Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul
#1201
Postat 16 September 2017 - 11:46 AM
Prezent : --- Yak 55 SP Extreme Flight OS MAX 55AX --- --- Futaba T6EX
Trecut :
AUTO
Prezent :
#1202
Postat 17 September 2017 - 07:47 PM
Simi, la 16 September 2017 - 11:46 AM, a spus:
Cred ca trebuie sa ai un pic de rabdare ,probabil e un pic cam devreme ,sunt sigur ca sunt pretendenti la carbon ca e de baza si in plus pentru cine nu stie inca se economiseste mult mai mult la cantitate decat la transport asa ca daca sunt mai multi se ajunge chiar la 60% din pretul initial .In anii precedenti au fost facute comenzi colective si a fost bine.
#1203
Postat 18 September 2017 - 10:36 PM
da, ma bag sa mesteresc unul pt junior... el abia asteapta iarna.
achizitii facute pt 2018: servouri, BEC, nano receptor, fire electrice
Simi, la 16 September 2017 - 11:46 AM, a spus:
#1204
Postat 14 October 2017 - 07:03 PM
Spor la antrenamente!
Juniori diagrama aresti: F3P-schedule-AA-19-Aresti-Non-off.pdf (46.61K)
Number of downloads: 177
Juniori descriere figuri: F3P-schedule-AA-19-maneuver-description-Non-off.pdf (52.95K)
Number of downloads: 142
Seniori AP diagrama: F3P-schedule-AP-19-Aresti-Non-off.pdf (64.21K)
Number of downloads: 169
Seniori AP descriere: F3P-schedule-AP-19-maneuver-description-Non-off.pdf (55.98K)
Number of downloads: 129
Seniori AF diagrama: F3P-schedule-AF-19-Aresti-Non-off.pdf (66.32K)
Number of downloads: 130
Seniori AF descriere: F3P-schedule-AF-19-maneuver-description-Non-off.pdf (56.93K)
Number of downloads: 115
In pagina anterioara Dan 73 a pus doua filme cu programele AP si AF,pentru AA-juniori nu exista inca filme ,dar in cateva zile o sa fiu acasa si o sa incerc sa fac eu unul.
#1205
Postat 26 October 2017 - 08:02 PM
#1206
Postat 27 November 2017 - 02:37 PM
Unele din liniile curbe de pe margine nu se vad (nu stiu de ce nu au fost importate, dar nu afecteaza semnificativ desenul), dar in schimb se vad liniile de colorare folosite de catre Rane.
Pe pagina 4 sunt desenate liniile curbe pentru a fi realizate individual,de aceea nu cred ca este necesara printarea acestei pagini.
Fisiere atasate
-
Rane2017_original.pdf (28.19K)
Number of downloads: 176
#1208
Postat 05 January 2018 - 09:16 PM
Sa nu uitam insa dragi colegi ca noi toti am invatat cate ceva de aici,de pe forum si ar trebui cumva sa lasam si pentru cei ce vin din urma ceva scris sau fotografiat.
Aveam in plan ,se vreo 2 ani incoace sa-mi construiesc un model f3p doar din carbon ,am tot amanat treaba asta din motive pe care nici eu nu le stiu dar iata ca intr-un final am reusit...sper!
Diferit fata de cel construit anul trecut pentru colegul de echipa...junior inca adica Racasanu ,este faptul ca nu am mai legat toata structura cu kevlar sau fir de pescuit,am folosit cianoacrilat gel,in speta picatura gel si loctite gel si am economisit astfel mult timp si am salvat de la moarte sigura o gramada de neuroni.
Pentru partile curbate am facut singur carbon curbat din roving tras prin rasina si bagat apoi in tub termocontractil de 0,5 mm.
Am decis deasemenea sa vopsesc tot modelul cu baza alba ,chiar cu riscul de a pune 1,5 grame pe model dar evit astfel fenomenul de transparenta a modelului atunci cand se zboara in dreptul ferestrelor sau luminilor din sali.
Am facut si cateva greseli mici fara repercursiuni grave din fericire si vreau sa evidentiez una anume : faptul ca am acoperit fuselajul orizontal cu mylar inainte de hobanare m-a costat un luft inegal intre eleroane si fuselaj .
In momentul de fata sunt cu frame-ul complet ,servouri montate ,receiver si esc montat ...mai am de tras comenzile la eleroane si coada si de montat sistemul contrarotativ.
Estimez o greutate finala de 52 grame cu 2s si 45 grame cu 1s daca reusesc in viitor sa fac si un sistem viabil pentru o celula.
Tot frame-ul fara electronica a cantarit 16,8 g.
Am pus si frane ...ca in vremurile demult apuse ,daca nu imi place ce si cum le dau jos.
#1217
Postat 05 January 2018 - 09:34 PM
#1218
Postat 08 January 2018 - 12:48 PM
Folosind planurile lui Rane si facand unele modificari la eleroane (sa semene cu solutiile tehnice folosite de Bicut) am trecut la asamblarea carboanelor: am folosit PicaturaGel, la unele intersectii am suprapus firele si chiar le-am legat cu fir perscar textil de 0,06mm/10kg rezistenta (fir folosit ulterior si la comenzile derivei si profundorului). (lipsa experientei in constructie m-a facut sa exagerez la consolidarea imbinarilor).
Dupa realizarea conturului (19 m de carbon de 0,5mm si 2 m carbon de 0,7), am pus folie milar, pe aproape toata suprafata, si am vopsit folosind vopsea de masina din bazar - baza alba si apoi galben si rosu - asa a fost inspiratia de moment. Dupa vopsire ajunsesem la 10,87 g (fara canalizoarele orizontale).
Hobanarea mi-a creat ceva probleme pentru ca apareau torsionari in zona firelor curbe realizate dupa metoda descrisa de Bicut mai sus - unele s-au mai rectificat odata cu montarea canalizoarelor orizontale, la altele mai am de lucru.
La profundor, se pare ca se torsioneaza de la mijloc, trebuie sa gasesc o solutie de rigidizare a acestuia.
Montarea derivei imi face pana acum mari probleme, deoarece imi aparea tensionare cu flambare la mijloc… inca nu e pe total finalizata acea zona la momentul actual… o sa trebuiasca intariri suplimentare, functie de comportamentul in zbor.
Si cam pana aici am ajuns acum = 21 g … mai multe poze dupa ce montez servourile si motorul (care e inca pe drum - HLY 1803-1600KV de 7.8g de la HK). alte echipamente ESC Turnigy 6A, elice carbon 9x3 sau 8*4.5, receptor FrSky-XMR)
#1221
Postat 27 January 2018 - 08:46 PM
Motorul HLY 1803-1600KV din China inca nu a ajuns inca, asa ca am aplicat solutia de rezerva (cu ajutorul lui Bicut care mi-a facut un reductor 1:3,5 pentru un motor 1404N-2290Kv).
ESC: Turnigy Plush 6A (l-am preferat in defavoarea unui YEP 7A + UBEC Spider), servouri Graupner DS 101, elice 9x3, receptor FrSky-XMR.
In total am obtinut fara baterie 47,8g. Cu bateria 2s de 7,5 g... putin peste 55g. (am spus anterior ca am avut multe greseli la asamblare, la conceptie, etc... am rigidizari mult mai multe fata de planul orgininal, am folosit peste 4 tuburi de Picatura gel si 1 de Picatura lichid).
CG-ul pare mai OK daca bateria este montata cat mai in fata... si el cade cam prin zona axei balamelor eleroanelor.
Cutia de transport are 113*98*48 cm, si am facut-o din carton - si nu incape in portbagajul MCV-ului din dotare.... - decat daca rabatez bancheta.
Motorul si elicea in configuratia actuala fac fata (era chiar culmea sa nu! :D ); curba motorului este intre -59...+59, pilotul a spus ca e bine asa.
La unul din zboruri, cu o baterie de 120mA, a reusit o durata de aproape 7 minute si mai ramasesera 20% din ea.
.
#1223
Postat 28 January 2018 - 09:54 AM
bicut, la 27 January 2018 - 10:00 PM, a spus:
Felicitari pentru rabdare si pentru timpul dedicat constructiei ..sper ca pilotul este constient acum dupa ce l-a zburat de efortul constructorului :clapping: :clapping: :clapping:
De constuit nu e greu... e putin mai greu prima data cand folosesti un anumit material de constructie: carbon si/sau milar - nu stii exact cum se comporta.
Grea a fost partea de improvizatii care nu apar pe plan sau cum modifici planul sau cand te inspiri din poze (aici am simtit lipsa mea de experienta de contructie)...
de exemplu la eleroane, cred ca am o cursa mult prea mica si asta din cauza hobanelor de intarire de pe dosul aripii si al eleroanelor, care se ating intre ele, limitand astfel cursa lor (vezi foto1...adica punctul de intersectie incercutit acum l-as muta mai spre fata vreo 1-2 cm, pentru ca linia marcata sa nu se suprapuna peste linia balamalelor). e posibil sa fi facut si "piramidele" mult prea inalte pe eleron sau trebuia sa le pun putin excentric fata de mijloc (mai ales ca mai apare pe eleron si echia prelungita - foto 2, care ajuta la rigidizarea acestuia)... la fel si la profundor...
Acum as fi pus anumite carboane din structura din 0.8mm sau chiar 1mm pentru a asigura o stabilitate mai mare structurii (mai ales la partea verticala)...
Nu mai e mult pana la anul... si proiectam altul nou...
Pilotul sigur a vazut efortul ca plecand de la "un manunchi de carboane" sa ajungi la "gata de zbor" nu este usor. despre celelalte eforturi... priceless...
#1224
Postat 28 January 2018 - 04:05 PM
Felicitări Bicuț și Anick și mulțumesc că mi-ați creeat ocazia să "mă laud" cu voi pe aici. Colegii nemți au fost foarte încântați de modelele voastre și în același timp mirați că nu sunteți prezenți la internaționale. :clapping:
#1225
Postat 09 February 2018 - 09:01 PM
Am avut mult de furca pentru ca m-am incapatanat sa il fac cu 1s si a durat ceva pana am gasit o solutie rezonabila.
Are 46,5g rtf ,1s 120 mah,elici 12 by Mugu,servo tgy 1290p,esc 1s xp3a.receiver frsky xm.. 0,7g cam 7 min autonomie dupa care incepe sa tremure deriva din lipsa de tensiune la servo-uri
Contra home -made din resturi 12,5 g complet din care 5g elici si 3,2 g motor...reductie 1 la 10 cu inversor de sens pe pinioanele de distributie.
#1229
Postat 10 February 2018 - 02:11 PM
Dacă ne iese eu as incerca si un 15 sau 16 inch sa ne alineeam cu mapamondul.
Aceasta postare a fost editata de Mama Soacra: 10 February 2018 - 02:14 PM
Nothing special ... only RC !!!
3D Printed - https://plus.google....476954078556961 - album foto
Youtube Channel - http://www.youtube.com/matbogdan
#1230
Postat 04 May 2019 - 06:10 PM
Manoeuvre describtion AP-21 V2.pdf (104.06K)
Number of downloads: 96
Deocamdata doar AP-ul ...spor la antrenamente!