Automodel Chevrolet Suburban 4x4 1986 conceput de la ZERO
#1
Postat 02 March 2013 - 09:05 AM
Am observat citind zilnic postarile de pe forum ca foarte, foarte putini au curajul sa inceapa un automodel de la zero preferand distractia imediata cu un model nou sa second hand.
Inspirat de colegul C&RDINODINOWOODFAN , cu caroseriile de ARO as dori sa incep de la ZERO (sasiu, caroserie ...etc) un automodel Chevrolet Suburban 4x4 1986.care in final sa poata tracta si un peridoc - remorca transportul unui yacht.
Pentru acest lucru ca acum sunt in mare impas: ce material mai pot folosi pentru caroserie in afara de placaj, am tot citit de stiren daca zic bine, care se poate taia usor cu un cuter si modela in fel si chip.http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=70925&page=2 .
Dar tot pentru acest lucru nu pot folosi polisirenul pentru parchet (del verde)care se gaseste in grosimi de 3mm si 6 mm?
Sau tabla zincata de 0.4, insa aici apare problema sudurii (lipirii, cositoriri), ceea ce nu am incercat niciodata dar care arata intr-un final mult mai bine si mai rezistent.http://kostructor.altervista.org/
Poate unii zic sa incep cu sasiul si pe parcurs sa hotarasc din ce voi face caroseria.
Bine. Pentru sasiu am o bara rectangulara de aluminiu de 10x10 mm, L=1m.
Intrebare: Sa o tai in jumatate si sa o modelez dupa forma sasiului sau.....alte pareri.
#2
Postat 02 March 2013 - 09:47 AM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#3
Postat 02 March 2013 - 12:52 PM
Sa construiesc diferentiale si cutii de viteze deja ne ducem prea departe nu ca nu ar fi posibil.
Daca am reusit sa bag ceva barcute in stricle ce-ar mai fi o cutie de viteze. Cu toate ca puntea spate va trebui sa o confectionez plecand de la un diferential.
Modelul va fi 2WD tractiune spate ca in imagine.
#4
Postat 02 March 2013 - 01:03 PM
Aceasta postare a fost editata de hassel: 02 March 2013 - 01:05 PM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#6
Postat 02 March 2013 - 06:42 PM
Expunind variantele de executie proiectul demarat de Vasia ,Adistul si cu mine paleste pe linga maiestria KONSTRUCTOR -ului .
Varianta aleasa de noi este ,, Pentru un produs de larg consum ,, caroseriile din lexan ,pentru automodele deja existente , placajul servindu-mi suport pentru termoformarea primara , in care se va lamina matrita finala pentru aceste caroserii .
O masina pentru sufletul tau o poti face doar in varianta lui KONSTRUCTOR http://kostructor.altervista.org/ asa am procedat si noi promotorii caroseriei pentru proiectele proprii .
Mai ai la indemina si varianta in care iti achizitionezi un SCALE ca tot ai nevoie de multe piese ... si este mai ieftin decit daca cumperi pe bucati ,si iti croiesti caroseria din HIPS , care va raspunde modelarii la fel ca tabla ... se poate ondula , suda , slefuii gauri , cu mentiunea ca rezistenta la impact este este mai mare si fara urmari de indoire sau in cel mai rau caz cu KOMATEX la care poti aplica procedurile de mai sus insa la impact ramine amprentat .
Sa ai spor .
Aceasta postare a fost editata de C&RDINODINOWOODFAN: 02 March 2013 - 06:43 PM
#7
Postat 03 March 2013 - 08:12 AM
C&RDINODINOWOODFAN, la 02 March 2013 - 06:42 PM, a spus:
Expunind variantele de executie proiectul demarat de Vasia ,Adistul si cu mine paleste..........
Sa ai spor .
Nici aro nu e de lasat, este construit impecabil, multi ar vrea macar jumatate din detaliile acelea pe carcasa lor, abia astept sa vad cum arata din lexan, cred ca o sa fie nebunie!
