unde pot gasi aluminiu?
#2
Postat 24 January 2013 - 11:05 AM
Ai trei mici probleme, dar incercam sa trecem de ele.
Intai ca nu ai postat intrebarea unde trebuie. Daca tot ai ajuns cu ea la rachetomodelism, o sa consider ca pentru domeniul asta cauti materialele desi nu e obligatoriu...
Nu ai precizat mai exact ce cauti si ma refer la cantitate, calitate. sau altele specifice cererii tale. Daca e sa fac o gluma proasta, aluminiu gasesti si la magazine alimentare, in dozele de bauturi. Da-i greu de folosit ambalajul. Sau ca sa raspund la intrebarea din subiect, iti pot vinde eu un sac de span de aluminiu ramas din frezare. Ti-ar folosi?
Si trei, nu ai completat profilul sa poti primi raspunsuri care sa te ajute.
Revenind la subiect, gasesti materiale la firme care vand asa ceva sau astepti oferta de la particulari (aici ajungem la "n-ai trecut ce cauti").
Sunt multe firme care vand aluminiu si aliaje. O idee iti poti face daca intri macar pe paginile AMARI, GILINOX, METALCOLOR. Iti taie, trimit si cu curier, au si sortimente care lipsesc de pe site. Totul e de cum stii sa discuti.
Ceva aliaje mai poti recupera din unele produse. De exemplu, bucati scurte de teava cu perete subtire gasesti in tonerele inprimantelor laser. Sau ceva finut, pana la 1 sau 2 m lungime, in magazinele gen Hornbach, Bricostore, Praktiker, da-i cam scump halatul.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 24 January 2013 - 01:17 PM
Parerea mea sincera e sa cauti o reteta fara aluminiu, cu componente mult mai accesibile.
In rest, multa grija indiferent ce faci.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2013 - 01:21 PM
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 01 February 2013 - 05:47 PM
Sekigahara, la 24 January 2013 - 10:32 AM, a spus:
Am incercat fara succes sa contactez un user care vindea aluminiu acum 3 ani, dupa data postarii.
Nu trebuie sa cumperi,cumpara doar folie de aluminiu pentru impachetat si foloseste o rasnita de cafea electrica ... ca sa obtii o pulbere.
#6
Postat 02 February 2013 - 09:14 AM
spy100, la 01 February 2013 - 05:47 PM, a spus:
Problema e rezolvata(BCA, multumiri lui MEGA). Am gasit si eu pe net solutia de care zici, dar e ca evadarea printr-un tunel sapat cu lingurita.
#7
Postat 12 February 2013 - 01:14 PM
Doream sa folosesc Al pt termit. Stiam ca termitul poate face gheata sa explodeze. Ideea era sa pompez o cantitate de apa care sa poata fi transformata in vapori si eliminata prin ajutaj cu aceeasi viteza ca la un motor cu hidrogen, insa la un pret mai mic(intelesesem ca viteza gazului prin ajutaj depinde si de tipul gazului iar la motrul cu hidrogen se elimina vapori de apa). Ideea era folosesc corp de ceramica si un piston cu suprafate de marimi diferite in camera de presiune fata de camera cu apa.Am ajuns la concluzia ca e o idee impractica.
O alta idee era sa absorb apa in gaze inainte de evacuare printr-un tub Venturi si sa maresc astfel procentul de vapori de apa din gazele eliminate. Aceasta varianta e echivalenta cu folosirea unui zahar+azot necopt suficient.
Poate cuiva ii va fi util.
#8
Postat 12 February 2013 - 07:37 PM
Nu te-ar tenta sa folosesti un fel de mic rezervor cu lichid volatil si eventual inflamabil in care sa bagi un element pe baza de termit? Adica un fel de "doua motoare, unul in altul". Ca sa folsesti eficient caldura poate ar merge termitul in interiorul lichidului, dar merge si invers, termitul sa contina elementul volatil. Flacara de la cel cu termit ar putea aprinde vaporii celuilalt. Presiune este destula, ba poate e oarece problema cu controlul ei, vapori inflamabili sunt destui, ce sa mentina arderea ar fi, deci nu vad de ce sa nu mearga.
E ca si cum ai baga o rezistenta electrica incandescenta intr-un recipient cu lichid volatil si inflamabil. E problema de gasit un compromis intre toate, dar lucrand putin la sectiuni de rezervor si de evacuare cred ca merge. Cel putin arderea termitului este controlabila.
Indiferent de ce o sa faci, la mine asta ramane pe lista. Trebuiesc tuburi metalice cu pereti subtiri si usoare. Am adunat destule. Sa vad daca pot procura de pe undeva mai mult timp liber.
Hai sa o iau invers, ar fi vorba de un gen de motor care sa evacueze si gaze dar care sa fie special construit sa incalzeasca si mediul prin peretii lui (are ardere mai lenta si degaja mai mult caldura). Caldura preluata de la el sa ajute la "evacuarea" unui fluid volatil (care eventual se aprinde intr-o camera de ardere) si impreuna sa iasa prin ajutaje separate intr-o camera de ardere apoi printr-un ajutaj comun.
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 13 February 2013 - 09:22 AM
Deoarece oxigenul e necesar pentru ardere am dedus ca apa sub forma de vapori e "gazul" ideal pentru viteza mare in ajutaj. Presiunea si temperatura sunt limitate de posibilitatile tehnice de realizare a carcasei motorului(la motoarele cu hidrogen se foloseste un sistem de racire).
Ideea mea era sa elimin la iesire gazul ideal folosind o sursa de caldura(termit).
Ideea propusa inteleg ca urmareste sa obtina energia maxima dintr-o masa data de combustibil folosind cantitatea de caludra obtinuta prin ardere lenta.
Daca sursa de caldura e scufundata in sursa gazului de evacuare se va incalzi tot combustibilul exterior fiind mai greu de continut(presiune, temperatura). De aceea ma gandisem sa pompez doar cantitatea minima care poate atinge presiunea si temperatura maxim permisa de carcasa.
Mie personal mi se pare dificil controlul termitului, deoarece topeste cam orice, e pulbere si nu am cum sa-l presez practic in baton(ma gandisem sa il presez trecand peste el cu roata de la masina). De asemenea am inteles ca in cazul termitului nu vom avea gaze care sa merite complicatii tehnice pentru evacuare prin ajutaj(de asta nu sunt tocmai sigur, e o deductie).
Poate gasim impreuna o varianta suficient de promitatoare ca sa o testam?
#10
Postat 13 February 2013 - 11:51 AM
Zic si eu...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 February 2013 - 11:52 AM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 15 February 2013 - 11:16 AM
Se introduce apa in motor. In interiorul acestuia se arde carbune intr-o camera separata(cu sursa de oxigen binenteles, diferenta fata de BP ar trebui sa fie carbunele dintr-o bucata inteleg eu, desi poate nu am inteles bine BP), cand apa atinge o temperatura si presiune corespunzatoare motorul porneste. In acest caz evacuarea va fi separata.
Ai vreo idee mai simplista?
#12
Postat 19 February 2013 - 11:30 PM
Sekigahara, la 15 February 2013 - 11:16 AM, a spus:
Se introduce apa in motor. In interiorul acestuia se arde carbune intr-o camera separata(cu sursa de oxigen binenteles, diferenta fata de BP ar trebui sa fie carbunele dintr-o bucata inteleg eu, desi poate nu am inteles bine BP), cand apa atinge o temperatura si presiune corespunzatoare motorul porneste. In acest caz evacuarea va fi separata.
Ai vreo idee mai simplista?
Studiati ce se gaseste pe internet la "Steam Rocket"
Un toate cazurile este vorba de sursa externa de incalzire a apei. In toate cazurile este vorba de presiuni considerabile la care carcasa si elementul de declansare trebuie sa reziste. In ciuda afirmatiilor entuziastilor, aceste mooare sunt mult mai periculoase decat cele cu combustibil solid sau hibrid.
Impulsul specific posibil de obtinut este relativ mic (cca 100 s) la fel timpul de ejectare al aburului este de ordinul a o secunda sau doua.
O solutie pentru incalzirea interna a unui astfel de motor este cea electrica, rezistenta din interioar fiind alimentata de o sursa foarte puternica de curent (cativa kilowati pentru un motor continand 1 kilogram de apa). Pentru termit ar fi nevoie de cca 350-400 grame la un kilogram de apa dar solutia tehnologica lipseste. In orice situatie, energia sursei de caldura, daca ar fi direct transformata in lucru mecanic (reactiv eventual) este mai mare decat ceea ce se obtine prin intermediul apei.
#13
Postat 20 February 2013 - 12:03 AM
liviu123, la 19 February 2013 - 11:30 PM, a spus:
Si eu zic la fel, dar cel putin nu sunt ilegale (inca). Cum scriam mai sus, eu n-as merge cu apa, dar nici nu as da alte sfaturi. Poate dupa ce o sa fac teste, dar nu am asa ceva pe lista de prioritati.
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 20 February 2013 - 09:00 AM
liviu123, la 19 February 2013 - 11:30 PM, a spus:
...
Impulsul specific posibil de obtinut este relativ mic (cca 100 s)
Daca se pompeaza apa in camera de incalzire pe masura ce e ejectata nu e nevoie de astfel de presiuni.
In cazul in care cantitatea de apa e suficient de mica pentru a se apropia de temperatura sursei de caldura(mii de grade la termit) se obtine un impuls mai mare.
Itr-adevar viteza limita in gaze nu difera prea mult:
aer 330m/s
monoxid de carbon 336m/s
oxigen 316m/s
heliu 965m/s
hidrogen 1290m/s
vapori de apa 405m/s,
si variaza proprtional cu radicalul temperaturii. La motorul cu hidrogen se elimina vapori de apa, nu hidrogen, asa ca e posibil sa se obtina performante la fel de bune si cu alt gaz.
Intre timp insa am inceput sa caut in alta directie, metoda despre care vorbim acum e putin cam complexa pentru posibilitatile mele tehnologice.
#16
Postat 22 February 2013 - 09:19 AM
Zen, la 21 February 2013 - 09:30 PM, a spus:
De inteles nu pot spune ca am inteles, dar toata lumea zice ca in portiunea cea mai ingusta a ajutajului viteza maxima e viteza sunetului in acel gaz la acea temperatura. In zona divergenta se mai accelereaza gazul(se obtine o unda de soc), dar viteza finala depinde de zona cea mai ingusta.
Pe wikipedia la "rocket engine nozzle" se dau cateva valori tipice pentru viteza finala(dupa zona divergnta) si vad ca maxim este 4,5 km/s.
Deoarece prin metoda discutata aici sigur nu ajung la asa ceva, iar viteza obtinuta prin detonatie merge pana la 10km/s pt substante solide(asta fara a folosi ajutaj pentru accelerare), m-am orientat in aceasta directie. Pentru aceasta am deschis un nou topic cu titlul mai potrivit, dar e posibil sa nu pot face nimic experimental din motive de siguranta, legalitate, tehnologie etc.
#19
Postat 05 March 2015 - 10:52 PM
Uite aicea un link util nakka
#20
Postat 05 March 2015 - 11:20 PM
Revin cu informatia ca se foloseste in cantitate mare la fabricatia BCA-ului si ca tot de acolo curge sau pica.... Si sulful inca sufla prin rafinariile de cauciuc...
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 15 March 2015 - 04:31 PM
#22
Postat 15 March 2015 - 06:54 PM
email: natafletzu@yahoo.com (nu prea intru)
Nr. tel.: 0784650033
Hobby : aeromodelism/navomodelism/automodelism. :D