DC-CDI caut scheme electronice
#1
Postat 13 January 2011 - 10:21 PM
Daca e sa fiu corect cu ea, de la bun inceput nu a funtionat cum trebuia si in plus mai dadea si tremur servourilor din vecinatate.
Bon, a murit, duca-se dracului, da` am nevoie de alta! Si stind asa sa cuget, am zis sa intreb p`acilea, stie cineva vreo schema electonica ca sa nu dau iarasi bani chinezului?
Macar sa fac o comparatie de cost.... Defuncta era o CCRPRO DC-CDI la 6v, dar nu m-ar deranja nici daca merge la 12V pentru ca motorul are o mica modificare si beneficiaza de serviciile unui "dynastarter"
#4
#5
Postat 14 January 2011 - 01:51 PM
dan_mitea, la Jan 14 2011, 01:44 PM, a spus:
oooof, daca ziceam ca visul meu ar fi sa construiesc unul de la zero tot la bosh ma trimiteati sa-l cumpar ????
Am cautat o gramada pe net si am si gasit scheme dar toate presupuneau o bobina de inductie.
Eu caut ceva precum chinezaria decedata care sa aiba totul inauntru.
Sau sa-mi spuna cineva cum pot face o bobina de inductie ( FUNCTIONALA!!!!) microscopica.
#6
Postat 14 January 2011 - 02:02 PM
#7
Postat 14 January 2011 - 02:23 PM
Probabil ca aprinderile pentru aeromodele...fac doar o supozitie...utilizeaza frecvente mari, deci pot folosi bobine de inductie de dimensiuni foarte mici. De fapt nu stiu si as fi foarte interesat daca cineva priceput ar lamuri aspectul.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 January 2011 - 02:23 PM
#10
Postat 14 January 2011 - 02:36 PM
dan_mitea, la Jan 14 2011, 02:23 PM, a spus:
Eu la senzor ma gandeam...
#11
Postat 15 January 2011 - 12:55 AM
#13
Postat 15 January 2011 - 01:17 AM
Porumbeu, la Jan 15 2011, 12:55 AM, a spus:
Da, ceva asemanator gasisem si eu, ( http://www.transmic.net/en/89c2051.htm ) si cred ca intr-un final o voi aplica pe a ta ...
Pare destul de simpla si ieftina. Miine fac sapaturi pentru "homemade coil"...
Multam, te voi tine la curent cu ce se intimpla, noapte buna tuturor
#14
Postat 15 January 2011 - 04:36 AM
As zice ca are sursa in comutatie, sau (si), poate, multiplicator cu diode?
Tare sunt curios...ca o baba stirba...
#15
Postat 15 January 2011 - 10:20 AM
aedrin, la Jan 14 2011, 12:12 PM, a spus:
Nu, Nu ! Platesti atat tocmai pentru CA FACE ! Ce nu face ai platit deja si o ai in fata ! Mai bine dadeai banii respectivi unui batrinele care sta in fata supermarket-ului si nu indrazneste sa intre - si te asigur ca iarasi FACEA !!
Acum daca iti iese poti face un bine si altora spunand rezultatul experimentului tau !
Bafta !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 January 2011 - 10:23 AM
#16
Postat 15 January 2011 - 11:49 PM
dan_mitea, la Jan 15 2011, 04:36 AM, a spus:
Am eu inca una si mi se filfiie de garantie, m-am uitat in ea si cu uitatul am ramas, pentru ca este totul inecat intr-o rasina neagra si dura ...
#17
Postat 16 January 2011 - 12:10 AM
REAL DESIGN, la Jan 15 2011, 10:20 AM, a spus:
Acum daca iti iese poti face un bine si altora spunand rezultatul experimentului tau !
Bafta !
Asta a bolit de la bun inceput. Pe de alta parte cunosc citiva indivizi care au deselat motoarele si au ramas cu aprinzatoarele astea pe post de back-up sau piese de schimb. Mai pe scurt, functionau sau inca functioneaza. Mai mult de atit, una din asta este infipta in fundu` unui wv broscuta si functioneaza si acolo desi propietarul nu este mindru de solutie. Asadar pare ca face acelasi job pe care l-ar face una care are eticheta de firma si adaosul de rigoare la pret. Eu nu am cumparat-o separat ci a venit odata cu motorul si am luat-o ca atare.
Am sa cumpar asa ceva atunci cind o sa zbor un ceva gata facut sau kit (cam tot dracul ala e ...)
Atita timp cit construiesc singur zburatoare (unele fiind conceptii proprii) pare normal sa caut solutii si pentru asemenea probleme, nu crezi ?
Si in mod evident voi impartasi si altora rezultatul !
