Modelism - RHC Forum: unde pot gasi aluminiu? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

unde pot gasi aluminiu?

#1 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 24 January 2013 - 10:32 AM

Mai vinde cineva aluminiu aici, sau stiti un loc de unde pot comanda?
Am incercat fara succes sa contactez un user care vindea aluminiu acum 3 ani, dupa data postarii.
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 January 2013 - 11:05 AM

Buna.
Ai trei mici probleme, dar incercam sa trecem de ele.
Intai ca nu ai postat intrebarea unde trebuie. Daca tot ai ajuns cu ea la rachetomodelism, o sa consider ca pentru domeniul asta cauti materialele desi nu e obligatoriu...
Nu ai precizat mai exact ce cauti si ma refer la cantitate, calitate. sau altele specifice cererii tale. Daca e sa fac o gluma proasta, aluminiu gasesti si la magazine alimentare, in dozele de bauturi. Da-i greu de folosit ambalajul. Sau ca sa raspund la intrebarea din subiect, iti pot vinde eu un sac de span de aluminiu ramas din frezare. Ti-ar folosi?
Si trei, nu ai completat profilul sa poti primi raspunsuri care sa te ajute.

Revenind la subiect, gasesti materiale la firme care vand asa ceva sau astepti oferta de la particulari (aici ajungem la "n-ai trecut ce cauti").
Sunt multe firme care vand aluminiu si aliaje. O idee iti poti face daca intri macar pe paginile AMARI, GILINOX, METALCOLOR. Iti taie, trimit si cu curier, au si sortimente care lipsesc de pe site. Totul e de cum stii sa discuti.
Ceva aliaje mai poti recupera din unele produse. De exemplu, bucati scurte de teava cu perete subtire gasesti in tonerele inprimantelor laser. Sau ceva finut, pana la 1 sau 2 m lungime, in magazinele gen Hornbach, Bricostore, Praktiker, da-i cam scump halatul.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 24 January 2013 - 01:13 PM

Merci de raspuns,
Intr-adevar nu am facut precizarile necesare, iar la profil o sa completez informatiile cat de curand.

Eu caut aluminiu pulbere, pentru ars in motor. Ma intereseaza pentru inceput o cantitate de 500-1000g.
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 24 January 2013 - 01:17 PM

Este neoficiala treaba. Cauta la fabricile de BCA. Pulberea este folosita in procesul de fabricatie. Desi este scumpa, se foloseste in cantitate mare (se livreaza in butoaie). Restul pricepi si singur.
Parerea mea sincera e sa cauti o reteta fara aluminiu, cu componente mult mai accesibile.

In rest, multa grija indiferent ce faci.
Spor la treaba.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2013 - 01:21 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   spy100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 25-January 08

Postat 01 February 2013 - 05:47 PM

 Sekigahara, la 24 January 2013 - 10:32 AM, a spus:

Mai vinde cineva aluminiu aici, sau stiti un loc de unde pot comanda?
Am incercat fara succes sa contactez un user care vindea aluminiu acum 3 ani, dupa data postarii.




Nu trebuie sa cumperi,cumpara doar folie de aluminiu pentru impachetat si foloseste o rasnita de cafea electrica ... ca sa obtii o pulbere.
0

#6 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 02 February 2013 - 09:14 AM

 spy100, la 01 February 2013 - 05:47 PM, a spus:

Nu trebuie sa cumperi,cumpara doar folie de aluminiu pentru impachetat si foloseste o rasnita de cafea electrica ... ca sa obtii o pulbere.

Problema e rezolvata(BCA, multumiri lui MEGA). Am gasit si eu pe net solutia de care zici, dar e ca evadarea printr-un tunel sapat cu lingurita.
0

#7 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 12 February 2013 - 01:14 PM

Revin cu o precizare.

