Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul
#32
Postat 26 February 2013 - 06:51 PM
mvpricop, la 25 February 2013 - 06:06 PM, a spus:
Deci cam aici ar trebui sa fim, ca sa putem sa ne desfasuram frumos pe un program. 100g e inca mult.
Un motor de 220g tractiune la punct fix e prea puternic, dar merge la AM.
Combinatia rohacell/tije carbon, s-ar putea sa dea in modele in genul celor de la japonezi - vedeti campionatul mondial 2013 la F3P.
Cine nu poate face un model usor, poate sa ne incante la AM cu un model neusurat. ;)
Nu trebuie decat gasita coloana sonora potrivita (prohod pe ritm de hip-hop). ;)
Uite aici,model din CF si acoperit cu mylar(cred) 78 grame RTF.
Oare cum a imbinat tijele de carbon?!
http://www.youtube.c...&v=2YT8E1ZRkqQ#!
Si link forum...
http://www.rcgroups....=1158259&page=2
#33
Postat 26 February 2013 - 08:04 PM
Se pot folosi deasemenea multe din servourile low cost aici gama fiind extrem de diversificata ,alegerea apartine fiecaruia dintre noi.
Un pont tare de tot ,nu imi apartine ,mi l-a aratat Cristi Matica ,este pentru modele care dupa construcie prezinta flexibilitate in fuselaj in zona de imbinare cu aripa,daca va uitati bine la poza unde sultimate e pe spate se vad doua fire subtiri lipite pe fuselaj si aripa ,este fir textil pentru pescuit de 0.15 lipit cu ciano foam safe si elimina cam 70% din torsiune fara a adauga greutate.
Un alt pont este folosirea echiilor duble si la eleroane obtinand astfel pull-pull si pe eleroane ---joc ff mic si in minus tijele de comanda din carbon.
Aceasta postare a fost editata de bicut: 26 February 2013 - 08:06 PM
#35
Postat 26 February 2013 - 08:09 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#36
Postat 26 February 2013 - 08:12 PM
http://www.hyperflig...m-4-7g-1-1kg-cm
ca sa nu se zica ca nu e documentata
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 26 February 2013 - 08:16 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#40
Postat 01 March 2013 - 08:33 AM
Concluzie : aripa taiata neatinsa 8,1g ...aripa decupata si acoperita cu mylar 4,5g (4,5 nu 4,6 asa cum arata cantarul in ultima poza,prima valoare a fost citita mereu ultima probabil din cauza ca ma fataiam pe langa aripa sa o prind intreaga in poza).
Astazi ,daca o sa am timp voi face acelasi semiplan frezat partial,vreau totusi sa imi mai fac un model si vreau sa vad daca se merita cu mylar sau doar frezat.
#41
Postat 01 March 2013 - 08:46 AM
#42
Postat 01 March 2013 - 09:33 AM
Cum lipesti mylar de spuma ? "pulverizat adeziv..." :unsure:
Cu folie de tip oracover nu se poate ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 March 2013 - 09:34 AM
#43
Postat 01 March 2013 - 09:46 AM
Am fost sus la atelier si am desfacut folia acum are 4g fata de 4,5 deci folia e aproximativ 0.5 g pentru semiplanul de aripa dat iar adezivul pe l-am cam folosit in exces 0.7 g initial semiplanul frezat si fara adeziv avea 3,3g.
Oralight-ul cel mai usor din gama oracover este mult mai greu si nu se prea vad cum il pui ca trebuie incalzit,chiar daca as reusi cu spray sau incalzit ar deforma aripa iremediabil doar din variatiile de temperatura.
Aceasta postare a fost editata de bicut: 01 March 2013 - 09:47 AM
#44
Postat 01 March 2013 - 10:57 AM
renatoa, la 01 March 2013 - 09:33 AM, a spus:
Cum lipesti mylar de spuma ? "pulverizat adeziv..." :unsure:
Cu folie de tip oracover nu se poate ?
Este mylar cu siguranta.Am lucrat si eu cu mylar,in trecut,la un fuselaj si aripa.
La asta ma gandeam si eu bicut,dupa ce am vazut la hk,modelele skeletonizate..
#45
Postat 01 March 2013 - 02:04 PM
http://www3.towerhob...p?&I=LXHX46&P=7
ar fi, zic eu, ceea ce va trebuie.
Multa, multa bafta.
#47
Postat 01 March 2013 - 03:24 PM
http://www.micronwin...ear/index.shtml
Eu zic ca,2 sau 5 microni,ar fi ok pentru F3P,
avand o greutate de 2,4grame sau 6,8gr. pe m2
Stima
#48
Postat 01 March 2013 - 03:56 PM
#49
Postat 01 March 2013 - 07:33 PM
renatoa, la 01 March 2013 - 02:28 PM, a spus:
0.5gr cat se vorbeste mai sus ar insemna ca aripa sa aiba numai 1dmp, nu e cazul... :unsure:
Exista si mai usoara care se lipeste la temperatura joasa:
http://www3.towerhob...p?&I=LXGDV4&P=7
Cand ati calculat greutatea, ati luat in consideratie si adezivul? Nu stiu daca Mylar-ul are adeziv.
Multa, multa bafta.
#50
Postat 01 March 2013 - 08:00 PM
Daca aveam mylar de 2-5 microni alta ar fi fost treaba ,probabil alte 4-5g pe tot frame-ul in minus,am incercat si varianta cu folia mototolita inainte dar fiind colorata si mai groasa un pic nu iese mai bine decat intinsa,se vede urat asa ca ma gandesc si pun in balanta cam tot ce este pro si contra si sper ca maine voi sti ce am de facut :unsure:
#51
Postat 01 March 2013 - 11:19 PM
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 01 March 2013 - 11:22 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#52
Postat 02 March 2013 - 07:25 PM
Am scotocit nitel netul si am desoperit ca cu o elice 5x3 motorasul asta trage 4.06 uncii = 115.099064 grame si consuma doar 3,2A. Curentul maxim e 7,5A, deci ar putea suporta o elice mai mare nitel. Cu un 6x3 cred ca ar avea tractiunea suficienta. Poate KW-ul mare sa fie un impediment?...
#54
Postat 02 March 2013 - 08:41 PM
Mihai_supy, la 02 March 2013 - 07:25 PM, a spus:
Am scotocit nitel netul si am desoperit ca cu o elice 5x3 motorasul asta trage 4.06 uncii = 115.099064 grame si consuma doar 3,2A. Curentul maxim e 7,5A, deci ar putea suporta o elice mai mare nitel. Cu un 6x3 cred ca ar avea tractiunea suficienta. Poate KW-ul mare sa fie un impediment?...
Nu,ca sa te contrazic,dar raspunsul e in intrebare.
Motorul A2204 are dim de:27,6*11mm aprox. iar 1504 are dim. de 18 aprox.
Din cate stiu eu,un motor cu nr.mare de poli si mai multi magneti,au mereu eficenta si putere,exact ceea ce se doreste a avea la aceste modele,atunci cand fac acrobatii.
Cum zicea cineva mai sus,nu degeaba campionii folosesc motoare de felul acesta...
Parerea mea...
Stima
#55
Postat 02 March 2013 - 09:03 PM
Mihai_supy, la 02 March 2013 - 07:25 PM, a spus:
S-a mai spus in ultima vreme. Trebuie elice cat mai mare in diametru si mica in pas (numai sa mearga si motorul la randament mare la turatia buna pentru elice). Asta face sa creasca randamentul global (produsul celor doua) odata si apoi suflarea cu un flux mai larg a ampenajelor ajuta in hover de exemplu, sau la viteza mica, pe toate axele.
Randament mare inseamna consum mic: baterie, ESC, cabluri si conectori, totul la minim. De asta meseriasii merg cu baterii de 120-150mAh si cu controlere minuscule - YGE de exemplu.
Posibil ca motorul greu, mentionat si usurat de Bicut, cu elice elice 9x2 o sa mearga cu baterie de 180mAh si in final sa fie mai bun din toate punctele de vedere decat cel minuscul. La contrarotative, poti sa ai 10x3.8 sau 10x2 si consum in jur de 3A. Aproape nu mai ai nevoie de frane.
Am facut si eu greseala sa merg pe motorase cu KV 2200 si elice 7x3.5. Viata grea, distrugere modele in concurs, etc. Ca sa am tractiune mergeam pe 3s. Si fiindca motorul era prea mic, nu avea adaptor de elice. Adaptorul penseta mai adauga vreo 3.5g.
Deci: combinatiile cu elice de 5,6,7 in diametru, se exclud. Nu va bucurati pentru suma mica platita, nu o sa ajute.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#56
Postat 02 March 2013 - 09:52 PM
renatoa, la 02 March 2013 - 08:26 PM, a spus:
si eu ce....nu pot sa intreb?...da nu mai intreb...ca dati cu pietre.
Merci Mihaita de raspuns. Oricum nu cred ca o sa fac mare lucru cu modelele astea miculute. Nu cre ca-s de mine. O sa am totusi o incursiune prin categoria asta, cu sau fara voia voastra. Daca o sa-mi placa, o sa mai auziti de mine, daca nu...nu.
As simple as that.!
#57
Postat 02 March 2013 - 09:54 PM
1 - cine zboara acrobatic 3D are nevoie de tractiune motiv pentru care foloseste elice cu diametru mare si pas mic .. e bine cunoscuta elicea 13x3,25 ( daca nu gresesc cumva ) pentru un motor termic de 7,5 cmc ideala pentru acorobatie .. viteza mai mica si tractiune mai mare
2 - cine zboara modele ce au nevoie de mai multa viteza ( warbird-uri, F3A .. ) foloseste elice cu diametru mai mic si pas mai mare
Avand in vedere ca in sala te cam incadrezi in categoria ( 1 ) e usor de intuit ..
Asta este un fel de a copia fara a intelege fenomenul din punct de vedere tehnic , fluxuri, curenti, aerodinamicitate ...
si multe altele care mie imi sunt straine .
Cand argumentele de tot felul nu sunt intelese sau nu sunt acceptate e mai simplu sa privim peste gard la produse similare
de renume si daca acolo un anumit aspect ce ne intereseaza il intalnim in proprtie de 80-90 % fie il preluam fie inventam ceva total diferit si poate revolutionam domeniul respectiv ...
Ramane si varianta testarii proprii dar care se cam lasa cu cheltuieli suplimentare pana nimerim ..
As avea si eu o intrebare .. de ce se cocoloseste mylar-ul inainte de al lipi
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 02 March 2013 - 09:58 PM
#59
Postat 02 March 2013 - 10:10 PM
Pe drum am motorul asta:http://www.aerobertics.be/productDetail.php?prod=7752&cat=2&brand=44 ,pentru servouri am 3 buc fs31 sau dymond d47 adica astea:http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=SD100&name=ripmax-sd100-servo-d47-equivalent-8-1mm-4-7g-1-1kg-cm si receptor futaba adica asta:http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=FUTL7624 elice pentru ca stiu ca si asta conteaza este un pt 9*5 ,pe drum deasemenea ,din setup-ul asta lipseste esc si am primit azi de la un coleg asta:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4318__TURNIGY_Plush_6A_8bec_6g_Speed_Controller.html ,este cel mentionat de Allen ca nu prea se pupa cu motoarele noastre ,daca se pupa sau nu cu motorul dat voi afla practic dar mai trebuie sa astept cateva zile pana vine si daca nu mere vad eu cum fac,intrebarea este Bec-ul de numai 0,8 a din esc poate sustine servourile de mai sus si rx-ul sau va fi mai sigur sa le alimentez direct din pack dat fiind faptul ca si rx-ul si servo suporta 8,v.
Multumesc!
Ps nu am intrebat inainte sa sap dar nu am gasit date despre consum nici la servo nici la rx.
#60
Postat 02 March 2013 - 10:23 PM
Este doar parerea mea !