Modelism - RHC Forum: Modele F3P &AM - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 42 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Modele F3P &AM Despre modele si lupta cu gramul

#1 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2013 - 08:31 PM

Cei care doresc sa impartaseasca din experienta lor in lupta cu gramul in constructia acestui tip de modele sunt bineveniti aici!
Am sa incep eu si am sa va spun cum am scos 15 g dintr-un model usor la vremea cand a fost construit(martie 2010) dar foarte greu pentru cerintele de azi.
Primul lucru care ma durea motorul 2204 pe care producatorul il cota cu 19 g,a fost demontat ,desfacut,examinat si bagat la dieta impreuna cu esc-ul din dotare,rezultat ulterior ...motor si esc -4,5 gr,am trecut apoi la trenul de aterizarefacut din carbon 3*1 si cu roti de indoor avea 4 gr ... a fost inlocuit cu unul din carbon 3*0,5+tija 0.8 lipita pe lateral si papuci din depron frezat cu patine din carbon 3*0,3 ..rezultatul final -2,5 gr,am inlocuit bateriile vechi 360mah rhino 19 gr fara mufe egalizare si abtibilduri cu 220 mah well power 13 gr ,elicea gws 8*4,3 a slabit si ea un gram dupa cum se vede in poze.
De rezultatul obtinut sunt multumit ,sper totusi ca pana la data competitiei de la Cislau sa reusesc sa imi fac un model nou si sa il folosesc pe cel actual ca back-up !!!!!!!!!
Imagine atasata: 2013-02-17 12.46.25.jpgImagine atasata: 2013-02-17 12.47.35.jpgImagine atasata: 2013-02-17 12.48.37.jpg
Imagine atasata: 2013-02-17 14.26.34.jpgImagine atasata: 2013-02-17 14.52.45.jpgImagine atasata: 2013-02-17 14.26.59.jpg
0

#2 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2013 - 08:42 PM

...
Imagine atasata: 2013-02-17 15.31.24.jpgImagine atasata: 2013-02-17 15.31.51.jpg
Imagine atasata: 2013-02-17 15.36.02.jpgImagine atasata: 2013-02-17 17.14.13.jpg
Imagine atasata: DSCN2866.JPGImagine atasata: DSCN2864.JPG
0

#3 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2013 - 08:46 PM

...Tot ansamblul a fost testat si nu exista vibratii,batai sau deformari in turatie!
Imagine atasata: DSCN2860.JPGImagine atasata: DSCN2868.JPG
Imagine atasata: DSCN2869.JPGImagine atasata: DSCN2871.JPG
0

#4 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 24 February 2013 - 08:54 PM

Salut.
Ma bucur ca ai deschis acest topic.
Sper sa-l citeasca cat mai multi si sa vada ca nu e greu si nici foarte scump sa faci un model F3P.

Cate grame are modelul tau acum complet echipat?
0

#5 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2013 - 09:04 PM

115 gr Dan,pana vine motorul si elicea de carbon ,dupa aia om vedea daca il pun pe asta sau imi fac altul si DA am rezolvat problema si
vin la Cislau :clapping: :clapping: :clapping:
Imagine atasata: DSCN2872.JPGImagine atasata: DSCN2875.JPGImagine atasata: DSCN2876.JPG
Imagine atasata: DSCN2877.JPGImagine atasata: DSCN2878.JPG
0

#6 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 24 February 2013 - 09:11 PM

Un lucru e clar: pentru acrobatie precizie, era depronului a cam apus.

Carbon/mylar si foarte putin sau deloc depron e prezentul.
In afara de asta, elice cu pas mic (9x2, 10x3.8), servo de 2-3g, motoare contrarotative, litzaraie, lipo de 120-200mAh.
Probabil unii procedeaza cu gabarite in genul celor de la micromodele, ca sa lucreze.
E modelism si unii il duc departe.
La noi flacara inca nu s-a aprins cat sa se autointretina.


Depronul mai merge la AM.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#7 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 24 February 2013 - 09:12 PM

Ce elicie si ce motor ai cumparat.
0

#8 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 24 February 2013 - 09:14 PM

Vezi postareamvpricop, la 24 February 2013 - 09:11 PM, a spus:

Un lucru e clar: pentru acrobatie precizie, era depronului a cam apus.

Carbon/mylar si foarte putin sau deloc depron e prezentul.
In afara de asta, elice cu pas mic (9x2, 10x3.8), servo de 2-3g, motoare contrarotative, litzaraie, lipo de 120-200mAh.
Probabil unii procedeaza cu gabarite in genul celor de la micromodele, ca sa lucreze.
E modelism si unii il duc departe.
La noi flacara inca nu s-a aprins cat sa se autointretina.


Depronul mai merge la AM.



Victore,nu speria lumea.Se poate scoate si din depron model de sub 100 gr.
0

#9 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2013 - 09:18 PM

Perfect de acord cu tine Victor dar la noi nu este timp,nu este bani ,nu este nici sali deci este greu ...pana atunci ii dam cu ce avem :pardon: ca in bancul cu bordelul rusesc ''- Femei nu avem da' vedeti ce organizare frumoasa?''
0

#10 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2013 - 10:01 PM

Erea sa uit am doua poze cu ceneceul meu ,cel mai ieftin ceneceu',avans manual ,nu necesita programare dar necesita desenare in prealabil :pardon:
Imagine atasata: DSCN2880.JPGImagine atasata: DSCN2881.JPG
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 February 2013 - 11:02 PM

Atat energie risipita pentru un gram... cand se putea taia scurt 10 grame din ESC-ul ala urias.
Sunt ESC-uri de 3A cat unghia la un gram, sub 10$...
Si sarma de 0.5mm grosime care duce 2A, cablurile alea parca sunt parame marinaresti cat bratul.

Am mai scris in alta parte, vad ca nu exista interes, pot oferi rohacell de 3mm, alb, este plasticul cu rezistenta cea mai mare raportata la densitate.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 February 2013 - 12:11 AM

Vezi postarearenatoa, la 24 February 2013 - 11:02 PM, a spus:

Atat energie risipita pentru un gram... cand se putea taia scurt 10 grame din ESC-ul ala urias.
Sunt ESC-uri de 3A cat unghia la un gram, sub 10$...
Si sarma de 0.5mm grosime care duce 2A, cablurile alea parca sunt parame marinaresti cat bratul.

Am mai scris in alta parte, vad ca nu exista interes, pot oferi rohacell de 3mm, alb, este plasticul cu rezistenta cea mai mare raportata la densitate.


Dar nu sunt prea mici placile de rohacel ? .. la depron faci piesele dintr-o bucata .. e mai greu sa le lipesti intre ele .. pe langa aspect e si munca , mai greu de aliniat ... nu stiu .. zic si eu !
Sa il folosesti in loc de balsa pentru piese mici de structura ( nervuri, panouri etc ) parca mai merge desi un machetist cred ca se fereste de lipiri cu CA .. mai mult aracet sau merge si cu aracet ?

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 25 February 2013 - 12:11 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#13 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 February 2013 - 12:19 AM

Renato ,motoarele pentru astfel de modele au absorbtii intre 5 si 10 a deci cade varianta cu esc de 3a ,cel mai mic esc utilizabil in momentul de fata este yge8s 2,2gr fara cabluri si 4,9 gr cu cabluri ,tunat se poate scoate undeva la 3,5 gr ,esc-ul meu urias cantareste acum 5,5gr cu cabluri(mufa jst mama are 1 gram,nu vad cum pot scoate 10gr dintr-un esc de 5,5 am vazut insa ca lipseste o poza in care dispar bucati din cabluri.
Mai este varianta cu yge 7s il dau la 0,7 gr fara cabluri dar nu are bec si trebuiesc servouri care sa reziste in 8,2v sau dioda 400 montata in iesire,cu dioda si cu cabluri ajunge 3 gr dar se mai prajesc ca sunt cam la limita.
Am vazut treaba cu rohacell-ul daca ai putea lua o mostra si pune pe cantar ar fi de folos, de duritate nu ma indoiesc dar dupa cum vezi principala problema e greutatea.
Sunt sigur ca se pot rezolva multe din probleme dar sunt toate pe bani si pentru 1 gram in minus se plateste de 10 ori fiecare componenta ,mie unul imi place sa mai si mesteresc asa ca imi dau de lucru cand am timp.
Cunostintele tale in materie de electronica ar fi de mare folos aici cu bataie spre rx -uri ,esc,cabluri si conectori asa ca asteptam idei.
Imagine atasata: 2013-02-17 20.19.29.jpgImagine atasata: 2013-02-17 17.19.51.jpg
0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 February 2013 - 10:23 AM

Vezi postareabicut, la 25 February 2013 - 12:19 AM, a spus:

Renato ,motoarele pentru astfel de modele au absorbtii intre 5 si 10 a


Im dai voie sa ma indoiesc sincer ?
Am ceva experienta in calcule si teste de propulsii multicoptere, si daca unul de 300 grame in hover nu consuma mai mult de 3-4A pe toate 4 motoarele, nu are cum sa consume un F3P de 100 grame 5-10A.
Cea mai ineficienta propulsie pe care o stiu avea 200w/kg, adica 20W 100 gr, adica 3A din 2s.
Probabil ca 5-10A are motorul specificatii maxime, a masurat cineva cu telemetrie valorile acestea pe un model de 100gr ?

Vezi postareabicut, la 25 February 2013 - 12:19 AM, a spus:

Am vazut treaba cu rohacell-ul daca ai putea lua o mostra si pune pe cantar ar fi de folos, de duritate nu ma indoiesc dar dupa cum vezi principala problema e greutatea.

Nu am cantar de grame aici acum, dar stiind ca are 70gr/dmc (balsa are 150) am facut un calcul rapid la placa de 30x30cm 3 mm rezulta 19 grame.
Din 30cm patrat pe diagonala pot iesi aripi de 40 cm, deci anvergura de 80, nu pe aici se invarte F3P ?

Vezi postareabicut, la 25 February 2013 - 12:19 AM, a spus:

Sunt sigur ca se pot rezolva multe din probleme dar sunt toate pe bani si pentru 1 gram in minus se plateste de 10 ori fiecare componenta ,mie unul imi place sa mai si mesteresc asa ca imi dau de lucru cand am timp.
Cunostintele tale in materie de electronica ar fi de mare folos aici cu bataie spre rx -uri ,esc,cabluri si conectori asa ca asteptam idei.
Atasament 2013-02-17 20.19.29.jpgAtasament 2013-02-17 17.19.51.jpg


Nu as pune conectori consacrati de modelism. Pe baterie cred ca as scoate pini din jst si i-as trage in termo.

Cablu as folosi asta:
http://www.hobbyking...trSearch=teflon

La 100g m-as orienta catre motoare mult mai mici, gen:
http://www.hobbyking...8475&aff=131767
http://www.hobbyking...8612&aff=131767
http://www.hobbyking...1871&aff=131767
http://www.hobbyking...0575&aff=131767

Sau chiar kv mai mare, daca se doreste cat mai lent, exista elici cu pasul de 1.2...
http://www.goodluckb...copter-red.html

Despre receptoare, nu stiu cati sunt dispusi sa schimbe sistemul pentru un gram in minus... toate marcile au receptoare de 2-3 grame, deci fiecare ar avea cu ce sa zboare cu sistemul de care dispune.
As elimina conectorii servo-receptor, partea de plastic macar.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 February 2013 - 11:14 AM

Specification AXI 2203/46 GOLD LINE
No. of cells 2 Li-Poly
RPM/V 1720 RMP/V
Max. efficiency 75%
Max. efficiency current 2,5 - 7 A (>69%)
No load current / 8 V 0,5 A
Current capacity 8,5 A/20 s
Internal Resistance 285 mohm
Dimensions (diameter. x lenght) 27,5x21 mm
Shaft diameter 3 mm
Weight with cables 18,5 g

Specification AXI 2203/46 GOLD LINE
Cells: 2
Kv: 1525rpm/V
Eff: 74%
No load. 0.4A
Max Current: 7A
Weight: 19g
Shaft Diameter 3.00mm (0.12'')
For Models: up to 150g (3D) and 190 for aerobatic
Recomended prop: 8x4.3''

Mental POWER for our range of Ramiels - either EPP or AeroDepron.


This is motor I use in my Ramiel EPP powered by lipos 180 - 300mah on 8x4.3'' props. with 6A Turnigy ESC
Immidiate response to throttle and very smooth action.



7 Amp sunt intradevar valori maxime dar si 2,5 e cea minima .. cineva a folosit
ESC Turnigy de 6 Amp.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 25 February 2013 - 11:17 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#16 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 25 February 2013 - 02:18 PM

La 100g m-as orienta catre motoare mult mai mici, gen:
http://www.hobbyking...8475&aff=131767

Salutare am luat si testat eu un motor de asta 1811 impreuna cu un regulator de 6A Hi-Model. Motorul si regulatorul au impreuna 16,5g. Ansamblul a fost montat pe un model (Mercury) de 112g gata de zbor, cu acucumator WellPower de 250mA(13g) dar nu trage pe verticala. Am folosit la teste elici 7/3,5 - 7/4- 8/3,8 - 8/4,3 si 9/3,8. Cel mai bine s-a comportat cu 8/4,3 dar tot insuficient pentru hover si urcari pe verticala fara "demaraj". Sa vad daca reusesc sa fac un model mai mic si mai usor pentru acest motor.
Nulla dies sine linea!
0

#17 Useril este offline   Rohan67 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 13-October 12
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:Aero

Postat 25 February 2013 - 05:13 PM

Pentru F3P am sa folosesc, EPOWER,2203/2300kv si grame 18.
Trage 220gr,elice 8/4,3,2S si ESC 10A.Am inteles ca dymond 4,7 sunt adecvate ce putin pt eleroane.Nu sunt hotarat pt.elevator si directie.
Din pacate pt. a face hovering,nici unul din motoarele mentionate mai sus de la hobbyking nu sunt adecvate in afara de a lui bicut si altele tot de la hk.
Mai sunt bune si hacker A10-15S.Un link youtube cu motorul EPOWER in f3p(free style) in actiune:



Aceasta postare a fost editata de FLY&CHRASH: 25 February 2013 - 05:14 PM

0

#18 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 25 February 2013 - 06:06 PM

Unii au scos modelele sub 80g - Nicolas Pietu de exemplu.
Deci cam aici ar trebui sa fim, ca sa putem sa ne desfasuram frumos pe un program. 100g e inca mult.
Un motor de 220g tractiune la punct fix e prea puternic, dar merge la AM.


Combinatia rohacell/tije carbon, s-ar putea sa dea in modele in genul celor de la japonezi - vedeti campionatul mondial 2013 la F3P.


Cine nu poate face un model usor, poate sa ne incante la AM cu un model neusurat. ;)
Nu trebuie decat gasita coloana sonora potrivita (prohod pe ritm de hip-hop). ;)
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#19 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 February 2013 - 06:07 PM

Daca vreti un motor ieftin si bun{dar totusi greu} de la HK acesta ar fi .
Este identic cu motorul Eflite cu aceleasi caracteristici,
http://www.hobbyking...ner_1680kv.html

Bine ,si mai e si celebrul 2204,foarte bun,dar la fel ca si cel anterior e cam greut.
http://www.hobbyking..._Outrunner.html


Daca vreti intradevar ceva super bun aceasta ar fi varianta ;
http://www.topmodel....aspietu-feather

sau aceasta;
http://www.rc711.com...tor-p-7250.html
0

#20 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 25 February 2013 - 09:22 PM

Renatoa multumesc pentru linkul cu cablul,nu stiam ca au asa ceva pe la hk,pe ruta esc-rx ,rx servo cred ca e ideal ,eu pe acolo am deja niste lite nu ca cele de la hk ,sunt mai romanesti asa dar isi fac treaba de vreo 3 ani, iese din discutie insa traseul motor esc,esc accu valorile de acolo depasesc cu mult capacitatea cablului.
Am fost tentat si eu sa scot pinii din jst in speranta ca mai castig ceva dar...mufa mama are 1gr cu pini din care plasticul rosu 0,2gr
si pinii 0,8 gr,bagati in termo ajung probabil la 0,9gr deci este un pic ineficient si am renuuntat am vazut mai demult mufe mini jst nu mai stiu pe unde as incerca daca as avea macar 10 perechi sa pun si la baterii,la nivel inalt se folosec conectori auriti de 0,5 .
ROHACELL-UL ,sunt sigur ca isi va gasi loc in atelierul fiecarui modelist dar la f3p asa cum a zis Victor prezentul si viitorul apropiat se rezuma la schelet de carbon acoperit cu mylar asta macar pana ce tehnologia va oferii alte solutii,depronul a ramas arma saracului dar lucrat cum trebuie se poate apropia de necesitati.
Motoarele sunt ieftine si cam atat,de facut o jucarie sa te dai cu baietii sunt chiar perfecte,la f3p mmm... nici unul nu e capabil sa invarta o elice de 8'' nu mai zic de 9'' sau 10'',de ce trebuie elice asa mare la un model de 100 gr? pai stai sa vezi: exista in mai toate programele interne si internationale manevre de stall hover,torque etc etc unde o elice mica nu iti asigura suficient flux de aer la comenzi deci modelul ar face cam ce ar vrea el nu ceea ce vrem noi.Best money can buy acum sunt scorpionul si Nicolas Pietu replica
puse in link de colegul DAN 73 ,asta bineanteles daca nu cumva ne permitem 240 euro pentru Glavak coaxial sau Strecher gold.
In lik-ul catre elici nu am gasit nicuna cu numarul magic 9*2,sau 9*3 am gasit insa carbon 8*4,5 care ar fi buna la banii aia dar are 5,2 gr si e mai grea decat plasticul de 5 lei de la GWS deci eficienta si ieftina dar la outdoor sau multicoptere acolo unde gramele in plus traduse in rigiditate fac servici.
In concluzie cautam ,inovam,ne adaptam in dorinta nesfarsita de a ajunge pe unde sunt cei buni in sportul asta insa cel putin eu unul nu vad cum ,cred ca o sa mor ''speranta'' ca noi fugim tare dupa ei dar nici ei nu stau pe loc ai dreaqu' :angry:
STIMA!!!
0

#21 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 February 2013 - 09:21 AM

Vezi postareabicut, la 24 February 2013 - 10:01 PM, a spus:

..... cu ceneceul meu ,cel mai ieftin ceneceu',avans manual



nene - ce ai pus pe axul motorului ala?...ca poate iti furam ideea...
0

#22 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 26 February 2013 - 02:38 PM

mda, lupta cu gramele astea...


eu am incercat variantele

- AXI 2203/46 + esc Turnigy 6A. merge, dar nu e ce trebuie.
- AXI 2203/46 + esc Epower 10A, merge excelent
- motor cum are Bicut, cu esc Epower 10A, merge bine, cu turnigy 6A, am avut intreruperi.

tot ce am scris aici a fost testat pe un mini banc de probe, dar nu am masurat tractiunea statica. de altfel nici nu m-a interesat asa mult. un alt ex. AXI 2203/46 + esc noname (china) de 10A. nu a mers nici batut. nu se "pupa" la timing. concluzia, inainte de a va apuca sa montati pe model, faceti ceva teste sa vedeti ce si cum.

despre fire din alea subtiri, daca erau OK, nu puneai si cei de la Epower si cei de la Turnigy pe esc-uri? totusi ele vin cu fire litate, de ce oare??
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 February 2013 - 02:56 PM

Sunt litate, si nu cunosc ceva mai flexibil.
Am conectat senzori IMU prin lamelele de la lentila unui cap mobil CD, avand cam 2cm lungime, si folosind 2 cm de asemenea fir, si am vazut diferenta la transmiterea vibratiilor, e masurabila.
Dar nu flexibilitatea conteaza la firele folosite un F3P. De ce nu vin cu ele puse deja... nu stiu, asa cum nu inteleg motorizarile de care se vorbeste aici... :unsure:
Un multicopterist stie ca 10x4.5 rotita cu 850 kv 3s are 250 grame tractiune, este setup-ul standard pe care se pun PID-urile default la ArduCopter. Si trage cam vreo 3A. La 50% throttle. La 1000kv elicea se schimba cu un 9".
Dv, vorbiti aici de elici de 8-9" si kv-uri de peste 1500, dar 2s, rezultand RPM in aceasi plaja. Deci vorbim de tractiuni de 2-300grame la avioane de 100g... ar trebui sa fie racheta !

Probleme cu timing-ul...a incercat cineva un soft custom de multicopter SimonK ? exista pentru esc-uri de la 6A in sus.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 26 February 2013 - 03:08 PM

deja incurcam treaba, pe aici. poate ai dreptate la calcule, nu ma bag, dar se pare ca reinventam roata. in fine sa nu intram in polemici, ca nu are rost sa poluam topicul.

treaba e simpla din pct-ul meu de vedere. ce a facut bicut cu motorul pt al usura, sunt de acord si o sa incerc si eu. dar sa ma risc sa pun fire de 2A pe esc-uri de 10A, never. cat pot castiga din 3 fire de 10mm lungime? max. 1 gram. merita riscul? nu. la fel cum nu merita riscat sa lipesti firele de la servo direct pe receptor.
mai bine gramul acela il castigam din frezarea modelului, a anumitor parti. mai putem schimba axul motorului de ex, cu un ax de carbon. facem echii din placaj de 1mm, ultra usurate, comenzi pe ate si da, castigam destul de mult.

spor bicut la usurare, m-am abonat la topic.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#25 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2013 - 04:15 PM

E normal sa vrei sa ai un model cat mai usor, pentru ca in mod firesc te gandesti ca zboara mai bine.
Pe de alta parte, intuiesc ca exista o plaja de valori in care incarcatura alara e rezonabila, valori la care avionul evolueaza bine ( in general cele date de producator); daca reusesti sa mai scazi din valorile astea sigur zboara si mai bine.
Ce m-ar interesa pe mine sa aflu e "cat de mai bine" :-) zboara daca mai dau cateva grame jos versus efortul/ riscul de a da acele grame jos.

Concret, eu am o Elipsia, wing area 19dm2, 130 grame => wing loading = 6,84 g/dm2, despre care cred ca zboara ok.
Consider ca abilitatile mele de zbor F3P sunt la nivel de incepator; daca teoretic l-as aduce la 115 grame, adica la 6,05 g/dm2, as simti diferenta ? s-ar putea sa nu...

Am o banuiala ca de la un punct incolo, merita efortul de a vana fiecare jumatate de gram numai daca asta iti aduce un beneficiu real in modul in care poti pilota avionul.
Altfel, dupa parerea mea, e pierdere de timp si de bani.


0

#26 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 26 February 2013 - 04:40 PM

Vezi postareaANDUNG, la 26 February 2013 - 04:15 PM, a spus:

E normal sa vrei sa ai un model cat mai usor, pentru ca in mod firesc te gandesti ca zboara mai bine.
Pe de alta parte, intuiesc ca exista o plaja de valori in care incarcatura alara e rezonabila, valori la care avionul evolueaza bine ( in general cele date de producator); daca reusesti sa mai scazi din valorile astea sigur zboara si mai bine.
Ce m-ar interesa pe mine sa aflu e "cat de mai bine" :-) zboara daca mai dau cateva grame jos versus efortul/ riscul de a da acele grame jos.

Concret, eu am o Elipsia, wing area 19dm2, 130 grame => wing loading = 6,84 g/dm2, despre care cred ca zboara ok.
Consider ca abilitatile mele de zbor F3P sunt la nivel de incepator; daca teoretic l-as aduce la 115 grame, adica la 6,05 g/dm2, as simti diferenta ? s-ar putea sa nu...

Am o banuiala ca de la un punct incolo, merita efortul de a vana fiecare jumatate de gram numai daca asta iti aduce un beneficiu real in modul in care poti pilota avionul.
Altfel, dupa parerea mea, e pierdere de timp si de bani.


Si eu sunt incepator,dar pot sa-ti spun ca eu am simtit diferenta la un model la care am dat jos aproximativ 15 gr.Cel putin viteza modelului a scazut.
0

#27 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 26 February 2013 - 04:59 PM

! Mihai-Supy pe axul de la motor nu am pus nimic acum este doar polizat cu freza si adus la forma de surubelnita dreapta cu muchii ascutite pe lateral si stirbita in mijloc ca sa nu rupa ,partea taietoare dejos arata ca un ''W''iar in laterala in plaja de 2mm cat frezez de obicei taie cu muchiile drepte.
Am incercat mai de mult sa pun super glue si granule de smilgher dar se mai incarca cu depron topit pe margine si am renuntat.
La modelul din poze am frezat cam 2 ore adunate asa in reprize cand aveam timp.
Daca iti faci si te apuci de frezat fa intai un test pe o ramasita si incearca sa iei 2mm din 3,incepe intotdeauna din mijocul desenului mergand catre extremitati si foloseste ca masa de lucru o bucata de extrudat curata SPOR!
!Andung- cu cat mai usor cu atat mai bine,asta doar daca nu iti afecteaza functionalitatea sau rigiditatea modelului,15 gr la un model de 130 inseamna cam 10% mai usor, viteza de limita mult mai mica zbor cu tot ce cuprinde acesta,mai mult timp de reactie la dispozitie in manevre,consum mai mic la motor si de aici posibilitatea de a scadea capacitatea bateriilor deci ce sa mai ... THE HOLLY
GRAAL!.
Intr-o sala mare si cu un program usor zbori si cu 200gr de model dar cum la noi salile sunt facute la pariu trebuie musai sa il slabesti un pic.
Pune 2-3 poze cu modelul si cu setup-ul si ne uitam la el sa vedem de unde se poate manca o paine si daca se merita sunt multi care se pricep si un sfat nu strica niciodata .
Ps. Valabil pentru toti cei pasionati de asa ceva - nu va sfiiti sa va aratati modelele pe forum ,asta nu inseamna sa dai din casa insemna sa dai o mana de ajutor celor care nu stiu ce si cum,ne va ajuta poate in viitor sa avem mai multi participanti la competitii si sa ne ridicam nasul din mediocritate.
STIMA!
0

#28 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 February 2013 - 05:01 PM

Omenirea in general a evoluat si deci implicit si aeromodelismul.
F3P - ul a evoluat si el.

Nu pot uita intalnirile de acum cativa ani cand abia se descoperise tehnica frezarii si cam atat .
Aproape toata lumea isi cumpara modele de la Donuts Models cu echiparile stas recomandate de producator.
Cu timpul criza dar si pasiunea de a construit a adus modelele din depron home made .. copii sau nu ale unor modele
consacrate, taiate manual sau profi , frezate manual sau pe routter.

Cine se antrena zbura super, cine nu ..... varza .. sala mica , prea putin inalta , peretii prea grosi

Daca nu te antrenezi poti sa ai model si la jumatate din greutatea celui mai performant si tot degeaba ... nu strica insa daca poti, daca ai timp si pricepere sa aduci imbunatatiri modelului tau .
La fel nu strica daca ai posibilitati sa iti iei unul, doua din ultima generatie de modele existenta in piata ..

Ajuta foarte mult sfaturile , review-urile colegilor cu experienta ( sunt super detaliate constructiile lui Allen ..... mai mai ca imi venea sa imi fac si eu unul .. numa ca nu am model taiat, frezat .. ) si postul de fata al lui Bicut uimeste prin ingeniozitate ..... nu ma gandeam in veci ca se poate usura un motor in felul asta .. nici sa gauresc elicea nu ma gandeam .. super ..

Eu daca nu am zburat niciodata F3P in sala nu pot sa ma apuc sa imi dau cu parerea despre elice , motor, esc si alte
alea .. dar pot sa ma uit daca ma intereseaza subiectul ce fac cei care sunt meseriasi si de la noi si de la altii ..
..
Echiparea unui F3P insa nu cred ca are treaba cu echiparea unui microcopter .. daca intamplator sunt similare este O.K.
dar daca insa un CAMPION ( ca tot imi place mie ) are o echipare TOTAL diferita .. eu zic sa o lasam asa ca el stie mai bine .. si in plus daca mai toti CAMPIONII cam pe acolo se invart atunci e clar ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 26 February 2013 - 05:05 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#29 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 26 February 2013 - 06:02 PM

Cine se antrena zbura super, cine nu ..... varza .. sala mica , prea putin inalta , peretii prea grosi

Daca nu te antrenezi poti sa ai model si la jumatate din greutatea celui mai performant si tot degeaba ... .
[/quote]

ADEVARAT!!!nota maxima pentru fraza asta!!!

Aceasta postare a fost editata de bicut: 26 February 2013 - 06:03 PM

0

#30 Useril este offline   Rohan67 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 13-October 12
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:Aero

Postat 26 February 2013 - 06:23 PM

Despre servouri ce se poate spune?!
Am un Dymond 4,7 eleron.Pentru dir.si elevator,care sunt bune?
Voi ce folositi?
0

Arata acest topic


  • 42 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro