Trecerea la o clasa mai mare,550 sau 600 ?
#1
Postat 09 February 2015 - 08:42 PM
Intrebarea este care e mai recomandat si care are disponibilitatea mai mare de piese.
Intre asta http://www.hobbyking...warehouse_.html
si asta
http://www.hobbyking...warehouse_.html
Diferenta de pret e de vreo 60$ insa marimea nu e chiar atat de mare cat sa justifice cei 60$.(1188 vs 1350)
Niciun kit nu are pale asa ca nu stiu cu ce le zbor in prima faza.
Parca mai mult ma tenteaza cel 600 chiar daca e mai scump,daca tot fac un pas atunci macar sa fie mare.Ce electronica trebuie,mai ales servouri tinand cont ca-l voi face FBL.Ca si motorizare vad ca lumea ori merge pe 6s ori 12s.Inca nu fac 3d dar nu vreau sa fiu limitat de motorizare.Incarcatoarele mele nu duc 12s.
Deci ?http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
#3
Postat 09 February 2015 - 11:11 PM
http://www.hobbyking...warehouse_.html
HV,metal,digital,super rapide ca bate si un HKS-9257 pe coada asa ca de ce nu peste tot corona ds319?
Ca motor am zis sa fie asta:
http://www.hobbyking...warehouse_.html
cu un YEP de 60a(stiu,la limita limitei dar n-au ceva pe stock mai mare).
Gyro cred ca tot assan 250 o sa fie cel putin pana vine FBL`ul din China...
Ca baterii n-am nicio idee.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 09 February 2015 - 11:11 PM
#4
Postat 10 February 2015 - 12:07 AM
Nu stiu ce fac cu servourile ca-s toate HV si n-am vazut ubec care sa scoata 7,4v.Cred ca-mi fac eu o sursa stabilizata sau pun pack lipo 2s pe direct ?! Tin la 8,4v ?
#5
Postat 10 February 2015 - 12:27 AM
Ciprian97, la 10 February 2015 - 12:07 AM, a spus:
Nu stiu ce fac cu servourile ca-s toate HV si n-am vazut ubec care sa scoata 7,4v.Cred ca-mi fac eu o sursa stabilizata sau pun pack lipo 2s pe direct ?! Tin la 8,4v ?
În mod normal ţin şi la 8,4 V, dar vor lucra mai repede, iar dacă apare o suprasolicitare îndelungată (peste 3 secunde) se ard imediat.
#7
Postat 10 February 2015 - 06:57 PM
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#8
Postat 10 February 2015 - 07:39 PM
Am avut 550 Align
exista varianta pe curea sau torque tube
In afara de frame inclusiv base plate si rulmentii de ax si coada mai scurta
TOATE reperele sunt compatibile Trex 600
numai ca o sa pui pale de 520-550mm
550-ul l-au scos ca sa faca mai puternica motorizarea cu 6S ptr ca pentru clasa 600 au scos pe 12 S
servouri-le sunt standard si pe ciclic si pe coada
singura restrictie este la baterie - intra cu greu una de 5000Mah asta din cauza canopiei care este diferita (mai mica)...
spor la construit :)
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#10
Postat 10 February 2015 - 07:52 PM
Ciprian97, la 10 February 2015 - 07:46 PM, a spus:
ptr ciclic 3 buc
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
pe coada
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
astea din Europa si vin in 7-10zile
Aceasta postare a fost editata de Ionel: 10 February 2015 - 07:52 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#11
Postat 10 February 2015 - 07:58 PM
Ciprian97, la 10 February 2015 - 07:46 PM, a spus:
ptr ciclic 3 buc
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
pe coada
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
sau ptr bani mai multi ai Align 610-615M pe ciclic si 620-655M pe coada
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#12
Postat 10 February 2015 - 08:21 PM
#13
Postat 11 February 2015 - 07:44 PM
#14
Postat 17 February 2015 - 10:19 PM
http://s30.postimg.org/j4sci3mwg/DSC_0013_1.jpg
PS:Ionel,servorile alea de platou sunt kko pur.Bazaie non-stop si tremura fara incetare.Nu cred ca o sa pot zbura cu ele,asa ca iar trimit portofelul in vacanta o vreme...
Si cine n-a vazut decat 450,o pala de 550 e cat un 450 cap coada cu palele pliate http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/yahoo.gif
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 17 February 2015 - 10:20 PM
#15
Postat 18 February 2015 - 07:20 AM
Nu are strop de unsoare in gripuri,iar daca ai putina rabdare si un ac,te sfatuesc sa decapsulezi si rulmenti care sunt lafel de uscati(asta e principalul motov pentru care rulmenti de clona prind joc repede)
Spor la mesterit.
Ps,Iati toate masurile de siguranta,nu te juca,incepand cu partea electronica(rulat,pozat si asigurat mufe)continuand cu setarile(verifica setarile de 2-3 ori inainte sa il ridici prima oara,CU FIRELE LA MOTOR SCOASE) si terminand cu siguranta in zbor.
De la clasa 550 in sus e foarte periculos si sunt comvins ca realizezi ce ravagii poate face o pala dinaia.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#17
Postat 18 February 2015 - 09:15 PM
Pe langa control arm-ul de coada chinezu a mai uitat niste suruburi pe ici pe colo,cupola crapata.Main gear pare ok,vedem cum arata dupa 10 zboruri.Ce urasc de tot sunt link-urile ajustabile de la lower mixing arms la flybar cage.De ce nu puteau fi fixe?Nu e ca si cum ai ce regla din ele.Acum trebuie sa ma chinui sa le fac egale(manualul align da o cota imposibil de realizat cu linkurile astea).
Referitor la siguranta,am lipit direct firele de la motor la esc ca n-am incredere in conectori la curenti asa mari.In schimb n-am pus pinionul motorului si l-am fixat bine de tot departe de main gear.Inca nu am facut prima pornire de puterehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
PS: am vorbit cu HK despre tail control arm-ul lipsa.Mi-au zis sorry ia de aici 10 lei si cu asta basta...
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 18 February 2015 - 09:19 PM
#18
Postat 18 February 2015 - 09:30 PM
Legi linkurile la servo si ajustezi din tijele sevourilor sa ai pas 0,verifici capetele de cursa sa ai+- 11-15grade dar vezi sa ai si pe pozitiv si pe negativ lafel,daca nu sunt lafel ajustezi din tijele intermediare,iar reglajul fin il faci din tijele de la gripuri,mare grija sa ai acelasi pas pe AMBELE pale/Asta inseamna ca verifici pe ambele pale +- maxim si 0.Mai verifica ceva,HK are prostul obicei sa livreze Teuri strambe din fabrica,masori cu palele intinse distanta dintre varful fiecarei pale pana la boom.Bafta.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#20
Postat 21 February 2015 - 08:52 PM
eu am avut 2 seturi si au fost OK - Stefan (stiganas) are un astfel se set pe platou pe 550 lui si marg f bine - sa nu fie de la BEC (curent insuficient) sau de la setarea incorecta a pulsului de la FBL
spor
Aceasta postare a fost editata de Ionel: 21 February 2015 - 08:53 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#21
Postat 26 February 2015 - 04:09 PM
Eu prefer sa tin regim 3 luni si sa strang bani pentru un model mai scump dar sigur decat sa cheltui cu tzaraita ca sa incropesc o clona care apoi sa-si bata joc de weekend-urile mele cu crash-uri survenite din cauza proastei calitati a build-ului.
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 26 February 2015 - 04:11 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#22
Postat 26 February 2015 - 06:49 PM
La crash se rupe si Align si clona,iar de povesti de groaza gen axe strambe fara crash eu nu am auzit.Si daca e sa-mi pice uni-sensul in aer atunci asta e,tai motorul si incerc sa fac o autorotatie.
Electronica iarasi nu e ultra ieftina dar nici cea mai scumpa.Am mers pe niste servo metalice de 5$ pe platou si HKS9257 pe coada.N-au nicio problema.
Initial am zburat cu flybar.Apoi am trecut pe FBL cu cap DFC unde am schimbat gumele din cap si cam atat.Banuiesc ca acuma o sa ma critici ca am luat si o ieftaciune de kbar in loc de v-bar sau alte minuni scumpe.
Destul despre 450,povestea la 550 e cam la fel.Doar ca am nimerit un kit fara tail slider control arm si inca un kit cu el rupt asa ca am luat un original align de metal.In rest,la montarea servourilor de platou, la cel de roll si collective mai trebuiau niste saibe pe care chinezu nu s-a obosit sa le puna.Oricum,maruntisuri in cel mai rau caz care se rezolva pe loc dupa ce te scarpini dupa ceafa vreo 5 minute.Pentru diferenta de pret eu nu ma plang.Oricum si un Align se verifica si se pune la punct,nu cred ca are nimeni incredere in ce a facut chinezul.
Servourile de platou(nu are controler FBL inca) pare ca sunt suparate de partea RF a receptorului(D8R-II frsky).In anumite pozitii ale receptorului chitaie,in altele nu.Antenele le-am tras cat mai departe,pe tijele de sustinere a cozii.
Bec-ul momentan este unul in comutatie cu 5,5v si 4a.Am pe drum unul reglabil ca si tensiune si 20a max.
Nu stiu cum au fost kit-urile de 450 acum 2-3 ani(cele de 9-20$) dar ce am luat eu a mers struna totul la ele si n-am schimbat la el decat uzualele care se duc la crash(axe/pale main gear).
Om trai si om vedea,deocamdata HK550 ma multumeste.Evident cupola a venit crapata dar asta e de asteptat la orice kit HK.Daca o sa-mi placa o sa-i iau una frumoasa.Nici celui 450 nu i-am luat cupola,tot aia de plastic oribil o are si acum.
