Inlocuire potentiometru Spektrum DX3E
#1
Postat 17 February 2013 - 01:05 PM
Aproximativ acum un an si ceva am cumparat un Spektrum DX3E. Din pacate s-a dus potentiometrul de la tragaci. Masina salta incontrolabil inainte si inapoi numai daca ii dau bobarnace telecomanzii, fara sa ating tragaciul. Garantie din pacate nu mai am.
Dupa multe probe si teste care m-au asigurat ca e potentiometrul de vina vin pe forum cu intrebarile :
A mai schimbat cineva acest potentiometru ?
Se gaseste in comert ?
E greu de inlocuit ?
Multumesc anticipat.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
#2
Postat 17 February 2013 - 01:36 PM
NU ai sa gasesti nici macar la chinezi pe Alibaba de vanzare. SI nu inteleg de ce, doar sunt consumabile si nu tin prea mult la frecus.
si eu am patit-o, pana la urma am pus un pot de-al nostru romanesc care merge mai greu si e mai mare (si cu axul mai gros), dar ai de mesterit ceva la tragaci sa il adaptezi. oricum nu mai e acelasi lucru.
Cea mai buna varianta ar fi totusi, tinand cont ca am mai desfacut inca 2 Txuri si am vazut ca au acelasi tip de potentiometru, sa cauti alta telecomanda stricata si sa iei unul din potentiometre sa il schimbi pe al tau (si cel de directie e la fel).
Ar ajuta mult daca ai desface-o si ai pune o poza mai detaliata cu el langa o rigla, sa se vada ceva coduri si dimensiuni.
PS: intre timp, ca sa mai poti sa folosesti Tx-ul, poti sa ii desfaci carcasa potentiometrului de acceleratie. AI sa observi ca periile de contact au sapat niste santuri in inelul de strat rezistiv. Incearca sa indoi foarte putin acele perii ori spre ax, ori spre exterior (unde ai mai mult loc), astfel incat periile sa calce pe un strat nefolosit de material rezistiv. Si apoi in capsulezi la loc. Asta garantat te mai tine un timp, depinde de cum il mesteresti.
Bafta !
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#3
Postat 17 February 2013 - 01:46 PM
Inca nu am demolat statia dar cat de curand :D. Totusi ma mira ca dupa aprox. 50 de utilizari s-a uzat potentiometrul.( Nu apuc sa ma distrez prea des cu automodelul ). Am cumparat Spektrum pentru brand si laude dar se pare ca am prins o duda. Ca si comparatie, statia originala HPI care o am de 5 ani si a indurat multe la viata ei inca mai functioneaza acceptabil.
Maine cred ca ma apuc de demolari.
Multumesc inca o data.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
#4
Postat 17 February 2013 - 01:53 PM
cred ca si la mine a fost acelasi lucru.
asemenea defect ar trebui sa apara dupa multa folosire...
Inainte sa te apuci de mesterit, doar desfa-o si verifica cu un aparat de masura liniaritatea potentiometrului.
adica sa vezi ca rezistenta creste si scade liniar pe masura ce invarti incet de ax.
daca e potul defect, o sa vezi cum o ia acul razna (la mine se vedea clar ca la punctul de neutru pierdea contactul, de asta aveam si eu comportament haotic la model. trecea dianinte inapoi din senin, apoi se oprea, apoi iar baga forja maxima. adica nu aveam control la turatie mica. si riscam sa nenorocesc transmisia masinii).
se mai intampla, din pacate...
succes !
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#5
Postat 17 February 2013 - 02:09 PM
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#6
Postat 17 February 2013 - 02:55 PM
elbutchos, la 17 February 2013 - 01:05 PM, a spus:
Salut. Inainte sa "operezi" statia pe "cord deschis" :-) iti sugerez, daca nu ai facut-o deja, sa dai cu un pic de spray contact (R-11) in potentiometru.
http://www.elfast.ro...-spray-r11.html
Adrian
#7
Postat 17 February 2013 - 04:21 PM
eu am desfacut potul, l-am curatat , dar nu a mers pana nu am indoit acele de la perii din potentiometru sa calce pe strat neuzat.
revin cu o poza care arata cum se uzeaza stratul rezistiv (apar acele cercuri concentrice pe banda inelara).
se indoaie fiecare brat cu grija cate un pic lateral, ca sa calce pe alta zona cand se roteste.
ce-i drept, la mine a tinut 2 saptamani reparatia asta, ca oricum banda rezistiva era ingusta si nu prea aveam pe unde sa indoi periile.
daca repara la CLuj (adica inlocuieste potul), poate se face si prin posta.
si daca la CLuj se inlocuieste potul, inseamna ca au pe stoc, si atunci sunt si eu interesat sa imi iau de rezerva 1-2 buc. :)
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#8
Postat 17 February 2013 - 09:12 PM
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#9
Postat 18 February 2013 - 09:29 AM
elbutchos, la 17 February 2013 - 01:46 PM, a spus:
Inca nu am demolat statia dar cat de curand :D. Totusi ma mira ca dupa aprox. 50 de utilizari s-a uzat potentiometrul.( Nu apuc sa ma distrez prea des cu automodelul ). Am cumparat Spektrum pentru brand si laude dar se pare ca am prins o duda. Ca si comparatie, statia originala HPI care o am de 5 ani si a indurat multe la viata ei inca mai functioneaza acceptabil.
Maine cred ca ma apuc de demolari.
Multumesc inca o data.
Salut, ai luat-o noua sau second hand?
#10
Postat 18 February 2013 - 09:42 AM
navigator - statia a fost luata de noua.
kitty - sunt in ungaria. Greu cu trimisul la Cluj :D Daca nu gasesc potentiometru o duc la magazinul de unde am luat-o si cat costa .. . costa.
Multumesc de sfaturi
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
#11
Postat 20 February 2013 - 10:46 PM
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
#12
Postat 10 September 2013 - 01:28 AM
Dupa ce le incarc full - nu imi raspunde la comenzi asa cursiv cum ar trebui. Pleaca de pe loc si dacanu accelerez fin de tot, dar fin,fin, da in nas
In spate pare sa se comporte mai bine.
S-ar putea sa fie trimul de acceleratie defect sau uzat sau potentiometrul tragaciului>
Am desfacut telecomanda, am verificatintegritatea lipiturilor, sa nu cumva sa am vreo lipitura rece, dar mare lucru nu se vede. Potentiometru nu pare mare scofala de capul lui, mi s-a parut destul de sensibil.
A-si avea optiuni de inlocuire?
Statia este HPI TF 3
daca intorc masina cu rotile in sus, pare sa nu mai aiba acelasi simptom - acceleratia pare mult mai rapida si cursiva.
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#14
Postat 13 September 2013 - 08:50 AM
Oricum dupa 30 de minute de ture, esc-ul nu era fierbinte, motoarele nu frigeau, singurele care erau fierbinti erau bateriile. Dar niciodata nu le-am simtit pe amandoua la fel de calde. Intodeauna una este mai calda decat cealalta.
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#15
Postat 13 September 2013 - 08:16 PM
(Si apropo in esc sint tranzistoare mosfet, nu tiristori)
#16
Postat 14 September 2013 - 12:02 AM
Nimic notabil, masina se comporta la fel.
Sa va mai dau un exemplu: daca o pornesc, acumulatorii fiind full incarcati, am mai spus trebuie sa o gadil 3-4 minute pana sa intre in modul normal de functionare. In acest rastimp de 3-4 min, daca intalneste un obstacol cat de mic, se opreste in el, nu il poate incaleca. Adica daca pun in fata ei o carte nu poate trece peste ea. Se opreste ca si cum ESC-ul ar incrca sa o protejeze de o eventuala suprasarcina.
Mi se pare foarte ciudat comportamentul masinii, dat fiind faptul ca atunci cand am luat-o cu bateriile originale incaleca fara probleme pragul usii de la balcon( am dat un exemplu).
Acumulatorii acestia pe care i-am luat sunt noi si nu cu mult mai mari decat cei originali(3600 mAh)- fata de 3300 mAh, cat aveau cei originali.
In alta ordine de idei- daca af fi sa schimb ESC-ul, cu ce altceva decat unul identic l-asi putea schimba?
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#17
Postat 14 September 2013 - 01:25 AM
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#18
Postat 14 September 2013 - 07:44 PM
Sper ca nu sunt prea insistent dar in dorinta de a-i da de cap problemei cu care ma confrunt, incerc pas cu pas toate variantele.
Am inceput cu curatarea potentiometrului de acceleratie.
Pentru aceasta l-am decositorit de pe placa, usor cu grija - observand cu tristete ca cablajul este destul de departe fata de ceea ce ar trebui sa fie. Trasee subdimensionate, cupru de slaba calitate (daca incalzesti mai mult lipitura, cablajul se dezlipeste de pe placa)- oricum calitatea slaba isi spune cuvantul.
Am desfacut apoi potentiometrul si am curatat cu alcool izopropilic traseele si interiorul, care oricum nu arata rau. Si aici grafit putin, saracie pe toata linia...Imi aduc aminte ce potentiometre facea IPRS Baneasa - marfa domnule! :yahoo:
Poate ar fi trebiut sa decositoresc si potentiometrul de reglaj fin - trim-ul de acceleratie, dar am zis ca nu o fi dracu atat de negru.
Ba uite ca a fost - am remontat totul - parca ceva mai bine, sau doar o iluzie.
Am pus cablajul pe placa de baza a ESC-ului la noroc - vad ca merge - cred ca oricum a-si pune-o merge oricum - dat fiind faptul ca nu are pozitie prestabilita.
In ultima poza se vede placuta ESC-ului despre care vorbesc.
Daca stie cineva cum se pozitioneaza exact - va rog sa "ma lumineze " si pe mine.
Fisiere atasate
-
DSC04093.JPG (91.83K)
Number of downloads: 43 -
DSC04094.JPG (79.58K)
Number of downloads: 55 -
DSC04095.JPG (87.94K)
Number of downloads: 48 -
DSC04100.JPG (124.01K)
Number of downloads: 44
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#19
Postat 16 September 2013 - 05:05 PM
Poate sa imi spuna cineva, daca stratul rezistiv al potentiometrului este afectat? Ce valoare are acest potentiometru, stie cineva? Ma refer, la cel de pe transmiterul marca hpi ( potentiometrul tragaciului)
Aceasta postare a fost editata de master: 16 September 2013 - 05:07 PM
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
#20
Postat 16 September 2013 - 05:54 PM