Futaba 14SG Solutia FASSTest telemetrie pe un nou radio
#121
Postat 18 June 2015 - 09:43 AM
#122
Postat 18 June 2015 - 10:02 AM
#123
Postat 18 June 2015 - 10:27 AM
REAL DESIGN, la 18 June 2015 - 08:26 AM, a spus:
...
Crezi ca ajuta vre-un coleg dornic sa isi ia o statie toata pledoaria asta ? ...
...
altfel zici ca e vulpea in fata strugurilor .. cam sus pusi !
Credeam ca am fost destul de clar cateva pagini in urma ca pentru statie noua in momentul asta as recomanda Graupner, mai ales pachetul pe care l-a luat hash, care din pacate azi nu mai e la oferta...
Banuiesc ca nu vorbesti serios cu strugurii acrii sugerand ca scriu astea din motive financiare... stii foarte bine ca am bani si de Jeti.
Cu ajutatul, ma mira cum incercati incrancenat sa evitati anomaliile pe care le postati chiar voi: receptoare care nu stiti la ce sunt bune, si statii cu numerologie superioara, dar care au functionalitatea mai redusa ca vechea 9C din 2006 care o folosesc acum.
La alegerea unei statii sunt multiple lucruri de evaluat:
- numele, care ar trebui sa insemne ceva, dar din pacate pentru unii nu mai inseamna decat fanatism, si refuza sa vada ca firma in care a crezut nu mai este ce a fost... cam cum credeti sa s-au simtit cei cu piticu cu Graupner cand s-a anuntat falimentul, si mai ales faza de negare de dinainte, cand iPS-ul dadea cu modelele de pamant la greu... si ce bine se simt acum, desi revenirea nu s-a datorat familiei Graupner, ci unor "obositi" care le-au dat un sistem RF viabil in locul celui care ii falimentase.
- functionalitatea, aici e si mai grav, prea multi nu citesc scoartza scoartza manualul inainte de a lua o decizie. Sa ridice mana cine a avut recent un moment de genul "nu iau asa ceva fiindca nu face asta ! imi bag in firma lor, cum au putut sa nu faca asta ?!!!"... ce sa mai zic de open minded cand unii nu vor sa priceapa ca cel mai mare rau care li se face este ca li se ofera accesul al un soft open cu care poti face orice si chiar vad libertatea asta ca un pericol social
- calitatea mecanica, un factor supraestimat si superficial - calitatea plasticului, cum sta in mana, precizie stick-uri - toate subiective si cu care te poti obisnui - dar mult mai putin luat la bani marunti in interior, de unde poti vedea ca stick-urile DX6 sunt inferioare celor 9X mecanic, desi cei care le-au avut pe ambele in mana se jura ca le simt invers, ia sa fi facut testul asta legati la ochi... Ma intreb cati stiu ca stick-urile au un reglaj de tensiune cu care le poti schimba comportamentul intr-o masura in care zici ca ai altceva in mana decat inainte... nici vorba, majoritatea le folosesc asa cum vin din fabrica desi manualul incepe cu ajustarea tensiunii stick-urilor.
- si in final, cel mai ignorat si dupa mine egal ca importanta cu softul, sistemul RF si politica de compatibilitati cu diverse linii de receptoare. Iarasi revin la Graupner, caci este cel mai elocvent exemplu, in toata istoria lor nu au fost capabili sa isi dea seama de importanta acestui factor si sa aiba macar un om, nu trebuie un departament pentru asta, dedicat unei legaturi radio fara repros. Au schimbat in permanenta, cred ca vreo 5 sisteme de transmisie, si totusi pentru majoritatea asta nu a prea contat, tot "statii Graupner" au ramas. Pana cand au inceput sa pice !
Aici s-a mers incrancenat pe criteriile 1 si 3, nume si calitate mecanica, altii prefera sa le considere pe 2 si 4 mai importante, pentru ca ele limiteaza ce poti face cu statia, nu eticheta sau luciul. E timpul sa se schimbe asta, va place sau nu... sa ziceti nu unei firme care nu va da ce aveti nevoie !
Dar oare stiti ce vreti de la o statie, in afara de a fi una noua ?
Inchei cu ce as recomanda pentru cine nu tine neaparat la firma si nou.
Pentru cumparatorul care vrea cel mai mult pentru banii care ii da, recomand MPX Royal 9, am luat anul asta doua de pe ebay.de la sub 100 euro.
La care se pune sistem RF si telemtrie Frsky. Este combinatia care pana la 12 ch iti ofera cel mai mult la cei mai putin bani.
Si firma si mecanica si sistem RF de top, este cel mai folosit in FPV si cu cel mai range-ul inregistrat in utilizare normala, fara modari de radioamator, 8.5km
Si toate astea sub pretul unui Taranis, dar cu soft de acelasi calibru, chiar daca nu e asa de open.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 June 2015 - 10:28 AM
#124
Postat 18 June 2015 - 10:53 AM
In cazul meu, de ce am Futaba 9C? Nu pentru eticheta, ci pentru o functie care era necesara in FPV si nu o oferea decat 9C la vremea aia cand inca nu se portase soft open pe 9X. Motiv pentru care daca o sa rasfoiti arhiva de vanzari rcgroups de acum 4-5 ani o sa vedeti cum explodasera vanzarile de 9C second. Apoi a venit er9x si s-au calmat.
Simplu... alegere influentata de necesitate, exact motivul pentru care in curand voi renunta la ea, pentru ca a aparut un caz in care nu se mai descurca cu toate mixajele de care dispune, si pentru care voi trece la solutia recomandata la sfarsitul postului anterior.
Nu eticheta, nu calitate... ar trebui sa vedeti in ce hal e scorojita cromarea la statia mea, chestie arhicunoscuta la 9C, ci doar functionalitatea si disponibilitate compartiment modul, ca sa pot folosi sistemul RF care il consider cel mai bun la momentul respectiv.
Apropo de asta, si aici ar trebui un pic mai multa detasare si lasat neuronu sa zburde... evaluarea importantei de a schimba sistemul RF dupa nevoi, criteriu care nu valoreaza nimic in lumea celor brand locked, dar care este criteriu de decizie in lumea celor care fac RC hard core.
Daca nu puteti evalua ce inseamna sa ai 3 sisteme RF emitand simultan in 3 benzi diferite catre trei subansamble independente pe zburatoare, si toate astea controlate de 32 canale din statie, cu pana la 64 mixere, atunci imi pare rau stimati colegi, ati ramas la RC-ul din anii 90, si nu stiti ce sa cereti de la o statie din 2015.
Sau nu aveti nevoie de asa ceva, nu e o rusine sa recunosti, dar macar nu mai pretindeti ca nou e superior...
Ce am enumerat mai sus nu sunt capabilitatile Taranis, pe care mi-l tot bagati pe gat ca il promovez, ci ale softului care il contine si care ar putea fi bagat in orice cutie, de catre EBA sau orice electronist care poate incarca un soft de microcomputer, daca... ar exista posibilitatea realizarii unei carcase atractive local. Doar carcasa, stick-uri si switch-uri bune se gasesc de cumparat de-a gata.
Asta este libertatea pe care marile firme v-o refuza, stimati domni... o pot face doar decizand asa ceva, dar s-ar prabusi imperii... asteptati doar sa vedeti ce va fi cand unul din ei se va hotari sa faca pasul asta ;)
Don' Stefan, liber la mutat la tomberon tot ce e off-topic in topicul asta :)
#125
Postat 18 June 2015 - 11:04 AM
Trebuie sa ții cont de faptul ca un autoturism poate vrea
sa cumpere si un inginer specialist in auto ( eventual si
director la RAR ) dar si un .... neurochirurg ... sau o florăreasă .
Tu ne omori cu partea stricta de specialitate si ne dai exemplul lui Hash sau al lui EBA de parca amândoi ar fi hairstylisti cu salon in WORLD Trade Center ... in loc de
specialiști in lițe si sârme ...
Un dascăl, învățător tocmai harul asta trebuie sa il aibă .... sa explice pe limba tuturor.
Nu ne pune sa rupem sigiliile si sa ne punem cu stațiile de lipit pe jucăriile RC ca nu iese nimic bun .... eu ca economist pot sa ii fac eventual un inventar la sânge ca de sfârșit de an cu tot ce are in cutie ... DAR atât.
Referitor la tot ce poti modifica ca funcții ... frate ... tu vrei sa zbori sau sa stai cu ea sub plapuma si sa o butonezi ...
Îmi aduci aminte de un client ( fost șef mare la grăniceri ) ce tocmai isi luase GPS la mașina si cand gagica ii zicea sa facă stânga , el făcea dreapta si exclama fericit :
" Acu sa te văd ! "
Uitate si tu la Florin 100 % , la DjAndrei, si mulți alți colegi care sunt ași in ale pilotajului , încânta la orice întrunire aero
fără toate bazaconiile de soft , resoft , tensiuni, tiristoare / tranzistoare de care tot spui ...
P.S.
Vezi ce faci cu pasaricile alea ... fierbinți !
Nu le ajuta o instalație termostatata electronic cu OPEN source si alți senzori .... ai o singura varianta ...
#126
Postat 18 June 2015 - 07:28 PM
#127
Postat 18 June 2015 - 08:22 PM
La fel JR are o fabrica in Malaesia (acolo face majoritatea statiilor).
marian.dumitru74, la 18 June 2015 - 07:28 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#128
Postat 18 June 2015 - 09:07 PM
marian.dumitru74, la 18 June 2015 - 07:28 PM, a spus:
Sa o folosesti cu multa placere ... acum vezi ca astia de la Futaba or sa trimita o echipa sa te tatueze dupa ureche si sa iti implanteze un CIP
... eu am vre-o doua marcaje pana acum .. Asa fac " sclavilor " marca Futaba ! .. da se merita ! O sa vezi ..
#129
Postat 18 June 2015 - 09:08 PM
#130
Postat 18 June 2015 - 09:58 PM
@renatoa: putin off-topic. oare de ce pe la majoritatea competitiilor si fun fly-urilor nu vezi decat "marci" in proportie de 80-90% ? o fi si o chestier psihologica, dar cred ca mai este si altceva. de aici trageti voi concluzia.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#132
Postat 19 June 2015 - 05:49 AM
#133
Postat 19 June 2015 - 07:03 AM
#134
Postat 19 June 2015 - 07:22 AM
Singura chestie la care stau cu frica e sa nu cedeze senzorul rotativ, si neaparat husa sau cutie... suprafata glosy de pe display se zgarie usor.
#135
Postat 19 June 2015 - 07:30 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#136
Postat 19 June 2015 - 06:46 PM
#137
Postat 19 June 2015 - 07:36 PM
renatoa, la 18 June 2015 - 09:30 AM, a spus:
Asa a inceput, cu protectia productiei proprii. Da' statu' s-a obisnuit sa incaseze, asa ca nu-l mai intereseaza ca nu are ce sa mai protejeze. Oricum nu s-au fabricat aici niciodata statii sau accu pe lipo. Nici macar Moskvic-urile cu pedale nu s-au fabricat la noi :lol: :lol: :lol:
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#138
Postat 14 July 2015 - 07:46 PM
#139
Postat 14 July 2015 - 08:05 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#140
Postat 14 July 2015 - 08:42 PM
#141
Postat 14 July 2015 - 08:47 PM
Din fericire, chinezul iti ofera variante ieftine ca sa te scoata din ... impas :)
Cu acest decodor poti extrage din magistrala s-bus 4 canale pe care pui servo-uri stas:
http://www.hobbyking...WM_Decoder.html
Ai nevoie mai mult de 7 (3 din receptor si 4 din decodor), mai iei inca unul si ai 11 canale.
Dar cum asta inseamna deja sa introduci un element de incertitudine, nu mai poti afirma ca avionul tau este condus 100% de "calitate Futaba", mai bine o dai naiba si iei un receptor compatibil full 8ch clasic la 1/3 din pret si ai terminat povestea.
#142
Postat 14 July 2015 - 09:05 PM
marian.dumitru74, la 14 July 2015 - 08:42 PM, a spus:
Hub-ul ca hub-ul, dar te-ai uitat cat e un servo s-bus ? :D
Da-l in ...beep... de hub, e un simplu cablu Y, doar ca are liniile de alimentare un pic mai invartosate, sa poata duce 3-4 servo-uri. Nimic electronic in el.
Nimic ce nu poate face o mana dibace de electrician.
Convertorul postat mai sus NU este un hub, are alta functie !
Pe mine insa ma uimeste ca se pun astfel de intrebari !!!
Asta denota ca este necunoscuta turnura pe care a introdus-o Futaba in RC acum cativa ani, si anume s-bus-ul, iar a cumpara de la nivelul 8FG in sus in acest sistem fara a cunoaste aceste detalii o consider curata inconstienta !
Orice om rational care citeste si pricepe natura unui sistem bazat pe s-bus si fastest, realizeaza instant ca echiparea celui mai modest model de 2-3 canale nu are cum sa il duca sub 2-300 numai in receiver si servo-uri, si asta fara nici un avantaj perceptibil, decat credinta intr-o calitatea iluzorie, si daca are un pic de ratiune elementara cade pe ganduri...
#143
Postat 14 July 2015 - 10:06 PM
Orice om rational care citeste si pricepe natura unui sistem bazat pe s-bus si fastest, realizeaza instant ca echiparea celui mai modest model de 2-3 canale nu are cum sa il duca sub 2-300 numai in receiver si servo-uri, si asta fara nici un avantaj perceptibil, decat credinta intr-o calitatea iluzorie, si daca are un pic de ratiune elementara cade pe ganduri...
[/quote]
Totusi nu este chiar asa. Pana la 8 canale exista receptor cu care se pot folosi servo normale. Mai mult, exista receptoare compatibile produse de alte firme, la preturi foarte accesibile.
Ca nu stie ce a cumparat si ce face sistemul respectiv asta este alta poveste.
Pe receptorul acela de exemplu scrie clar "3 canale + sbus" deci nu stiu cum se poate trage concluzia ca are doar doua porturi.
#144
Postat 16 July 2015 - 03:18 PM
La noi in tara un distribuitor le da cu Lipo 2s.
#145
Postat 16 July 2015 - 03:35 PM
Distribuitorul a luat fara baterie si a comandat bateriile separat de la un depozit european.
#146
Postat 16 July 2015 - 03:42 PM
#147
Postat 16 July 2015 - 05:25 PM
Esti sigur ca nu este LiIon ? Nu vad necesitatea de LiPo la o descarcare sub 1C... nici macar la greutate, LiIon are energia specifica mai mare, tocmai pentru ca are C-ul mic.
#148
Postat 16 July 2015 - 05:47 PM
Mai se gasesc baterii li-po la HTC M8,M9...... Apple 6 si 6 plus.
Ideea este ca daca tot ceri un ban ofera si calitate reala o radiocomanda de peste 500 eur cu accu Ni-Mh este cam bizar.
Eu unul o sa merg pe MX 16s cu ugrade la o emisie in 2,4 de la fr-sky.
#149
Postat 16 July 2015 - 06:47 PM
Cert e ca expedierea bateriilor e cu cantec si subiectul a catorva reglementari:
"Batteries that are classed as dangerous goods by the latest edition of the International Civil Aviation Organization’s (ICAO) Technical Instructions are prohibited.
This includes wet spillable lead acid/lead alkaline batteries (such as car batteries), used alkaline metal, nickel metal hydride (NiMH), nickel cadmium (NiCd), zinc-air batteries, and damaged batteries of any type.
Lithium ion/polymer/metal/alloy batteries when not sent with, or contained in/connected to an electronic device, are prohibited.
Lithium ion/polymer/metal/alloy batteries are allowed when sent with or contained in/connected to an electronic device, but are subject to packaging, volume and quantity restrictions.
...
Alkaline metal, nickel metal hydride (NiMH) and nickel cadmium (NiCd) batteries may only be sent when new and in their original packaging."
http://www.royalmail...ce-171012_0.pdf
Despre alegerea ta... shhh... unii s-ar putea sa te excomunice :)
#150
Postat 16 July 2015 - 07:05 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide