Model dedicat FPV
#1
Postat 06 January 2013 - 11:58 AM
Am facut sabloanele unul pentru capat de aripa si doua pentru coarda maxima
dupa ce am taiat frumos toate profilele cu caterul (groaznic nu cred ca se va repeta prea curind) le-am slefuit
#4
Postat 06 January 2013 - 12:06 PM
Am facut si sistemul de imbinare a planului central cu urechile
si sistemul de blocare a urechilor
#6
Postat 06 January 2013 - 12:13 PM
old-boy, la 06 January 2013 - 12:06 PM, a spus:
7.jpg
si sistemul de blocare a urechilor
As umple spatiul acela cu ceva expandant, sa nu stea tubul doar in nervuri.
Mai ales daca nervurile de cap sunt din balsa si nu placaj...
Sistemul de blocare in ce consta ?
Si lonjeronul principal asa firav? Ai zis ca vreti sa va duceti spre 3kg... pai la BoT de 1.5kg am shear web, darmite la asta :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 January 2013 - 12:14 PM
#7
Postat 06 January 2013 - 01:20 PM
L-am umplut dar nu cu ceva expandabil ci cu rasina si l-am matisat cu ata chirurgicala pe lungimea a doua nervuri, fortele se descarca in lonjeron nu pe profile.
Nu stiu ce inseamna "shear web" , lonjeronul este I facut din doua baghete de pin de 10x4 unite cu balsa de 3, acest mod de constructie nu m-a dezamagit niciodata pana acum, dar........ poate egzista un inceput in toate.
Sistemul de blocaj se vede in poza
#10
Postat 06 January 2013 - 01:32 PM
old-boy, la 06 January 2013 - 01:20 PM, a spus:
L-am umplut dar nu cu ceva expandabil ci cu rasina si l-am matisat cu ata chirurgicala pe lungimea a doua nervuri, fortele se descarca in lonjeron nu pe profile.
Nu stiu ce inseamna "shear web" , lonjeronul este I facut din doua baghete de pin de 10x4 unite cu balsa de 3, acest mod de constructie nu m-a dezamagit niciodata pana acum, dar........ poate egzista un inceput in toate.
Sistemul de blocaj se vede in poza
Exact asta inseamna shear web :)
Doar ca eu in poze vad spatiu gol intre bachetele de pin, de aici confuzia.
Inceput in toate... poate pentru urmatorul vei vrea sa incerci rohacell de 3mm in loc de balsa, este de 2-3 ori mai usor, densitate 71 fata de 160gr/dmc, acelasi pret, si este plasticul cu cea mai mare rezistenta la compresiune raportat la greutate, exact ce se cere intr-o structura shear web, balsa pusa acolo nu e supusa la flexare sau intindere, ci majoritar la compresie.
Scuze daca sunt prea didactic, cred ca stiai toate astea, le-am postat pentru cei care nu stiu.
#12
Postat 06 January 2013 - 01:45 PM
Ca probabil majoritatea modelistilor, sunt impresionat de stilul de constructie clasic pe placaj, balsa, etc pt ca in ziua de azi nu prea mai e timp si chef pt asa ceva.
Totusi, personal incercand cate un pic aceste metode de lucru, pot afirma ca nu numai nu este usor ci si ia si mult timp si plus de asta ai nevoie de indemanare si experienta astfel incat sa nu arunci pe geam materialele (deloc ieftine) si timpul pierdut si sa ajungi la final cu un model care ,,arata'' ok dar nu este lucrat perfect, unghiuri,tolerante, torsiuni......etc
SPOR IN CONTINUARE !!!
:clapping:
#13
Postat 06 January 2013 - 02:30 PM
Rohacell se foloseste la materiale compozite ,de exemplu se face inima lonjeroanelor (talpile lonjeroanelor din rowing de carbon si inima din rohacell se lipesc intre ele si apoi totul se matiseaza ulterior), la o constructie clasica cum face Old Boy se lucreaza exact asa cum a lucrat .
A lucrat frumos si in postul urmator o sa fac niste observatii despre cum as fi facut eu sper sa nu se supere pe mine suntem cam de aceeasi varsta eu am 54 si am prins cam aceeasi scoala de aeromodelism pe vremuri cand am inceput.
Ciao Sorin
#14
Postat 06 January 2013 - 02:58 PM
Si eu fac la fel de exemplu la un trainer acrobat pornisem pe electric sau 6,5 cm3 termic,1500mm anvergura. La final e 10 cm3 termic si 1700 anvergura intre timp s-a lungit coada pt stabilitate apoi s-a lungit si botul cu 3 cm pentru a asigura centrajul.La fel s-au mutat si servourile receptorul si bateria ca sa fie centrat, sa nu mai pun plumb
Un model se construieste modificand pe parcurs unele dimensiuni ca sa optimizezi ceea ce vrei sa faci si in functie de posibilitati.
La aripi ,la planul central,eu as fi facut al doilea lonjeron ,(care acum e doar pe o portiune in stanga si dreapta)complet pentru ceva mai multa rezistenta la planul central .Nu cred ca te-ar fi penalizat la greutate mai mult de 20-30 de grame.
La aripi as fi facut eleroanele mai inguste si mai lungi , ai finete mai mare la aripi in felul acesta.Modelul tau e mai mult un motoplanor conform aripii si a profilului de aripa ales (chiar daca ai 2 motoare) si in acest caz finetea e chiar foarte importanta, asta nu inseamna ca la un avion nu ar fi bine sa ai finete cat mai buna.
De unde se termina eleroanele as fi facut flapsuri tot asa inguste pana la incastrare , se pot folosi si ca flapsuri si ca fane aerodinamice.
In fine consolele motoarelor sunt cam maricele dar cred ca vrei sa pui in ele si bateriile si atunci poate sunt mai la fix.Daca in schimb va trebui sa pui bateriile in fata,in fuselajul central, pentru centraj atunci poate vor fi cam mari ceea ce se traduce prin greutate si cx in plus.
Sunt curios cum va arata fuselajul?chiar daca se modifica pe parcurs
Acuma stii cum e, la lucru gata orice prost poate sa bage de vina.
Ciao Sorin
#15
Postat 06 January 2013 - 04:22 PM
Notiunii de compozit a ajuns sa i se atribuie un sens prea pretentios, nu e musai carbon/rasina/fibra, ca sa fie compozit. Orice doua materiale diferite daca prin lipirea lor dau un material cu proprietati care nu le avea nici unul din originale, este compozit, conform definitiei.
Sunt destui care combina balsa cu rohacell in DLG-uri.
#16
Postat 06 January 2013 - 04:56 PM
Eu in ultimii 18 ani am lucrat cu materiale compozite ca profesionist si stiu ce vorbesc.
Daca faci o structura clasica: lemn ,placaj,balsa nu ai nevoie de altceva, sunt structuri bune, rezistente si usoare , cel mai important : La indemana aeromodelistului amator, nu toata lumea poate sa faca super modele din compozite , (pentru mine compozite inseamna fibra de sticla ,carbon ,kevlar, in principiu ar mai fi vreo cateva tesaturi din alte materiale care nu se folosesc pe scara larga si nu merita mentionate aici).
Dar daca vrei pot sa te ajut cu placere si pe tine si pe altii la constructii :clasice, compozite , aluminiu, tevi de otel sudate (ultimele 2 metode nu prea se folosesc la aeromodele) inclusiv la partea de rezistenta si la partea de aerodinamica , chiar mi-ar face placere.
Ciao Sorin
P.S. shear web in romana nu suna prea bine cel putin pentru mine, eu prefer sa stiu bine romaneste .
Asta am insitat si la copiii mei si ala mare e student in Danemarca si acum pe langa Romana foarte bine mai stie , engelza, franceza, germana si daneza, pe aia mica, de 6 ani, inca o invat Romana dupa aia mai vedem .