Spor si voua in constructie, si la mai multe modele romanesti, pentru ca in final,asta suntem, si eu cel putin apreciez modelele romanesti. O dacia 1300 ar fi extrem de intersanta.
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#8
Postat 03 March 2013 - 08:38 PM
Cum zicea si hassel trebuie sa ai grija la puntile pe care le folosesti si ce fel de transmisie/cutie de viteze/ reductor folosesti. Daca vrei sa il faci 2WD, ai grija ce greutate va avea modelul la final pentru ca s-ar putea sa nu ai aderenta dorita si sa nu fi nevoit sa faci modificari dupa ce modelul e terminat.
#9
Postat 03 March 2013 - 09:46 PM
daniel90, la 03 March 2013 - 08:38 PM, a spus:
...
Daca motomobilul este pentru tine reteta lui KONSTRUCTOR ramine singura solutie ... doar sa incropesti o masinuta de amorul artei chiar nu merita efortul ... ori iese la superlativ ori strigi bani pentru una construita ... parerea mea .
#10
Postat 04 March 2013 - 01:02 AM
C&RDINODINOWOODFAN, la 03 March 2013 - 09:46 PM, a spus:
Efortul lui este de laudat sincer, dar ce a construit acolo din pacate expune cunostintele lui in materie. Poate urmatorul va fi mai bine facut, poate va face ceva mai estetic si mai performant, de ce sa ii dam in cap doar pentru ca a incercat. Bravo pentru curajul pe care l-a avut pentru ca a inceput macar asa ceva, multi nici macar atat nu au facut.
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#11
Postat 04 March 2013 - 08:32 AM
"iti achizitionezi un SCALE ca tot ai nevoie de multe piese" = Pentru partea de suspensii, directie, transmisie se va sacrifica una bucata-roller Jammara Mad Max.
Aceasta postare a fost editata de laly_1705: 04 March 2013 - 08:33 AM
#12
Postat 04 March 2013 - 09:38 AM
Daca dezmembrezi Jammara Mad Max suspensia masinii tale va fi independenta , diferentialele nu vor vi blocate sau blocabile , iar pentru o deplasare pe teren accidentat vei avea nevoie de un diferential central specific pentru CRAWLWR .
#13
Postat 04 March 2013 - 02:15 PM
Acestea sunt prinse de obicei in 4 puncte de sasiu si ofera o mobilitate net superioara suspensie independente. Asta la viteza mica spre medie ca de acolo deja sare in toate partile si nu este manevrabila.
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
#17
Postat 04 March 2013 - 06:55 PM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#19
Postat 04 March 2013 - 11:43 PM
Vrei un trail cel mai probabil . Pentru asta mai mult ca sigur ai nevoie de solid axle.
Ideea cu motorul nitro nu e prea buna. Nu e controlabil la turatii mici si are dimensiuni mari. Ia un electric 540 si pune-l in fata , daca faci ceva asemanator compartimentului motor , poti modela acolo ceva din tabla sa semene cu un motor real si sa acopere electricul. Din axul motorului poti trage un dogbone pana in diferentialul central, de acolo e simplu.
Tipul asta a facut ceva destul de frumos sub capota , zic eu.
Aceasta postare a fost editata de hamsterik: 04 March 2013 - 11:46 PM
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
#20
Postat 05 March 2013 - 09:17 AM
hassel, la 04 March 2013 - 07:03 PM, a spus:
Stiu ca nu arata f bine caroseria, de accea am intrebat din ce o pot face.
Ideea este buna, nu m-am gandit la asta asa as putea sa mai ridic motorul inca vreo 2,5 cm. Multumesc.
Pentru raciere un cooler va fi prezent sigur.
Modelul va fi 2WD tractiune spate.
#21
Postat 05 March 2013 - 03:10 PM
Parerea mea e ca daca vrei sa-l folosesti si sa intre cu totul sub capota, sa incerci o scara mai mare.. 1/8 cel putin.
Cel mai lejer la constructie e un motor electric. Poate chiar doua, puse pe acelasi spur. Dar daca pui doua, o sa ai nevoie de o transmisie de metal. Cea de plastic o sa se duca repejor..
Frumos proiect. Un Suburban ma gandeam si eu sa fac, dar am cazut prada mirajului 8x8 :)
p.s. Mutati topicul asta la "Modelul meu". Vad ca acolo au fost puse toate astea cu constructii. Poate faceti o sectiune noua cu modele construite. Incepe lumea sa bricoleze mai mult :)
Aceasta postare a fost editata de costash: 05 March 2013 - 03:13 PM
-->> My YouTUBE channel <<--
#22
Postat 05 March 2013 - 04:13 PM
laly_1705, la 05 March 2013 - 09:17 AM, a spus:
Ideea este buna, nu m-am gandit la asta asa as putea sa mai ridic motorul inca vreo 2,5 cm. Multumesc.
Pentru raciere un cooler va fi prezent sigur.
Modelul va fi 2WD tractiune spate.
Pai in cazul asta se simplifica foarte mult povestea, si incepe sa prinda contur! Fa rost de partea din fata de la un model 2wd, adica bascule superioare si inferioare shock tower, telescoape, astea iti ofera loc suplimentar pentru motor, si incearca si vezi cum ai putea potrivi, puntea spade de jamara, cu o punte fata de 2wd. Si desfa rollerul, hotaraste ce folosesti si ce nu, incepe sa creeezi sasiul, apoi cand e gata poti mula dupa el caroseria de suburban, e mai simplu si nu iti mai da atatea batai de cap cu asezarea.
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#23
Postat 05 March 2013 - 05:51 PM
hassel, la 05 March 2013 - 04:13 PM, a spus:
Chevrolet Suburban 4x4 1986 , Pickup ...primul este Scale , celalalt este Short Course cu punte rigida .
Cu ajutorul unei bare de aluminiu rigidizezi puntea spate ,puntea fata o lasi cu suspensie independenta ,execuri caroseria de Chevrolet din forex de 3 mm si de 5 mm si ai gata automobilul .
Aceasta postare a fost editata de C&RDINODINOWOODFAN: 05 March 2013 - 05:56 PM
#25
Postat 06 March 2013 - 07:35 AM
Daemonus Modelus, la 05 March 2013 - 10:27 PM, a spus:
Forex. Il deformezi usor, il tai usor, se lipeste cu oricare cianoacrilat, se pileste, gaureste usor. Se poate vopsi si cu acrilice dar inainte are nevoie de primer.
#27
Postat 06 March 2013 - 08:30 AM
laly_1705, la 06 March 2013 - 08:21 AM, a spus:
Sau ma voi duce cu miloaga la firmele de productie publicitara sa caut, ei au sigur...
Nu e super material dar la ce am facut eu a fost cel mai usor de folosit. Sursa e firma Geplast sau cum ai zis si tu sint in Constanta multe firme de publicitate careau suficiente resturi numa'bune sa le folosesti.
#28
Postat 06 March 2013 - 08:59 AM
laly_1705, la 06 March 2013 - 08:21 AM, a spus:
Sau ma voi duce cu miloaga la firmele de productie publicitara sa caut, ei au sigur...
La firmele de publicitate ... forex-ul , Komatex -ul ,Komaprintul sint materiale ce folosesc ca suport pentru reclame ... la cit iti trebuie pentru o caroserie poti primi si ca donatie .
In Constanta pe iesirea spre bucuresti pe autostrada , dupa benzinarie era o firma deasta de publicitate.
Aceasta postare a fost editata de C&RDINODINOWOODFAN: 06 March 2013 - 08:59 AM
#29
Postat 29 March 2013 - 10:02 AM