Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul
#211
Postat 30 December 2013 - 06:25 PM
Cand te joci la limita pot aparea si complicatii deaia mai bine unul pe care il cunosti.
Victor in afara de faptul ca deriva este un pic mica si se poate repara usor eu nu vad defecte cel putin din poze ,vad insa ca este frezat la maxim si are forma unui model pe care deja l-ai zburat ,nu e capat de tara si se mai rezolva micile probleme si din mers.
Rabdarea... cateodata imi vine sa ma tai cu lantu' dar ce ne-am face noi toti fara acest minunat hobby in lumea in care traim acum?
#212
Postat 30 December 2013 - 06:34 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=2007883
#213
Postat 31 December 2013 - 07:45 PM
Nu-l fac contrarotativ, ca motorasul/ESC/elicea "vechi" sunt prea bune.
Chestia e ca iese un model un pic mai mare, mai greu, mai drept si mai rigid decat cap de stiuca.
Daca apuc sa mai fac un model, va fi aproape la fel ca forma, dar depron/carbon/mylar si ala va avea CROP.
Probabil iese pe la 95g.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#214
Postat 06 January 2014 - 05:09 PM
Am gasit o sala foarte moderna, luminoasa si foarte inalta.
Este sala de sport de la Centrul Sportiv Apollo: http://www.centrulsportivapollo.ro/
Am facut o intrebare si am aflat dimensiunile: 44 x 20 x 15m.
Deci ar fi vreo 14m inaltime eliminand grinzile si conductele, ceea ce e oricum mai mult decat in toate salile in care am fost pana acuma.
Panourile de baschet sunt date la o parte in poze.
Arata foarte bine, e luminoasa, noua, etc.
Deci, cel putin dpdv inaltime, in sala asta se pot face programe avansate.
Tariful pe site este 150 lei/ora.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#215
Postat 06 January 2014 - 06:46 PM
Are acum 40,8g cu 2 mai mult decat al meu ,diferenta vine de la servoul pentru eleroane care este mai greu cu 1,5g ,are ultimul set de hobane din bot de la motor puse( la mine nu am pus inca ,nu stiu ce motor pun deocamdata)cam 0,3g si 0,2g diferenta de carbon la tren( eu am 2,5cu 0,8 el 3cu 0,8)
#216
Postat 07 January 2014 - 01:58 PM
mvpricop, la 06 January 2014 - 05:09 PM, a spus:
Am gasit o sala foarte moderna, luminoasa si foarte inalta.
Este sala de sport de la Centrul Sportiv Apollo: http://www.centrulsportivapollo.ro/
Am facut o intrebare si am aflat dimensiunile: 44 x 20 x 15m.
Deci ar fi vreo 14m inaltime eliminand grinzile si conductele, ceea ce e oricum mai mult decat in toate salile in care am fost pana acuma.
Panourile de baschet sunt date la o parte in poze.
Arata foarte bine, e luminoasa, noua, etc.
Deci, cel putin dpdv inaltime, in sala asta se pot face programe avansate.
Tariful pe site este 150 lei/ora.
Sa stii ca daca vrei, eu m-as baga la sala asta. Daca ne vorbim sa mergem, imi fac repede si model, ca n-am mai zburat de 3 ani si ma roade palma.
#218
Postat 07 January 2014 - 10:31 PM
TOMY, la 07 January 2014 - 01:58 PM, a spus:
Dom' Tomytza sa traiesti!
Aparent, e mai joasa sala decat aia 14 sau 15m, dar e DE VAZUT.
Nu am terminat inca avionu', asa ca poate saptamana viitoare, sau cand termini.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#219
Postat 09 January 2014 - 04:26 PM
mvpricop, la 07 January 2014 - 10:31 PM, a spus:
Aparent, e mai joasa sala decat aia 14 sau 15m, dar e DE VAZUT.
Nu am terminat inca avionu', asa ca poate saptamana viitoare, sau cand termini.
Poate reusim unde am mai fost anul trecut, o sa vb de principiu cu tipul de acolo si va anunt daca iese ceva.
#220
Postat 15 January 2014 - 07:42 PM
Are 12,9g sistem +motor si cele mai usoare elici au3,5g bucata deci va avea 20-21g la final complet ,raportul de reductie este de 4,5 :1 dar se poate modifica foarte usor iar motorul este de 3000 r/v
Aceasta postare a fost editata de bicut: 15 January 2014 - 07:46 PM
#222
#224
Postat 16 January 2014 - 10:24 AM
dorumatei55, la 16 January 2014 - 09:30 AM, a spus:
Motivele sunt multe dar nu este batut in cuie ca trebuie sifonat ,procedeul il folosesc la mylar de pana la 5 microni di cauza faptului ca :
1-niciodata ,oricat de perfect ar fi ambalat nu vine fara cateva cute care lasate asa apar inestetice.
2-ia orice bucata de folie subtire si trage de ea un pic intre degete... vor aparea niste cute pe lungimea fortei aplicate care pot tensiona si stramba structura din depron.
3- miile de incretituri aparute din sifonare egalizeaza un pic tensiunea in folie si ii confera un pic de elasticitate
4-suprafata sifonata ajuta un pic la rezistenta la inaintare ( hai ca asta nu e demonstrata dar asa imi place mie sa cred)
Conncluzia : nu este obligatorie sifonarea ,ramane la latitudinea fiecaruia dar eu am ales asa dupa ce le-am testat in fel si chip.
#225
Postat 16 January 2014 - 01:22 PM
2 roti de shock gasite prin cutii care au fost puse pe un motor sa se invarta si cu varful la foarfeca am strunjit canalul pentru o-ring-ul de cauciuc dupa care am largit gaura centrala la 2 respectiv 3mm.
ax interior teava de carbon (adevarat nu chinezarie) de 2cu 1 la interior.
batiu din plastic printat de Mama Soacra
motor kv 3000 -7,3g la care a fost o chestie calumea sa-i intorc axul invers si care are ca si pinion una bucatica tub mina de pix lipita cu ciano apoi niste tub de cauciuc din garnitura de la termopan lipit cu ciano peste
suport motor din placa de carbon de 2mm( nu a iesit nici asta din prima ca am dat gresit gaurile si statea prea departe de batiu)
arculet din setul de imbusuri
propsaver-e din cutii nu stiu de la ce sunt dar se potrivesc la fix
ax exterior din teava dural 3 cu 2
Sistemul l-am verificat doar la mana si merge bine ,nu are pierderi de tractiune dar daca aveam niste o-ring-uri mai poroase era si mai bine ca astea sunt un pic lucioase( nu am gasit altele)
Pot sa va spun ca acum imi dau seama ca cel facut de Kimmo cu 2 motoare si roti dintate este net superior... are multe avantaje cu doar 3g in plus( la asta facut de Lantsov apar niste frecari intre rotile mari din cauza presiunii pinionului si la nivelul arcului de presare)
Asa arata demontat:
si cam asa fac eu elici:
#227
Postat 16 January 2014 - 09:35 PM
Asa arata in ordinea facerii de la stanga la dreapta cele 5 elici facute pana acum,ultimile 2 sunt de azi si sunt inca nedebavurate ,majoritatea sunt urate la vedere dar sunt utilizabile si au greutati intre 3,5 si 4g in functie de cum am pus carbon.
1 -2 straturi de 160g/mp
2 -1 strat de 160 si unul de unidirectional de 80
3 -2 straturi de unidirectional de 80 si unul de 160
4 si 5 la fel ca la 2 + 1 bucata mica de 160 in jumate
Ideal ar fi 2 straturi de textreme de 80g si rasina pe spongi ca daca pui multa ies mai frumoase dar mai grele un pic.
Astept de la colegul de suferinta Victor ceva petice de textreme sa vad ce iese :rolleyes:
#228
Postat 18 January 2014 - 05:46 PM
Un minut pentru ca l-am testat in casa un pic si nu am avut incarcat decat un pack de 160mah ,a fost de ajuns sa ma lamuresc , e binisor, am un pic de tracking la elici dar sper sa o rezolv si pe asta in rest pot sa va zic ca el nu zbora ci doar pluteste, are 80,05g cu pack de 160 de 9g iar coaxialul a iesit la 20,05g cu elici de 3,3 respectiv 3,4g .
Nu am filmat ca nu am avut cum dar sper ca maine il bag undeva la sala sau la balon sa il zbor sa ma dumiresc mai bine ce si cum.
Am 5 cm intre elici ,mai pot scurta daca vreau ca se demonteaza e cam mult dar folosesc elici egale ca pas si diametru si ma gandesc ca aia din spate ar suferi de vortexuri daca le apropii .
#230
Postat 18 January 2014 - 08:51 PM
dan 73, la 18 January 2014 - 07:28 PM, a spus:
Noi te asteptam si ne-am bucura sa poti veni.
A zburat dar asta nu inseamna ce e gata ... mai trebuie sa-i pun frane, m-a ajutat Victor cu niste tesatura de carbon meserie si sper sa fac elici perfecte :rolleyes:
SA TRAIESTI 1000 DE ANI VICTOR!
Nu modelul e problema ca am mereu unul de rezerva si unul de rezerva la rezerva, problema e nevasta,drumul lung si faptul ca este posibil sa vin singur ,dar intre timp am vorbit si cu Cristi Matica si e posibil sa vina si el asa ca sansele au ajuns la 85% :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
#231
Postat 18 January 2014 - 09:09 PM
bicut, la 18 January 2014 - 08:51 PM, a spus:
SA TRAIESTI 1000 DE ANI VICTOR!
Nu modelul e problema ca am mereu unul de rezerva si unul de rezerva la rezerva, problema e nevasta,drumul lung si faptul ca este posibil sa vin singur ,dar intre timp am vorbit si cu Cristi Matica si e posibil sa vina si el asa ca sansele au ajuns la 85% :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Chiar ma gandeam si eu la Cristi Matica.
Vorbeste cu Victor si poate veniti toti trei impreuna cu o masina.
#232
Postat 18 January 2014 - 09:57 PM
Modelul si eliciile sunt gata (multumesc bicutz), batiul si rotitele l-am printat, tevi, rulmenti si alte maruntisruti sunt si ele gata.
Sper sa se miste mai cu talent posta sa apuc si eu cateva zile de antrenament in sala cu noul model cu contrarotativ.
PS: abia astept maine sa vadem cum se comporta contrarotativul lui bicutz in sala. La 80 g ar trebui sa pluteasca in coborare...... http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Nothing special ... only RC !!!
3D Printed - https://plus.google....476954078556961 - album foto
Youtube Channel - http://www.youtube.com/matbogdan
#234
Postat 21 January 2014 - 06:50 PM
- programul imi iese si nu prea imi iese (imi e rusine sa ma prezint astfel)
- model nu am avut timp sa fac si nici fonduri sa il iau gata facut
- cu timpu sunt la pamant
Si cel mai rau s-au ivit niste probleme personale ( peste restu treceam eu intr-un fel sau altu).
Acestea fiind spuse, Va doresc sa aveti parte de concursuri frumoase, cat mai putine incidente si sa va distrati.
Promit ca anul acesta sa fiu prezent macar la o intalnire/concurs ca spectator si sa fac pregatirile necesare ca anul viitor sa nu lipsesc.
PS: Felicitari pentru reusitele tehnice din ultimul timp (ma refer la faptul ca sunt facute la noi, cu ce aveti prin casa)
Sa puneti si voi poze/ filmari, sa ma oftic si mai rau ca nu sunt prezent :drinks:
#235
Postat 21 January 2014 - 08:15 PM
Asa zbura duminica:
#236
Postat 21 January 2014 - 09:02 PM
EELLAA, poate ne vedem tot in sala, pe 1-2 martie, ca inteleg ca atunci e concursul.
Nu ai nici o obligatie sa fii super-antrenat. Modelul sunt sigur ca se incadreaza in cele 300g si stiu ca zbori in siguranta. In rest, faci cate si ce figuri poti. Nu e nici o tragedie sa sari peste unele, etc.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#237
Postat 29 January 2014 - 10:30 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=2072463
si Trivia lui Gernot intrata in stocuri dupa cum spune el pe facebook dar inca nu si unde.
Noul contra Glavak nu stiu inca pe care principiu functioneaza dar am in testare o idee geniala a lui Simi pe care nu am vazut sa o foloseasca nimeni inca: pe ax motor 2 pinioane de atac unul dintat si altul pentru curea si rotile mari in corespondenta legate cu cele doua axe.
Ideea este ca pinionul dintat intoarce senul de rotatie al motorului iar cel scripete il pastreaza .... ma rog o sa incerc sa fac un desen
#238
Postat 31 January 2014 - 09:42 PM
Raportul initial era de 12 la 1 si asa motorul se potrivea la fix in locasul celui cu perii cu care era dotat initial dar stall thrust-ul era de 85g la model de 80, am marit pinionul de atac si am montat motorul in exterior cu un raport de 8la 1 stall thrust 105g ...la limita, am gasit intr-un final un pinion un pic mare si asa am ajuns la 6 la 1 din motor 3000kv la 2s tractiune in float 125g la model de 82g ,motor si esc dupa 5 min hover in casa ...doar caldute( randament optim) cu 2s160mah de 8g am stat 5min in hover.
Cuplul lateral este aproape 0 cu elici identice ca diametru si pas si turatie egala( probabil daca nu as atinge deloc eleroanele ar face o rotatie completa in 2-3 min)
Nu se compara cu sistemul clasic ,modelul te munceste mult mai putin si iti da timp sa te gandesti la....???? zbor ,ce credeati?
Stare actuala: greutate 82,5 g cu 2s 160 de 8g ,3 servo blue arrow DO 3013( foarte precise,cuplu bun dar nu atat de rapide pe cat sunt cotate),
receptie tfr6m frsky 2,9g ,esc plush 6a 4,2g si propulsie sistem complet 21g cu elici de 3,4-3,6g bucata.
Hibe : am un pic de tracking pe elicea anterioara ( sper sa rezolv caci mai am elici facute si nedebavurate inca daca nu merge si asa)
un pic de joc in eleroane din comenzi( caut unibal minuscul sa vad daca il si gasesc in timp,daca nu saiba de epoxi taraneasca la brate si la echii)
Aceasta postare a fost editata de bicut: 31 January 2014 - 09:43 PM
#240
Postat 01 February 2014 - 09:32 PM
Eu l-amcumparat vara trecuta din Italia cu 20 euro ,mi-a sarit in ochi imediat mecanica cu un singur motor si mi s-a aprins beculetul ca ar merge la f3p, a zacut demontat in cutie pana acum vreo saptamana cand ma tot chinuiam cu frictiunea si incet incet l-am facut sa dea casa cu masa.
Prin cele din magazinele noastre nu prea am vazut decat cu 2 motoare dar sunt sigur ca daca il cauti o sa gasesti.
Gearbox-ul demontat fara motor dar cu prop savere avea 5,5g la care eu am adaugat 1,5 g batiul de plastic,7g elici si7,3g motor.
Spor la mesterit!