Xray T4 Kir review
#1
Postat 25 January 2013 - 11:05 PM
Dupa cum spune si logo-ul companiei producatoare este cu adevarat un "luxury car".
Avand inainte doua T3 2011 o sa subliniez plusurile si minusurile acestui nou model touring.
Intre timp am montat masina si nu am apucat sa fac poze in timpul montajului. Asa ca voi atasa o fotografie a kit-ului montat.
Asa cum ne-a obisnuit producatorul slovac, calitatea pieselor componente este premium, dupa montaj toate articulatiile se misca aproape perfect, necesitand doar un pic de "fine tuning".
Fata de modelul precedent masaina are urmatoarele plusuri:
- amortizoare - au corp metalic (cele vechi erau din plastic si cedau la impacturi puternice). Rebound-ul nu se mai face desfacand partea de jos a amortizorului cum era la modelul vechi fiind foarte greu sa faci aceleasi reglaje la toate (la modelul nou reglajul se face clasic pe la partea superioara)
- diferential planetar cu ulei standard (la T3 se gasea ca optiune dar era obligatoriu pentru mentenanta si constanta)
- centru de greutate coborat (prin reducerea inaltimii componentelor suspensiei)
- sasiu mai flexibil (mai ingust si cu o amplasare mai buna la motor si servo)
- arcuri spate progresive
- majoritatea pieselor "consumabile" (bascule fata si spate, C-Hub-uri, portfuzete fata si spate, rulmenti, planetare fata si spate) sunt compatibile cu modelul vechi si se gasesc usor la magazin cat si la posesorii (numerosi) de Xray.
Ca si minusuri:
- lipsa sprijinului superior al bumper-ului pe bulkhead-ul fata (necesita un intaritor de carbon care este optional)
- lipsa prinderilor pentru acumnulatori lipo gen LRP care au acele profile la partea inferioara ce intrau in decupaturile sasiului.
- piesele optionale (set-ul de arcuri, barile stabilizatoare) difera de cele de la T3 din cauza amortizoarelor mai scurte si a sasiului mai ingust
In concluzie cred ca masina este o referinta intre modelele touring.
#2
Postat 02 February 2013 - 08:12 AM
cristake, la 25 January 2013 - 11:05 PM, a spus:
Dupa cum spune si logo-ul companiei producatoare este cu adevarat un "luxury car".
Avand inainte doua T3 2011 o sa subliniez plusurile si minusurile acestui nou model touring.
Intre timp am montat masina si nu am apucat sa fac poze in timpul montajului. Asa ca voi atasa o fotografie a kit-ului montat.
Asa cum ne-a obisnuit producatorul slovac, calitatea pieselor componente este premium, dupa montaj toate articulatiile se misca aproape perfect, necesitand doar un pic de "fine tuning".
Fata de modelul precedent masaina are urmatoarele plusuri:
- amortizoare - au corp metalic (cele vechi erau din plastic si cedau la impacturi puternice). Rebound-ul nu se mai face desfacand partea de jos a amortizorului cum era la modelul vechi fiind foarte greu sa faci aceleasi reglaje la toate (la modelul nou reglajul se face clasic pe la partea superioara)
- diferential planetar cu ulei standard (la T3 se gasea ca optiune dar era obligatoriu pentru mentenanta si constanta)
- centru de greutate coborat (prin reducerea inaltimii componentelor suspensiei)
- sasiu mai flexibil (mai ingust si cu o amplasare mai buna la motor si servo)
- arcuri spate progresive
- majoritatea pieselor "consumabile" (bascule fata si spate, C-Hub-uri, portfuzete fata si spate, rulmenti, planetare fata si spate) sunt compatibile cu modelul vechi si se gasesc usor la magazin cat si la posesorii (numerosi) de Xray.
Ca si minusuri:
- lipsa sprijinului superior al bumper-ului pe bulkhead-ul fata (necesita un intaritor de carbon care este optional)
- lipsa prinderilor pentru acumnulatori lipo gen LRP care au acele profile la partea inferioara ce intrau in decupaturile sasiului.
- piesele optionale (set-ul de arcuri, barile stabilizatoare) difera de cele de la T3 din cauza amortizoarelor mai scurte si a sasiului mai ingust
In concluzie cred ca masina este o referinta intre modelele touring.
Multumim pentru prezentare!
Nu uita sa atașezi poza (nu este...)
Sa te bucuri de noua achizitie!
Cateva intrebari:
1. Ce inseamna arcuri progresive pe spate ?
2. Are acelasi tip de articulatie ca si modelele vechi, intre planetara exterioara si cea interioara ? Sau au inventat altceva? Sau doar pin-ul vine frezat pe mijloc?
3. Ai mai multe setari de flex pt sasiu, sau ma inșel eu? Asa se vede din poza, cum ca ar avea vreo 8 șuruburi la uperdeck in partea posterioara;
4. Pozitia servoului, nu limiteaza cumva tipurile de servo pe care le poti pune ?
5. Prinderea motorului in șuruburi imediat apropiate si nu diametral opuse nu prezinta un risc mai mare in cazul in care lovesti motorul?
6. Servo-saver-ul e acelasi tip ca la 2011?
7. Pozitia servo-ului - de fapt a stalpului exterior care ține servo-ul - mi se pare și ea destul de periculoasa, iar in eventualitatea nefericita in care lovesti masina acolo risti pagube mari. Asa-i sau nu?
In opinia mea T4 se adresează cu predilecție zonei pro, însa pe noi, "profanii", nu știu dacă ne va avantaja...
Multumesc!
#3
Postat 07 February 2013 - 09:54 AM
2 - Articulatia este la fel dar kit-ul vine cu stifturi frezate.
3 - Are mai multe suruburi in spate dar nu mai are posibilitatea sa intaresti sasiul in fata deasupra mecanismului de directie cum era la T3 2011. Exista optional un top deck mai subtire.
4 - Pozitia servoului face ca prin utilizarea unuia low-profile sa poti pune atat receptorul cat si esc-ul direct pe sasiu pastrand astfel centrul de grutate cat mai jos. Cred ca poti sa pui si servo normal.
5 - Probabil ca daca vei suferi un impact lateral foarte puternic nu va fi bine. Dar fiind un model de competitie s-a optimizat rezistenta si greutatea pentru a reduce CG-ul si cred ca au presupus ca daca cumperi asa ceva nu esti chir begginer...
6 - Servo saver-ul are 4 arcuri spre deosebire de cel vechi care avea 3.
7 - vezi pct. 5
PS. Nu cred ca esti chiar un "profan". Asa ca iti urez sa devii proprietar de T4!
Stima!
#4
Postat 11 February 2013 - 07:17 PM
cristake, la 07 February 2013 - 09:54 AM, a spus:
2 - Articulatia este la fel dar kit-ul vine cu stifturi frezate.
3 - Are mai multe suruburi in spate dar nu mai are posibilitatea sa intaresti sasiul in fata deasupra mecanismului de directie cum era la T3 2011. Exista optional un top deck mai subtire.
4 - Pozitia servoului face ca prin utilizarea unuia low-profile sa poti pune atat receptorul cat si esc-ul direct pe sasiu pastrand astfel centrul de grutate cat mai jos. Cred ca poti sa pui si servo normal.
5 - Probabil ca daca vei suferi un impact lateral foarte puternic nu va fi bine. Dar fiind un model de competitie s-a optimizat rezistenta si greutatea pentru a reduce CG-ul si cred ca au presupus ca daca cumperi asa ceva nu esti chir begginer...
6 - Servo saver-ul are 4 arcuri spre deosebire de cel vechi care avea 3.
7 - vezi pct. 5
PS. Nu cred ca esti chiar un "profan". Asa ca iti urez sa devii proprietar de T4!
Stima!
Danke pentru lamuriri!
Sunt nerabdator sa vad un T4 pe viu weekendu' asta la bulgari :clapping:
#12
Postat 25 February 2013 - 11:25 PM
cristake, la 18 February 2013 - 10:09 PM, a spus:
Setarile au fost apropiate de cele din manual si le-am facut fara a utiliza alte optionale.
Multumit 110%!!!
@MRC - Go for it!
Mosule, la tine e "de vina" mana cand pilotezi... Pot sa go for it eu, da' daca nu ma ajuta degetele... Ce sa fac? O sa go for it degeaba... ;)
#13
Postat 25 February 2013 - 11:27 PM
cristake, la 18 February 2013 - 10:09 PM, a spus:
Setarile au fost apropiate de cele din manual si le-am facut fara a utiliza alte optionale.
Multumit 110%!!!
@MRC - Go for it!
Ce modest esti !!! "Masina s-a clasat pe locul 1 la superstock" ... Da' ce, tu erai plecat la magazin dupa tigari si a mers masina singura ???
#14
Postat 26 February 2013 - 07:48 AM
MRC, la 25 February 2013 - 11:25 PM, a spus:
Ia-ti tu T4 ca ti-o fac eu sa mearga.
Cu degetele o rezolvi tu daca merge masina...
#15
Postat 28 February 2013 - 11:58 AM
Arcurile pe spate, nu par a fi progresive, din pozele postate. Din ce stiu eu, ar trebui sa aiba "pasul" mai mic la capete si mai mare la mijloc. In plus, la cat de mica este extensia unui amortizor la o masina TC, nu stiu daca face sens prezenta "progresivelor". Dar din lipsa de experienta, este posibil sa ma insel.
Oricum, am urmarit-o pe pista de mocheta si IMI PLACE :D. Atat masina cat si stilul driverului, care fac un tandem cel putin placut vederii :D
#16
Postat 28 February 2013 - 02:32 PM
Beneficiile principale ar fi:
"The all-new 4S springs have been specifically designed to complement the SLP shocks and are 5mm shorter than previous XRAY springs.
The T4 comes equipped with C2.7 linear springs in the front to provide maximum stability and steering and C2.3-2.6 progressive springs in the rear to provide maximum traction and cornering speed.
The main advantage and benefit of progressive springs is that as the car initially enters the corner they work like a C2.3 spring to provide maximum traction. At the same time, when the chassis begins to roll, in the middle of the corner, the spring rate progressively increases until it works like a C2.6 which allows the car to maintain maximum cornering speed.
The 4S springs, like all the other XRAY springs, are manually measured, selected and matched into pairs to guarantee precisely equal length and damping characteristics."
Exista si arcuri optionale normale pentru spate.
Toate detaliile le gasesti aici:
http://www.teamxray.com/t4/details/
#18
Postat 28 February 2013 - 04:26 PM
Kata4, la 28 February 2013 - 02:51 PM, a spus:
Eu am vazut sambata ca masina ta iesea foarte bine din curbe. "Impingea" bine spatele ...dar am zis ca e numai de la "degetute" :D
Sambata m-am dat cu T3...
T4 vreau sa-l testez la modified in acest week-end.
#19
Postat 28 February 2013 - 05:15 PM
cristake, la 28 February 2013 - 04:26 PM, a spus:
T4 vreau sa-l testez la modified in acest week-end.
Deci clar ...au fost "degetutele" ...nu progresivele :D
Nu ma indoiesc de faptul ca T4 va fi la inaltime D:
Am recitit cu placere pagina dedicata modelului T4. Pana si site-ul lor arata intr-un mare fel ...
#24
Postat 22 April 2013 - 09:05 AM
Oricum,felicitari pt t4,e o masina super si am conduso acum cateva luni,dar nu as schimba momentan t3....ii raman sfectionat!:p
Xray T3 2010
Xray M18
Traxxas Mini Revo
Hpi Sprint modata pt drift
Heli Colibri 3axes
Losi Mini Crawler (for sale)
Losi Micro T (for sale)
Robitronic Scalpel PanCar(for sale)
#25
Postat 22 April 2013 - 11:00 AM
La primul ochi pare doar un centru de greutate.
#26
Postat 22 April 2013 - 11:28 AM
Pe mocheta se folosesc numai roti cu cauciuc.
Si eu mai am un T3 cu care ma dau la stoc. Deoarece am fost foarte multumit de T3 am trecut la T4, un pas normal as zice... :drinks:
#27
Postat 22 April 2013 - 12:08 PM
Xray T3 2010
Xray M18
Traxxas Mini Revo
Hpi Sprint modata pt drift
Heli Colibri 3axes
Losi Mini Crawler (for sale)
Losi Micro T (for sale)
Robitronic Scalpel PanCar(for sale)