Doream sa folosesc Al pt termit. Stiam ca termitul poate face gheata sa explodeze. Ideea era sa pompez o cantitate de apa care sa poata fi transformata in vapori si eliminata prin ajutaj cu aceeasi viteza ca la un motor cu hidrogen, insa la un pret mai mic(intelesesem ca viteza gazului prin ajutaj depinde si de tipul gazului iar la motrul cu hidrogen se elimina vapori de apa). Ideea era folosesc corp de ceramica si un piston cu suprafate de marimi diferite in camera de presiune fata de camera cu apa.Am ajuns la concluzia ca e o idee impractica.
O alta idee era sa absorb apa in gaze inainte de evacuare printr-un tub Venturi si sa maresc astfel procentul de vapori de apa din gazele eliminate. Aceasta varianta e echivalenta cu folosirea unui zahar+azot necopt suficient.
Poate cuiva ii va fi util.
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 February 2013 - 07:37 PM

Ti-as da eu o idee, poate ajungem la acelasi rezultat, macar ca teorie.
Nu te-ar tenta sa folosesti un fel de mic rezervor cu lichid volatil si eventual inflamabil in care sa bagi un element pe baza de termit? Adica un fel de "doua motoare, unul in altul". Ca sa folsesti eficient caldura poate ar merge termitul in interiorul lichidului, dar merge si invers, termitul sa contina elementul volatil. Flacara de la cel cu termit ar putea aprinde vaporii celuilalt. Presiune este destula, ba poate e oarece problema cu controlul ei, vapori inflamabili sunt destui, ce sa mentina arderea ar fi, deci nu vad de ce sa nu mearga.
E ca si cum ai baga o rezistenta electrica incandescenta intr-un recipient cu lichid volatil si inflamabil. E problema de gasit un compromis intre toate, dar lucrand putin la sectiuni de rezervor si de evacuare cred ca merge. Cel putin arderea termitului este controlabila.
Indiferent de ce o sa faci, la mine asta ramane pe lista. Trebuiesc tuburi metalice cu pereti subtiri si usoare. Am adunat destule. Sa vad daca pot procura de pe undeva mai mult timp liber.
Hai sa o iau invers, ar fi vorba de un gen de motor care sa evacueze si gaze dar care sa fie special construit sa incalzeasca si mediul prin peretii lui (are ardere mai lenta si degaja mai mult caldura). Caldura preluata de la el sa ajute la "evacuarea" unui fluid volatil (care eventual se aprinde intr-o camera de ardere) si impreuna sa iasa prin ajutaje separate intr-o camera de ardere apoi printr-un ajutaj comun.


Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 13 February 2013 - 09:22 AM

Din http://www.braeunig....ce/propuls.htm: "From equation (1.22) we see that high chamber temperature and pressure, and low exhaust gas molecular weight results in high ejection velocity, thus high thrust. Based on this criterion, we can see why liquid hydrogen is very desirable as a rocket fuel."
Deoarece oxigenul e necesar pentru ardere am dedus ca apa sub forma de vapori e "gazul" ideal pentru viteza mare in ajutaj. Presiunea si temperatura sunt limitate de posibilitatile tehnice de realizare a carcasei motorului(la motoarele cu hidrogen se foloseste un sistem de racire).
Ideea mea era sa elimin la iesire gazul ideal folosind o sursa de caldura(termit).
Ideea propusa inteleg ca urmareste sa obtina energia maxima dintr-o masa data de combustibil folosind cantitatea de caludra obtinuta prin ardere lenta.
Daca sursa de caldura e scufundata in sursa gazului de evacuare se va incalzi tot combustibilul exterior fiind mai greu de continut(presiune, temperatura). De aceea ma gandisem sa pompez doar cantitatea minima care poate atinge presiunea si temperatura maxim permisa de carcasa.
Mie personal mi se pare dificil controlul termitului, deoarece topeste cam orice, e pulbere si nu am cum sa-l presez practic in baton(ma gandisem sa il presez trecand peste el cu roata de la masina). De asemenea am inteles ca in cazul termitului nu vom avea gaze care sa merite complicatii tehnice pentru evacuare prin ajutaj(de asta nu sunt tocmai sigur, e o deductie).
Poate gasim impreuna o varianta suficient de promitatoare ca sa o testam?
0

#10 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 February 2013 - 11:51 AM

De la compozitia clasica a unui motor cu pulbere care scoate aproape doar gaze si nu are timp sa incalzeasca nici carcasa pana la ceva gen termit este loc destul si as merge pe ceva intermediar. Pentru presat materiale, varianta cea mai ieftna este cricul hidraulic, se gaseste in orice magazin de la 2 tone la 20 tone si putina structura sudata. Termitul nu e de fapt doar termit si nu sta presat liber ci in tub metalic. Pana la urma eu zic ca e loc destul de teste si nici nu este riscant. Exceptand partea cu pulberea de aluminiu care se poate inlocui, nici nu este ilegal.
Zic si eu...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 February 2013 - 11:52 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#11 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 15 February 2013 - 11:16 AM

Putem considera ca un model rudimentar o "steam rocket" (http://en.wikipedia....ki/Steam_rocket) in felul urmator:
Se introduce apa in motor. In interiorul acestuia se arde carbune intr-o camera separata(cu sursa de oxigen binenteles, diferenta fata de BP ar trebui sa fie carbunele dintr-o bucata inteleg eu, desi poate nu am inteles bine BP), cand apa atinge o temperatura si presiune corespunzatoare motorul porneste. In acest caz evacuarea va fi separata.
Ai vreo idee mai simplista?
0

#12 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 19 February 2013 - 11:30 PM

 Sekigahara, la 15 February 2013 - 11:16 AM, a spus:

Putem considera ca un model rudimentar o "steam rocket" (http://en.wikipedia....ki/Steam_rocket) in felul urmator:
Se introduce apa in motor. In interiorul acestuia se arde carbune intr-o camera separata(cu sursa de oxigen binenteles, diferenta fata de BP ar trebui sa fie carbunele dintr-o bucata inteleg eu, desi poate nu am inteles bine BP), cand apa atinge o temperatura si presiune corespunzatoare motorul porneste. In acest caz evacuarea va fi separata.
Ai vreo idee mai simplista?


Studiati ce se gaseste pe internet la "Steam Rocket"
Un toate cazurile este vorba de sursa externa de incalzire a apei. In toate cazurile este vorba de presiuni considerabile la care carcasa si elementul de declansare trebuie sa reziste. In ciuda afirmatiilor entuziastilor, aceste mooare sunt mult mai periculoase decat cele cu combustibil solid sau hibrid.
Impulsul specific posibil de obtinut este relativ mic (cca 100 s) la fel timpul de ejectare al aburului este de ordinul a o secunda sau doua.
O solutie pentru incalzirea interna a unui astfel de motor este cea electrica, rezistenta din interioar fiind alimentata de o sursa foarte puternica de curent (cativa kilowati pentru un motor continand 1 kilogram de apa). Pentru termit ar fi nevoie de cca 350-400 grame la un kilogram de apa dar solutia tehnologica lipseste. In orice situatie, energia sursei de caldura, daca ar fi direct transformata in lucru mecanic (reactiv eventual) este mai mare decat ceea ce se obtine prin intermediul apei.
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 February 2013 - 12:03 AM

 liviu123, la 19 February 2013 - 11:30 PM, a spus:

sunt mult mai periculoase decat cele cu combustibil solid sau hibrid.

Si eu zic la fel, dar cel putin nu sunt ilegale (inca). Cum scriam mai sus, eu n-as merge cu apa, dar nici nu as da alte sfaturi. Poate dupa ce o sa fac teste, dar nu am asa ceva pe lista de prioritati.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 20 February 2013 - 09:00 AM

 liviu123, la 19 February 2013 - 11:30 PM, a spus:

In toate cazurile este vorba de presiuni considerabile la care carcasa si elementul de declansare trebuie sa reziste.
...
Impulsul specific posibil de obtinut este relativ mic (cca 100 s)


Daca se pompeaza apa in camera de incalzire pe masura ce e ejectata nu e nevoie de astfel de presiuni.
In cazul in care cantitatea de apa e suficient de mica pentru a se apropia de temperatura sursei de caldura(mii de grade la termit) se obtine un impuls mai mare.
Itr-adevar viteza limita in gaze nu difera prea mult:
aer 330m/s
monoxid de carbon 336m/s
oxigen 316m/s
heliu 965m/s
hidrogen 1290m/s
vapori de apa 405m/s,
si variaza proprtional cu radicalul temperaturii. La motorul cu hidrogen se elimina vapori de apa, nu hidrogen, asa ca e posibil sa se obtina performante la fel de bune si cu alt gaz.
Intre timp insa am inceput sa caut in alta directie, metoda despre care vorbim acum e putin cam complexa pentru posibilitatile mele tehnologice.
0

#15 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 February 2013 - 09:30 PM

Cum adica viteze limita ca n-am inteles? Ce treaba are viteza sunetului?

It's difficult to make things simple!
0

#16 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 22 February 2013 - 09:19 AM

 Zen, la 21 February 2013 - 09:30 PM, a spus:

Cum adica viteze limita ca n-am inteles? Ce treaba are viteza sunetului?

De inteles nu pot spune ca am inteles, dar toata lumea zice ca in portiunea cea mai ingusta a ajutajului viteza maxima e viteza sunetului in acel gaz la acea temperatura. In zona divergenta se mai accelereaza gazul(se obtine o unda de soc), dar viteza finala depinde de zona cea mai ingusta.
Pe wikipedia la "rocket engine nozzle" se dau cateva valori tipice pentru viteza finala(dupa zona divergnta) si vad ca maxim este 4,5 km/s.
Deoarece prin metoda discutata aici sigur nu ajung la asa ceva, iar viteza obtinuta prin detonatie merge pana la 10km/s pt substante solide(asta fara a folosi ajutaj pentru accelerare), m-am orientat in aceasta directie. Pentru aceasta am deschis un nou topic cu titlul mai potrivit, dar e posibil sa nu pot face nimic experimental din motive de siguranta, legalitate, tehnologie etc.
0

#17 Useril este offline   ag-075 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 06-May 14

Postat 07 May 2014 - 12:15 AM

lasa-mi o adresa si iti dau cat doresti ....
0

#18 Useril este offline   Minimals 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 01-July 14

Postat 02 July 2014 - 05:59 AM

Servus.se mai aveti pulbere de aluminiu?
0

#19 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 05 March 2015 - 10:52 PM

Servus daca vrei aluminium pulbere in cantitate mica pentru ceva motorase eu am extras pulbere de aluminiu din sticlutele de bronz prin decantare apoi l-am spalat de vreo 2 ori cu diluant pentru ulei de in , uscat si maruntit cu un mojar si a functionat bine.
Uite aicea un link util nakka
0

#20 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 05 March 2015 - 11:20 PM

Ai un fel de UP de la mine pentru ajutorul dat pasionatilor, dar ce obtii nu este "performant". E doar o pulbere de aluminiu deja oxidata la suprafata. E drept ca arde, dar nu este ca cea facuta si pastrata in conditii speciale.
Revin cu informatia ca se foloseste in cantitate mare la fabricatia BCA-ului si ca tot de acolo curge sau pica.... Si sulful inca sufla prin rafinariile de cauciuc...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#21 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 15 March 2015 - 04:31 PM

Ca tot vorbim de aluminiu si motoare racheta am o intrebare, ati folosit acid boric la combinatiile Al+nitrati , eu unul nu am folosit dar am citit ca pe internet ca ar fi nevoie de un acid slab ca stabilizator din cauza aluminiului care ar descompune nitratii,. Scuze daca sunt off topic
0

#22 Useril este offline   jonjon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 183
  • Inregistrat: 09-February 15
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:automodele/navomodele/aeromodele

Postat 15 March 2015 - 06:54 PM

Am si eu cateva kg de aluminiu..lasa.mi msg daca tr intereseaza
Pagina facebook: Marius Marius --> https://www.facebook.com/natafle
email: natafletzu@yahoo.com (nu prea intru)
Nr. tel.: 0784650033
Hobby : aeromodelism/navomodelism/automodelism. :D
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro