Audax F3A proiect nou pentru 2013
#301
Postat 13 October 2015 - 11:14 AM
Danut,
Modelul zboara mult mai curat decat Radiance, dar am o problema data de directia cu bordul de scurgere foarte lat. Directia in sine merge foarte bine, dar in urcare pe verticala modelul trage spre cabina. Va trebui sa o reproiectez peste iarna si sa construiesc una noua.
Motorul e pus pe 0 deocamdata (fara unghi dreapta) si e nevoie de foarte putina directie dreapta pentru a mentine linia dreapta in urcare pe verticala. Voi adauga putin unghi dreapta la motor, insa nu mai mult de 1 grad. Radiance are 3.5 grade unghi dreapta si tot are nevoie de 1% mix gaz-directie.
In rest modelul mi-a depasit cu mult asteptarile, in special zborul pe cutit si tonourile sunt mult imbunatatite. In conditii de vant si turbulenta, pare mult mai usor de zburat decat Radiance, are nevoie de foarte putine corectii.
#303
Postat 13 October 2015 - 12:54 PM
dan 73, la 13 October 2015 - 12:35 PM, a spus:
Sau probabil e mai simplu si mai eficient sa reproiectezi directia.
Nu cred ca ar rezolva nimic adaugarea canalizorului, doar imbunatateste eficienta directiei dar nu are nici o influenta asupra verticalelor.
Am testat unul pe Radiance, dar am decis sa-l dau jos.
#304
Postat 13 October 2015 - 01:05 PM
Alex, o contrarotativă este relativ simplu de proiectat și realizat la dimensiunile de care ai nevoie (mult mai simplu decât la ale noastre F3P-uri).
Dacă dorești te pot ajuta în sensul ăsta, numai că va trebui căutat un motor cu o turație mult mai mare.
Într-adevăr, mi s-a părut că modelul e mult mai cumințel decât precedentul. Oricum, nu-mi fac griji că nu rezolvi problemele apărute. :rolleyes:
#305
Postat 13 October 2015 - 01:20 PM
1. Am testat o asemenea directie si pe Radiance, adaugand niste triunghiuri la bordul de fuga. Inainte mergea drept pe verticala dar dupa adaugarea scurgerii late a inceput sa traga puternic pe cabina.
2. Am lipit cu scoci pe directia de la Audax, o bucata de carton indoita in 2, astfel incat bordul de fuga sa nu se termine drept, ci in V. Efectul a fost imediat vizibil si a imbunatatit urcarile, desi nu ma asteptam la mare lucru de la o improvizatie facuta pe camp.
Probabil este vorba de rezistenta la inaintare provocata de bordul de scurgere, care nu este distribuita in mod egal de o parte si de alta a centrului de greutate. Nici nu prea ai cum sa faci asta, daca vrei sa semene a avion.
#306
Postat 13 October 2015 - 01:22 PM
Scriu doar pentru faptul ca ai pomenit de bordul de fuga al directiei. Am vazut din timpul constructiei ca este gros. Te rog mult sa-mi explici, fiindca sunt sigur ca este o buna ratiune, pentru ce este asa.
Multumesc pentru osteneala de a ne arata cum se face un model de vis si profit de ocazie pentru a-ti ura multa, multa bafta.
#307
Postat 13 October 2015 - 01:49 PM
La modelele de F3A, o directie cu bordul de fuga subtire este foarte sensibila, practic micile corectii care le face pilotul din mansa rezulta in oscilatii vizibile ale cozii. Cum la F3A se puncteaza mult armonia si gratia evolutiilor, acest lucru aduce mai mult ca sigur depunctari.
La Radiance, bordul de fuga al directiei are cam 8mm grosime si tot e prea sensibila, ceea ce ma obliga sa folosesc foarte mult expo.
Unele modele folosesc un bord de fuga foarte lat pe directie mentru a elimina aceasta sensibilitate, dupa cum se vede si in imaginile de mai jos. Directia nu se mai simte ca fiind asa sensibila la corectii mici dar isi pastreaza eficacitatea la bracaje mai mari. Desi experimentul meu cu directia lata pe Radiance nu a mers bine, am sperat ca va functiona pe Audax (modelul fiind radical diferit si solutia functionand pe alte modele de pe piata).
Banuiesc ca si asta face parte din bucuriile pe care ti le rezerva proiectarea propriului model :) Nu o sa vina nimeni sa iti spuna ce functioneaza si ce nu, cum sa faci sa iasa bine. Trebuie sa iti folosesti mintea, intuitia si in caz ca apar probleme sa gasesti solutii sa le rezolvi.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 13 October 2015 - 01:51 PM
#308
Postat 13 October 2015 - 03:06 PM
Intr-o zi cand am fost la zbor am uitat acasa canard-ul si ca sa nu mai fac un drum acasa,am zburat fara el.
Atunci am observat ca in urcare pe verticala,modelul tragea spre cupola.
De aceea am crezut ca poate canard-ul ar ajuta.Nici eu nu sunt specialist NASA :) ,dar aceasta problema am intalnit-o eu zburand fara canard.
Dar sunt foarte sigur ca tu vei rezolva cumva aceasta problema. ;)
#310
Postat 13 October 2015 - 03:42 PM
In cazul asta, cred ca turbulenta creata de bucata de fuselaj lipsa depaseste cu mult efectul canalizorului (aripioarei) in sine, in afara de cazul in care ai acoperit cu ceva zona respectiva.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 13 October 2015 - 03:43 PM
#311
Postat 13 October 2015 - 05:17 PM
Dupa cum am mai spus cu siguranta vei gasi tu o rezolvare.
Am eu acasa un tren de aterizare de carbon.Cat cantareste cel de la Ralph ?
#313
Postat 13 October 2015 - 06:05 PM
Pe Custer aveam tren de 92 gr,dar era cam moale.Daca vii la aterizare usor nu e nicio problema.Eu la inceput veneam cam tare la aterizare.Sunt curios cum o sa ma descurc cu jet-ul la aterizare :) .
Aceasta postare a fost editata de dan 73: 13 October 2015 - 06:09 PM
#317
Postat 16 October 2015 - 03:42 PM
Focke, la 16 October 2015 - 03:26 PM, a spus:
Nu uita ce ti-am mai spus;trebuie neaparat sa concurezi afara,altfel e pacat de atita munca,sunt convins ca te vei descurca foarte bine.
Bafta in continuare !
Multumesc Dragos! Am vrut sa merg in Ungaria si anul asta, dar am avut prea multe pe cap si nu am zburat deloc pana in August. Sper la anul sa fiu mai liber.
Duminica se anunta vreme buna, daca vii la teren il vezi live :)
#319
Postat 27 March 2016 - 07:48 PM
#321
Postat 27 March 2016 - 07:57 PM
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 27 March 2016 - 08:00 PM
#323
Postat 27 March 2016 - 09:25 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad