Mama Soacra, la 15 December 2014 - 09:12 PM, a spus:
Pana una alta... m-am prins si eu cam cum se proiecteaza si cum se usureaza un model F3P ( Insanity V1 ). http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
In Functie de ce observ pe la model ca face sau nu face pot sa intervin asupra proiectului solidworks si sa modific ca sa faca si asa o sa apara versiunea V2, V3, etc. .... ( poate o sa fie si altii interesati de munca mea ).
Daca stam cu sarutmana boierule, nu imi faci si mie un model, o sa primim mereu acelasi raspuns: ,, Stai la coada ... " ( fara nici o injectie sau suparare, ai avut mare dreptate ... nu mai bine imi fac eu propriul model si nu imi mai fac obligatii la nimeni ? )
Work in progress ... ceva usurari...
Insanity V1.PDF (pareri , sugestii sunt intotdeauna binevenite )
PS: pana cand este competitia il dau gata, de un program sport ma descurc, de master data viitoare (sezonul urmator dupa ce mai capat experienta atat la construit cat si la chilotat ) ... http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
Mă scuzi că mă bag şi eu în seamă, dar .... dă-i înainte cu tupeu. :rolleyes:
Anul trecut, Cosmin, juniorul nostru, a avut un model destul de asemănător cu ce vrei tu să faci. La 90 de gr. avea viteză surprinzător de mică şi foarte stabil şi în zborul în cuţit. Am greşit la el faptul că i-am pus cuţite exagerat de mari chiar pe capătul planurilor lucru care nu-l lăsa să facă tonourile cum trebuie. Pentru că modelul era din depron acoperit cu mylar şi rezistenţa la înaintare era destul de mare, motorul pe care-l avea nu făcea faţă deşi ar fi trebuit să tragă mult mai mult.
Indiferent de ce se spune pe aici, există o diferenţă foarte mare, în ceea ce priveşte rezistenţa la înaintare, între depronul frezat şi cel foliat. Simulatorul spune acelaşi lucru. Efortul pe motor creşte cu până la 25% în funcţie de cât de întins e mylar-ul. Lantsov şi Prauzolis mototolesc mylarul şi-l întind foarte uşor pentru a da voie, în figuri, să iasă mult din planul aripii (i-am spus de câteva ori "efect de paraşută"). În felul ăsta obţin frânare şi în acelaşi timp nici folia nu solicită structura în măsura în care s-o deformeze.
Ancorarea cu fir de kevlar e foarte bună şi uşoară numai că este foarte migăloasă. Spun asta pentru că am practicat genul acesta de ancorare, iar în prezent toate comenzile le fac cu fir de kevlar. Pentru a ieşi cum trebuie, ancorarea cu kevlar trebuie făcută atât pe extrados cât şi pe intrados (ceva de genul ancorărilor pe care le-au folosit primii constructori la începuturile aviaţiei - Vlaicu, Vuia). Ideea e că trebuie să pleci cu un fir lung, dintr-un punct şi să treci cu acelaşi fir prin toate punctele de ancorare până ajungi cu capătul celălalt de unde ai plecat. Când ai terminat de întins firele şi sunt toate planurile modelului aliniate, abia atunci treci la lipirea punctelor prin care trece firul de kevlar. Te asigur că treaba asta o faci o singură dată după care nu-ţi mai trebuie.
Spor la construit şi zboruri multe (MAAASTER că nu e aşa greu) :rolleyes: Cine vorbeşte ! :rofl:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 15 December 2014 - 11:10 PM