Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul
#1021
Postat 25 January 2016 - 10:42 PM
Cine nu vrea sa investeasca in delicateturi pentru precizie poate sa mearga la aero muzical cu componente mai obisnuite, dar sa te dai cu o torpila direct pe muzica e cam mult. Ma rog, daca ai in spate vreo suta de ore de zbor tare (hard & low), atunci poate avea sens.
La concurs am avut torpila cu 50% motor, dar comenzi foarte proaste. Nu am avut timp in concurs sa fac reglaj si nu m-am dat cu torpila decat la curse. Pe muzica il faceam praf si loveam pe careva.
Asa ca in final nu e simplu, dar zborul in sala e fantastic. De ani de zile tot pompam pe forum, dar pana alaltaieri, nu am avut succes cu promovarea.. ;-)
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#1022
Postat 25 January 2016 - 10:49 PM
RedDevil, la 25 January 2016 - 10:12 PM, a spus:
Imi pare rau dar cu ce ai tu poti scoate un model de minim 110 g asta daca esti super atent cu restul daca nu poate sari usor de 140g si devine greu de zburat in sala chiar si pentru un pilot cu multa experienta.
Maxim ce poti face daca vrei de cumparat este BREEZE EVO sau FLUID ambele la phoeni.X
#1024
Postat 25 January 2016 - 11:40 PM
In momentul de fata in lume exista cateva tipuri de modele in varianta 1s mai mult sau mai putin competitive.
Capul de serie este Victory 1s full carbon facut de Alexey Lantsov si desi a fost aruncat pe piata ca fiind viitorul in F3P si costa mai mult decat aurul pur raportat la gram nu a facut mare branza ,chiar Donatas s-a incapatanat sa il foloseasca la CM din Polonia de anul trecut si a pierdut din cauza asta si locul 2 pe care il ocupa de 3 ani .
De ce? ..pai pentru ca este mai mic are dezavantajul ca nu are linearitate in zbor ca unul mai mare ,pe romaneste zboara un pic mai beat desi e cu 20g mai usor decat Trivia lui Bruckmann si a lui Baumgardner.
In plus constrans de greutate nu poate folosi cu succes elici mai mari de 10 si are deci nevoie de frane la care multi au renuntat,se zboara mai bine fara ele,deranjeaza in zborul de precizie mai ales in programe super complicate.
Are si un avantaj>>> diametrul de bracaj in orice axa este mai mic si intr-o sala mica se descurca mai bine decat un 2s.
Alternativa Elanor S mult mai ieftin ,depron carbon nu prea are nevoie de frane ,frecarea mare este oferita de suprafetele decupate in depron dar nu am vazut deloc sa fie folosit inca in competitii la nivel mare.
Sa nu fiu gresit inteles daca cineva are atatia bani la nivelul tarii noastre oricare dintre cele doua poate fi un super model, am atras doar atentia ca nu tot ce e frumos impachetat face banii ceruti.
Sunt sigur ca daca ne punem mintea se face imediat si model 1s la costuri pe masura noastra.
#1026
Postat 26 January 2016 - 03:32 AM
bicut, la 25 January 2016 - 10:49 PM, a spus:
Maxim ce poti face daca vrei de cumparat este BREEZE EVO sau FLUID ambele la phoeni.X
Mersi, la breeze evo si eu m-am uitat dar nu la phoeni.x ci la lindinger, de ce sa platesc si comision ungurului????
#1027
Postat 26 January 2016 - 08:19 AM
bicut, la 25 January 2016 - 10:49 PM, a spus:
Maxim ce poti face daca vrei de cumparat este BREEZE EVO sau FLUID ambele la phoeni.X
Am cantarit acum motorul cu esc-ul are 33.4 grame, dar mai se pot scade, am renuntat la invelisul esc-ului, la eticheta si la firele spre motor(am lipit motorul direct pe esc) si am castigat 4 grame, mai am de inlocuit firele catre baterie, mufa jxt e mare, ce mufe folositi voi si ce fire mai usoare pentru baterie?
#1028
Postat 26 January 2016 - 08:21 AM
Daca poti cumpara un esc turnigy plush de 6ah ,este mult mai usor decat ce ai tu si este suficient daca scoti modelul pana la 110g.
#1029
Postat 27 January 2016 - 09:25 AM
Spor la mestereala si ... "inmultiti-va !!!" :clapping:
P.S. Inca o data felicitari pentru evenimentul de la Bucuresti.
#1030
Postat 28 January 2016 - 11:42 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1031
Postat 28 January 2016 - 02:37 PM
MLGore, la 28 January 2016 - 11:42 AM, a spus:
Felicitari pentru achizitie si pentru faptul ca te-ai hotarat sa revii la competitiile F3P.
Pentru sistemul contrarotativ vei merge pe varianta lui Catalin sau te-ai gandit sa faci alta varianta ?
Intre timp am vorbit cu Alan si se pare ca are in teste un model full carbon.La pret va fi mai ieftin ca modelul lui Lantsov.E posibil sa apara la vanzare la sfarsitul lui Februarie.
#1032
Postat 28 January 2016 - 09:30 PM
MLGore, la 28 January 2016 - 11:42 AM, a spus:
E posibil să nu meargă numai cu 1 s. Ai nevoie de turație mare. Nu mai țin minte exact, dar parcă Bicuț mergea cu o turație de ~ 30.000 la un raport de 1/4 pentru elice de 11x3 wide. Știu că discutasem cu el de turații de 35.000-40.000 cu raport de 1/10 cu elice de 12 sau de 13x2,5 wide.
Ce făcusem eu avea raport de 1/6 cu elice de 12x3,2 și 12x2,7, dar înguste că nu ducea motorul la raportul ăsta, elice wide. Trăgea cam 750 gr.
Tot Bicuț te scoate la liman. :)
#1033
Postat 28 January 2016 - 10:41 PM
Pana acum din Pitesti suntem 3>> eu Simi si Racasanu.
Din Bucuresti Victor si Costin deocamdata
Daca mai este cineva care doreste sa spuna si daca nu stie ce cantitati si dimensiuni are nevoie sa intrebe aici,in functie de ce tip de model alege.
Ar fi cam asa>
depron>carbon>mylar >anv 900,lungime 950 trebuiesc 12m *0,5+3m tub 0,7+2m platbanda 3*0,13
>anv800,lungime 850 trebuiesc 13m *0,5 +1m tub 0,7 +2m platbanda 3*0,13
full carbon>mylar >anv900>>>32m*0,5+5m tub 0,7
>anv800 24m *0,5 +10m*0,3
http://www.x-hz.com/...ategorie&cat=13
#1034
Postat 28 January 2016 - 10:53 PM
motor 2300kw ,2s,reductie 1-4 >>2300*8v -adica 18.400 pe din 4 adica 4600 la ax in gol
Mlgore are motor 3700,1s reductie avem marja intre 1-3 pana la 1-5 mie imi da bine tot cu 1-4 3700 la ax in gol>>>la un model de maxim 40g
He He! ai gresit la tine aveai poate 75g nu 750 tractiune
#1035
Postat 28 January 2016 - 11:23 PM
@Viorel
motor 2300kw ,2s,reductie 1-4 >>2300*8v -adica 18.400 pe din 4 adica 4600 la ax in gol
Mlgore are motor 3700,1s reductie avem marja intre 1-3 pana la 1-5 mie imi da bine tot cu 1-4 3700 la ax in gol>>>la un model de maxim 40g
Hi, hi, hi ... ai dreptate ... 75 nu 750. Viteza.
Am spus că nu mai țineam minte precis, dar raportul folosit de tine l-am ținut minte. Discuția despre turații mari cu raport pe la 1/10 am avut-o la masă când ți-am spus ce am folosit. Oricum, ar fi bun dacă ați ajunge și voi la 1/10 cu elice de 13, numai că nu se găsesc roți dințate pentru asta.
Ai ajuns la model de 40 RTF ?
#1037
Postat 29 January 2016 - 04:16 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1038
Postat 29 January 2016 - 07:14 PM
Astept observatii.
Materiale folosite:
placa carbon de 1 si 0,5mm
tija carbon de 1
teava carbon de 2 si 4mm
rulmenti 1mm si 4mm
saibe distantiere plastic
pinioane din link-ul lui Bicut
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1043
Postat 30 January 2016 - 12:52 AM
MLGore, la 29 January 2016 - 11:21 PM, a spus:
mecanica.JPG
Hm. <_< Crucea de prindere trebuie să fie în spate, lângă motor, altfel ai de decupat cam mult din botul modelului. Trebuie să stabilești unde prinzi elicele și să te duci cu tubul exterior până aproape de primul rotor, altfel axul de 1 mm intră în oscilații. Pentru început arată foarte bine. :good:
#1044
Postat 30 January 2016 - 09:01 AM
ViP_Eol, la 30 January 2016 - 12:52 AM, a spus:
Suportul cu crucea de prindere poate fi montat si langa motor daca va fi cazul, desi nu cred, iar axul are 1mm doar la trecerea prin rulmenti , in rest e trecut printr-o teava de 2.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1045
Postat 30 January 2016 - 03:15 PM
MLGore, la 30 January 2016 - 09:01 AM, a spus:
Mda. Fiecare alege varianta constructivă pe care o dorește, dar vorbeam din experiența calculării, proiectării și construcției unui asemenea sistem, ușor și funcțional, plus schimbul de păreri cu Bicuț. Pe lângă verificarea în practică (sistemul lui Bicuț echipează aproape toate modelele din țară, iar al meu a funcționat perfect până i-am rupt din neatenție o elice), am avut și confirmarea că ce am calculat (un raport cât mai mare cu elice mare) a fost bun prin faptul că un asemenea sistem a fost construit - raport de 1/10 cu elice de 12 (parcă).
Sistemul conceput de mine e dificil de construit din cauză că necesită un strung mic de precizie, un strungar priceput, materiale greu de găsit și scumpe și tratament electro-chimic, plus elice de balsa -deloc ușor de realizat și foarte sensibile.
Varianta aleasă de tine este la fel de accesibilă ca a lui Bicuț, similară ca funcționalitate.
Observații: "Crucea - fixare de model în 3 puncte, iar a patra latură cu scop de fixare a motorului. La varianta ta, a patra latură e degeaba, în afara cazului în care duci niște hobane de rigidizare pe ea. Modelul Elanor S are o recomandare de sistem fără elice de 9-12 gr. În cazul în care duci sistemul tău mai în spate, un acumulator 1s de 180 mAh nu va avea cine știe ce influență în centrarea modelului. Modelul nu-ți acordă prea multe variante. Nu am văzut S-ul decât în poze, dar l-am văzut destul pe al lui Dan.
- Suporții de elice. Spuneam că suportul frontal, de pa axul de 1 trebuie lipit de axul exterior cu intermedierea unei flanșe, având și rol de blocare a axului mic să nu fie aruncat afară. În reprezentarea ta, axul mic este prea lung și mă ducea cu gândul că vrei să pui rotorul mai în față lucru care ar duce la oscilații. Despre distanța dintre rotoare îți spune Bicuț mai multe. Eu am folosit alt principiu care nu se potrivește la angrenajele folosite de voi.
Știu că scriu mult, dar sper că nu te-am plictisit, ori supărat, iar observațiile mele să-ți folosească.
Spor la meșterit și felicitări pentru achiziție. :)
#1046
Postat 30 January 2016 - 03:53 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 30 January 2016 - 03:54 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1047
Postat 30 January 2016 - 04:03 PM
greutatea in momentul asta e 8.1g inclusiv motorul care e estimat la 4.9 g cu pinion cu tot.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 30 January 2016 - 04:05 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1050
Postat 02 February 2016 - 12:33 AM
MLGore, la 30 January 2016 - 04:03 PM, a spus:
mecanicasectiune.JPG
greutatea in momentul asta e 8.1g inclusiv motorul care e estimat la 4.9 g cu pinion cu tot.
Nu-mi dau seama de ce ar iesi asa greu. Facut din carbon ar trebui sa-ti iasa in maxim 2,5 - 2,8 fara motor. Poate chiar mai usor. Mie imi iesise la 2,67 gr., dar dintr-un dural cu mult magneziu. Totusi carbonul ar trebui sa fie sensibil mai usor.