#23
Postat 26 February 2015 - 07:47 PM
Aceasta postare a fost editata de Alin32: 26 February 2015 - 07:50 PM
#24
Postat 27 February 2015 - 11:50 AM
Daca ai bani cumperi Align si electronica Futaba, Align si Savox etc.
Ce faci insa cand nu ai buget nare si vrei sa zbori fara sa te chinui?
Am construit in anii acestia pentru mine sau pentru altii multe Trex 600 si pot sa zic ca il cunosc destul de bine (inclusiv cele 4 proiecte de custom făcute pana acum)
Calitatea unui Kit HK de 550-600 este sa spunem undeva la 60% buna - restul se pot folosi dar cu probleme mari unele, cu probleme mai mici altele.
Detaliez:
Axul principal este mai moale si mai prost finisat - eu l-am schimbat cu Align - dar se poate zbura
Main gear principal si secundar - prezinta bavuri de la turnare si unele sunt ovalizate - eu le-am schimbat dar se pot zbura /cele albe sunt de mai buna calitate decat cele gri
suportul cu rulmentul unisens - eu l-am schimbat am gasit mai multe descentrate - la unele se poate folosi(zbura)
cureaua este ok se poate zbura fara probleme - ce rupe cureaua sau o deterioreaza sunt cele 2 piese de la inceputul cozii (pinion mic ce angreneaza main gear tail pentru coada si axul de coada ce actioneaza palele mici) - ansamblul dintat este cu resturi de metal ce pot deteriora cureaua...
eu nu folosesc pinionul acesta si axul de coada deloc - nu am gasit cred ca decat unul, sa mearga bine restul sunt descentrate sau prost prelucrate
ATENTIE!!!!!!!!! la sliderul de coada - piesa de aluminiu la Align se insurubeaza cu filet in suportul de plastic sau metal al rulmentului ce culiseaza pe axul de coada
la HK piesa se prinde prin presare si rasfrangerea partii superioare (gen nit) numai ca buza rasfranta este asa de mica si in timp apare juc sau iese de tot din rulment - au patit-o cativa dintre elicopteristi...
eu nu mai folosesc sliderul lor nici daca mi-l dai degeaba :D
ansamblul de coada ce contine rulmentii pentru axul de coada este OK nu are jocuri (eu il folosesc pe 3 dintre heliurile mele
Gripurile de coada si hubul dintre ele se poate folosi, este de cele mai multe ori OK - uneori un grip este mai intepenit decat celalalt...
Swashplate-ul ptr 600 este un junk - nu l-am folosit dar cel negru de 550 este mai bun si cred ca se poate folosi
Articulatiile sferice de metal sunt prost finisate (cu o lupa se pot vedea urme de la prelucrare) iar likurile metal-plastic folosite sunt un gunoi - tijele sunt prea subtiri si cu filet prea pitin si ies din linkurile de plastis iar linkurile de plastic sunt prea largi si sar din articulatiile sferice =@
Atentie la capul rotor trebuie desfacut complet si verificat daca s-a pus loctite si grease daca rulmentii de presiune sunt unsi
Canopia de plastic este un junghi dar se poate zbura cu ea - solutia mea - luati canopie de 20USD de la HK de fibra de sticla seria High-End Fiberglass Canopy si sunt superbe
Frame-ul de carbon este ok insa toate piesele de legatura sunt de un plastic mai moale decat la Align
Rulmentii sunt de slaba calitate dar sunt foarte ieftini si usor de schimbat - se pot pastra
Trenul de aterizare (tuburile sunt foarte fragile se indoaie usor) este de un plastic cam moale - se poate zbura
La rotor trebuiesc verificate toate suruburile metal metal si toate imbinarile daca nu au joc.
Sunt unii care zboara HK fara nici o modificare si sunt multumiti...
Sunt altii (ca mine) ce il zboara dar cu modificarile pomenite mai sus.
Sunt altii care zboara numai Align si bravo lor - Eu am cateva numai cu piese originale
Palele HK de 20 usd sunt dezechilibrate - dar daca se echilibreaza se pot zbura...
Cred ca este important sa se pastreze un echilibru intre calitate-pret
De aceea chestia cu linkurile si axul primcipal - axul de coada eu le schimb mai mult den motive de securitate - nu vrei sa sara vre-un link in zbor :)
Servourile folosite de mine sunt numai Futaba si Align iar de la HK doar cele de mai sus metionate (care nu sunt cele mai ieftine dar par ok)
Sper ca a fost de folos cuiva expunerea de mai sus :D
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#25
Postat 28 February 2015 - 07:02 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#26
Postat 14 March 2015 - 07:12 PM
Acum mi-e teama sa nu patesc la fel pe ciclic,ca tot rotostar am si acolo...mai bine le schimb pe toate.
#27
Postat 17 March 2015 - 09:40 AM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 17 March 2015 - 09:41 AM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX