Slegers Skyhawk 120 TD plane
#32
Postat 15 October 2013 - 03:46 PM
Detalii la coada. Am adaugat o placuta de balsa pe coada am slefuito si am vobsit fuselajul. Totul pare ca este facut dintr-o bucata.
Cirma este instalata si pirghia la cirma este instalata.
Fisiere atasate
-
Hawk 025.jpg (63.89K)
Number of downloads: 99 -
Hawk 024.jpg (78.25K)
Number of downloads: 96 -
Hawk 023.jpg (141.51K)
Number of downloads: 88 -
Hawk 026.jpg (54.54K)
Number of downloads: 82 -
Hawk 027.jpg (66.8K)
Number of downloads: 87 -
Hawk 030.jpg (55K)
Number of downloads: 94
#33
Postat 15 October 2013 - 04:05 PM
Servourile sint lipite in aripa cu epoxi 5 min. Le-am pus in plasti ca sa pot sa le extrag daca va fi nevoie. Nu eram sigur ca folia de lemn va pute lua socuri de la mini accidente asa ca am placat-o cu carbon inainte de a lipi servourile in pozitie.
In bot in fuselaj am servourile pentru cirma si ampenaj orizontal. am incercat sa tin tijele cid rigid posibil sa nu am surprize de la comenzi inconsistente. Una din comezi este permanenta iar cealalta este ajustabila. Cea permaneneta are pirghie de carbon. Carbonul este in general bun pentru ca este rigid si usor dar nu ii place socul asa ca l-am pus numai pe profunor orizontal unde nu va lua soc decit daca pica in bot.
Fisiere atasate
-
Hawk 028.jpg (118.58K)
Number of downloads: 76 -
Hawk 029.jpg (99.5K)
Number of downloads: 76
Aceasta postare a fost editata de F2B: 15 October 2013 - 04:07 PM
#34
Postat 15 October 2013 - 04:14 PM
#35
Postat 15 October 2013 - 10:44 PM
F2B, la 15 October 2013 - 03:46 PM, a spus:
...
Doooaaaamne ce ma enerveaza cand vad in background Corianul ala din matritze...
#37
Postat 27 October 2013 - 05:29 PM
si ce ma enervezi tu ca nu pui poze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ciao Sorin
#39
Postat 10 July 2014 - 08:55 PM
Zilele trecute m-am intors inapoi aici sa incep finisarea proiectului. Mi-a luat ceva timp sa decid cum voi vobsi si in sfirsit an ajuns la o concluzie finala. Am pus alb pe aripi si l-am slefuit apropape pe tot inapoi sa creez o suprafata plana pe care voi pune culoarea finala. Nu am poze pentru ca nu este nimica nou. Cum fac progres voi adauga mai multe poze.
In seara asta voi pune scoci pe aripi si o sa pun primul strat de vobsea. Aripile vor ramine cu culoarea naturala a lemnului si voi face pe fundal alb niste linii cu portocaliu fluorescent. ALbu va fi numai pe linga baza aripii virful aripii si bordul de fuga in fata flapsului. O sa repet tema de dungi fluorescente pe fuselaj. Cred ca o sa arate trasnet.
Am un local pe linga mine care taie vinil pentru vobsit.
#40
Postat 10 July 2014 - 08:59 PM
#41
Postat 11 July 2014 - 03:05 PM
IMG_1581.JPG (55.36K)
Number of downloads: 48
IMG_1582.JPG (55.34K)
Number of downloads: 36
IMG_1583.JPG (62.05K)
Number of downloads: 48
Am detalii la ce am facut aici in poze si in ultima poaza am folosit hirtie vobsita s aimi dau seama cum va arata cind este gata. Deasemenea puteti vedea in ce directie ma duc cu vobsitul.
IMG_1591.JPG (109.46K)
Number of downloads: 57
#42
Postat 15 July 2014 - 02:39 PM
Portocaliu este fluorescent si nu se vede bine din poza aici. In realitate arata mult mai bine.
IMG_1592.JPG (78.91K)
Number of downloads: 33
IMG_1593.JPG (95.22K)
Number of downloads: 32
Poze
IMG_1594.JPG (166.48K)
Number of downloads: 41
IMG_1596.JPG (151.96K)
Number of downloads: 42
#43
Postat 15 July 2014 - 02:40 PM
IMG_1595.JPG (161.43K)
Number of downloads: 80
IMG_1596.JPG (151.96K)
Number of downloads: 88
IMG_1597.JPG (69.33K)
Number of downloads: 87
IMG_1598.JPG (77.23K)
Number of downloads: 91
#44
Postat 15 July 2014 - 02:43 PM
#45
Postat 15 July 2014 - 02:53 PM
F2B, la 15 July 2014 - 02:43 PM, a spus:
A iesit foatre frumos (mie unul imi place ). Felicitari
Cand il duci la zbor? si ceva poze cu el in aer
Bafta
Dan
#46
Postat 15 July 2014 - 03:32 PM
#47
Postat 17 July 2014 - 09:25 PM
#48
Postat 18 July 2014 - 06:58 AM
#49
Postat 18 July 2014 - 08:32 AM
Cel mai mult imi place la lemn ca se vede bucata de balsa din varful aripii. :yahoo: :drinks:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#51
Postat 22 July 2014 - 04:09 PM
In ceea ce priveste culor,i portocaliu este fluorescent, asa ca sare in ochi cin este in lumina este mult mai aprins comparat cu ce se vede in poze. Si da am incercat sa pastrez sa se vada lemnul pentru ca arata foarte frumos.
O sa ma apuc sa pun lac transparent pe aripa si sa-l slefuiesc. Daca pun un strat pe zi pe la sfirsitul saptaminii o fie gata de slefuit.
Ma gindesc ca primele zboruri sa le fac cu lansare din mina sa ajustez CG cit de cit aproape de adevar. Dupa aia pot pune cirligul aproximativ in pozitie corecta.
Cind tin aripile in mina mi se par cam grele si cred ca va lua din performanta un pic dar sper sa am durabilitate de la ele. Ma bucur in schimb ca am facut o cirma mai mare si cred ca va compensa un pic. In orice caz planoare similare sint pe la 2.2Kg asa ca daca ajung pe acolo voi fi multumit.
Fibra de sticla pe aripa aadaugat cea mai multa greutate pina una alta. Nu am mai cintarit sa vad la ce greutate am ajuns pina una alta. O sa pun grutati aici la sfirsit si rezultaul final.
Va multumesc pentru urari si sper deasemenea sa am multe zboruri placute cu el in continuare.
#52
Postat 06 August 2014 - 03:43 PM
Fuselajul este pe la 550g incluzind: orizontal cirma servouri capota si tije de cuplare la aripa.
Ariple sint pe la 550g deasemenea. Tot modelul este la 1650g in momentul de fata.
Mai trebuie balansat de pus receptor si baterii si cirlig de lansare. Am sa las instalarea cirligului de lansare pentru mai tirziu dupa ce am fac zborurile initiale.
Se pare ca in total va fi sub 2Kg.
Deabea astept sa ma duc la zbor.
#54
Postat 08 August 2014 - 02:31 PM
Este excesiv 1.1Kg a unui set de aripi la un planor cu anvergura de 3M?
Ma gindesc ca am prea multa greutate in aripi.
#55
Postat 09 August 2014 - 11:12 AM
Al meu va fi si mai greu ,tot la 3 metri, 2900mm , aripile vor avea cam 1300 grame dupa vopsire poate chiar 1400 gr. Planorul Simplex F3B, pe care il fac eu,avea intre 2300 gr si 3000 gr.fara motor
Al meu cu motor si baterie 3s 2200 nu cred ca va ajunge mai mult de 2000-2100 de gr.
Da zboara-l si ai sa vezi, daca e pre usor nu va zbura cum trebuie.Io zic ca va zbura super
Ciao Sorin
#56
Postat 11 August 2014 - 03:20 PM
Greutatea finala este la 1850g cu o incarcare la aripa la 28g/dM2 care mi se pare foarte bine la un model de 3M. Faptul ca am facut cozi noi mi-a salvat cel putin 300-400g. Acuma ma incadrez la parametrii specificati de constructor. Daca nu faceam asta iesea cu siguranta greu. Am avut un model greu in trecut si zbura ca un bolovan. Ala era bun numai pentru zburat la panta.
Apropo de panta mi-as fi dorit sa duc Skyhawk-ul la panta dar nu am panta pe aici in apropiere.
Cam atita pina una alta sa speram de vreme mai buna weekendul urmator.
#57
Postat 18 August 2014 - 03:13 PM
Vremea afara a fost superba vint usor 5-10Km/Hr. Soare frumos.
Dupa ce m-am delectat cu zboruri reusite cu Evo3 am pus pe Evo la incarcat acumulatori si am scos afara pentru prima data Skyhak. Primele lansari au fost facute din mina. Nu am avut cirligul de lansare instalat. Pentru ca nu am nici o informatie la ceea ce este un loc potrivit pentru cirlig sau CG a trebuit sa ma bazez pe informatie de la o fila facuta Excel. Am pus CGul conservativ pe la 3.875in in spate masurat de la bordul de atac. In Excell arata CG neutru la 4.74 Neutru, cu 10% static margin este la 3.8. Asa ca am fos precaut si am pus SG mai in fata. Am vrut sa vad cum merge la CG asta inainte de a pune cirligul in fuselaj.
Primul zbor am avut noroc cu pozitia profundorului, avea un pic de jos in el dar a planat vreo 40M din lansare din mina. Am adaugat trei clicuri de sus la trim si l-am lansat din nou. Acum av avut cm 50M dar a trebuit sa-l aterizez fortat pentru ca loveam un cos de gunoi.
A treia lansare a fost in alta directie sa nu ma bag la gunoi si fara obstacole a zburat cam 100M. Trebuie sa zic ca terenul avea o panta usoara vre-o 1M-1.5M de panta pe distanta asta de 100M de zbor.
Am mers acasa si am instalat cirigul de remorcare anticipind ca Duminica sa-l lansez la sandou. Duminica l-am lansat o data din mina sa verific totul si la aterizare a lovit cirligul tare si l-a dezlipit asa ca lansarea cu sandoul a fost anulata.
Am avut o aterizare dura care a lovit cirma tare si a dezlipit-o. O sa trebuiasca sa o repar. Deja ma gindeam ca va trebui sa fac ceva ca sa protejez cirma la terizare dar m-am grabit sa merg la zbor. Acuma sint fortat sa fac ceva acolo sa pun o patina ceva sa protejez coada in viitor. Daca aveam aia instalata nu rupeam nimica.
Am uitat Videoul acasa asa ca nu am video facut. Cam atita pentru acuma.