Sa nu uitam ca suntem romani.Duceti-va numai pana in Ungaria , strainii care se stabilesc acolo invata ungureste ca altfel nu pot razbate , nu vorbesc prostii sunt in tema si pot sa va dau cateva exemple.
#17
Postat 06 January 2013 - 06:44 PM
@sorin caius aerodinamica asa zice cum zici tu dar aripa am inceput-o pe experienta aripi de la drona precedenta si acolo am fost nevoit sa fac eleroanele asa pentru a avea si frana aerodinamica eficienta iar la acesta nici nu m-am mai gandit ca jumate din aripa este libera, iar flapsurile trebuiesc asa late pentru ca pe eleroane din cauza lui fy31 folosesc cablu y si nu stie ridica eleronul pentru frana.
Cat despre materiale compozite am un prieten care este doctor ing. in ele si pe langa pregatirea teoretica deosebita are si o practica bogata ( a lucrat multi ani pentru formula 1), dar sincer nu-mi place sa-l stresez pentru constructii, de egzemplu drona 1 m-a certat ca am acoperit polistirenul cu balsa a vrut sa-l acoperim cu fibra, nu agreez (o prejudecata) acoperirea materialelor cu fibra sau carbon, decat daca se face in matrita, iar o matrita stiti si voi cat costa.
#18
Postat 06 January 2013 - 07:22 PM
Sper ca nu te-ai suparat pe mine pentru critica, daca e asa imi cer scuze.
In ceea ce priveste materialele compozite nu zic ca nu mai pot invata cate ceva , desi cum ziceam in ultimii 18 ani am lucrat pentru vreo 3 multinationale director tehnic, sau director ,(si stiam si practic mai bine decat oricare muncitor ,eu ii invatam pe toti, asta la aeromodele am invatat).
Nu am doctorat in compozite ,sunt inginer electronist de profesie din 1987 (mare greseala) dar acum vreo 3 ani si un pic, un doctor in compozite roman mi-a furat o productie, prin sistemul de lins cururi si promisiuni, de ceva (nu are importanta) si in 2 ani nu a reusit sa faca 10% din ce am facut eu cu firma mea in 6 luni eu plecand de la zero, de la realizarea modelelor , fata de el direct de la matrite.
Nu spun mai mult nu e de la Cluj dar e din Ardeal.
Apropo si cel care mi-a furat produsele si firma germana beneficiara au falimentat foarte repede, idiotii!!!.
Asa ca referitor la DOCTORATE LUATE IN ROMANIA DUPA REVOLUTIE NU AM NICI O STIMA .Poate peste 20 de ani daca mai traiesc , da poate traiesc si eu macar ca Sergiu Nicolaescu (fie iertat), daca as trai ca ca tatal meu (Dumnezeu sa-l odihneasca) ar trebui sa fac 85 de ani.
Ciao Sorin
P.S. eu vopsesc acuma aripa de trainer acrobat si nu sunt mereu pe net.
#21
Postat 10 February 2013 - 03:03 PM
De ce nu ai pune pe canalul liber motorul, servo-ul de rudder il iei cu un Y din canalul de eleroane, facand % de mixare din lungimea bratului de comanda directie, si pe canalele astfel eliberate stick gaz + directie pui un pan-tilt care astfel il si poti manevra optim... :unsure:
#23
Postat 10 February 2013 - 07:22 PM
@renatoa Pilotul automat face intoarcerea modelului din directie nu pot face mixaj cu eleroanele,la pan&tilt mecanic m-am gandit deja in doua variante stinga jos si dreapta jos sau stinga jos si dreapta sus
#25
Postat 11 February 2013 - 09:11 AM
In felul acesta cand privesti lateral, se va orienta automat si in jos, fara nici o mecanica sau mixare suplimentara.
Cu directia actionata de autopilot, nu vad problema de a o actiona pe alt canal... :unsure: Mi se pare mai important sa ai pan-ul pe un stick cu autorevenire (rapida), decat pe un pot la care sa gasesti mijlocul aproximativ, mai ales daca nu ai botul in cadru sa ai un reper clar care este "inainte".