Modelism - RHC Forum: SONIC LOW WING - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

SONIC LOW WING un excelent si economic al doilea avion

#91 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 20 February 2013 - 10:40 PM

Vezi postareadan_mitea, la 20 February 2013 - 07:14 PM, a spus:

100% de acord cu RD. Daca, doar comoditatea conteaza, atunci, ne jucam pe simulator...zic si eu.
Multa, multa bafta.

PS. Inca nu m-a convins cineva ca varianta electrica este mai usoara. Nici mai ieftina, daca comparam motoare si baterii din aceeasi clasa, adica de la HK.

M-a uns pe suflet ce ai scris. Multumesc.

Ar merge bine si captiv cu motor cu elastic.... Nu costuri, nu murdarie, nu zgomot, nu nimic.

PS. Horja, ai ales bine; te vei convinge foarte repede. Bafta la bagat vazduh sub aripa!

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 20 February 2013 - 10:41 PM

0

#92 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 21 February 2013 - 09:52 AM

Vezi postareaCiprian97, la 20 February 2013 - 05:05 PM, a spus:

Cupola se poate scoate,e suficient.Intrebam si inca intreb,are 2 servo pe elerone?


Link-ul pe care l-ai pus este de la varianta 2 cred. Varianta pe care am avut-o eu nu era asa. Intreaba si tu la Kele daca el are inca varianta 1 sau 2. La varianta 1 cupola nu se scoate (nu exista) singurul acces in interiorul modeului este prin locul pe unde se atasaza aripa care este dintro singura bucata. Eleroanele au un singur servo standard.

Daca ar fi sa fie Sonic Low wing varianta 1 cel pe care il stiu eu ai foarte multe chestii sa modifici pentru ceea ce vrei tu.
Poate pana la urma te razgandesti si-ti iei unul si-l faci termic.

Daca promiti ca-l faci termic iti donez eu un motor 4cc magnum cu elice de 10x4 exact ce are nevoie cu conditia sa-l zbori pana se duce naibii (motorul vreau sa zic):). Nu vreau sa mai donez chestii care ajung la bursa pe forum.
0

#93 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 21 February 2013 - 11:22 AM

N-ar fi prea mic? E la limita zic eu...
0

#94 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 21 February 2013 - 11:48 AM

Vezi postareaCiprian97, la 21 February 2013 - 11:22 AM, a spus:

N-ar fi prea mic? E la limita zic eu...


Depinde ce vrei sa faci cu el. Eu l-am zburat asa un sezon. Pe ce te bazezi cand spui ca este prea mic? Ce anume vrei sa faci cu modelul si te-ar limita motorul?
0

#95 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 21 February 2013 - 11:54 AM

Nu uita ca pana la urma este un trainer si oricum nu ai sa poti face tot ce face un F3A sau aeromodel 3D sau ...

Uitate pe site la Kele. Ai sa vezi poze cu mai multe detalii la "Aeromodel Tiger 3". Cam asa vine sonicul low wing versiunea 1.
0

#96 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 03:52 PM

Daca nu va suparati ......pot sa continui?
:pardon:
0

#97 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 04:03 PM

Ca sa elucidam si aceasta dilema din care nu putem iesi abordez capitolul aripa.

(NOTA : La un avion nu exista decat O SINGURA ARIPA indiferent cate plane sau semiplane are el, astfel exista biplane sau triplane sau monoplane su semiplan stanga sau dreapta etc)

Cum am mentionat la inceput , am hotarat sa micsorez unghiul diedru de la 4 Grade la 2 grade .
Ca in fotografie am trasat noul conturi al piesei de legatura dintre semiplane ,la jumatatea inaltimii:
Fisier atasat  P24.jpg (364.21K)
Number of downloads: 38
am decupat una noua din placaj 4 straturi de 5mm.
Am slefuit capetele semiplanelor pentru a se aseza in noua configuratie dupa care am lipit ansamblul
si l-am asigurat cu banda adeziva de hartie:
0

#98 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 04:04 PM

Fisier atasat  P25.jpg (231.2K)
Number of downloads: 41
verificare asezare :
Fisier atasat  P26.jpg (222.67K)
Number of downloads: 43
0

#99 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 04:10 PM

Fisier atasat  P27.jpg (332.3K)
Number of downloads: 53
0

#100 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 04:12 PM

Modelul prezentat este cu un singur servo pe eleroane. Simplu de montata dar aici apare singurul defect mentionat mmsi devreme.
Daca se lasa tijele de actionare ale eleroanelor asa cum vin ele , drepte in momentul in care se inceearca fixarea aripii aceastea lovesc in placa cu piulitele de fixare aripa.
Solutia cam ciobaneasca :
1. indoire cat mai mica a tijelor
Fisier atasat  P40.jpg (213.19K)
Number of downloads: 63

Fisier atasat  P41.jpg (177.52K)
Number of downloads: 62
0

#101 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 04:52 PM

si
2. Frezarea suportului buclucas:
Fisier atasat  P42.jpg (194.46K)
Number of downloads: 50

Dezavantaje:
Tijele indoite genreaza o miscare diferentiala a eleroanelor cu pana la 5 mm si din pacate in sens invers. In ce consta asta:

- in momentul in care se incepe un viraj la stanga ,
eleronul stanga se bracheaza in sus iar eleronul dreapta se bracheaza in jos. In acest moment
Eleronul stanga are rezistenta la inaintare mai mica iar cel din drepta mai mare si apare urmatoarea comportare:
avionul desi incniat stanga si cu traiectria spre sstanga incepe sa se roteasca in jurul axei verticale catre dreapta (miscare de yaw in engkeza si din pacate nu stiu termenul corect in romana).
O schema mai tarziu.
0

#102 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 06:25 PM

Fisier atasat  Axe yaw.jpg (478.71K)
Number of downloads: 60
0

#103 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 February 2013 - 06:44 PM

Vezi postareaHorja, la 21 February 2013 - 04:52 PM, a spus:

si
2. Frezarea suportului buclucas:
Atasament P42.jpg

Dezavantaje:
Tijele indoite genreaza o miscare diferentiala a eleroanelor cu pana la 5 mm si din pacate in sens invers. In ce consta asta:

- in momentul in care se incepe un viraj la stanga ,
eleronul stanga se bracheaza in sus iar eleronul dreapta se bracheaza in jos. In acest moment
Eleronul stanga are rezistenta la inaintare mai mica iar cel din drepta mai mare si apare urmatoarea comportare:
avionul desi incniat stanga si cu traiectria spre sstanga incepe sa se roteasca in jurul axei verticale catre dreapta (miscare de yaw in engkeza si din pacate nu stiu termenul corect in romana).
O schema mai tarziu.



In prostia mea era sa intreb daca nu se poate corecta din EndPoint acest decalaj in miscare ? .. am uitat ca e doar un servo ...

La trimajul modelelor sa spunem de F3A ( acea intreaga procedura de trimare pentru zborul de precizie )
de multe ori INTENTIONAT se realizaza din softul statiei eleron diferential - ajuta ca la o inlantuire de tonouri modelul
sa ramana pe axa de inaintare altfel incepe si se abate de la traiectorie ...

Fenomenul descris de inclinare pe partea opusa l-am intalnit in toate cazurile de in care luam viraj in limita de viteza .. hop pe partea opusa .... chiar daca nu aveam eleron diferential ..

P.S.

Sa nu uitam si direcia pe viraje ca cica asa se fac corect .. din " carma " cum spunea un coleg pe forum

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 21 February 2013 - 06:45 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#104 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 21 February 2013 - 07:46 PM

Vezi postareaHorja, la 21 February 2013 - 04:12 PM, a spus:

Modelul prezentat este cu un singur servo pe eleroane. Simplu de montata dar aici apare singurul defect mentionat mmsi devreme.
Daca se lasa tijele de actionare ale eleroanelor asa cum vin ele , drepte in momentul in care se inceearca fixarea aripii aceastea lovesc in placa cu piulitele de fixare aripa.
Solutia cam ciobaneasca :
1. indoire cat mai mica a tijelor
Atasament P40.jpg

Atasament P41.jpg

Se pot pune si doua mai mici. Eu am reusit. Avantajele cu 2 servo se cunosc,nu le mai reiau.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#105 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 February 2013 - 08:22 PM

aerodimanica asta....
in aviatie exista trei tipuri de miscari si anume


1. tangaj - comandat de profundor;
2. ruliu - comandat de eleroane;
3. giratie - comandat de directi (ma rog cum au zis unii carma - desi aia e la vapoare).


Si mai e ceva...miscarea eleroanelor la profile simetrice (sper sa nu ma insel, desi am avut un lector bun) duc la aceeasi modificare a rezistentei la inaintare indiferent de sensul in care se bracheaza...La profile asimetrice se schimba treaba. Nu intram in detaliile si efectele ale "asimetriei laterale a portantei".

Concluzia - bracarea eleroanelor Sonicului cu tijele de comanda drepte nu dau momente de giratie, cel putin nu la modelul asta. Poate la altele, dar la asta, eu unul nu l-am simtit.


Eu asa le-am avut indoite si asa a fost servoul instalat!!! - si si-a facut treaba fara probleme...
Fisier atasat  IMAGE_00243.jpg (84.42K)
Number of downloads: 60

incxa una pentru exemplificare:
Fisier atasat  IMAGE_00244.jpg (87.89K)
Number of downloads: 58

In configuratia asta, cu OS-ul LA 40 destul de obosit, cred ca Andu il mai zboara si astazi..daca nu l-o di dat!!!
0

#106 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 09:23 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 21 February 2013 - 08:22 PM, a spus:

aerodimanica asta....
Si mai e ceva...miscarea eleroanelor la profile simetrice (sper sa nu ma insel, desi am avut un lector bun) duc la aceeasi modificare a rezistentei la inaintare indiferent de sensul in care se bracheaza...La profile asimetrice se schimba treaba. Nu intram in detaliile si efectele ale "asimetriei laterale a portantei".

Concluzia - bracarea eleroanelor Sonicului cu tijele de comanda drepte nu dau momente de giratie, cel putin nu la modelul asta. Poate la altele, dar la asta, eu unul nu l-am simtit.

Sonicul are profil Semisimetric :blush:
Profilul simetric are unghi de atac pentru a genera portanta deci si la el apare.
Asta e.


Continuand acum
Pentru o miscare normala pe trasa a avionului, eleronul care coboara trebuie sa aibe cursa mai mica decat eleronul care urca. ( in acelasi timp si directia este necesara in viraj dar va rog sa nu mai reluam, aici, inca o daca chestia cu: este nevoie carma!!!! Pe principiu merge si asa manualele de zbor nu stiu de ce mai exista)
In functie de tipul profilului diferenta are valori diferite .
Astfel La Clark Y este mare ( am vazut multe chituri in care chiar fabricantul da datele de miscare diferentiala la eleroane)
La semisimetric mai putin
La simetric si mai putin.
In cazul tijelor indoite miscarea este inversa (eleron susare cursa cu 4-5mm mai mica dect eleron jos. si , in cunostinta de cauza , chiar am constatat asta masurand, amplificand fenomenul.
Evident dezbaterea este undeva la dintii furnicii si nici Sonicul nu este culmea preciziei dar
eu cred, ca multi din colegii de patima , ( nu pot sa-l omit pe Dan printre multi altii ) tinem sa facem lucrurile cat mai
bine si mai corect chiar daca nu avem simtul si talentul ( Andrei sau Florin de exemplu) asa de dezvoltat incat sa decelam cele mai mici detalii comportamentale .
Constiinta si placerea lucrului bine facut poate explica un pic detaliie prezentate .

CONCLUZIE pentru a mentine un carecter util al topicului :
Sunteti la al doilea avion? Nu pierdeti timpul cu apa in piua de aici.
Cerneti informatiile ,montati simplu si zburati asa incat in timp cu experienta si finetea poate va incepe sa fie palpabil ceva.
Important este: cititi un manual de zbor si ZBURATI ...corect si cu placere

Numai bine
PS Prezentarea va continua desi zborul inaugural va fi departe.

Aceasta postare a fost editata de Horja: 21 February 2013 - 09:26 PM

0

#107 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 February 2013 - 09:36 PM

Vezi postareaHorja, la 21 February 2013 - 09:23 PM, a spus:

Sonicul are profil Semisimetric :blush:




nu vreau sa fiu ala rau...dar uite o poza...

Fisier atasat  IMAGE_00181.jpg (450.3K)
Number of downloads: 51

alta mai buna nu am ...iar faptul ca Sonicul are profil "semisimetric"..cred ca trebuie demonstrata. Ma rog, dar termenul...mi-a adus aminte de ala cu "agramaticalitatile" unui primar de prin capitala Romaniei!!!

Cred ca in sustinerea profilului Sonicului (by the way - eu unul zic ca e simetric) ar fi binevenita o poza...Daca mai aveam modelul o faceam eu...

Ps - in poza se vede clar profilul simetric al aripii!!!

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 21 February 2013 - 09:37 PM

0

#108 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 February 2013 - 10:21 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 21 February 2013 - 09:36 PM, a spus:

Cred ca in sustinerea profilului Sonicului (by the way - eu unul zic ca e simetric) ar fi binevenita o poza...Daca mai aveam modelul o faceam eu...

Ps - in poza se vede clar profilul simetric al aripii!!!

Fisier atasat  profil.jpg (233.54K)
Number of downloads: 74
[quod erat demonstrandum]

Aceasta postare a fost editata de Horja: 21 February 2013 - 10:22 PM

0

#109 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 21 February 2013 - 10:30 PM

Bracarea eleroanelor fara directie conduce la aparitia efectului negativ al comenzilor, adica dai mansa stanga si botul avionului fuge spre dreapta , la unele avioane e mai pronuntat efectul la altele mai putin, depinde cum a fost proiectat.

Treaba cu bracarea eleroanelor in jos mai putin ca in sus nu e valabila intotdeauna eu am un avion cu profil concav convex si in S la care eleroanele se misca la fel atat in sus cat si in jos, asa e proiectat si asa l-am construit si zboara super, acest tip de avion s-a tot construit din 1929 pana in prezent in sute de exemplare daca nu mii.

Pana la urma la zbor se vede pe unde trebuie sa mai reglezi ceva.

Ciao Sorin
0

#110 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2013 - 08:47 AM

Vezi postareaHorja, la 21 February 2013 - 04:52 PM, a spus:

avionul desi inclinat stanga si cu traiectoria spre stanga incepe sa se roteasca in jurul axei verticale catre dreapta (miscare de yaw in engkeza si din pacate nu stiu termenul corect in romana).
se cheama simplu, efect invers.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#111 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 February 2013 - 09:01 AM

Vezi postareaBogdanStancu, la 22 February 2013 - 08:47 AM, a spus:

se cheama simplu, efect invers.

Si in ce conditii apare efectul asta .. gay ... " pe invers " ? ca din ce inteleg daca ai cursa diferentiala la eleroane
.. ai pus'o sau ti-ai pus'o ca tot e "pe invers" indiferent ce faci .. naspa !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#112 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2013 - 11:11 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 22 February 2013 - 09:01 AM, a spus:

Si in ce conditii apare efectul asta .. gay ... " pe invers " ? ca din ce inteleg daca ai cursa diferentiala la eleroane
.. ai pus'o sau ti-ai pus'o ca tot e "pe invers" indiferent ce faci .. naspa !

Apare in conditiile in care, rezistenta la inaintare creste proportional cu unghiul de incidenta: cand se bracheaza (in jos) eleronul din exteriorul virajului, creste unghiul de incidenta al aripii (alfa) si creste drag-ul (cred ca e Cx); aripa are oricum un unghi de incidenta...; daca nu te ajuti cu directia, arata ca la Pucioasa.

Chestia apare mai accentuat daca anvergura e relativ mare (planoare).

Daca ai ail diff, bracarea in jos e mai mica decat aia in sus si fenomenul se estompeaza.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 22 February 2013 - 11:12 AM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#113 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 February 2013 - 11:30 AM

Vezi postareaBogdanStancu, la 22 February 2013 - 11:11 AM, a spus:

Apare in conditiile in care, rezistenta la inaintare creste proportional cu unghiul de incidenta: cand se bracheaza (in jos) eleronul din exteriorul virajului, creste unghiul de incidenta al aripii (alfa) si creste drag-ul (cred ca e Cx); aripa are oricum un unghi de incidenta...; daca nu te ajuti cu directia, arata ca la Pucioasa.

Chestia apare mai accentuat daca anvergura e relativ mare (planoare).

Daca ai ail diff, bracarea in jos e mai mica decat aia in sus si fenomenul se estompeaza.


Merci mult .. priceput ( smechere ma eleroanele astea .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#114 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 11:44 AM

Da fenomenul se corecteaza actionand directia mai mult sau mai putin in functie de tipul avionului.

Ciao Sorin
0

#115 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 February 2013 - 04:54 PM

Vezi postareaHorja, la 21 February 2013 - 10:21 PM, a spus:


[quod erat demonstrandum]




daca lasi asparatul de fotografiat sub nivelul aripii iese invers.
Crede-ma pe cuvanf ca am avut aripa in doua rupta si profilul e simetric. Ma rog, asa a fost la ala de l-am avut eu. Si inca ceva, eleroanele nu dau nici un efect "advers" o fi dand ele, dar nu se simte!, sau mai corect spus eu unul nu le-am simtit!

Numai bine.
0

#116 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 07:29 PM

Mihai nu le-ai simtit ca nu te puteai urca in aeromodel dar intr-un avion mare le simti, in plus teoria asa spune .
Din poza ta pare simetric profilul din cealalta poza pare ca nu e simetric da nu exista un plan ca acolo poate se vede sau o descriere amanuntita.

Ciao Sorin
0

#117 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 February 2013 - 07:44 PM

Mai domnilor .. lasati omul sa continue cu review-ul !
Simetric, Nesimetric .. mai conteaza ? .. oricum e parnaie de model .. un singur servo, sarmele alea mai lungi decat trebuie , cred ca nici jocul in articulatii nu ii sunt straine, vitezist la aterizare .. ce mai .. super scula ! Acu ca e simetric sau nu ....

Si da ! poza nu e facuta pe axa ongitudinala a profilului ci pe axa fuselajului care e taman in centrul pozei adica mai de sus nitel ...

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 February 2013 - 07:46 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#118 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 22 February 2013 - 10:47 PM

Mihai nu te consider rau.
Discutiile sunt bune pentru a lamuri lucrurile.
Avionul care a fost la tine l-am avut eu si a avut o reparatie la varful semiplanului drept:
Aici e o poza facuta in lungul bordului de atac :
Fisier atasat  P1.jpg (137.73K)
Number of downloads: 60
Si nervurile pe care le-am decupat dupa sablon. Am studiat problema la momentul respectiv.
Fisier atasat  P2.jpg (168.26K)
Number of downloads: 57
Fisier atasat  P3.jpg (158.55K)
Number of downloads: 58


Gigi, multam si intr-adevar voi incerca sa continui prezentarea care se vrea utila pentru cei care vor brea sa il cumpere.
In poza din postul meu precedent, aparatul este intr-adevar undeva in axa fuselajului , dar daca citesti mai inainte aripa are diedru.
Deci daca esti in axa aripii mai departe vei ajunge undeva mai sus nu?
Adica in axa fuselajului.
Poza este corect facuta in axa semiplanului si avionul fiind scoala acrobatie , al doilea avion cu semisimetric face trecerea spre acrobatele simetrice.

Acum daca ma credeti sau nu nu-i bai
Totusi cred ca sunt multi care nu l-ar considera parnaie.
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 22 February 2013 - 10:51 PM

0

#119 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1053
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 22 February 2013 - 10:52 PM

domnu Horia am reparat si eu cateva borduri de atac dar nu cu atata rabdare pe care o aveti eu am cam carpit si zic si eu ca nu dau cu paru mi se pare un aveon destul de frumos eu am avut un Canary care e cu aripa sus si avea eleroanele comandate la fel si a zburat o vara intreaga
spor la ce faceti acolo :drinks:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#120 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 22 February 2013 - 11:02 PM

UFFF si reeditarea asta
Iata o schita cu pozitia aparatului de care ziceam :
Fisier atasat  P4.png (6.08K)
Number of downloads: 44
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro