Evolution 3 DLG Mulat D box Disser
#152
Postat 27 November 2013 - 08:00 PM
#154
Postat 02 December 2013 - 09:40 PM
Am schimbat sistemul in ampenajul orizontal de la pull spring la tija de otel. Servoul avea centrare dubla din cauza arcului. Am incercat cu arc si fara si am descoperit ca daca aveam arc centra dublu si fara arc nu veam problema. Deci a trebuit sa elimin arcul si sa schimb la tija. Este mai grasan dar acuma nu am probleme.
Termicele erau moderate sau usoare dar oricum Evo3 se ducea sus in orice era pe acolo. Am lucrat si la tehnica mea de lansare si acuma ajung pe la 55M la lansare.
A fost o zi buna.
#155
Postat 02 December 2013 - 10:46 PM
Jun nu e un oarecare, Traian are toate motivele si fie mandru
Stie sa lanseze un DLG
http://www.flickr.co...157626627888940
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#156
Postat 02 December 2013 - 11:19 PM
#159
Postat 05 January 2014 - 11:03 PM
#161
Postat 17 February 2014 - 05:34 PM
Cele bune:
Jun zice ca zboara cel putin la fel de bine ca orice alt model de clasa mare alde Stobel Polaris etc.
Clele rele:
1 Cirma este un pic cam mica si are nevoie de o suprafata mai mare. Am facut mulaje noi si an adaugat can 12mm in fata cirmei sa adaug un pic de suprafata. In curind voi avea o piesa complect noa. Ce va fi bun este ca poti sa o schimbi cu celalalta fara nici o problema.
2 Fuselajul in spate era cam slab si se curbeaza cam mult. Am descoperit ca era greseala mea pentru ca nu puneam suficient epoxy si fibra nu era saturata complect cu epoxy.
3 La lansari puternice arcurile esrau prea slabe si ampenjul orizontal era mai puternic decit arcurile. Ce se intimpla este dupa lansare planorul pica pin cind pierdea viteza dupa care ampenajul se ducea la pozitia corecta si intra la normal. Am eliminat complect arcurile si am pus a tija solida de otel de .5mm de la servo la profudor orizontal. La modelul meu nu am nici o problema.
In concluzie nu este minica care nu se pate adresa sau repapra. De fapt mai totul este corect acuma si sint pe drumul cel bun.
Am prins o zi frumoasa afara ieri si am plecat la zburat. Vitul batea un pic si foarte turbulent sub 15M dar am avut parte de niste zboruri lungi si placute si eram fortat sa il aduc jos ca deabea il mai vedeam si era greu sa percep in ce pozitie este in special cind botul era catre mine aprope disparea de pe cer. Am avut cele mai inalte lansari care le-am avut vre-o data. Cred ca eram cu usurinta pe la 55M.
Foarte misto a fost. Chiar daca modelul asta este pe la 300g si urca mai greu, totusi urca mi repede decit orice zbura pe cer in acelasi timp si fugea "ca masina de formula 1". Asa imi place cum zboara ca am lasat Evo1 pe mantinela si am zburat numai Evo3.
#162
Postat 18 February 2014 - 07:49 PM
#163
Postat 18 February 2014 - 08:48 PM
da cat aveti voi pauza de masa? ca daca sari peste mese ca sa zbori,te vei imbolnavi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Ciao Sorin
#164
Postat 19 February 2014 - 12:24 AM
Am facut 3 zboruri in 15 min dupamiaza asta iar in ultimul zbor a trebuit sa-l aduc jos ca s-a terminat pauza.
#165
Postat 06 April 2014 - 11:01 AM
http://www.rcgroups....d.php?t=2140433
Nu intentionez sa cumpar, am ceva experienta cu croatii, dar neavand acces la unul de top nu imi pot face o imagine cam pe ce scara se plaseaza. Doar sa stiu daca sunt intrebat sa pot recomanda sau nu.
#166
Postat 06 April 2014 - 09:58 PM
Sint foarte curios ce experinta ai cu Croatii. Ma gindeam sa fac bisness ci ei.
#167
Postat 30 June 2014 - 03:43 PM
Mi-am facut o jucarie noua din piese sub standard care au defecte mici. De la 2M departare nici nu poti sa faci o diferenta intre un model clasa intii si modelul asta.
Am balama de Kevlar la acest model. In loc de pull-spring am folosit tija de otel solid pe profundorul orizontal, si am eliminat arcurile complect. Am 4 JR 188 in bot care sint cam slabute, merg cam la limita dar se descurca.
Modelul asta este culoare portocaliu fluorescsnt si se priveste asa de frumos in aer.
Cirma este noua cu suprafata marita cam cu vre-o 20cm patrati mai mult.
Greutatea este pe la 280g ceea ce este foarte acceptabil.
Trebuie sa ma duc mai des la zburat.
AM avut niste surprize la zborul de test unde aveam frecari la suprafete de control si se intepeneau in pozitii aiurea. Dupa ce le-am depistat si rectificat zborurile au decurs normal.
Practicam lansari cu el si cind il aduceam jor prindea la viteza parca era avion de cursa, este foarte curat aerodinamic si vrea sa fuga tot timpul. Este o placaere in zbor.
#168
Postat 11 July 2014 - 03:10 PM
IMG_1584 - Copy.JPG (73.84K)
Number of downloads: 68
IMG_1585 - Copy.JPG (133.68K)
Number of downloads: 64
IMG_1586 - Copy.JPG (238.97K)
Number of downloads: 64
#169
Postat 11 July 2014 - 03:15 PM
IMG_1587 - Copy.JPG (167.67K)
Number of downloads: 82
Aici in poza arat modificarea de la coada veche la cea noua. Practic totul este identic exceptind am marit la scara in o singura directie (lungime) vreo 12mm mi lata directia sa sm msi multa suprafata. Bordul de ataca s-a mutat in fata 12mm deasemenea. AMbele directii se pot schimba intre ele.
IMG_1588 - Copy.JPG (110.64K)
Number of downloads: 84
IMG_1590 - Copy.JPG (98.1K)
Number of downloads: 78
#170
Postat 22 July 2014 - 04:16 PM
Am facut niste clacule preeliminare si se pare ca pot face aripa cum mi-am propus. Ideia este sa am o placa de placaj aviatic subtire dedesubt si deasupara cu nervuri intr ele.
O sa incep un topic nou cind voi incepe constructia.
Si apropo am un Gmail acont asa ca pot face Video de acuma in colo si il pot pune pe Tube.
#171
Postat 22 July 2014 - 04:32 PM
#172
Postat 22 July 2014 - 06:21 PM
#173
Postat 22 July 2014 - 08:00 PM
#174
Postat 18 August 2014 - 03:41 PM
Trebuia sa schimb constant trimul pe profundor orizontal. Un zbor era bine si celalalt lansa orizontal de parca aveam un centru nou la profundor. Se comporta ciudat si foarte inconsistent. Greutatea in bot a ajutat cu inconsistenta asta.
Am descoperit niste probleme cu servourile Jr188. Servoul de profundor functiona intermitent. Zburam si am ajuns pe la 200M sus si nu avea sens sa stau acolo pentru ca era prea usor. A impins mansa in fata sa pun botul in jos si nimica modelul a accelerat tare dar nu vroia sa puna botul in jos. Nu avea multa viteza asa ca nucred ca punea tare multa presiune pe servou, in mod sigur nu era atita presiune ca atunci cind lansezi. Nu stiam ca aveam o problema in momentul dat asa ca am crezut ca termica era foarte puternica si am recurs al elerone am rotit modelul pe spate 180grade si tras sus de mansa si acuma veneam jos (parca era avion de vinatoare). L-am lasat sa pice 100M inainte de al scoate din picaj. Cread ca aveam vre-o 50Km/ora cel putin ca aripile fluierau. M-am mai distrat cu el un pic si l-am adus la aterizare. Veneam descenzind cam 5grade panta fara flaps la viteza mare asa ca am decis sa scurg din viteza inca un pic inainte de a flosi flapsurile (la viteza mare flapsurile forteaza servourile mult) dar cind dadeam sus la mansa nu am avut nici un raspuns de la radio. Urmatorul lucru impact cam la 30Km/ora 5 grade picaj. Am avut noroc ca nimica nu s-a intimplat la model. A scapat cu viata. Voi verifica in primul rind tijele de control si voi schimba servourile.
#175
Postat 23 September 2014 - 04:32 PM
Altfel batea viju un pic mai mult decit imi place termicele erau inguste dar foarte puternice, in alte cuvinte deci conditii dificile. Cu toate astea Evo3 sa comportat bine chiar daca aveam probleme cu profundoru. Cind ajungea sus si era foarte usor de usor de stat acolo il aduceam jos si o luam de la inceput. Nu are rost sa pierd timpul in ceva care stiu. Jun zicea ca oricine pote sta sus, el deasemenea zice lanseaza sus si zboara jos unde este mai greu sa gasesti termice.
Deasemenea am facut scimbari in sistemul de radio. Am scos afara bateriile de MINH si am pus un LIPO de 1000MAh rotund de la HK. Deasemenea am schimbat toate servourile de la Jr188 la KST 245S. Imi plac KSTurile foarte mult. Greutatea aditionala de la servouri nu a afectat tare mult pentru ca stau in fata la CG deci am folosit mai putin plumb in bot la balansare. Apropo am turnat plumbul in mulaj ca sa fie mai compact si l-am impins in fata in bot cit de bine am putut.
Concluzia mea a fost ca atunci cind ai probleme trebuie sa urmaresti si sa investighezi toate posibilatile de esec in sistem care pot produce problema respectiva, chir daca ti se pare ca nutrebuie investigat in puctul respectiv. Eu m-am uitat la tubul de teflon sa fie lipit bine inauntru in fuselaj, m-am uitat sa nu am joc in servo, m-am uitat sa fie profundorul insurubat bine pe laca de aluminiu, dar nu m-am uitat la lipitura dintre placa de aluminiu si tija de G10. Mi-a scapat, si inca mi-a scapat de multe ori ca problema asta era de multa vreme, si eu tot timpul dadeam vina pe alte lucruri.
Fisiere atasate
-
2013-06-01 10_38_18.jpg (20.54K)
Number of downloads: 37
#176
Postat 23 September 2014 - 04:45 PM
#177
Postat 29 September 2014 - 03:28 PM
Servourile noi cu noua orientare i-mi pace foarte mult. Am amplu control si sint bucuros cum merge. 1S functioneaza foarte bine dar trebuie sa fiu atent cu el sa nu folosesc prea multa baterie si sa pun pe Storage Charge cind termin de zburat. Ieri am zburat cam o ora jumate doua si am folosit 200mAh in timpul ala ceea ce zice ca servourile sint foarte econome la baterie. Mai puteam sa stau afara inca 3-4 ore fara probleme. Da stiu ca eram impotriva la LIPO in bot la DLG dar dupa ce am inceput sa le folosesc mi-am schimbat parerea.
Duminica conditiile erau calme cu cer acoperit si burnita din cind in cind. Termicele erau ori inguste si moderate esu largi si foarte slabe. Vintul aproape zero sau o adiere usoara ceea ce m-a ajutat sa fac niste ajustari fine la sistem. Evolution3 zboara ca un vis. Intr-un zbor eram vre-o 20M sub alt planor in aceiasi termica, iar in mintea mea aveam ceva de demostrat, asa ca cu rabdare vre-o doua minute mai tirziu eram deasupra, :rolleyes: :yahoo: dupa care a devenit prea usor sa stau acolo si nu m-ai invatam minica asa ca am plecat in alta directie si am luat-to de la inceput. In termicele usoare era zbor de supravietuire fara greseli cit de lin posibil dar ce sa zic m-a descurcam cit de cit. Mai trebuie sa programez fail safe la modelul asta.
Deasemenea saptamina trecuta an livrat un model la un tip local de aici, DLGul lui de dinainte era un DLG de la Art hobby. Zbura si avea un zimbet constant. Comentariul lui era: ca se simtea de parca a iesit din B777 si a intrat intr-un F15. Defapt le-a zburat pe amindoua in realitate si inca zboara B777 pentru Delta.
Deci totul este catre bine.
#178
Postat 29 September 2014 - 09:06 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#179
Postat 30 September 2014 - 08:19 PM
KST comparat cu JR este deasemenea mai bun. In special cind compari KST245 cu JR188. Unicul lucru pozitiv la JR este greutatea, in rest KST il bate la curu gol. KST este mult mai bun comparat cu JR si pe deasupra merge cu 2S sau 1S in acleasi timp. Cind te uiti la valoare parerea mea (in ceea ce priveste servouri pentru DLG) pune KST pe primul loc. Eu sint bucuros cu KST pina una alta si Modelul zboara foarte bine cu ele.
Daca rei sa pui niste servouri decente pe DLG tau eu recomand KST fara rezervari. Hobby king a copiat KST si sint un pic mai ieftine. Daca vrei sa le folosesti, nu am multa informatie despre copia de la HK (TGY 245) decit ca performanta este similara si se pare egala, cu KST.
Traian
#180
Postat 30 September 2014 - 08:30 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/