Modelism - RHC Forum: Audax F3A - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Audax F3A proiect nou pentru 2013

#301 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 11:14 AM

Multumesc Bogdan!

Danut,

Modelul zboara mult mai curat decat Radiance, dar am o problema data de directia cu bordul de scurgere foarte lat. Directia in sine merge foarte bine, dar in urcare pe verticala modelul trage spre cabina. Va trebui sa o reproiectez peste iarna si sa construiesc una noua.

Motorul e pus pe 0 deocamdata (fara unghi dreapta) si e nevoie de foarte putina directie dreapta pentru a mentine linia dreapta in urcare pe verticala. Voi adauga putin unghi dreapta la motor, insa nu mai mult de 1 grad. Radiance are 3.5 grade unghi dreapta si tot are nevoie de 1% mix gaz-directie.

In rest modelul mi-a depasit cu mult asteptarile, in special zborul pe cutit si tonourile sunt mult imbunatatite. In conditii de vant si turbulenta, pare mult mai usor de zburat decat Radiance, are nevoie de foarte putine corectii.
0

#302 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 October 2015 - 12:35 PM

Un canard pus deasupra cabinei,nu ar rezolva problema pe care o ai la urcarea pe verticala ?
Sau probabil e mai simplu si mai eficient sa reproiectezi directia.

Aceasta postare a fost editata de dan 73: 13 October 2015 - 12:37 PM

0

#303 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 12:54 PM

Vezi postareadan 73, la 13 October 2015 - 12:35 PM, a spus:

Un canard pus deasupra cabinei,nu ar rezolva problema pe care o ai la urcarea pe verticala ?
Sau probabil e mai simplu si mai eficient sa reproiectezi directia.


Nu cred ca ar rezolva nimic adaugarea canalizorului, doar imbunatateste eficienta directiei dar nu are nici o influenta asupra verticalelor.
Am testat unul pe Radiance, dar am decis sa-l dau jos.
0

#304 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 13 October 2015 - 01:05 PM

Dane, un "canard" cum îi spui nu rezolvă problemele apărute pe curgerea de pe direcție, sau cele date de cuplu. Alex spunea că-i trage spre cabină, asta înseamnă că se produce o forță portantă semnificativă pe suprafața cupolei (probabil merge micșorată curbura).

Alex, o contrarotativă este relativ simplu de proiectat și realizat la dimensiunile de care ai nevoie (mult mai simplu decât la ale noastre F3P-uri).
Dacă dorești te pot ajuta în sensul ăsta, numai că va trebui căutat un motor cu o turație mult mai mare.

Într-adevăr, mi s-a părut că modelul e mult mai cumințel decât precedentul. Oricum, nu-mi fac griji că nu rezolvi problemele apărute. :rolleyes:
URA ÅŸi la zbor fofezelor !
0

#305 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 01:20 PM

Problema este de la scurgerea directiei in mod sigur, nu de la curbura cabinei. Pot sa spun asta din urmatoarele motive:

1. Am testat o asemenea directie si pe Radiance, adaugand niste triunghiuri la bordul de fuga. Inainte mergea drept pe verticala dar dupa adaugarea scurgerii late a inceput sa traga puternic pe cabina.
2. Am lipit cu scoci pe directia de la Audax, o bucata de carton indoita in 2, astfel incat bordul de fuga sa nu se termine drept, ci in V. Efectul a fost imediat vizibil si a imbunatatit urcarile, desi nu ma asteptam la mare lucru de la o improvizatie facuta pe camp.

Probabil este vorba de rezistenta la inaintare provocata de bordul de scurgere, care nu este distribuita in mod egal de o parte si de alta a centrului de greutate. Nici nu prea ai cum sa faci asta, daca vrei sa semene a avion.
0

#306 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 October 2015 - 01:22 PM

Citesc si admir in liniste. Ceea ce faci este dintr-o alta lume, in care, noi, pigmeii, avem dreptul , doar, sa privim.
Scriu doar pentru faptul ca ai pomenit de bordul de fuga al directiei. Am vazut din timpul constructiei ca este gros. Te rog mult sa-mi explici, fiindca sunt sigur ca este o buna ratiune, pentru ce este asa.
Multumesc pentru osteneala de a ne arata cum se face un model de vis si profit de ocazie pentru a-ti ura multa, multa bafta.
0

#307 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 01:49 PM

Multumesc Dan! Nici eu nu-s vreun specialist NASA, doar am studiat problema mai indeaproape :)

La modelele de F3A, o directie cu bordul de fuga subtire este foarte sensibila, practic micile corectii care le face pilotul din mansa rezulta in oscilatii vizibile ale cozii. Cum la F3A se puncteaza mult armonia si gratia evolutiilor, acest lucru aduce mai mult ca sigur depunctari.
La Radiance, bordul de fuga al directiei are cam 8mm grosime si tot e prea sensibila, ceea ce ma obliga sa folosesc foarte mult expo.

