Goat4 Constructia unui planor ultrausor
#91
Postat 13 January 2016 - 06:52 PM
Am executat cateva piese din lantul cinematic de comanda al eleroanelor, voi reincepe contructia in curand, dar deocamdata sistemul de propulsie imi ocupa tot timpul liber. Cu aceasta voi incheia cu devieri (sistemul de propulsie) de la topic (constructia planorului) si voi deschide un nou topic in curand despre sistemul de propulsie deoarece sunt foarte multe detalii, informatii si poze despre acesta, mai exact un an de munca titanica.
Am atasat cateva poze cu piesele executate.
Numai bine.
#92
Postat 18 January 2016 - 08:12 AM
Mihai_F, la 11 January 2016 - 02:48 PM, a spus:
Mafcom Cluj
http://www.sculesiec...era-pr1306-maf/
Ce fel de aeronava construiti?
Numai bine.
multumesc!
toni_d, la 18 January 2016 - 08:11 AM, a spus:
visez la un gyrocopter...
#93
Postat 18 January 2016 - 11:47 AM
[/quote]
Salut,
Treaba buna, documenteazate foarte foarte bine, strange fonduri si apucate de treaba, tinete de vis!.
Eu am visat de cand eram mic sa imi construiesc un avion cu care sa zbor, am crescut intre timp... apoi inainte sa ma apuc, au urmat 5 ani de documentare, de invatare a tehnicilor, practicilor si standardelor de aviatie, cautat matriale si altele, si apoi cu chiu cu vai am strans fonduri si incet incet a inceput sa prinda forma visul.
Numai bine.
#94
Postat 12 March 2016 - 09:28 AM
Am reluat constructia, de care sincer mi-a fost foarte dor. E frumos de lucrat si la sistemul de propulsie, doar ca nu e relaxant ca si constructia planorului. Asadar, am inpanzit coada, am pus toate benzile de contur si intarirurile necesare. In zilele urmartoare voi incepe mult astepatul moment de a lucra la aripi, va tribui sa imi confectionez din lemn un fel de suporti pe care sa lucrez, deoarece aripa nu incape in casa si cu atat mai mult pe masa de lucru pe care obijnuiam sa lucrez pana acum, si coada a fost cam la limita.
Am atasat poze.
Numai bine.
.
#95
Postat 26 March 2016 - 08:57 AM
Am mai progresat putin, si anume am asamblat complect structura primara (structura de rezistenta) a raipilor, multa maunca pt aliniera tuturor gaurilor din lonjeroane, apoi punerea la 90 de grade a structurii. Doua zile a durat pregatirea tuturor componetelor din teava, mai excat taierea la lungime, introducrera dublurilor si triplurilor din teava pentru rezistenta, spre exemplu in lorjeronul bord de atac are in interior 3 tevi una in alta de 500mm care trebuie sa intre fix si putin greu la o adancime de aprox 1500mm de la capat inspre centrul aripi. Apoi doua zile a durat asamblarea si reglarea structurii si anume sa fie la 90 de grade si fara torsiuni, avende in vedere ca are 5780mm lungime si 1160mm latime, nu a fost simplu (deviere de 1 grad la centru insemna aprox 100mm deviere la capat de aripa).
Acum lucrez la structura secundara, nervuri, eleroane , flaps, si elementele de comanda.
Am atasat poze.
Numai bine.
.
.
.
.
#98
Postat 26 March 2016 - 08:01 PM
renatoa, la 26 March 2016 - 09:00 AM, a spus:
E aluminiu, nu rugineste, daca il lasai afara rezemat de casa ce avea ? :unsure:
Da, a fost putina bataie de cap sa il asamblez in surfagerie (pe hol)....
Hm... ca sa il reazem de casa, trebuia sa locuiesc la casa,... eu locuiesc la bloc (si la etaj pe deasupra).
Intradevar Aluminiul nu "rugineste", dar oxideaza in prezenta umezelii pe termen lung. Nu as vrea sa il las afara pana nu e impanzit si vopsit, sa fie putin mai protejat.
#99
Postat 26 March 2016 - 08:55 PM
Daca trec prin Cluj as vrea sa vin sa-l vad .
#100
Postat 26 March 2016 - 09:57 PM
Eu de pe vremea cand bantuiam ca student prin Electro, am invatat o treaba aproape la fel de sigura ca aia cu taxele: suprafata de aluminiul curat nu exista, de asta se sudeaza si asa greu, oxideaza doar o pelicula superficiala la nivel molecular, care este asa de ermetica si impenetrabila ca stopeaza patrunderea aerului si continuarea oxidarii in profunzime.
Asa ca aluminiu nu necesita vopsire, decat de decor, nu de protectie.
#101
Postat 27 March 2016 - 12:01 AM
Borian, la 26 March 2016 - 08:55 PM, a spus:
Daca trec prin Cluj as vrea sa vin sa-l vad .
Da, intradevar era o solutie mai usoara cu laserul, dar nu imi permitea spatiul sa manevrez aripile in pozitii convenabile pt aliniere cu laser.
Pt vizita, linistit , doar un telefon in prealabil.
#102
Postat 27 March 2016 - 12:10 AM
renatoa, la 26 March 2016 - 09:57 PM, a spus:
Eu de pe vremea cand bantuiam ca student prin Electro, am invatat o treaba aproape la fel de sigura ca aia cu taxele: suprafata de aluminiul curat nu exista, de asta se sudeaza si asa greu, oxideaza doar o pelicula superficiala la nivel molecular, care este asa de ermetica si impenetrabila ca stopeaza patrunderea aerului si continuarea oxidarii in profunzime.
Asa ca aluminiu nu necesita vopsire, decat de decor, nu de protectie.
Planorul va fi pastrat dezmontat pe tavanul balconului. Asamblarea / dezasamblarea complecta dureaza aprox 20 de minute pt o persoana. Transportul planorului la terenul de zbor se face deasupra pe masina.
Bineinteles, aluminiul nu il voi vopsi, nu are sens, doar panza va fi vopsita. (legat de "putin mai protejat" era vorba de aluminiu din aripa de sub panza).
#105
Postat 09 April 2016 - 08:53 AM
Borian, la 08 April 2016 - 11:03 PM, a spus:
Nervurile sunt prinse cu fibra de sticla , fibra de sticla este sub forma de banda. Banda de fibra e infasurata pe lonjeron si nervura , stransa cat se poate de bine iar apoi impregnata cu rasina. Rezultatul este o prindere rigida, mai rigida de cat cu nituri, iar cu nituri nu se poate, deoarece nu este permis sa gauresti lonjeroanele in multe locuri pe lungime lor, deoarece slabeste rezistenta lor. Impanzirea se face in asa fel ca tensiunea pe panza sa fie pe lungimea aripilor, iar pe latime sa fie cat mai mica, pentru a minimiza "lasarea" panzei intre nervuri, fapt care ar insemna un porofil neuniform al aripi.
#107
Postat 10 April 2016 - 05:02 PM
renatoa, la 09 April 2016 - 09:38 AM, a spus:
Sau e prinsa de nervuri si in partea de jos ? :unsure:
In zbor pe extrados foarte putin se va umfla panza si asta datorita faptului ca e intinsa bine si pt ca incarcarea alara e foarte mica.
Panza este cusuta de nervuri doar pe extrados (din doua in doua nervuri).
#108
Postat 13 April 2016 - 12:13 PM
Pe intrados nu prea am vazut nervuri (tevi) sau poate nu am fost eu atent.
Sa stii ca oricum panza se lasa intre nervuri, orice ai face, deci profilul intre 2 nervuri nu va fi la fel peste tot mai ales de la bordul de atac in primii 30-40% spre scurgere.
Bafta Ciao Sorin
#109
Postat 17 April 2016 - 05:11 PM
Am mai progresat putin, si anume am instalat vervurile flapsurilor si am inceput lucrul la eleronane, mai apoi umeaza tijele de carbon si fibra de sticla peste nervurile de polistiren.
Am facut cateva poze, dar e cam dificil sa prind flapsul si eleronul tot fara alte obiecte ne necesare in jur, deoarece au 2,7m respectiv 3m lungime iar camera in care lucrez are 4m. E umpic de munca sa fie aliniat totul sa nu fie torsiuni, devieri, ect. De aceea am ales sa lucrez ambele eleroane si amble flapsuri in oglinda unu langa celalat. Din nou specific spatiul mic complica lucrurile.
Am atasat poze.
.
.
.
#112
Postat 17 April 2016 - 05:19 PM
renatoa, la 17 April 2016 - 05:11 PM, a spus:
Intradevar pare, dar nu e deloc, cu tijele de carbon si fibra de sticla devine solida structura, cand am facut ampenajul orizontal si profundorul la fel a fost, doar cu polistiren era fragil, dar odata ce sa instalat compozitul sa solidificat foarte bine. Toate acestea sunt necesare sa fie ultra usor.
#114
Postat 29 April 2016 - 11:50 AM
Am mai progresat potin, si anume am terminat de pus compozitul pe flapsuri si am inceput la eleron. Am facut king post-ul si nose tube-ul, acestea doua sunt compuse din cate doua tevi una in alata, cea de la exterior fiind ovalizata pentru o rezistenta la innaintare redusa. Ovalizarea am facut-o in menghina intre doua bucati placaj de 18 x 40 x 420mm , iar pentru o ovalizare uniforma am strans teava cate o lungime de bacuri (80mm) odata in total doua treceri au fost necesare petru a iesi asa cum se vede, pot spune ca am ramas surprins cat de bine a iesit, fara ondulatii si fara indentatii.
Am atasat poze.
Numai bine, Mihai.
.
.
#116
Postat 06 May 2016 - 10:35 AM
Am mai progresat putin, si anume dupa doua zile de incercari fara succes am abandonat ideea de modificare a lantului cinematic de comanda al eleroanelor si am facut varianta originala care este simpla si functineaza bine. Motivul pentru care am vrut sa fac modificarea este ca in sistemul original cordelina din lantul cinematic este constituita din o bucla incepand de la mansa la eleronul drept apoi la cel stang si innapoi la mansa, cu tensionare a buclei la mujloc intre aripi, iar varianta modificata ar fi fost cu doua sisteme tensionate in fiecare panou care aripa, care se legau la mansa se uneau si tensionau intre aripi, ideea era de a elimina la fiecare asamblare a planorului tesionarea unei bucle de cordelina de aproximativ 18m. Conceputul variantei modificate (cu piesele prezentate la inceputul paginii) era bun, dar lipsea structura in aripa de care sa il montez si sa fie rigid, iar creearea structurii pentru rigidizare nu se justifica in rezultatul final. Asadar am trecut innapoi la varianta originala cu scripeti.
Am atasat poze.
.
.
.
#118
Postat 06 May 2016 - 06:24 PM
renatoa, la 26 March 2016 - 09:57 PM, a spus:
Eu de pe vremea cand bantuiam ca student prin Electro, am invatat o treaba aproape la fel de sigura ca aia cu taxele: suprafata de aluminiul curat nu exista, de asta se sudeaza si asa greu, oxideaza doar o pelicula superficiala la nivel molecular, care este asa de ermetica si impenetrabila ca stopeaza patrunderea aerului si continuarea oxidarii in profunzime.
Asa ca aluminiu nu necesita vopsire, decat de decor, nu de protectie.
Asa stiam si eu...dar practica este alta.
1. Profilele pe care le cumparam si teava mesterului cu maini de aur, au un lac pe ele. Niciodata nu este aluminiu nud.
2. Aveam acasa, in tara, la bloc, pe masa de lucru, multi electrolitici. Vecinul de sus a uitat robinetii deschisi si m-a inundat. Nu i-am sters, conform teoriei. Surprize, surprize, dupa un timp erau gauriti toti.
Mii de scuze pentru post si felicitari pentru ceea ce faci. Jos palaria, mestere.
#119
Postat 06 May 2016 - 09:21 PM
victoras_h, la 06 May 2016 - 05:04 PM, a spus:
Salut, da, e cordelina 100% dyneema, diam. 2,5mm cu rezistenta la rupere 580kgf si cu elasticitate 0,1% la jumatate din forta de rupere, (partea cu elesticitatea foarte mica e foarte importanta).
Sfoara ( sfoara ieftina ceva de genu 10 ron 1km de sfoara...) din poze e provizorie doar pentru a vizualiza pe unde trece cordelina pentru alinieri la diferite prinderi.
#120
Postat 08 May 2016 - 05:18 PM
Am revenit cu putin progres de zilele trecute. Am instalat pe burta fuselajului mecanismul de clasare / decalsare si in bot un dispozitinv de agatare al cablui de tractare. Pe teava din fata (nose tube) a fuselajului este montat declansatorul cablului de tractare (pentru mecanisml de pe burta momentan).
Am atasat poze.
Numai bine.