Indicatii (ax / tub / ghidaje) arbore cu tub pupa home-made caracteristici - consum auxiliar
#1
Postat 26 March 2013 - 06:08 PM
Pornesc de la ideia ca acest reper poate contribui semnificativ la succesul sau ratarea unui proiect de barcuta prin faptul ca are influienta mare asupra zgomotului (produs de vibratii) suparator la o barca de plantat, consumul exagerat si inutil de curent, etc.
Pe scurt, am cumparat niste axe inox (nu spun de unde) si am avut surpriza ca nici unul sa nu fie drept (testul cu rostogolirea pe sticla da diferente de 0.2-0.5mm),poate sa fie vina postei. Dupa rectificarea manuala cu atentie si ceva timp pierdut am obtinut vibratii acceptabile si diferente sub 0.1mm (se poate si mai bine).
Am incercat varianta cu 2 rulmenti si semering pe capatul cu elicea (pt. a nu ajunge apa in rulment).Merge bine dar se pare ca sporeste consumul semnificativ de aceea solicit parerea unor "batrani" in domeniu. In cazul meu, un motor Venti660 alimentat cu Ni-Cd 7,2v x4 pakuri de 2Ah=8 ah (dar cred ca trec de 30A in sarcina) cu motorul liber trebuie sa consume 1,25Ah (2Ah cu esc si aparat de masura). Cu elicea in aer are un consum undeva pe la 6Ah (doar conectat la tub cu ax, ghidaje,elice,semering)iar in apa ,cu elice de 42/3 pale se incinge in cateva secunde iar ampermetrul trece de 20A.
Intreb daca a masurat cineva care este consumul cu ax si fara ax cuplat la motoarele uzuale si a obtinut un consum aproximativ pierdut datorita acestui element si care ar fi consumul normal/rezonabil versus consum aberant.(evident depinde de viteza,cantitatea de vaselina si calitatea ei, centrare, etc).
Mentionez ca tubul este facut din inox de 10mm/7mm cu strunjirile aferente pe capete pt. rulment de 8/4mm si semering industrial (decupat partea utila de la un semering industrial cu arc pe interior si cauciuc special albastru)si tub flexibil de introducere a lubrefiantului lichid din exterior. Testul a fost facut cu tubul avand vaselina auto pe o portiune de numai 10mm lungime intre semering si primul rulment.
#2
Postat 27 March 2013 - 10:57 AM
#3
Postat 28 March 2013 - 05:57 PM
#4
Postat 08 April 2013 - 09:44 PM
#5
Postat 08 April 2013 - 10:07 PM
#7
Postat 08 April 2013 - 10:10 PM
Tel. 0744915775
#8
Postat 08 April 2013 - 10:32 PM
#9
Postat 09 April 2013 - 08:25 AM
ipsihi, la 27 March 2013 - 10:57 AM, a spus:
ipsihi, la 08 April 2013 - 10:32 PM, a spus:
Amin! Mai convenabil din punct de vedere al raportului calitate/pret si al timpului pierdut nu o sa iesi.
#10
Postat 09 April 2013 - 01:03 PM
ipsihi, la 27 March 2013 - 10:57 AM, a spus:
La aceasta solutie am ajuns si eu.....chiar daca initial eram hotarat sa raman pe axul meu home-made din inox cu rulmenti. Am demontat si aruncat axul si rulmentii iar pe tubul ramas am avut norocul sa intre alt ax, cu bucse de Bz., cu tot cu tub.
Problema reducerii consumului a fost rezolvata!!!
Spor la bricolat!
#11
Postat 12 April 2013 - 10:04 AM
Este adevarat ca lubrefierea bucsei de bronz grafitat duce la formarea unui lichid negru consistent datorita amestecarii grafitului in lubrefiant insa nu cred sa dauneze bucsei. Nu stiu daca folosirea bucselor versus rulment este de natura a reduce consumul sau doar costul deoarece presupun ca aveau dreptate profesorii de fizica ce ne invatau ca forta de frecare la rostogolire este mai redusa decat forta de frecare la alunecare . Se spune ca de asta pot alerga barbatii mai repede decat femeile - "deoarece frecarea pe bile e mai mica decat pe cusineti" :D
Multumesc celor care incearca sa convinga de faptul ca e mai simplu sa cumperi un lucru gata de montat si mai ieftin. Probabil au dreptate dar rostul forumului este (cred eu) de a discuta/analiza variante diferite, teste, a compara rezultate pt. ca in final fiecare sa aleaga varianta potrivita scopului sau. Daca vrei sa faci barci pt. comercializare evident folosesti subansamble standardizate ,le montezi si in 2 ore barca e gata de pus pe apa, ba chiar este mai convenabil si pentru cumparator care poate gasi piese de schimb identice in magazine dar MODELISM inseamna candva cu totul altceva (atunci cand se citeau reviste nu postari pe net, cand se putea lipi doar cu aracet, AGO sau prenadez si cand piesele erau facute nu cumparate). Desigur nu se poate aplica acest principiu modelelor de competitie de azi insa nici pescuitul nu mai este ce era. NO OFENCE!
Aceasta postare a fost editata de H7-25: 12 April 2013 - 10:05 AM
#12
Postat 12 April 2013 - 12:18 PM
Deci eu sint adeptul axului cu bucsi cu lubrifiantul adecvat ,introdus la fiecare inceput de sezon.
Tel. 0744915775
#13
Postat 12 April 2013 - 06:43 PM
#14
Postat 12 April 2013 - 08:40 PM
Tel. 0744915775
#15
Postat 12 April 2013 - 09:06 PM