#18
Postat 26 February 2011 - 03:10 PM
Ideea cu cdi homemade nu am abandonat-o, am facut urmatoarele progrese:
- am renuntat la ideea "ceva ieftin acolo sa o cirpesc". cred ca asta e cea mai importanta parte din proiect.
- am stabilit ca partea logica sa fie guvernata de un Atmega8
- un singur dispozitiv pentru ambele motoare (vor fi tratate ca un motor cu doi cilindri gratie unui sincronizator de turatie)
- integrarea unui turometru cu afisaj
Inca nu stiu cum se vor comporta fisele bujiilor fata de restul electonicii de la bord si nu am stabilit nimic partea de putere din cdi, stiu doar ca-mi doresc sa fie cit mai mica si compacta cu putinta!
Nu am imagini de pus pentru ca sunt deocamdata in faza in care rumeg idei si scriu liniile de program pentru atmel. Imediat ce termin de scris programul voi afisa si schema electonica pentru partea logica.
Ca o curiozitate personala, as vrea sa stiu daca sunt clienti pentru o CDI care sa poata permite accesul la setarile avansului si care sa aiba si turometrul integrat, la aproximativ 200 de lei...
Idei, sfaturi, contaziceri sunt bine venite, chiar asteptate.
Aceasta postare a fost editata de aedrin: 26 February 2011 - 03:12 PM
#19
Postat 03 April 2011 - 10:52 PM
aedrin, la 26 February 2011 - 03:10 PM, a spus:
Ideea cu cdi homemade nu am abandonat-o, am facut urmatoarele progrese:
- am renuntat la ideea "ceva ieftin acolo sa o cirpesc". cred ca asta e cea mai importanta parte din proiect.
- am stabilit ca partea logica sa fie guvernata de un Atmega8
- un singur dispozitiv pentru ambele motoare (vor fi tratate ca un motor cu doi cilindri gratie unui sincronizator de turatie)
- integrarea unui turometru cu afisaj
Inca nu stiu cum se vor comporta fisele bujiilor fata de restul electonicii de la bord si nu am stabilit nimic partea de putere din cdi, stiu doar ca-mi doresc sa fie cit mai mica si compacta cu putinta!
Nu am imagini de pus pentru ca sunt deocamdata in faza in care rumeg idei si scriu liniile de program pentru atmel. Imediat ce termin de scris programul voi afisa si schema electonica pentru partea logica.
Ca o curiozitate personala, as vrea sa stiu daca sunt clienti pentru o CDI care sa poata permite accesul la setarile avansului si care sa aiba si turometrul integrat, la aproximativ 200 de lei...
Idei, sfaturi, contaziceri sunt bine venite, chiar asteptate.
ancearca cu partea electronika de la un aprinzator de aragaz pe bateri si ai adaptezi u ceva sa dea skanteia unde trebuie are bobina destul de mika
#20
Postat 03 April 2011 - 11:03 PM
T.Vuia, la 03 April 2011 - 10:52 PM, a spus:
traiane, vuia ceru` si eu tot nu auzeam de aprinzator de aragaz pe baterii!
uitindu-ma pe net, am aflat ca exista asemenea dracii si e posibil sa ai dreptate... te tin la curent cu ce fac cu ideea ta.
#21
Postat 04 April 2011 - 11:59 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#22
Postat 04 April 2011 - 12:16 PM
MLGore, la 04 April 2011 - 11:59 AM, a spus:
am una cumparata odata cu motorul, si alta luata ca sa inlocuiasca decedata in discutie. inlocuitoarea calitativ vorbind, este mai buna decit originalul - (e aiurea asta ca doar sunt facute de acelasi producator, dar EXISTA diferente intre ele chiar si la nivel de carcasa) insa amindoua sufera grav de aceeasi boala - NU sunt cu avans automat ci multispark. adica in functie de rpm dau scinteie un timp prestabilit (rpm X = A milisecunde, rpm Y = B milisecunde, rpm Z = C milisecunde).
diferenta de functionare cu un avans automat si un multispark nu este uriasa, dar este sesizabila.
in plus este un proiect interesant pentru mine si daca iese ceva misto poate si pentru restul benzinarilor de pe forum...
la aia 27 de dolari mai pune si ~ 50 de dolari drumul
#23
Postat 29 April 2011 - 07:21 PM
aedrin, la 04 April 2011 - 12:16 PM, a spus:
diferenta de functionare cu un avans automat si un multispark nu este uriasa, dar este sesizabila.
in plus este un proiect interesant pentru mine si daca iese ceva misto poate si pentru restul benzinarilor de pe forum...
la aia 27 de dolari mai pune si ~ 50 de dolari drumul
cred ca ma bag probabil aiurea iar an discutii dar am gasit ceva interesant cauta pe google imagini scrie tim-6c ie ceva legat de aprindere electronica un montaj mik nu am traducere pe mozilla si nu am avut tinp sa vad mai eczact despre ce ie vorba uitate u si spunemi te rog si mie daca te ajuta cu ceva sau nu scrie cum se face montajul an detalli sper ca puate ti de folos sall
#24
Postat 29 April 2011 - 08:47 PM
T.Vuia, la 29 April 2011 - 07:21 PM, a spus:
Aia este o aprindere tranzistorizata, este o alta mincare de peste... sau nu chiar, daca ne gindim ca este ssstraaaabunica actualei aprinderi...
Asta (in teorie!) ar trebui sa fie guvernata de un microcontroler care citeste indicatiile senzorului hall referitoare la turatia motorului si decide in baza unui altgoritm de calcul cind anume trebuie declansata scinteia ca sa fie aprins amestecul la momentul corect.
Partea electronica este rezolvata teoretic (cu practica si timpul stau mai prost) si mai ramasese de stabilit doar partea de aprindere, si am retinut ideea ta cu spirciietoarea de aragaz.
#25
Postat 01 May 2011 - 07:26 PM
aedrin, la 29 April 2011 - 08:47 PM, a spus:
Asta (in teorie!) ar trebui sa fie guvernata de un microcontroler care citeste indicatiile senzorului hall referitoare la turatia motorului si decide in baza unui altgoritm de calcul cind anume trebuie declansata scinteia ca sa fie aprins amestecul la momentul corect.
Partea electronica este rezolvata teoretic (cu practica si timpul stau mai prost) si mai ramasese de stabilit doar partea de aprindere, si am retinut ideea ta cu spirciietoarea de aragaz.
crezi ca ar merge cu montajul ala?
#26
Postat 01 May 2011 - 07:45 PM
T.Vuia, la 01 May 2011 - 07:26 PM, a spus:
ieu uitanduma pe net am vazut motoarele cox si au anceput sa ma pasioneze am ancercat la lukru sa fac unul dar nu stiu cum as putea sai fac bujia incandescenta si mam gandit la varianta asta de ceva tinp proiectul a mers bine pana man lovit de treaba cu aprinderea desi cu nichelina la cox ar fi mult mai usor ie mai greu de realizat ieu cel putin o sa ancerc mentionez ca vreau sal fac sa mearga nu meaparat sa al folosesc an domeniu aero ma gandesc ca nu o sa aiba randament sau cine stie cel putin ami place migaleala si lucru ce ie facut de mine nu ma ancanta un lukru cunparat desi cred ca o sami komand unul sa stiu mai exact despre cei vb
#27
Postat 02 May 2011 - 07:28 AM
http://www.modelengi....org/index.html
Vei gasi tone de informatii, planuri, unele moca, chiar si kit-uri pentru a realiza bijuteriile.
In privinta bujii incandescente: nu-i, chiar, atat de simplu precum pare. Bujiile adevarate sunt cu filament din platina. Cele mai amarate au, doar, filamentul acoperit cu platina. Aceasta, platina, este un catalizator care inlesneste aprinderea carburantului.
Multa, multa bafta.
#28
Postat 04 May 2011 - 09:19 PM
dan_mitea, la 02 May 2011 - 07:28 AM, a spus:
http://www.modelengi....org/index.html
Vei gasi tone de informatii, planuri, unele moca, chiar si kit-uri pentru a realiza bijuteriile.
In privinta bujii incandescente: nu-i, chiar, atat de simplu precum pare. Bujiile adevarate sunt cu filament din platina. Cele mai amarate au, doar, filamentul acoperit cu platina. Aceasta, platina, este un catalizator care inlesneste aprinderea carburantului.
Multa, multa bafta.
mersi pentru link stima
#29
Postat 02 March 2013 - 03:29 PM
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
#30
Postat 03 March 2013 - 01:53 PM
Neacsu_Leonid, la 02 March 2013 - 03:29 PM, a spus:
vezi ca draciile astea sint gindite sa dea scinteia intr-un anumit fel dupa reteptia semnalului de la magnet. este vorba de un concept ce pe scurt se poate sintetiza in "unghi la aprindere"
si care inseamna ca la o anumita turatie, scinteia se da la timpul X de la primirea semnalului, timp care corespunde cu pozitia pistonului intr-un foarte particular moment.
altfel spus, sa nu te astepti sa porneasca din prima, trebuie sa te joci un pic cu el.
in alta ordine de idei, nu stiu exact ce motor ai tu, si ce cdi a fost originalul, dar 200 de grame pare cam greu... eu am 140 de grame fara bujie.