Slegers Skyhawk 120 TD plane
#1
Postat 01 February 2013 - 03:15 AM
Are un fuselaj de fibra de sticla cu aripi de polistiren si Obechi deasupra. Nu este cine stie ce super model dar ma bucur de el nu planuiesc sa ma duc cu el la competitii. Vreau sa am ceva decent cu care sa ma duc sa ma bucur de un timp frumos in liniste la zbor.
http://www.rcgroups....d.php?t=1787754 daca va intereseaza puteti urmari si aici.
#2
Postat 06 February 2013 - 09:02 PM
Am inceput sa mi lucrez la proiectul asta. Ampenajul este structura clasica cu nervuri si lonjeroane. Am placat sus si jos cu balsa incepind la lojeronul principal si pina in bordul de atac. la centru am un tub de inox care accepta tija de carbon. Un prieten aici mia taiat cu laserul nervurile. puteam sa pun un bisturiu pe basla sau fac un blok clasic dar asa este mai usor si mai precis.
Fisiere atasate
-
Picture 090.jpg (191.87K)
Number of downloads: 112 -
Picture 091.jpg (138.01K)
Number of downloads: 116
#3
Postat 06 February 2013 - 09:08 PM
Fisiere atasate
-
Picture 095.jpg (72.49K)
Number of downloads: 123 -
Picture 096.jpg (65.33K)
Number of downloads: 117 -
Picture 098.jpg (64.29K)
Number of downloads: 112 -
Picture 099.jpg (57.74K)
Number of downloads: 110 -
Picture 101.jpg (61.13K)
Number of downloads: 115 -
Picture 100.jpg (66.22K)
Number of downloads: 126
#4
Postat 25 February 2013 - 08:34 PM
#5
Postat 26 February 2013 - 06:42 PM
Fisiere atasate
-
New Horizontal 001.jpg (49.16K)
Number of downloads: 76 -
New Horizontal 002.jpg (73.86K)
Number of downloads: 77 -
New Horizontal 004.jpg (104.88K)
Number of downloads: 78
#6
Postat 26 February 2013 - 06:54 PM
Am lipit planul pe o bucata de MDF. Asta este chestia care se foloseste la mobila acuma PAL cred ca se cheama dar nu stiu sigur. Dupa care am lipit nervurile direct pe plan (binenteles ca planul este sacrificat in acest fel dar imi trebuie numai o data).
Am tait foaia de blalsa de la bordul de atac si am pus o fisie de vreo 6mm ce carbon unidirectionar in loc de lojeron. Dupa aia am puso pe sub nervuri si am lipito in pozitie cu CA. Chesoanele au urmat de la un capat la altul si am fost atent sa le pun intre nervuri sa atinga nervurile si sa fiu sigur ca se duc pina jos. Am lasat chesoanele vreo 2-3mm deasupra nervurilor. Am pus un scoci dublu in fata si in spatele chesoanelor (acesta floseste in loc de stop sa nu slefuiesc prin nervuri) si am folosit un bloc plat cu smirghel si amsmirgheluit pina am atins partea de sus a nervurilor (asta era evident pentru ca vedeam cin se schimba culoarea maro inchis de la taiatul cu laser). Poti vedea in poza cum se schimba culoarea.
Fisiere atasate
-
New Horizontal 003.jpg (160.58K)
Number of downloads: 74 -
New Horizontal 002.jpg (73.86K)
Number of downloads: 77
Aceasta postare a fost editata de F2B: 26 February 2013 - 06:55 PM
#7
Postat 26 February 2013 - 07:09 PM
Am pus capace la tuburi, (nu aveam nevoie de lipici inauntru in tub) capacele erau o bucatica de balsa lipita cu CA. Am asamblat sistemul l-am pozitionat si l-am aliniat cu atentie. Dupa aia am amestecat epoxi la care am adaugat microbalone, am pus lipiciul asta intr-o seringa si am umplut cutiile in jurul tuburilor, cu grija sa nu se verse in afara.
Vezi rezultatul.
Fisiere atasate
-
New Horizontal 001.jpg (49.16K)
Number of downloads: 47
#8
Postat 26 February 2013 - 07:12 PM
Am taiat doua bucati de balsa 1,5mm cam 15mm latime si am lipit dedesubt si alta deasupra ca un senvis unde nervurile sint in mijloc dupa care am placat totul si am slefuit.
A mai ramas sa ma ocup da capatul de ampenaj.
Fisiere atasate
-
New Horizontal 004.jpg (104.88K)
Number of downloads: 40
Aceasta postare a fost editata de F2B: 26 February 2013 - 07:13 PM
#9
Postat 11 March 2013 - 06:20 PM
Acuma ma ocup de cirma iar balamalele imi dau de furca un pic. Chestia este ca nu am un system classic cu bordul de atac facut la 45 de grade si centrul balamalei la muchia din fata. Bordul de atac este rotund ca la un planor scara si trebuie sa ingrop punctul de flexiune al balamalelor in centrul cilindrului. Fac asta ca sa am o trazitie curata in jurul fuselajului plus arata mai profesional. O sa pun ceva poze cind ajung acasa. Alt lucru de care trebuie sa tin cont este ca tija de la ampenajul orizontal este foarte apropape de cirma cind este in pozitia de sus si trebuie sa fiu sigur ca nu se loveste, placa care tine balamalele de la cirma.
Dup ace termin asta, urmatorul lucru este sa lipesc tuburile care tin aripile in fuselaj.
#10
Postat 11 March 2013 - 07:29 PM
Primul lucru pe care l-am facut a fost cintarirea tuturor componentelor.
Aripile 380gx2=680g
la care am adaugat bord de atac bord de fuga and pus bord de atac la flaps si capat de aripa din balsa pe care l-am slefuit cu grija. Mai trebuie sa finisez aripa si sa adaug servourile. In present sint in jur de 400g.
Amplenaj Orizontal 51g (din kit) La acesta trebuie adaugat system de control tije de lemn pe bord de atac bord de fuga capete de balsa si impinzire.
Ampenajul vertical ma gindeam ca o sa iasa pe la 25g
Fuselajul gol 260g.
Acuma am incercat sa anticipez greutatea totala. Si am luat tot ceea ce este in coada Apenaje plus sero pentru orizontal si am zis 60g orizontal + 25g Vertical + 10g servo in coada= 95g
Astia 95g trebuie balansate cu greutate in bot cam proportie 1 la 4 adica patru grame in bot pentru fiecare gram in coada. Deci in total 95x5=475g cozi si greutate in bot plus aripi fuselaj ceva piese 200g venea la 1710g. la toate astea trebuie sa fie si fifisat. Asa ca am ajuns la concluzia ca voi avea un purcelus in aer si pentru ca nu vreau sa-l tai de craciun l-am pus pe o cura de slabire.
Intrebarea era de unde sa tai greutatea. Din aripi nu pot si nici din fuselaj, desi am gasit si acolo mai tirziu un pic de greutate care am scos-o afara. An gasit o gramada de greutate in plus care statea in coada. Ampenajul era 51g plus restul sa fie terminat venea la 60g la care trebuia sa adaug un servou. Cirma ma gindeam ca o sa iasa pe la 25g.
Daca vrei sa faci un model usor concentreazate la coada pentru ca fiecare gram care il dai jos are 4 fratiori (grame) in bot care ii tin companie sa nu se plictiseasca asa singurel in coada. Asa ca 10g in minus in coada sint de fapt 50g in munus la model.
Si am inceput: Am mutat servoul in bot si la reveredre 10g. Am decis sa fac un profundor complect nou care acuma se pare ca va fi in jur de 40g gata asa ca la revedere alte 20g. Acuma cirma este pe la 12g plus virf si impinzire va fi la 20g maximum asa ca la revedere alte 5g. Am taiat fuselajul in spate sa acomodez o cirma mai mare, Imi place sa am control pozitiv, si cind am cintarit ce am taiat din fuselaj era 18g de fibra de sticla deci la revedere alte 18g. In total 10+20+5+18=53g si cu fratiorii din bot total 265g care o sa-mi permita sa adaug vopsea si alte lucruri linistit.
Deci acuma sint pe la 1710-265+150g vine la 1595g hai sa zicem un kil sasesute la un moel de 3M anvergura nu este rau de tot. poate sint putin cam optimist dar daca sint sub 1800g sint bine. :yahoo: :good:
#11
Postat 11 March 2013 - 09:48 PM
#12
Postat 12 March 2013 - 04:42 AM
edisultan, la 11 March 2013 - 09:48 PM, a spus:
Da un pic vorbaret dar mai bine dau o undita si momeala decit sa dau un peste in fiecare zi. Eu cred ca este important sa inveti sa gindesti practic si util, si in acelasi timp sa te lepezi de legi si reguli stricte. Atunci cind ai un bagaj de scule poti alege ua sau poti combina doua sau mai multe sa faci treaba. Multumesc de compliment Edi.
#13
Postat 12 March 2013 - 04:53 AM
Fisiere atasate
-
IMG_0148.JPG (100.95K)
Number of downloads: 54 -
IMG_0149.JPG (45.07K)
Number of downloads: 49
#14
Postat 22 March 2013 - 07:01 PM
#15
Postat 25 March 2013 - 05:03 PM
#16
Postat 26 March 2013 - 04:21 PM
Fisiere atasate
-
Hawk 017.jpg (75.96K)
Number of downloads: 116 -
Hawk 016.jpg (96.96K)
Number of downloads: 117 -
Hawk 018.jpg (77.17K)
Number of downloads: 126
#17
Postat 26 March 2013 - 04:24 PM
Fisiere atasate
-
Hawk 022.jpg (110.3K)
Number of downloads: 94 -
Hawk 021.jpg (116.16K)
Number of downloads: 94 -
Picture 099.jpg (57.74K)
Number of downloads: 90
#18
Postat 26 March 2013 - 04:27 PM
Dupa
Fisiere atasate
-
Hawk 003.jpg (81.5K)
Number of downloads: 107 -
Hawk 004.jpg (227.37K)
Number of downloads: 96 -
Hawk 002.jpg (88.63K)
Number of downloads: 86 -
Hawk 001.jpg (196.85K)
Number of downloads: 96
Aceasta postare a fost editata de F2B: 26 March 2013 - 04:29 PM
#19
Postat 27 March 2013 - 12:33 PM
Ciao Sorin
#20
Postat 27 March 2013 - 01:57 PM
Am o intrebare....cu ce ai lipit balsa?
Multumesc anticipat
Adrian
#21
Postat 27 March 2013 - 03:07 PM
Adrian eu folosesc un Superglue care este compatibil cu spuna. http://www.hobbyking...idProduct=8449. Lipiciul asta este subtire asa ca suprafetele trebuie sa fie bine potrivite plat pe plat fara gauri. Daca ai gauri atunci trebuie lipici mai gros. Alta alternativa sa unpli gauri cu lipici subtire este sa pui praf sau microbalone in gaura si pune o picatura ce CA acolo. Apropo am folosit lipiciul asta la toate lipiturile in aripa pina in momentul dat. Nu recomand sa-l folosesti la tije de comanda. Sper sa ajute.
#22
Postat 09 September 2013 - 05:11 PM
Am impinzit cu fibra de sticla aripile flapsurile si eleroanele pentru ca vreau sa am durabilitate. Am atast fibra de sticla (22g/M2) cu rasina MGS. MGS este UV protective. Am pus fibra de sticla numai pe intrados si extrados de la bordul de atac la cel de fuga si gata. Am o bagheta de lemn de tei la bordul de atac si cel de fuga asa ca este suficient de dur. Am adaugat ceva greutate cu asta dar nu cred ca voi avea probleme in viitor si grautatea asta este pe CG. Tot lenuml este sigilat bine asa ca pote sa si ploua pe el ca nu voi avea probleme. Vreau sa ma bucur mai mult de modelul asta mai mult de un an de zile.
Am impizit cozile cu Solarfilm si am vobsit fuselajul cu primul strat de primer alb.
Dupa ce am pus fibra de sticla pe Flapsuri si pe Eleroane am impinzit cu Solarfilm deasemenea dar numai pentru culoare. Am impinzit si cozile cu Solarfilm deasemenea.
Urmatorul lucru care trebuie facut este sa instalez servourile in aripi si sa trag firele. O sa folosesc un conector de computer la aripa.
O sa fac poze cind ajung acasa.
#23
Postat 11 September 2013 - 12:48 AM
asteptam pozele.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 11 September 2013 - 12:49 AM
#24
Postat 12 September 2013 - 11:38 PM
Am continuat lucrul la model si am cositorit firele la servourile din aripa si am lipit la baza aripii mufa. Azi incerc sa lipesc mufa care sta in fuselaj.
Miine poate instalez definitiv servourile in aripa si tijele de control. Nu mai este mult.
#25
Postat 16 September 2013 - 09:04 PM
Fisiere atasate
-
ALEX 2 001.jpg (130.11K)
Number of downloads: 73 -
ALEX 2 002.jpg (55.17K)
Number of downloads: 72 -
ALEX 2 005.jpg (130.53K)
Number of downloads: 75
#26
Postat 16 September 2013 - 09:06 PM
Cirma 19.5g Ampenaj 21.5g
Fisiere atasate
-
ALEX 2 003.jpg (74.06K)
Number of downloads: 46 -
ALEX 2 004.jpg (157.68K)
Number of downloads: 47 -
ALEX 2 005.jpg (130.53K)
Number of downloads: 50
Aceasta postare a fost editata de F2B: 16 September 2013 - 09:07 PM
#28
Postat 22 September 2013 - 07:40 AM
Am pus putin carbon sa intaresc folia de furnir unde vor salasui serovurile. Ma gindeam ca nu stiu daca fisia aia de 1mm de furnir va sta intr-o bucata si va rezista la soc. Daca aterizez mai urit si bag eleroanele sau flapsurile sau amindoua prin iarba tot socul se va duce prin tija de comanda la servo si la fisia de furnir pe care va fi servoul. Si m-am gindit ca mai bine sa intaresc.
Am lipit mufa in fuselaj care conecteaza servourile din aripi.
Si am lipit o bucatica de balsa deasupra la ampenajul vertical. Cam atita.
Mai am de slefuit bucatica de basa pe cirma. Instalat tijele de comanda la flapsuri eleroane si cirma. Mai am de lipit servourile din aripi in pozitia finala vopsit si slefuit final.
Nu mai este mult.
#29
Postat 26 September 2013 - 03:47 PM
Am pus o bucata de balsa sus pe coada sa completez fuselajul si am slefuito.
Nu stiu daca stiti asta dar este un tric care trebuie facut sa ai trazitie buna cind slefuiesti balsa care are ceva dur linga ea. Daca slefuiesti asta o sa tai din balsa mai mult si faci o groapa unde ai facut imbinarea. Ca sa nu ai asta intareste balsa cu CA in zona care va fi slefuita. Pune CA (mediu sau gros) pe balsa si cu un servetel il intinzi si impregnezi balsa. Dupa aceea slefuiesti si o sa ai o tranzitie buna. Daca trebuie repeta aplicarea de CA.
Balsa care este tratata cu CA este usor de vobsit si nu se inbiba cu vobsea asa de mult ca cea care nu are CA.
An folosit tehnica asta in citeva locuri in modelul asta. Am folosito la capetele de aripa unde am tranzitie de la lenm Obechi la Balsa in capatul de la aripa, Am folosito cind am facut placutele din zona ampenajului orizontal care sint lipite de fuselaj si la bucata de blsa din virf la coada.
Mai am de instalat o tija de comanda la cirma si de vobsit fuselajul si aripile. Dupa aia lipesc cirma in pozitie si lipesc servourile in aripa si cirligul de remorcare la troliu. Poate mai in colo voi face si un dispozitiv de remorcare cu avion. Dar cred ca voi face dupa ce fac primele zboruri.
#30
Postat 14 October 2013 - 04:01 PM
Sint aproape gata de zbor. :yahoo: