Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul
#903
Postat 11 February 2015 - 11:17 PM
Deci ..taiat mylar la lungimi necesare,inmuiat in apa calda , uscat cu carpa de geamuri si pe urma cu feonul pe blatul din baie...a iesit tzambal!
#904
Postat 12 February 2015 - 01:38 AM
#905
Postat 12 February 2015 - 01:49 AM
#906
Postat 12 February 2015 - 09:09 AM
bogdan_bacau, la 12 February 2015 - 01:49 AM, a spus:
De data asta nu mai scapi. Punem pe cântar și de nu e cum spui, mă cari pe mine în spate. :D
În principiu nu interesează decât masa sistemului contrarotativ. Motorul și elicele pot varia în funcție de necesități, sau posibilități. Sunt elemente ale grupului propulsor, dar nu fac parte integrantă din sistemul contrarotativ.
Ar trebui să iei în considerare o soluție alternativă pentru motor, să-l poți schimba rapid cu altul mai puternic. În opinia mea ai foarte mari șanse să nu tragă destul dacă modelul are mai mult de 50 gr. gata de zbor. Pe lângă masa modelului trebuie să iei în calcul și rezistența la înaintare pe care trebuie s-o învingă. La tipul ăsta de construcții , este considerabilă (mai adaugi 10-15 gr. la necesarul de tracțiune).
#910
Postat 12 February 2015 - 12:21 PM
bogdan_bacau, la 12 February 2015 - 11:51 AM, a spus:
Ştiam că mylar-ul îl face mai uşor. Ai uitat că am vrut să-ţi dau de la primul şi ai insistat să pui folie de sandwich-uri ? :rolleyes:
P.S. Primul mylar a fost inventat de NASA, în 1964, special pentru modulul lunar (scut termic eficient şi uşor). În 1970 s-a vândut patentul şi s-a trecut la fabricarea foliei pentru arşi şi degeraţi cu grosimea de 0,1 mm. În 1972 s-a obţinut mylar de 0,01 şi era fabricat în mediu steril, avea pori şi era folosit pentru tratarea şi refacerea epidermei la cei arşi. Tot pentru uz medical s-a fabricat, la început şi mylarul de 7 microni, apoi de 5 microni. Au existat aplicaţii ale NASA (experimente de laborator unde era necesar mylar mai subţire -1982) şi a apărut 2,5 microni.
Vrei şi o istorie a restului de materiale şi sisteme pe care le foloseşti ? :rolleyes:
Nu suntem nici pe departe primii, sau printre primii integratori ale acestor materiale şi tehnologii.
Ideea este că dacă tu nu ştiai de existenţa lor asta nu înseamnă că au fost inventate "special pentru tine, în timpul vieţii tale". :pardon:
Asta e realitatea chiar dacă ţie îţi place să crezi că eşti "primul" care a aflat.
Şi să nu uit ! Fabricantul de rulmenţi KOYO (Japonia) fabrică microrulmenţi cu diametre extrem de mici de prin anii 80.
#911
Postat 12 February 2015 - 12:24 PM
Ceea ce este apreciat la tine e simţul estetic şi pasiunea, îndemânarea şi determinarea.
Ar trebui să-ţi ajungă Bogdănele (oricărui om normal ar trebui să-i ajungă). Cu restul manifestărilor ... doar îţi baţi cuie în şoşoni. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 12 February 2015 - 12:29 PM
#913
Postat 12 February 2015 - 12:58 PM
Daca vedeti unul pe strada ca vorbeste singur sa stiti ca ori l-a batut muierea ori isi face f3p-u.
Are si ambitie si manutza, experienta vine numai construind :crazy:
#914
Postat 12 February 2015 - 06:37 PM
bicut, la 12 February 2015 - 12:58 PM, a spus:
Daca vedeti unul pe strada ca vorbeste singur sa stiti ca ori l-a batut muierea ori isi face f3p-u.
Are si ambitie si manutza, experienta vine numai construind :crazy:
Vezi tu? 😊 nu lasa omul sa construiasca...ca daca ma inervez imi fac unul din aur 😁😁😁😁😁 ori cum...nu cred ca va fi gata. Am dat comanda pe aliexpres de rotite..si va dura.
#915
Postat 12 February 2015 - 07:57 PM
bogdan_bacau, la 12 February 2015 - 06:37 PM, a spus:
Te rog frumos nu te "inerva" că intră economia mondială în criză de aur la câte încercări eşti în stare să faci. :D
Până vin şi rotiţele mele, mi-am făcut matriţe şi mi-am turnat din coajă de mămăligă. Super de dură coroana şi foarte uşoară. :yahoo:
Oricum, rotiţele tale nu sunt toate pe axul propriu. :D
#916
#918
Postat 13 February 2015 - 11:26 PM
M-am hotărât să postez aici ceea ce ţine de construcţii. Dacă tot e temă de F3P pe Kit Rewiew de ce să-mi aglomerez io jurnalul de zbor ?
Una din temele cele mai discutate şi disputate în ultima vreme, mai ceva decât construcţia modelului F3P, a fost subiectul contrarotativei. Am început subiectul pe jurnal de zbor (urît din partea mea :rolleyes: ), dar îl continui aici. Deocamdată m-am apucat de fabricarea unui prototip cu materialele disponibile în club. Nu bara de titan. Discuţia şi menţionarea titanului a fost o glumă şi un pic de capcană pentru cineva (ştie el cine :D ).
Am folosit un duraluminiu de aviaţie uşor cu masa molară pe la 27, spre deosebire de titan care are 42 (parcă pe acolo). Din punct de vedere fizic, ansamblul în discuţie nu este supus la eforturi care să justifice folosirea unui material mai dur. Duraluminiu este mult prea mult faţă de ceea ce are nevoie. Pe viitor, pentru că am de gând să mai construiesc câteva sisteme (nu foarte multe) voi folosi un alt dural cu o masă şi mai mică, tot material specific aviaţiei (a fost folosit la prototipurile de IAR 93), din care am o bucată insuficientă (vezi poza), dar am comandat două bare de material.
Ceea ce vedeţi e făcut la strung, cu rulmenţi recuperaţi de prin motoare (cei mici) şi de prin servomecanisme (cei mari), cu maşina de găurit şi cu pila. Nu am finisat nimic pentru că piesa centrală trebuie să o refac. După finnisare, obligatoriu trebuie să-i fac eloxare pentru că aliajul folosit oxidează repede în contact cu aerul (umiditatea din aer).
Greutatea obţinută până acum o arată cântarul, la care se va adăuga masa roţilor dinţate tip coroană (nu o ştiu precis deşi mi-a fost spusă telefonic) şi masa salvatoarelor de elice (0,2 gr amândouă).
Pozeeee. :rolleyes:
!
!
!
P.S. Mă apuc să fac şi elicea de balsa. Probabil că sistemul va fi montat pe modelul lui Cosmin.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 13 February 2015 - 11:29 PM
#920
Postat 14 February 2015 - 12:57 AM
bogdan_bacau, la 14 February 2015 - 12:35 AM, a spus:
Nu ştiu cu ce seamănă, dar ştiu sigur ce face. :rolleyes:
Normal că "al tău" (ce-o fi) e din INTERSTELAR, având în vedere că eşti Cosmonăuc de profesie. :rolleyes:
Ceilalţi, noi, pleaba, ne rezumăm la pilă şi traforaj, plus câte un strung amărât de care mai tragem să obţinem în neştiinţa noastră niscaiva rezultate. Problema cu dilema de apartenenţă logică se pune în discuţie la totalizarea costurilor şi a încercărilor. Totalul meu spune că am făcut multe simulări şi documentări care m-au costat mai nimic, doar spaţiu-timp şi ceva materie cenuşie care şi aşa nu contează find pe ducă, sufocată de, de Ioane de ... . La realizarea fizică iar stau bine la costuri, practicând canibalizarea "gunoaielor" deja existente prin club.
Cum spuneam prin autocitare : "diferenţa e costul", utilitatea şi randamentul ... fiind ...
Dar las punctele să vorbească având în vedere că iar am dat cu praf de ceaţă şi mi-e să nu te superi, sau "inervezi" şi să mai cumperi cine ştie ce materiale, sau servicii. Cu această ocazie declar pe proprie răspundere că acţiunile şi ideile care duc logic la ele, îţi aparţin în totalitate şi conform art.6 din regulamentul RHC nimeni nu e vinovat.
:clapping:
P.S. N-am băut nimic (alcool) dar mi-e sete. Din păcate, cineva a secat fântâna pentru că a auzit că dacă bagă F3P-ul în mediu acvatic, zboară (pluteşte) mai încet datorită densităţii sporite.
În consecinţă, io, propun, ca la următoarele concursuri de gen, să construim un bazin în care să băgăm modelele. Amu apare dilema : Cu ce umplem bazinul ? Io aş fi de părere că ar fi ceva să fie cu vin. Montăm şi o canea pentru caz de sete majoră. Iar de o fi mai cald, punem nişte bere. Hm. Oare halbe de unică folosinţă există ?
#922
Postat 14 February 2015 - 10:45 AM
#923
Postat 14 February 2015 - 01:12 PM
bogdan_bacau, la 14 February 2015 - 10:45 AM, a spus:
Dacă nu știam de glumă te înjuram Diavole. :)
Când spun că am gândit ceva nu e glumă.
Nu mă arunc să fac ceva doar să fie făcut.
1. Carbonul e mai greu (de fapt rășina).
2. Îți permite o construcție mai ușoară, dar nu e la fel de rigid. Coeficientul de elasticitate e mai mare și în consecință apar vibrații. Asta nu ar fi o problemă foarte mare dacă restul modelului nu ar avea carbon încorporat. Coeficientul de elasticitate al depronului este foarte apropiat și nu va atenua vibrațiile. Rezultă riscul major de a intra în armonică cu restul modelului și atunci să te ții bâțâială, mai ales că apare efectul "woble" pe axul interior, iar elicele de balsa nu rezistă la așa ceva.
3. Construcția unei matrițe nu e dificilă, dar în cazul carbonului, formarea presupune condiții speciale (vid, presiune mecanică foarte mare și temperatură) pe care nu am unde să le realizez. Se poate forma și mai empiric, dar în cazul ăsta polimerizarea nu mai are loc în mod corect, iar piesa rezultată este instabilă la variații de tempetatură mici, nu mai spun ce se întâmplă la variații mai mari.
4. Aș fi putut trece la confecționarea roților dințate tot din dural (plasticul fiind mai greu), dar elasticitatea este nesimnificativă la aceste dimensiuni și dantura se va uza rapid. Am posibilitatea să corectez asta prin ecruisare și teflonare, dar procedeul nu este la îndemâna oricui și prin urmare scopul propus nu ar fi atins.
5. SCOPUL propus este realizarea unui sistem ușor și fiabil cu o realizare la îndemâna oricui cu cheltuieli minime.
6. Sistemul va fi supus testelor în funcționare și mai mult ca sigur se va comporta conform așteptărilor, după care voi trece la fabricarea lui pentru băieții de la club, eventual și pentru alți doritori. Concomitent, voi pune la dispoziția celorlalți desenele complete cu specificațiile tehnice, materiale și furnizori accesibili. Cu documentația completă la îndemână oricine poate găsi un strungar și un frezor, sau un centru de prelucrare pentru a-și realiza sistemul.
Cimiliturile puțin ironice adresate ție :) au fost de distracție și poate înțelegei că e mai ieftin să analizezi și să te documentezi temeinic în loc să "furi" ceva de pe ici-colo și să te apuci frenetic de construcție doar să poți afirma că ești primul (neinteresant din punctul meu de vedere având în vedere că roata a fost inventată deja).
Nu spun că pasiunea și frenezia ta sunt greșite, sau negative, dar îți mai trebuie ceva frână pe viitor.
De ce spun asta ? Simplu : Cheltuielile tale în realizarea unui model competitiv sfidează logica și nu se pot justifica nici chiar dacă ai putea trece la fabricația în serie în eventualitatea că găsești cumpărători.
Cu sumele date de tine cu încercări fără suport tehnic bine documentat, cumpărai un model ca al lui Dan și-l echipai, iar cheltuielile pentru sistemul de propulsie, numai la un calcul sumar, depășesc valoarea pe care o puteai da direct cumpărând un sistem de la Lantsov (de exemplu).
Știu ! Plăcerea și mândria de a construi, dar tot nu justifică cheltuiala chiar dacă există disponibilitatea financiară.
P.S. Sper să înțelegi corect ce am scris.
#924
Postat 14 February 2015 - 01:37 PM
CFRP 1.57 g/cmc - nu prea conteaza proportia pentru densitatea piesei. Mai multa rasina, mai usor materialul si mai prost. Rasina si fibra au densitati foarte apropiate.
Dural 7075 2.81 g/cmc
Se pot face piese fara matrita: tuburi prin infasurare unidirectional pe poanson. Se bobineaza cu scoci si se pune pe calorifer, sau intr-o cutie de carton unde sufli cu un feon sau suflanta cu incalzire cateva ore.
Se poate infasura pe stirodur sau pe balsa, care se pot elimina apoi.
Nu trebuie nimic deosebit. Asta-i partea frumoasa.
Indemanare la degetele si mult lucru pe manele. ;)
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#925
Postat 14 February 2015 - 02:53 PM
mvpricop, la 14 February 2015 - 01:37 PM, a spus:
CFRP 1.57 g/cmc - nu prea conteaza proportia pentru densitatea piesei. Mai multa rasina, mai usor materialul si mai prost. Rasina si fibra au densitati foarte apropiate.
Dural 7075 2.81 g/cmc
Se pot face piese fara matrita: tuburi prin infasurare unidirectional pe poanson. Se bobineaza cu scoci si se pune pe calorifer, sau intr-o cutie de carton unde sufli cu un feon sau suflanta cu incalzire cateva ore.
Se poate infasura pe stirodur sau pe balsa, care se pot elimina apoi.
Nu trebuie nimic deosebit. Asta-i partea frumoasa.
Indemanare la degetele si mult lucru pe manele. ;)
Exact ce spuneam. Să lăsăm calitatea la o parte ?
Despre dural știu că iese destul de rigid, despre carbon știu că este mai elastic la aceleași dimensiuni și prin urmare șansele ca tot sistemul să intre în oscilație armonică sunt foarte mari.
Aluminiul (dural) este mai accesibil. Seria 7xxx este mai grea. Seria 6xxx sensibil mai ușoară și permite realizarea unor pereți mai subțiri față de 7xxx. Materialul de pe cântar este "maleficul" "ellectron" folosit la prototipul lui 93, și scos ulterior din cauză de inflamabilitate extremă.
Dacă uităm de costuri, trecem la "SF-uri" și folosim altemateriale. De exemplu înlocuim rulmenții cu lagăre din oxid de aluminiu natural. :)
Pfff. Discuții pe tema materialelor pot fi multe.
Nu sunt de acord cu manufacturarea carbonului pentru că la diferențe de temperatură mici, are variații de formă prea mari. Ajung 3 grade Celsius și s-a dus tot sistemul. E probat personal.
P.S. NU SUPORT MANELELEEE !!! :D
#928
Postat 14 February 2015 - 03:09 PM
Evident, sunt multe feluri de CFRP.
Numai seriile 2 si 7 din dural intra in discutie.
http://www.quora.com...-steel-aluminum
Pentru temperaturile la care ne jucam, nu cred ca e problema.
Armonicile obiectului depind de densitate si modul elasticitate. Nu vad nici un motiv special sa aiba piesele CFRP probleme.
Daca vorbim de niste tuburi scurte sau tije nu e nimic special.
Despre dilatare, din nou, CFRP e mult peste dural (8/13).
http://www.engineeri...nstruction.html
Se gaseste banda STT de vanzare, se impregneaza cu un pic de rasina si se pot face fel de fel de chestii, tuburi in principiu.
Ai roving, e ieftin, se poate face un tubulet.
O placuta de carbon pentru o cruce se poate face usor, CA lipeste totusi, daca se face cum trebuie.
M-a sunat Bicut si zice ca autobuzul zboara demential. ;)
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#930
Postat 14 February 2015 - 05:04 PM
mvpricop, la 14 February 2015 - 03:09 PM, a spus:
Evident, sunt multe feluri de CFRP.
Numai seriile 2 si 7 din dural intra in discutie.
http://www.quora.com...-steel-aluminum
Pentru temperaturile la care ne jucam, nu cred ca e problema.
Armonicile obiectului depind de densitate si modul elasticitate. Nu vad nici un motiv special sa aiba piesele CFRP probleme.
Daca vorbim de niste tuburi scurte sau tije nu e nimic special.
Despre dilatare, din nou, CFRP e mult peste dural (8/13).
http://www.engineeri...nstruction.html
Se gaseste banda STT de vanzare, se impregneaza cu un pic de rasina si se pot face fel de fel de chestii, tuburi in principiu.
Ai roving, e ieftin, se poate face un tubulet.
O placuta de carbon pentru o cruce se poate face usor, CA lipeste totusi, daca se face cum trebuie.
M-a sunat Bicut si zice ca autobuzul zboara demential. ;)
Revenit-am. Am făcut o pauză din cauze de tratament cu furazolidon şi ceai. :rolleyes:
Azi stau acasă.
Hai să ameţim băieţii cu diagrame. :D
Nici nu mă aşteptam să nu zboare fain. :good:
De ce să nu folosim dural din seria 6 ? A ! Pentru că seria 2 şi 7 intră în discuţie în aerospaţiale. Aşa e, dar la ce facem noi nu avem nevoie de toate caracteristicile necesare aviaţiei. Solicitările sunt considerabil mai mici, pretenţii mai mici.
Dacă tot ai făcut trimitere la literatura de specialitate în privinţa carbonului, hai să discutăm pentru că m-am documentat şi eu în privinţa asta fiind interesat de aplicaţii "casnice", în urmă cu ceva ani.
În consecinţă, îmi dai date tehnice şi parametri care sunt valabili pentru carboane fabricate după o tehnologie corectă. Nu contrazic datele astea. Se schimbă problema atunci când faci formarea fibrei de carbon "pe genunchi". Chiar în primul link pus de tine se spune clar că treaba se schimbă radical în cazul discutat de noi şi caracteristicile materialului scad sub cele ale duraluminiului. Vezi că mai spune ceva şi de date culese la temperatura camerei (18 - 24 grd. C).
De ce vorbeam mai devreme de propria experienţă ? În urmă cu ceva ani (prin 2003-2004) am încercat să obţin ţeavă de carbon exact prin metoda, la îndemâna oricui, expusă de tine. De fapt am obţinut ţeavă conică (pentru lansetă :rolleyes: că mi-s şi pescar). Am încercat înfăşurare simplă pe un dorn pus pe strung şi învârtit la turaţia minimă să pot tensiona firul de carbon şi să-l strâng cât mai bine pe dorn. Am aplicat răşina, iar peste am tras, tot cu un pic de tensiune, folie alimentară. Am pus dornul la copt (suflat cu un phoen 3 zile). Rezultatul a fost total nemulţumitor. Nici o caracteristică nu era cum ar fi trebuit să fie nici măcar pe aproape. Buun. Am trecut la a doua încercare, la care am tras carbonul şi dus şi întors. Rezultatul a fost mai bun, numai că, am prelucrat capetele pentru mufarea necesară între segmente şi am avut surprize. Prelucrarea am făcut-o în club unde erau cam 24 de grade. Îmi făcusem un tipar şi am vrut să aplic o mică inscripţie pe tijă, cu vopsea, aşa că l-am scos la aer să se usuce vopseaua. Tija a stat la umbră, agăţată de gardul de metal. Temperatura exterioară era cu aproape 3 grade mai mare. Când am încercat să montez segmentul obţinut, nu am mai reuşit, deşi la primele probe se îmbina perfect. Diferenţa era de peste 1 mm. Nu m-am lăsat şi am mai făcut unul, dar de data asta am tras şi fir de kevlar. Degeaba. Rezultate mai bune am obţinut cu prepreg, dar tot nu am putut folosi tijele pentru lansetele mele, aşa că le-am pus drept bord de atac la o aripă de planor.
Aşa că... de ce să dau bani pe carbon şi răşină, să mă mai şi mânjesc (nu port totdeauna mânuşi) când rezultatul este sub cel al duraluminiului ?
:D Puţin SF ? Un sistem din Magneziu, sau Tantalum, cu lagăre din rubin. :rolleyes: Am făcut un calcul de masă pe volumul calculat al sistemului făcut de mine (conform dimensiunilor). Din punct de vedere mecanic ar fi foarte rezistent. Ca masă ... sistemul fără angrenaj şi elice = 0,75 gr. :D
A înnebunit Lupuuuu :D
Bogdane să nu te pună naiba să cauţi materialele astea că, în special pentru Tantalum (foarte scump), te iau ăştia cu ochi albaştri în vizorul de terorism. 8)