Unele modele folosesc un bord de fuga foarte lat pe directie mentru a elimina aceasta sensibilitate, dupa cum se vede si in imaginile de mai jos. Directia nu se mai simte ca fiind asa sensibila la corectii mici dar isi pastreaza eficacitatea la bracaje mai mari. Desi experimentul meu cu directia lata pe Radiance nu a mers bine, am sperat ca va functiona pe Audax (modelul fiind radical diferit si solutia functionand pe alte modele de pe piata).

Banuiesc ca si asta face parte din bucuriile pe care ti le rezerva proiectarea propriului model :) Nu o sa vina nimeni sa iti spuna ce functioneaza si ce nu, cum sa faci sa iasa bine. Trebuie sa iti folosesti mintea, intuitia si in caz ca apar probleme sa gasesti solutii sa le rezolvi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rudder2.jpg
  • Imagine atasata: rudder1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 13 October 2015 - 01:51 PM

0

#308 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 October 2015 - 03:06 PM

La modelul meu F3A MythoS,bordul de fuga al directiei este lat,la fel ca in pozele prezentate de tine.
Intr-o zi cand am fost la zbor am uitat acasa canard-ul si ca sa nu mai fac un drum acasa,am zburat fara el.
Atunci am observat ca in urcare pe verticala,modelul tragea spre cupola.
De aceea am crezut ca poate canard-ul ar ajuta.Nici eu nu sunt specialist NASA :) ,dar aceasta problema am intalnit-o eu zburand fara canard.
Dar sunt foarte sigur ca tu vei rezolva cumva aceasta problema. ;)
0

#309 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 03:23 PM

Interesant Danut! Cand l-am probat pe Radiance, la mine canalizorul n-a avut nici o influenta asupra verticalelor, cu toate ca am incercat diferite incidente. N-as vrea sa mai adaug o piesa in plus, daca pot rezolva totul din forma directiei.
0

#310 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 03:42 PM

Acum mi-am dat seama ca la modelul lui Danut odata cu canalizorul, lipsea si o bucata maricica de fuselaj :)
In cazul asta, cred ca turbulenta creata de bucata de fuselaj lipsa depaseste cu mult efectul canalizorului (aripioarei) in sine, in afara de cazul in care ai acoperit cu ceva zona respectiva.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: mythos.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 13 October 2015 - 03:43 PM

0

#311 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 October 2015 - 05:17 PM

Da Alex,am acoperit cu carton lipit cu banda.Aveam in masina o diploma de concurs pe care am taiat-o.Altfel nici nu as fi zburat.
Dupa cum am mai spus cu siguranta vei gasi tu o rezolvare.


Am eu acasa un tren de aterizare de carbon.Cat cantareste cel de la Ralph ?
0

#312 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 05:42 PM

Rezolvarea am gasit-o, acum mai ramane sa o si pun in aplicare :) Ma intrebam ce o sa fac in cele 2 sapt de vacanta de sarbatori, dar uite ca mi-am gasit de lucru :)
Trenul de la Ralph ar trebui sa cantareasca 80g.
0

#313 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 October 2015 - 06:05 PM

La 80 gr e foarte usor.L-am cantarit acum pe asta pe care-l am si are 127gr. Eu l-am cumparat ca sa-l montez pe F3A Custer 2 m,dar intre timp am vandut modelul.
Pe Custer aveam tren de 92 gr,dar era cam moale.Daca vii la aterizare usor nu e nicio problema.Eu la inceput veneam cam tare la aterizare.Sunt curios cum o sa ma descurc cu jet-ul la aterizare :) .

