Biplan - scandurica ; anv.200 cm ....idee Gicosu
#1
Postat 26 January 2013 - 07:33 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#2
Postat 26 January 2013 - 07:42 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#4
Postat 26 January 2013 - 09:13 PM
pccdtk, la 26 January 2013 - 07:33 PM, a spus:
pccdtk, la 26 January 2013 - 07:42 PM, a spus:
Totul a pornit de la ideea de a avea un model mare , superb , de maxim fun si care sa nu coste cat un model din aceeasi categorie .Ma gandesc la lucruri cat mai practice pentru iesirile la camp .Aripile si fuselajul vor fi construite din polistiren placat cu balsa de 2 mm .
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 26 January 2013 - 09:16 PM
#6
Postat 26 January 2013 - 09:33 PM
Lungime fuselaj - aproximativ 2200
Greutate estimata - 6500g
Motor - intre 45 - 55 cc - eu as alege DLE , ieftin si bun de 50 sau chiar 55 cc
Electronica - Dupa buzunarul fiecaruia - cel mai bine servo Hitec- de la 5645 pana la 7985
Fuselajul va fi facut din placa de polistiren de 2 cm grosime placat pe ambele parti cu balsa 2 mm . In zona motorului si a aripilor se va dubla cu placaj de 2 mm .
#7
Postat 26 January 2013 - 10:13 PM
#8
Postat 26 January 2013 - 10:16 PM
gicosu, la 26 January 2013 - 09:33 PM, a spus:
Lungime fuselaj - aproximativ 2200
Greutate estimata - 6500g
Motor - intre 45 - 55 cc - eu as alege DLE , ieftin si bun de 50 sau chiar 55 cc
Electronica - Dupa buzunarul fiecaruia - cel mai bine servo Hitec- de la 5645 pana la 7985
Fuselajul va fi facut din placa de polistiren de 2 cm grosime placat pe ambele parti cu balsa 2 mm . In zona motorului si a aripilor se va dubla cu placaj de 2 mm .
Am gresit cu un zero la anvergura , adica 2000 mm nu 20000 mm :D
#9
Postat 27 January 2013 - 08:35 PM
Altfel nu prea dau randament.
Ciao Sorin
#10
Postat 27 January 2013 - 08:58 PM
SORIN CAIUS, la 27 January 2013 - 08:35 PM, a spus:
Altfel nu prea dau randament.
Ciao Sorin
La Revolution vad ca functioneaza foarte bine si aripile sunt egale in anvergura , la fel si la Hansa aripile sunt egale in anvergura .
#11
Postat 27 January 2013 - 09:14 PM
SORIN CAIUS, la 27 January 2013 - 08:35 PM, a spus:
Altfel nu prea dau randament.
Ciao Sorin
Randamentul e bun la planoare, la 3d e suficient un motor puternic :D
#13
Postat 27 January 2013 - 10:47 PM
Revolution si Matrix insa nu au legatura cu scandurica biplana .. ele avand fuselaj si inca ce fuselaj ..
La scandurica .. nu e mai complicat in varianta biplan fixarea aripilor de " scandurica " decat varianta cu o singura aripa
mediana ? .. sa nu balangane stanga/dreapta tot ansamblul de aripi avand ca fixare doar cei 2 cm latime fuselaj .. intreb si eu ca nu ma pricep ..
#15
Postat 28 January 2013 - 12:47 PM
Dragos Avramescu, la 27 January 2013 - 09:14 PM, a spus:
Planoare biplan nu am vazut , la 3d nu este suficient doar un motor puternic ,toata aerodinamica modelului are nevoie de forme aproape imposibile , trecerea de la viteza zero la viteza maxima .
Dragos Avramescu, la 28 January 2013 - 12:16 PM, a spus:
E , bineinteles ca are dreptate :rolleyes: dar cum a spus si el " ca doar intreaba ca nu se pricepe "
#16
Postat 28 January 2013 - 05:02 PM
Cam asa zbura placa cu serouri analogice si motor P-45 cc benzina chinezesc ( destul de vechi ) cu carburator lateral
#18
Postat 28 January 2013 - 07:54 PM
gicosu, la 28 January 2013 - 05:53 PM, a spus:
Acea teava de jonctiune este atat de scumpa adica mai scupa decat o aripa in plus ? .. si atat de grea incat o sa iasa mai usor biplanul decat primul model ? sau e mai complicat de explicat .. intreb pentru ca asa cum am recunoscut .. nu ma pricep .. dar incerc sa invat ..
#19
Postat 28 January 2013 - 09:13 PM
REAL DESIGN, la 28 January 2013 - 07:54 PM, a spus:
Aripa de la prima placa a fost construita clasic cu nervuri . Asta implica multe piese , lonjeroane , nervuri , tecile tevii si da , teava a costat foarte mult , fiind din carbon ,din cate imi amintesc in jur de 55 euro . Cele doua aripi nu vor fi mai usoare decat cele doua jumatati de aripa cu nervuri . Dar vor fi mai usoare decat ar fi fost construite cu teava de jonctiune . Iti spun sincer ca biplanul o sa iasa super bine atat la pret cat si la zbor . Stiu cum sa fac toate piesele , va fi usor de montat la camp , simplu si practic . Si nu stiu cum sa-ti spun dar sa ai un biplan de 2 m anvergura la pret de trainer de 1.5 m ...
#20
Postat 29 January 2013 - 02:03 PM
pccdtk, la 26 January 2013 - 07:33 PM, a spus:
Oricum , Robert ai facut o treaba excelenta cu proiectarea . Ma gandesc daca s-ar merita sa mai simplific din servouri , sa pun doar unul pe profundor si cate unul pe fiecare aripa . Am ceva posibilitati , una ar fi cu tije si cu sistem belcranc si cealalta cu sistem pull-pull . As avea in loc de 8 servo doar 5 .
#21
Postat 29 January 2013 - 02:15 PM
Felicitari si multa, multa bafta.
PS. Robert a facut pentru el un model in G6?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 January 2013 - 02:16 PM
#22
Postat 30 January 2013 - 11:46 AM
Cu anvergura aripilor la biplane mai puteti studia si cine stie poate ajungeti la solutia optima.
Ciao Sorin
#23
Postat 30 January 2013 - 12:16 PM
#25
Postat 30 January 2013 - 02:15 PM
din desen nu rezulta ca si aripa de sus e fixata de fuselaj de aia am zis.
Eu nu am prea vazut aeromodele si mai ales biplane in ultimii ani ci mai mult 1:1 si alea sunt intradevar construite cu aripa de jos mai mica ba mai mult la unele aripa de jos are profunzime mai mica.
In plus aripa de sus are cam la toate unghi de sageata.
Aeromodel biplan am aici un Pits S2A 1350 mm anvergura construit prin 1978 de un prieten (Marta Dimitrie Eugen Mitru unii mai vechi in aeromodelism il cunosc) pe care mi-am propus sa-l restaurez, ar iesi o macheta RC super (este macheta captiva).
Ma gandesc ca aia care proiecteaza biplane 1:1 ca Bucker,Pits ,Christen Eagle, Baby Ace si altele,(construite dupa primul razboi mondial) , stiu ceva teorie si au ceva experienta si de aia am zis cu anvergura, dar tu poti sa faci ce vrei nu e obligatoriu sa urmezi o linie sau alta.
Si aveam undeva o teorie cu biplanele dar nu o gasesc acum, ti-as fi trimis-o si faceai ce voiai tu pana la urma.
Ciao Sorin
#26
Postat 30 January 2013 - 02:31 PM
SORIN CAIUS, la 30 January 2013 - 02:15 PM, a spus:
din desen nu rezulta ca si aripa de sus e fixata de fuselaj de aia am zis.
Eu nu am prea vazut aeromodele si mai ales biplane in ultimii ani ci mai mult 1:1 si alea sunt intradevar construite cu aripa de jos mai mica ba mai mult la unele aripa de jos are profunzime mai mica.
In plus aripa de sus are cam la toate unghi de sageata.
Aeromodel biplan am aici un Pits S2A 1350 mm anvergura construit prin 1978 de un prieten (Marta Dimitrie Eugen Mitru unii mai vechi in aeromodelism il cunosc) pe care mi-am propus sa-l restaurez, ar iesi o macheta RC super (este macheta captiva).
Ma gandesc ca aia care proiecteaza biplane 1:1 ca Bucker,Pits ,Christen Eagle, Baby Ace si altele,(construite dupa primul razboi mondial) , stiu ceva teorie si au ceva experienta si de aia am zis cu anvergura, dar tu poti sa faci ce vrei nu e obligatoriu sa urmezi o linie sau alta.
Si aveam undeva o teorie cu biplanele dar nu o gasesc acum, ti-as fi trimis-o si faceai ce voiai tu pana la urma.
Ciao Sorin
Nu stiu cum e cu teoria ca dupa cum sesiza si Gicos eu nu prea stiu mai nimic dar pot fi studiate modelele de precize
F3A biplane .. si sunt cateva de superclasa .. pun o poza nu tocmai potrivita ca unghi - daca nici astea nu au caracteristici de zbor bune .....
Despre ideea unei scanduri biplan .. ma abtin .. este poate o realizare tehnica, e si placerea de a construi dar are dezavantaje berechet .. am vazut eu un biplan mare al carui pilot intrase in panica maxima la o ploaie torentiala de vara aparuta pe neasteptate .. viata grea sa montezi demontezi .. avantaje de zbor nu vad .. poate probleme de incidente
de aliniament de transport , de depozitat etc ...
Referitor la ultimul filmulet postat pentru a veni pofta cuiva .. nu e prea O.K. .. e ca si cum ti-ai face pofta cu
niscai friptane pe net dupa care odata asezat la masa te surprinde o iahnie de fasole cu muraturi ( nu ca nu ar fi buna da nu e totuna ) .
Hai sa ne facem pofta tot cu o scandurica biplan mare nu cu un model de exceptie care nu are legatura cu scandura ca aspect ... zic si eu .. ca nu ma pricep ..
P.S.
..
#27
Postat 30 January 2013 - 02:34 PM
http://www.rcgroups....450&postcount=3
Aceasta postare a fost editata de icsss: 30 January 2013 - 02:36 PM