Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul
#1232
Postat 10 May 2019 - 07:01 PM
Manoeuvre describtion AF-21.pdf (92.88K)
Number of downloads: 223
Daca aveti privirea incrucisata dupa vizionare incercati sa stati calmi 5 min si se rezolva ....la mine a mers !
#1233
Postat 10 May 2019 - 07:06 PM
Manoeuvre describtion AA-21.pdf (95.78K)
Number of downloads: 184
#1234
Postat 10 May 2019 - 08:02 PM
Renunț dar cu întrebarea, cât se poate de serioasă...pentru ce ne chinuim cu programele astea?...de ce oare arbitrii noștrii să nu poată arbitra ceva care să placă???...
Anul ăsta la Chei am văzut câțiva zburători....puțini, si aceiași....programe grele, pe care absolut nimeni nu le-a făcut complet, sau mai bine zis corect!...Zborul nu mai e frumos, nu mai e liniar, nu mai e plăcut....
Vă propun să renunțăm la, din punctul meu de vedre, la prostiile astea, și să ne facem propriul program de zbor, cu care să fim toți de acord, și să-l zburăm ....mă întreb de ce FAI:?..merge cineva dintre noi mai departe de CN?...
la cum mă uit pe programe, deja contează mai mult modelul decât concurentul.....așa că, dacă rămâne așa, șansele ca să nu mai vin...uf,....cresc al dracului de mult!...
#1235
Postat 11 May 2019 - 08:32 PM
Ti-am scris si pe Fb. si iti scriu si aici in incercarea de a-ti demonstra ca nu este atat de grav cum pare.
Am hotarat acum cativa ani,in unanimitate...juniori,seniori,organizatori ,arbitri si tot restul sa aducem la zi si sa tinem programele FAI pentru competitiile interne f3p din motive foarte intemeiate pe care am sa incerc sa ti le spun si tie.
Au fost cativa ani ,vreo 4 ,in care am facut acelasi program ,unul relativ usor in comparatie cu ce se face acum si treaba statea cam asa... clasamentul la CN si cupe era in mare parte identic de la un an la altul,in fruntea clasamentului se zburau avioane bunicele la vremea respectiva iar spre coada clasamentului avioane mai putin bune...ca sa fiu elegant,nu am castigat in acei ani concurenti noi mai multi decat media dar aveam de la un an la altul cam aceleasi modele ca si performanta si veneam la concurs relativ neantrenati cu gandul ca programele sunt aceleasi deci in concluzie nu prea am evoluat,nu prea am castigat noi concurenti si majoritatea am avut niste avioane care intre timp au ramas prea departe fata de ce se intampla pe afara.
Apoi au urmat anii gen 2014-2016 cand se zbura program FAI din 2013 ...adica din urma dar deja mai greu si aici au inceput deja sa apara schimbari la nivel de modele si de pregatire constransi fiind de imposibilitatea de a zbura un program greu , neantrenati si cu tehnica depasita....nu am castigat nici atunci multi concurenti dar am sarit absolut toti de nivel.
Am facut in ultimi 3 sau 4 ani doar programe FAI la zi ca sa zic asa si... iarasi lume a venit ...lume a plecat ...nimic care sa iasa din schema de rutina dar...simplul fapt ca vad piloti seniori si juniori capabili sa faca un program de actualitate ,asa cum poate fiecare ,unul mai drept..altul mai zbarcit ...altul mai chinuit...suntem inca departe de nivelul de afara dar nu atat de mult cum am fost odata ,acum sunt necesare multe ore de simulator si ceva sala ca sa ajungi cu avionul intreg acasa ,iar daca iti doresti un loc in frunte trebuie sa muncesti mult mai mult decat in trecut.
Noi astia mai batranei am cam pirdut trenul...dar iti garantez ca avem vreo 3 juniori care daca se inchid intr-o sala pentru o saptamana pot merge cu fruntea sus la orice concurs international.
Din punctul tau de vedere Mihai cum ar fi evoluat cei trei juniori in ultimi ani daca ar fi facut programe de nivel 2010 in competitiile interne ????
Ce legatura are cu asta cu programele pentru seniori batrani si ramoliti ?...are ca de la noi tehnica au acum avioane cu sistem contrarotativ,mai si full carbon pe ici pe colo,mai usoare deci cat de cat la nivel cu ce e pe afara.
Te rog sa pui fata in fata diagramele de la ap 19 si ap 21 si sa imi spui la prima vedere care pare mai greu.
Stii care a fost cel mai greu program pentru mine in toti anii decand vin pe la f3p ? ...primul adica 2009 gen linie drepta -tonou,linie dreapta- looping,linie dreapta -cerc pe spate etc,cum ar fi sa facem in 2020 un program asa usor cu super avioanele de acum?...superb ! l-ar face toti cap coada dar iti garantez ca un nou venit nu va avea nici o sansa sa ajunga in frunte ..de ce ? pentru ca cei din frunte au in spate 5-10 ani de experienta acumulata si poate mii de ore la simulator si stick plane si sute de ore de zbor real.
Arbitrii sunt sigur ca prefera sa vada o figura din ap 21 cu k6 facuta de nota 8 decat una din ap 11 cu k2 facuta de nota 10 si sunt la fel de sigur ca daca ar trebui sa jurizeze doar o linie dreapta vor fi nevoiti sa dea nota 5 cuiva caci altfel cum s-ar face un clasament?
Tu vino cativa ani la f3p si sa imi spui dupa ce o sa faci un program cap coada chiar de medie nota 7 daca am avut sau nu dreptate.
Iti promit ca vei primi ajutor si vei avea tehnica buna fara sa rupi buzunarul.
#1236
Postat 12 May 2019 - 07:30 AM
Dacă o să venim sau nu, depinde de ce va fi la toamnă, de cum vom putea să zburăm...dacă vom reuși să facem unmodel care să poată zbura toate astea...om vedea.
Până atunci, spor la antrenamente!...
#1237
Postat 11 October 2019 - 09:42 PM
Se apropie sezonul. Ceva noutăți în construcție ?
Ceva idei. Mă "mânca" de multă vreme constrirea unui F3P care să nu fie mai greu de 20 de grame. Așa că... :
Construcție aproximativ clasică de micromodel. Totul din balsa ranforsat cu sârmă de bor de 0,15 mm. Fără eleroane - planurile sunt mobile. Anvergură 700 mm, lungimea fuselajului 740 mm fără rotoare. Aici vine "găselnița" : rotor "Flettner" cu palele exact ca la micromodele, dar îngustate puțin.
Am avut ca țintă 5 grame structura. Nu am reușit și speram un 7 grame. Din păcate sistemul de îmbinare al planurilor a trebuit să-l fac din carbon. Pe lângă asta modelul mi s-a părut puțin cam torsionabil și am mai adăugat ceva carbon. În final a ajuns la 9,32 grame neechipat.
Nu-mi cereți poze că nu pun. Nu vreau.
După ce-l echipez și fac ceva zboruri pun și concluziile.
Spor la meștereală.
P.S. Mi-a luat aproximativ 5 luni să-l fac, dar la mine e o criză acută de timp.
#1241
Postat 14 October 2019 - 09:01 PM
sandu62, la 14 October 2019 - 08:16 PM, a spus:
Cine vinde unul???
Sunt puturos !
crezi ca vinde careva unu, dupa ce a bricolat 2-3 luni la el?
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1242
Postat 14 October 2019 - 11:04 PM
Mihai_supy, la 14 October 2019 - 06:08 PM, a spus:
Nu am făcut ceva competitiv, ci doar un experiment.
Găsești electronică ... câtă dorești, bani să ai.
#1243
Postat 17 October 2019 - 12:41 PM
https://youtu.be/OqcnWYsySgc
Pentru cine nu-l știe/recunoaște, puștiulică era campion la juniori F3P acum vreo 3 ani.
#1247
Postat 12 November 2019 - 09:05 PM