Aceasta postare a fost editata de dan 73: 13 October 2015 - 06:09 PM

0

#314 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 13 October 2015 - 06:12 PM

130g are si cel care e acum pe model. Te descurci tu si cu jetul... multa bafta la zbor!
0

#315 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 October 2015 - 06:20 PM

Multumesc.
Daca mai iesi la zbor cu Audax-ul ,mai fa te rog un film si cu ceva figuri din program.
0

#316 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 October 2015 - 03:26 PM

Arata bestial !!! Felicitari si multe zboruri reusite !!!
Nu uita ce ti-am mai spus;trebuie neaparat sa concurezi afara,altfel e pacat de atita munca,sunt convins ca te vei descurca foarte bine.
Bafta in continuare !
0

#317 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 16 October 2015 - 03:42 PM

Vezi postareaFocke, la 16 October 2015 - 03:26 PM, a spus:

Arata bestial !!! Felicitari si multe zboruri reusite !!!
Nu uita ce ti-am mai spus;trebuie neaparat sa concurezi afara,altfel e pacat de atita munca,sunt convins ca te vei descurca foarte bine.
Bafta in continuare !


Multumesc Dragos! Am vrut sa merg in Ungaria si anul asta, dar am avut prea multe pe cap si nu am zburat deloc pana in August. Sper la anul sa fiu mai liber.

Duminica se anunta vreme buna, daca vii la teren il vezi live :)
0

#318 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 October 2015 - 04:31 PM

Ok, mi-ar face placere numai sa fie vremea buna..
0

#319 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 27 March 2016 - 07:48 PM

Initial aveam in plan ca fuselajul sa fie vopsit, dar cel care trebuia sa il vopseasca era ocupat cu alte proiecte asa ca m-am hotarat sa il infoliez.

Am inceput cu trasarea si decuparea sabloanelor de carton si cu slefuirea fuselajului cu smirghel de granulatie 300:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7.JPG

0

#320 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 27 March 2016 - 07:53 PM

Prima culoare aplicata a fost alb, urmata de celelalte:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.JPG
  • Imagine atasata: 9.JPG
  • Imagine atasata: 10.JPG
  • Imagine atasata: 11.JPG
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 27 March 2016 - 07:53 PM

0

#321 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 27 March 2016 - 07:57 PM

A trebuit sa renunt la culoarea aurie folosita la aripi deoarece odata aplicata pe lateralele fuselajului, din majoritatea pozitiilor si a conditiilor de iluminare, arata mai mult a maron inchis. De asemenea punea in evidenta prea mult zonele unde se suprapunea cu celelalte culori, asa ca m-am hotarat sa folosesc un gri deschis.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 17.jpg
  • Imagine atasata: 18.jpg
  • Imagine atasata: 19.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg
  • Imagine atasata: 22.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 27 March 2016 - 08:00 PM

0

#322 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 27 March 2016 - 08:01 PM

Cabina va fi vopsita mai tarziu, deocamdata este doar suflata cu spritzchit.
Iata cateva poze cu fuselajul complet infoliat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 26.jpg
  • Imagine atasata: 27.jpg
  • Imagine atasata: 23.jpg
  • Imagine atasata: 24.jpg
  • Imagine atasata: 25.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 27 March 2016 - 08:01 PM

0

#323 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 27 March 2016 - 09:25 PM

Arata de-a dreptul "profesional" !!!
0

#324 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 27 March 2016 - 09:30 PM

Vezi postareapccdtk, la 27 March 2016 - 09:25 PM, a spus:

Arata de-a dreptul "profesional" !!!


Multumesc Robert !
0

#325 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 27 March 2016 - 10:34 PM

Superb. Success la competitii!

Aceasta postare a fost editata de mvpricop: 27 March 2016 - 10:35 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#326 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 27 March 2016 - 10:39 PM

Vezi postareamvpricop, la 27 March 2016 - 10:34 PM, a spus:

Superb. Success la competitii!


Multumesc Victor !
Mult succes si tie !

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 27 March 2016 - 10:39 PM

0

#327 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 17 May 2016 - 10:04 AM

Directia pe care am construit-o anul trecut a fost taiata si modificata pentru teste, asa ca a trebuit sa construiesc una noua:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fn2.jpg
  • Imagine atasata: fn1.jpg

0

#328 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 17 May 2016 - 10:06 AM

Carenajele rotilor au fost infoliate:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fn3.jpg

0

#329 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 17 May 2016 - 10:10 AM

Am facut decupari in conul elicii pentru o mai buna racire a motorului si l-am vopsit rosu. Cabina a fost vopsita intr-o culoare bleu metalizat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fn5.jpg
  • Imagine atasata: fn4.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 17 May 2016 - 10:10 AM

0

#330 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 17 May 2016 - 10:13 AM

Cateva poze cu fuselajul asamblat:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fn8.jpg
  • Imagine atasata: fn6.jpg
  • Imagine atasata: fn7.jpg
  • Imagine atasata: fn9.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 17 May 2016 - 10:13 AM

0

Arata acest topic


  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro