea invelisului de balsa (deocamdata doar pe o parte):
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 04 March 2015 - 02:47 PM
#86
Postat 04 March 2015 - 03:36 PM
Bloodhound, la 04 March 2015 - 02:47 PM, a spus:
Urmatorul pas a fost detasarea structurii directiei de pe gabaritul pe care a fost asamblata, curatarea si slefuirea nervurilor in punctele unde au fost unite cu gabaritul si lipirea invelisului de balsa (deocamdata doar pe o parte):
ce de acumulatori ai!! :D
cu ce ai facut lipiturile?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#87
Postat 04 March 2015 - 03:51 PM
oachidori, la 04 March 2015 - 03:36 PM, a spus:
cu ce ai facut lipiturile?
Ma bucur ca am pastrat si acumulatorii scosi la pensie, sunt foarte folositori acum ca greutati :)
Pentru lipirea invelisului cu structura am folosit intotdeauna adeziv poliuretanic de la Bison. E foarte bun fiindca se umfla in contact cu umiditatea din aer si face un fel de racordare in zona lipiturii care este astfel mai rezistenta.
Piesele de structura au fost lipite in general cu CA.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 04 March 2015 - 03:52 PM
#89
Postat 06 March 2015 - 03:36 PM
Am adaugat blocurile de balsa pentru a sustine balamalele tip pin pe toata lungimea lor si, folosind gaurile taiate laser din lonjeronul principal ca ghidaj, am transmis gaurile pentru balamale si in blocurile de balsa. Blocul din partea de jos va sustine si bratele de comanda, asa ca este un pic mai mare fata de celelalte.
Balsa folosita la invelis este doar de 1.5mm, dar acum ca directia este imbracata cu balsa pe ambele parti, pare foarte rezistenta. Cand am presat structura si invelisul de balsa intre cele doua gabarite am pus destul de multe greutati, asa ca am folosit o bucata de carton pentru a proteja suprafata exterioara. La sfarsit am slefuit marginile invelisului de balsa la nivel cu muchiile structurii.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 06 March 2015 - 03:36 PM
#90
Postat 08 March 2015 - 11:57 AM
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 08 March 2015 - 11:58 AM