ICAR, la 14 June 2017 - 09:34 PM, a spus:
....esti in linie dreapta ...clar realizarea ta reprezinta un ACT DE VOINTA ...O PERSEVERNTA SPECIFICA doar UNORA..restul printre care ma numar si EU te urmaresc zapacit de cap si ma intreb cum NAIBA de ai reusit!?...de visat cam toti de pe aici viseaza si incearca prin modelism sa-si materializeze visele unii depasid stadiul asta altii din varii motive raman la mica aviatie.... imi curg intrebari de genul de unde indemnarea si cunostintele tehnice? de unde indarjirea asta sa-l construiesti tu? cand la 5 minute de casa poti sa te dai cu parapanta pe delaul de deasupra lacului Floresti...apropo acolo vrei sa-l incerci sau la Dezmir la Babacu?....pe cand anticipezi ca-l scoti la teste? ...multe sunt de intrebat cu ingaduirea ta poate direct la firul ierbii..."MA INCHIN" vorba lui A.Moisesu
Salut,
Ei bine reusita vine prin:
1. multa, muulta, muuulta documentatie, mai excact am citit foarte mult despre standardele si practicile de constructii de aeronave, am studiat standarde de materiale (aliaje de aluminiu) suruburi, panza, cabluri, etc., am citit manualul si am vizionat tutorialul de inpanzire (Stewart Systems). mai exact 9 ani de documentare (5 innainte de inceprea constructiei si 4 in timpul constructiei). Am facut planorism, aeromodelism, pt partea cu sistemul electric de propulsie a contribuit pasiunea pt electronice de la 14 ani (practicat ca si hobby) . In mare parte experienta mea de viata ( munca: in trecut; contructii de echipamente audiio profesionale. actual; operator programator reglor utilaje CNC cu 3-4 axe (DMG-MORI). si hobby: aviatie; planorism, aeromodelism. electronica; amplificatoare audio de putere mare , controlere pt motoare brushless, incarcatoare li-po, programare microcontrolere Atmel AVR (programare embeded). si etc.) a contribuit la dobandirea dexteritatii, indemanarii si abilitatii de a face/construii aproape ori ce. In principiu 95% timpul meu personal liber a fost dedicat studiului si constructiei planorului si sistemului electric de propulsie.
2. e un vis de cand eram copil sa imi construiesc si sa zbor propriul avion, si m-am tinut cu "dintii" de el (opinia mea e ca daca moare visul, moare si o parte din sufletul omului), EAA (Experimental Aircraft Association) spune "dream it, build it, fly it".
3. sustinere din partea familiei e un aspect foarte foarte foarte important (am o sotie intelegatoare, fosta planorista).
4. si cel mai important Credinta in Dumnezeu fara de care nimic nu era posibil.
Pt teste de zbot inca nu sunt hotarat unde (dezmir NU e o varianta).
Pt vizite, cu siguranta voi face mai multe sesiuni de vizita pt cei care vor sa il vada si sa puna intrebari. (voi anunta in gen: in data de ... la ora de... voi fi in ... ).
Cand va fi gata?, in curand, acuma poate fi la sfarsitul lunii acesteia sau luna viitoare totul de pinde de cat timp liber am la dispozitie, incerc asa nu grabesc lucrurile acum pe ultima suta de metrii deoarece e vorba de finisaje si reglaje si daca nu iese cum trebuie va fi pacat de atata munca sa arate prost finisat si sa zboare rau din cauza reglajelor.
Numai bine.