AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?
#1
Postat 22 July 2004 - 03:34 PM
Voi incerca pe cit posibil sa pun likurile care le-am gasit si sa vedem ce iese!
Provocarea care se lanseaza:
Anul viitor la RIPA ROSIE o sa zboare O AERODINA LENTICULARA?:)
Cine se inscrie in proiect?
Puncte de plecare:
http://www.laesiewor.../ifo/links.html
http://www.aspubs.co...saucers/wp.html http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_24.gif
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#2
Postat 22 July 2004 - 03:49 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#3
Postat 22 July 2004 - 03:59 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#4
Postat 22 July 2004 - 04:15 PM
#5
Postat 22 July 2004 - 04:18 PM
#6
Postat 22 July 2004 - 04:25 PM
http://www.avrocar.com/
interesant este cum se termina.
Dar oare chiar s-a terminat? sau e doar praf in ochi?
Li s-a impus sa se termine?
May be yes! may be no!
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 22 July 2004 - 04:31 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#7
Postat 22 July 2004 - 04:31 PM
e destul de mica dar groasa
Ai sa vezi ca nu seamana cu nimic din ce ai gasit
La aerodina lenticulara pe extradosul farfuriei erau f f multe gauri mici. un compresor din interiorul aerodinei absorbea aerul de pe extrados si din ce zicea acolo se crea un strtat f subtire de aer deasupra extradosului cu presiune f f mica
evident aierul iesea pe intrados prin niste ajutaje mai putin importante
De asemenea Coanda mai prevedea si amplificatoare de fluide, ceva f asemanator cu elementele de hipersustentatie
Numai cauta carti de dinaite de '89, ca dupa tr sa fim prieteni NATO si nu era frumos sa ne bagam nasul unde nu ne fierbea oala :(
Apropo, daca vine cineva la rr2005 cu aerodina lui coamnda o sa avem si un premiu nobel pt un rom la fizica... asa ca sa fim putin realisti :( nici mie nu-mi place sa fiu realist dar trebe :(
#8
Postat 22 July 2004 - 04:51 PM
PS ai vazut semnul intrebarii de la sfirsit?
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 22 July 2004 - 04:51 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#9
Postat 22 July 2004 - 05:38 PM
Nu prea stiu ce sa inteleg prin "AERODINA". Modele la scara de forma celor din paginile la care faci trimitere exista functionale, spre deosebire de asta 1:1 care am inteles ca-i pe butuci. Am vazut filme cu asa ceva, dar cu modele cam de 1-2m diametru. Am sa caut sa vad adevaratul principiu pe care s-a bazat Coanda si ce a botezat el cu numele asta ca toate au aceeasi forma dar principiul de functionare pare diferit. Ventilatoare puse pe orizontala zboara si daca nu-s montate in ceva de forma unui disc. Cred ca e ceva spectaculos totusi.
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 22 July 2004 - 05:58 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#11
Postat 22 July 2004 - 06:22 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 22 July 2004 - 06:32 PM
Am gasit datele ptr Avrocar si vreau sa-l pun la scara sa vad ce iese!
Am inclusiv profilul de aripa!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#13
Postat 22 July 2004 - 07:44 PM
din pacate nici eu nu sunt in tara... is un pic peste balta atlantica... deh trebuiesc facute si studiile :( dar in primul rand as vrea sa gasesc brevetele de aici... in felul acesta vedem ce-a gandit omul si nu ce-au crezut altii ca ar fi gandit. Picatot tot respectul pentru website-urile respective si crede-ma ca nu resping nici unul din website-uri dar prefer sa dau la ciocan doar fiind sigur ca aia e ce-a gandit coanda si nu ce si-a inchipuit altul... ca pe urma sa vad ca nici nu zboara...
In plus daca dorim sa facem neaparat ceva cu efect coanda putem incerca cu mici gauri pe extrados (orientate sub un anumit unghi) si sa suflam aer presiunea dinamica crescand si cea statica scazand.. si astfel farfuria e absorbita... dar eu vreau sa vad ce a gandit coanda si ce matematica a pus in spatele chestiei asteia.
In departamentul de fizica de aici avem colaborari si cu unii de la "computational fluid dynamics" deci cu mici simulari mai pot ajuta si interpreta... dar numai dupa ce stiu ce am de simulat! :(
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 22 July 2004 - 07:45 PM
#14
Postat 22 July 2004 - 08:44 PM
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 22 July 2004 - 09:27 PM
modelul ala, cam de 12 cm diametru , are o fanta circulara (nu gaurele) prin care era suflat aer la presiune destul de mare(4 atmosfere) printr-un tub la baza aerodinei. A testat cu diverse inaltimi ale fantei, parca intre 0.5 si 2mm
La primul test modelul a tzashnit si a crapat tavanul garajului. Cand a reusit sa o fixeze a masurat o tractiune statica de vreo 35 de kg., imens pt o suprafata portanta de 100cm patrati. La presiunea aia asa mare aerul avea viteza supersonica - parca fo 7-800 m/sec
Se sugera in carte ca obtinea o "amplificare" a tractiunii statice fata de un jet "normal". Nu mai tin minte care era diferenta, cat scoatea mai mult cu prin efectul Coanda. Intr-o poza cu fum se vedea cum aerodina "suge" aerul de deasupra.
Un modelist nu prea cred ca are sanse sa produca astfel de presiuni (poate cu motoare racheta?). Presiunea ce poate fi obtinuta cu o elice intubata nu-i nici pe departe ce avea Coanda acolo. Nu stiu daca la viteze mai mici, subsonice, mai are loc fo amplificare de forta.. ar fi interesant de aflat. Eu am incercat ceva-ceva acu vreo trei ani cu un ventilator de calculator si un motoras de 280 sau 300 dar n-am obtinut o amplificare a fortei... Dar si modelul meu cat si metodele de masura lasau mult de dorit... a trebuit sa admit ca sunt cam nepriceput.
Cezar
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 22 July 2004 - 09:59 PM
#16
Postat 22 July 2004 - 10:47 PM
daca eram acasa as fi mers direct la biblioteca sa caut carte cu pricina desi stiu ca ma dezamagise lipsa modelului matematic. oricumk schite si alte date orientative erau din belsug
Si apropo tot ce vedeti cu turbo reactoare a caror elice compresor se vede din exterior sa stiti CA NU-S AERODINE LENTICULARE, nici aerodine nu cred ca pot fi numite
#17
Postat 22 July 2004 - 10:49 PM
#19
Postat 23 July 2004 - 02:24 AM
MIG-29
#20
Postat 23 July 2004 - 06:48 AM
e buna ideea dar nu vad ce inaugurare ar fi. N-am fost niciodata atent la numarul mesajelor si nici la stele. Poate sa sparg tastatura de ceva! Ce vina are sampania? Saraca de ea!!! Daca ziceai sa sparg sampania de calculator si sa-l lansez pe Dambovita era mai cu inteles. Pai ce vroiai sa-i zic? Ca-s tentat de subiect si ca o sa facem si-o sa dregem daca el e in Iasi si eu aici? Mi-ar place sa fac niste forme din ipsos, sa lucrez cu niste rasina si fibra, sa obtin o forma frumoasa de model, dar ce folos ca ce trebuie in interior nu-i accesibil. Din nefericire nu pot sa-mi stabilesc un program pe perioada lunga si vreau sa termin macar o parte din lucrurile incepute anterior. Poate reusesc vara asta sa-mi gasesc un serviciu adevarat ca in invatamant e asa cum stii!
Imaginile de acolo se vad si cu alternatiff, pentru cine are probleme. Asta-i problema cu inventiile. In documentatie se introduce doar ce se breveteaza nu si calculele care duc la obtinerea acelui rezultat. Brevetul iti asigura doar paternitatea ideii nu si certitudinea ca ideea e corecta tehnic, integral. Am vazut brevet de frana cu bile, adica un rulment la care obtii franare prin apasarea cailor de rulare peste bile. Zi si tu daca e treaba normala, desi daca soliciti asa un rulment precis obtii franare prin distrugerea rulmentului. E vorba ca ideea este brevetata. Aplicabilitatea industriala presupune ca produsul poate fi realizat industrial dar nu ca si functioneaza bine. Se breveteaza orice. Presupun ca tot ce-i acolo nici nu are mult calcul matemetic. Poate gresesc. Presupun ca totul se bazeaza pe simtul practic si pe instinctul inventatorului. Am sa fac vara asta un drum la o biblioteca sa vad de cartea aia de care vorbesti, poate sunt mai multe amanunte acolo.
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 23 July 2004 - 06:50 AM
Trebuie verificata insa informatia din surse sigure! si MIG29 cred ca o poate face! Eu caut cartea, dar daca o are cineva il rog sa scaneze pg despre aerodina si sa le posteze, mai ales explicatiile!
Ne mai auzim.
PS: DE CE NU VAD POZELE DE PE PATENT?????
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 06:53 AM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#22
Postat 23 July 2004 - 07:11 AM
Sau daca faci un rezervor sub presiune (de ex. un balon mai solid cu aer comprimat) se va goli cu 20 litri/secunda
Eu as incerca cu presiuni mici si suprafete mari.
Cat despre poze a zis bitex c-ar merge "alternatiff" - tre sa gasesti un instalator (ma rog, kit de instalare) pentru el.
cezar
#23
Postat 23 July 2004 - 07:23 AM
PS: Amestecul era folosit ptr rachete V2, si l-am facut in copilarie juma de eprubeta a fiert cred ca 10 mintute
Mai vedem, sa fac si eu niste calcule!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#24
Postat 23 July 2004 - 07:52 AM
Cu rabdare si ciocan.
#25
Postat 23 July 2004 - 08:05 AM
#26
Postat 23 July 2004 - 08:58 AM
Valteras, la 23 Jul 2004, 09:05, a spus:
..mai mult ca sigur ca exista...am vazut-o eu acum aprox 5-6 ani si nu cred ca s-a consumat pana acum!!!
Cu rabdare si ciocan.
#27
Postat 23 July 2004 - 10:07 AM
Aeru nu are 22 grame, un metru cub din ce respiram acuma are vreo 1.25 kilograme +/-10%
Deci ca sa sufli 1 mc cu 100 m/sec intr-o singura secunda folosesti o putere de cel putin 6250 watt si obti o forta reactiva de vreo 125 N
Legat de aerul comprimat la 4 atmosfere - la iesirea din ajutaj intreaga diferenta de presiune e transformata in energie de miscare (sau presiune dinamica) iar densitatea sa la iesire e cam aceasi cu a aerului ambiant (daca au aceasi temperatura)
Din 20 de litri la 4 atmosfere vor iesi 80 de litri de aer la presiune ambianta cu o viteza de aprox 800m/sec, adica 32 kilojuli si un impuls de 80 N*sec
In general cu cat aerul e mai rapid cu atat e mai ineficienta dpdv energetic tractiunea statica. Pentru eficienta in sustentatie trebuie imitat elicopteru - impins cat mai mult aer posibil cu puterea care o da motoru.
#28
Postat 23 July 2004 - 01:44 PM
Sincer nu cred.
N-am facut calcul ca nu ma pricep, dar intreb si eu unde trebuie sa ai acei 4 bari?
Totusi Coanda si-a facut un minimodel si la testat. CUM LA TESTAT?
Daca ar fi fost numai un proiect fara realizare practica se meritau speculatii dar asa.....
DE AIA VREAU CARTEA!
In plus s-ar putea ca forta de sustentatie sa nu varieze porportional cu presiunea si peste o anumita valoare sa nu mai fie eficienta ca si consum de energie.
ORICUM TREBUIE EXPERIMENTAT!
Cu Stima,
ARE CINEVA CARTEA LUI COANDA? O VREAU SI EU! PLATESC TRAS, TRANSPORT TOT!
PLEASEEEE!
Multumiri, astept MI
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 01:49 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#29
Postat 23 July 2004 - 02:22 PM
la ce biblioteci ai in targul iesilor sigur o gasesti acolo
eu daca as aveao nu ti-as da-o http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#30
Postat 23 July 2004 - 02:35 PM
AM UMBLAT IN TOATE ANTICARIATELE DIN IASI (asta fac de ieri dupa amiaz) SI NU ESTE
AM FOST LA ASACHI BIBLIOTECA JUD. E INCHISA PTR INVENTAR PINA IN NOV.
Depre coanda se exista 3 carti:
1. Monografia
2. Din nou in tara;
3. interviu cu HC
Si apropo in ditamai orasu au numai cite un exemplar! deci numai la sala!
PS: De Eminescu nu te poti apropia ca sa terminat anu ( e univ) si e plecate in vacanta dnele bibl.
Singura speranta e in preteni!
Daca nu umblam de unde era sa stiu? asa ca nu fiti baieti rai si potoliti setea de cunoastere a unuia care prinde cai verzi pe pereti albastri!
Cu stima
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 02:38 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .