Goat4 Constructia unui planor ultrausor
#31
Postat 01 July 2013 - 05:22 PM
Ce finete are "magaoaia"? Dar greutate? Greutate maxima admisa?
Se cunosc ceva recorduri pentru el (inaltime, distanta, timp in aer)?
Viteza de zbor pentru finete maxima?
P.S. - Ce meseria ai? Sculele sunt ale tale (gen cnc. etc)?
Mersi.
Bafta in continuare.
#32
Postat 01 July 2013 - 07:47 PM
Finetea este in jur de 1:18.
Masa proprie ar trebui sa iasa la 55kg.
Masa maxima, nu este ceva exact, au zburat cu el piloti de 70 de kg dar si de 120kg si nu au raportat probleme, in afara de faprul ca daca esti mai usor zbori mai incet si daca esti mai greu zbori mai repede.
Are incarcare alara mica in jur de 8,6 - 8,8km/mp, are 18m patrati de aripa si trbuie sa ridice cam 155 - 160km (cu mine la bord).
Record de distanta 100km, record de inaltime 13000 feet (4000m).
Proiectantul si cel care il zboara spune ca poate sta sus si in conditi slabe de ascendenta, cam ca si deltaplanele daca nu mai bine putin.
Pentru pilot cam de 80kg viteza minima de zbor (stall speed) in jurde 32km/h, o viteza oprima 40 - 45 km/h, iar maxima (cat au zburat cu el) 75km/h.
CNC-ul lucrez pe el la servici,(pe langa alte scule), eu lucrez intr-o fabrica de echipamente profesionale audio .
#33
Postat 06 July 2013 - 04:06 PM
Am facut mecanismul de clansare si declansare a cablului de tractare a planorului, este construit simplu din Dural 6061t6 cu o grosime de 3,2mm.
In caz de nedecalsare comandata , cand cablul de tractare va ajunge la un unghi mai mare de 90 de grade fata de axa longitudinala a planorului se va auto declansa sigur datorita constructiei mecanismului. Ochetul care se va clansa in mecanism va fi atasat de cablul de tractare printr-o bucla de cordelina, care trebuie sa se rupa la 120% din masa maxima de decolare (aprox 190kg), in scop fail safe, pentru a nu deforma mecanismul de clansare sau eventual fuselajul planorului.
Acesta va fi atasat pe burta planourului in fata rotii, voi atasa si poze cu el montat.
Am atasat cateva poze.
Numai bine.
#36
Postat 05 August 2013 - 09:06 PM
Constructia planorului a ajuns intr-un punct unde trebuie sa strang fondurile necesare pentru urmatoarea comanda de materiale, asadar pana prin iarna nu va mai fi multa activiatate, dar intre timp fac cercetari pentru un inlocuitor al solutiilor certificate scumpe de impregnare a panzei, si am gasit rezultate satisfacatoare. Americanii folosesc vopsea acrilica latex pentru exterior (acrilic latex exterior house paint), aceasta are un comportament bun in timp deoarece are mare rezistenta la UV si e flexiblila (nu permite carapaturi piliculei intarite) se spune ca ar avea o durabilitate de peste 6 ani in conditi de expunere continuua la razele soarelui si interperii si cel mai important costul e de aproximativ zece ori mai ieftin. Am gasit cateva linK-uri unde explica ce si cum. La noi in tara si europa se gasesc cam greu, eu am gasit Dulux weathershield care este conform cerintelor, (latex de exterior, flexibila si protectie UV), acum urmeaza sa cumpar o cantiatate mica (la Coramet minim 2,5L inca nu stiu pret, pe ceva site online era 130ron 5L ) si sa fac ceva teste pe o bucata de panza, apoi voi reveni cu detalii.
http://www.questiong...bike/latex1.htm
http://home.comcast....on123/Latex.htm
http://www.bowersfly...tech/latex.html
Numai bine.
#37
Postat 03 November 2013 - 08:02 PM
Dupa multe cautari, am selectat 3 vopsele care sa le testez pe panza, si anume Dulux Weathershield, Kraft Elastometrica, si Cipitalia Email Acrilic, (toate 3 sunt in dispersie apoasa ).
Toate sunt cu pelicula flexibila pe panza dupa uscare si nu carapa, Kraft Elastometrica e cea mai flexibila, dar eu cred ca e de origine romaneasca, Dulux Weathershield e a doua ca flexibilitate dar are reputatia ca fiind printre cele mai bune vopsele englezesti cu garantie pana la 15 ani, iar Cipitalia Email Acrilic este cea mai putin flexibila, dar se gaseste in varianta lucioasa (celelate doua sunt satin).
Eu inclin sa merg cu Dulux din cauza faptului ca e cea mai durabila la exterior din cate se stie si se recomanda (asta la noi in Europa).
Toate trei se pot nunata in toate culorile din paletar, insa nu toate sunt recomandate pentru o durabilitate mare (15 ani).
In rest astept cu nerabdare sa fac urmatoarea comanda de materiale pentru coada, ampenaje si restul juselajului, care probabil o voi face in ianuarie.
Pana atunci, toate cele bune!
#38
Postat 24 January 2014 - 10:54 PM
Au ajuns materialele, teava dural 6061t6 cu dimametre de la 1/4" (6,35mm)pana la 1-1/2" (38,1mm), cu acestea voi construi restul de fuselaj, ampenajele (orizontal si vertical) si suprafelele de comanda aferente acestora (directie si profundor).
Am comandat si cativa metri de panza sa fac cateva teste de vopsea si de expunere la UV si pentru a impanzi directia dar si de a invata cum se impanzeste. Am achizitionat si 400ml de adeziv Ecobond de la Stewart System, acesta a fost oferit in scop de experimentare cu produsul dansilor.
Am sa revin cu cateva poze cu materialele in cateva zile.
Toate cele bune.
#40
Postat 01 February 2014 - 04:18 PM
Am reinceput constructia, incetul cu incetul voi mai face cateceva, postand si poze pe parcurs.
Am construit directia, a fost putin interesant de intoit teava avand in vedere ca trebuia indoita cu doua raze diferite si trebuia sa fie in acelasi plan (fara torsiuni).
Am inceput lucrul la stabilizatorul vertical care este si coada planorului, mai excant am facut partea de care se ataseaza directia. A am atasat cateva poze. (dispozitivul din lemn lam construit pentru a putea curba tevi, cum este ce a directiei si altele).
inca cateva
#45
Postat 10 February 2014 - 11:01 PM
am mai progresat putin.
am fabricat coada si stabilizatorul vertical care sunt dintr-o bucata, profundoarele (stang si drept), si cateva subansamble ale fuselajului, dar toate acestea mai au nevoie de munca deoarece nu sunt finalizate, si anume lipsesc partile din compozit.
am atasat poze.
toate cele bune.
.
#53
Postat 09 March 2014 - 07:54 PM
am mai muncit putin, si anume am inceput constructia nervurilor din compozit ale ampenajelor si suprafelelor de comanda a acestora.
dupa cum se vede in poze inca nu sunt terminate, mai au nevoie de intariturile din tija (1,5mm) de carbon si invelisul de fibra e sticla.
am inceput sa il scot afara pentru a ii face poze, deoarece in casa asamblat e cam greu sa il prind tot.
am atasat poze.
Numai bine.
.
.
.
#55
Postat 26 April 2014 - 03:33 PM
am mai muncit putintel, si anume am inpanzit directia, a fost o practica buna, am inceput sa prind ideea cum e cu impanzirea si trebuie sa recunosc ca nu e complicat de loc, trebuie dexteriatate buna si sa urmati pasii descrisi in manual. Cu produsele de la Stewert Systems se lucreaza foarte usor , adezivul pentru panza Ekobond E610Q fiind pe baza de apa nu miroase, si proceduara de lucru este mult mai simpla decat pentru probusele pe baza de solventi, bine inteles are cativa pasi care trebuie respectati ca sa iasa o treaba buna, iar la sfasit uneltele se spala cu apa, simplu si usor fara bataie de cap cu solventi mirositori.
Am atasat cateva poze.
Numai bine.
.
#57
Postat 30 April 2014 - 09:01 AM
D-nul Sorin,
Da, intradevar a trebuit sa corectez partea cu bulele de aer dintre imbinari, iar bezile de contur si intarituri NU au fost instalate inca, voi avea grija sa le pun drept, ceea ce se vede taiat stramb sunt muchiile taiate cu foarfeca zig zag, care va trebui sa ma obijnuiesc sa tai drept.
Iar dupa cum spuneam, a fost o practica buna sa invat cum e cu impanzirea, de aceea am ales sa incep cu directia deoarece e cea mai mica componenta impanzita si daca nu iese bine o refac.
Voi reveni cu poze ale directiei dupa ce sunt instalate toate bezile si intariturile.
Numai bine,
Mihai.
#58
Postat 14 June 2014 - 10:29 AM
Am mai avansat putin, si anume am finalizat partea de sus a fuselajului (structura care leaga aripile de partea de jos a fuselajului)
Am finalizat de asemenea impanzirea directiei si anume am corectat greselile facute la impanzire, iar apoi am lipit bezile de contur si pe suprafata, de data aceasta a iesit mult mai bine decat primadata, am invatat cateva lucruri esentiale pe parcursul impanziri si lucrului cu adezivul si benzile de contur.
am atasat poze.
Numai bine.
.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_F: 14 June 2014 - 10:33 AM