aeromodel influenta pozitiei aripii in zbor
#1
Postat 12 January 2013 - 07:28 PM
Are cineva cunostinte de asa ceva sau unde as putea sa gasesc aceasta informatie? Practic stiu din experienta ca avioanele cu aripa sus sunt mai stabile, iar cele cu aripa jos mai instabile dintr-un anumit punct de vedere.Vreau sa fac niste simulari cu ajutorul unui program care sa arate diferenta intre ele precum si cum curgerea aerului influenteaza dinamica avionului pentru cele 3 cazuri de pozitie a aripii(inalta, mediana sau joasa).
Am gasit nenumarate explicatii despre forte, cum influenteaza alte aspecte dar numai asta nu. Asadar am rugamintea celor cunoscatori sa imi dea o mana de ajutor. :drinks: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#2
Postat 12 January 2013 - 09:13 PM
Dupa asta incerci si varianta de a o tine tot vertical dar sprijinita pe ceva in partea de jos .... cam instabila .. nu ? .. acu gandesti ca ai
aripa joasa ...
O tii si de mijloc .. ai varianta cu aripa mediana ..
Adica .. pe langa fluxuri de aer , si alte nebunii de aerodinamica nu conteaza oare si pozitia centrului de greutate in plan vertical fata
de axa orizontala a aripilor ?
Or sa aduca lamuriri cei cu pregatire in domeniu sau pasionati care au studiat ... dar care au studiat serios ca sunt ani intregi de scoala
la Facultatea de Aeronave ca sa incepi sa deslusesti secretele aerodinamicii ..
#3
Postat 12 January 2013 - 09:35 PM
REAL DESIGN, la 12 January 2013 - 09:13 PM, a spus:
la Facultatea de Aeronave ca sa incepi sa deslusesti secretele aerodinamicii ..
nu numai acolo se studiaza aerodimanica....desi eu nu am auzit de un studiu privind pozitionarea aripii si alte efecte cu exeptia influentei privind stabilitatea, care a fost deja explicata mai sus...
#4
Postat 13 January 2013 - 10:26 AM
http://www.djaerotec.../askdesign.html
O carte foarte buna ar fi Model Aircraft Aerodynamics, de Martin Simons. A fost una la sierra :)
#5
Postat 13 January 2013 - 10:36 AM
E o editie putin mai veche.
#6
Postat 19 January 2013 - 03:44 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#7
Postat 19 January 2013 - 07:48 PM
pccdtk, la 19 January 2013 - 03:44 PM, a spus:
Da asa este! Mersi Robert, asa din cate am rasfoit paginile mi s-a parut a explica exact ceea ce caut eu. :good: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#8
Postat 23 October 2013 - 08:49 PM
Care e aceasta axa? din ce puncte e formata? ca am tot cautat pe net si al naibii daca am gasit raspuns la intrebarea asta..
poate ma lamureste si pe mine cineva.. :drinks: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#9
Postat 23 October 2013 - 09:18 PM
Daca e vorba despre Sbach ( desi nu stiu despre ce fel de Sbach vorbim .. poate fi si o spuma ) motivele de a o lua razna sunt multiple
si poate fi si un cumul de neconcordante care eventual sa includa si unghiul motor .. inclusiv mana poate atinge cand nu trebuie profundorul
si sa il urce aparent brutal ... si curenti de aer in cazul unui model prea usor , si un trimaj incorect , un CG gresit etc etc
Daca sigur este vorba doar de unghi motor, e mult mai simpla varianta babeasca .. prin tatonare .. bagam si scoatem saibe pana iese .. 3-4-5 zboruri si gata ..
Altfel mai SF .. scoatem carlinga .. punem o nivela sau incidentometru pe laterala fuselajului acolo unde se aseaza rama de la carlinga si ridicam de bechie modelul pana il asezam perfect orizontal - asta e pozitia de zero - .. il stablizam in aceasta pozitie si punem incidentometrul pe axul motorului .. si il inclinam cat vrem .. desi teoria ca teoria dar praftica ne omoara .. daca avem incidente aiurea la aripa sau ampenaj spate, daca e ceva stramb, torsionat etc .. geaba masuram cu teodolitul cu laser .. ca tot naspa o ia ..
La teorie nu ma pricep si nici nu vreau sa aprofundez ca nu am nici timp nici pretentia sa inteleg in trei randuri, ce au inteles altii
in ani de scoala .. si nici sa proiectez de la zero un aeromodel .. e prea complicat ..
#10
Postat 23 October 2013 - 10:11 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#11
Postat 24 October 2013 - 08:10 AM
si teorie serioasa ? incidentometre , lasere eventual un tunel aerodinamic ca sa .. il reglezi ?
Este model FunFly si astea nu sunt de precizie .. deci ele nu zboara drept ca un F3A ... le umfla vantu cand nu te astepti
o iau in balarii la fel de iute si trebuie sa sustii si sa corectezi tot timpul .. ca la heli .. joc de manute si de glezne !
Banuiam eu .. de aia am si precizat ca nu stiu despre ce Sbach e vorba ..
Oricum cade varianta a doua de reglaj caci ar insemna " sa ii dai jos carlinga " cu ................ flexu' pentru a pune
nivela ..
#12
Postat 24 October 2013 - 11:07 AM
oachidori, la 23 October 2013 - 10:11 PM, a spus:
mda, vrei f mult de la ceva care vb lui Gigi, este fun-fly, dar daca tii neaparat:
http://www.aviation-...f_incidence.htm
verifici si pui ampenajele orizontale cu incidenta ZERO, aripile cu incidenta maxim 1.5 (nu zero), motor 3 grade jos si 3 la dreapta (ca sa anulezi efectul de cuplu al motorului.
cauta si topical cu scandurica lui Typer, din ce imi aduc aminte a mai scris si el ceva despre astea pe acolo.
succese maxime
PS: mai bine ai verifica CG-ul, lasa-l un pic mai greu de bot si o sa fie mai stabil.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#13
Postat 24 October 2013 - 11:47 AM
ALLEN, la 24 October 2013 - 11:07 AM, a spus:
http://www.aviation-...f_incidence.htm
verifici si pui ampenajele orizontale cu incidenta ZERO, aripile cu incidenta maxim 1.5 (nu zero), motor 3 grade jos si 3 la dreapta (ca sa anulezi efectul de cuplu al motorului.
cauta si topical cu scandurica lui Typer, din ce imi aduc aminte a mai scris si el ceva despre astea pe acolo.
succese maxime
PS: mai bine ai verifica CG-ul, lasa-l un pic mai greu de bot si o sa fie mai stabil.
De obicei scanduricile astea au totul lipit ( aripi, ampenaje etc ) .. ca sa vrei le pui incidenta corect cam trebuie sa le desfaci si e cu la revedere .. nu stiu cel in cauza cum e construit fix /demontabil ..
Eu nu stiu cum determini Axa longitudinala corect la un model gata facut cu o forma oarecare ... la ochi ?
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 October 2013 - 11:51 AM
#14
Postat 24 October 2013 - 02:41 PM
REAL DESIGN, la 24 October 2013 - 11:47 AM, a spus:
adevar graiesti matale. sunt multe necunoscute in ecuatie. doar cel care l-a construit stie....
revin: tot de CG tre sa se lege in prima faza, m-am uitat mai bine, cu atentie la filmare si, pare greu de coada (asa imi pare mie, din miscarea serpuita)
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 24 October 2013 - 02:43 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#15
Postat 24 October 2013 - 03:33 PM
ALLEN, la 24 October 2013 - 02:41 PM, a spus:
revin: tot de CG tre sa se lege in prima faza, m-am uitat mai bine, cu atentie la filmare si, pare greu de coada (asa imi pare mie, din miscarea serpuita)
Gigi si Allen,
CG-ul este conform calculelor in functie de dimensiunile avionului, si a fost respectat intocmai.Aripa este demontabila.Initial avionul a fost proiectat ca electric, dar eu l-am luat de la Robert si am vrut sa il transform in termic.De aceea tinand cond de datele furnizate de el ca si echipare electrica (motor, baterie, ESC) imi dadea relativ identic cu ce am eu la motorul termic (motor, toba si servo acc) dpdv al greutatii componentelor.Asa ca avionul a fost echilibrat static, bateria necesara fiind pozitionata astfel incat CG-ul sa cada unde trebuie.Se poate muta in interiorul canopiei.O sa incerc sa mai zbor in weekend sa vad cum zboara si sa vedem daca a fost vantul de vina sau altceva a cauzat comportamentul lui.Eram curios daca la acest motor mic de 4cmc este necesar sa ii pun unghi motor sau merge si asa.Primele zboruri mi s-au parut ok. :drinks: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#16
Postat 24 October 2013 - 03:36 PM
ALLEN, la 24 October 2013 - 02:41 PM, a spus:
revin: tot de CG tre sa se lege in prima faza, m-am uitat mai bine, cu atentie la filmare si, pare greu de coada (asa imi pare mie, din miscarea serpuita)
Pai e simplu .. " dansul balerinei" .. cu toate fazele de trimaj .. urcat, picat, pe fata, pe spate, la 45 grade , cu motor , fara motor cu plot fara pilot ... si afli destul de repejor ce are si ce se cere ..
Daca stai cu subleru' pe el .. naspa .. nu prea ajuta sau e foarte foarte greu .. cel putin pentru mine .
Daca a fost construit sa zicem ingrijit ar trebui ca botu' sa fie perpendicular cu axa longitudinala .. ca la astea scandurica nu se da unghi motor din botul ala .. iei o nivele cu laser de la Bosch care face linii si orizontal si vertical .. pui p'aia verticala tangenta la bot si aia orizontala iti arata axa longitudinala ... iei dremelu' si "tai" fuselaju pe linia laser .. ca sa ramana devinitiv .. Ha ! sau ii dai gauri cu spiralu din cm in cm .. ( de 10 mm sa fie ca sa se vada )
Verifici cu incidentometru unghiul de incidenta la aripa si la ampenaj spate ca sa vezi cam unde te aflii .. continui sau il arunci ? .. dupa care dai jos elicea si pui incidentometrul pe axul motor .. si iarasi vezi cum stai ... sus cu el , jos cu el .. e prea lung, e prea scurt .. dremelu' e la indemana ..
Da numai bine bagi cateva zboruri si ii vii de hac .... live ?! .. fara prea multa inginerie .. asa ca la contabili .
#17
Postat 24 October 2013 - 03:46 PM
oachidori, la 24 October 2013 - 03:33 PM, a spus:
CG-ul este conform calculelor in functie de dimensiunile avionului, si a fost respectat intocmai.Aripa este demontabila.Initial avionul a fost proiectat ca electric, dar eu l-am luat de la Robert si am vrut sa il transform in termic.De aceea tinand cond de datele furnizate de el ca si echipare electrica (motor, baterie, ESC) imi dadea relativ identic cu ce am eu la motorul termic (motor, toba si servo acc) dpdv al greutatii componentelor.Asa ca avionul a fost echilibrat static, bateria necesara fiind pozitionata astfel incat CG-ul sa cada unde trebuie.Se poate muta in interiorul canopiei.O sa incerc sa mai zbor in weekend sa vad cum zboara si sa vedem daca a fost vantul de vina sau altceva a cauzat comportamentul lui.Eram curios daca la acest motor mic de 4cmc este necesar sa ii pun unghi motor sau merge si asa.Primele zboruri mi s-au parut ok. :drinks: :drinks:
CG-ul din proiect este baza de pornire .. nu inseamna ca ramane batut in cuie ...de aia se verifica si in zbor .. basca ca eu am intalnit modele la care CG-ul din manual nu avea nici o treaba cu modelul adevarat ...
Aripa degeaba e demontabila daca ampenajul spate e fix si a fost fixat prost ca incidenta .. se transforma in profundor si
trage de model aiurea ..
Trebuie zburat cu el pe urcare la 45 de grade si intors pe spate .. cu motor 75-80 % si vazut ce face ...
#18
Postat 24 October 2013 - 05:01 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#19
Postat 24 October 2013 - 09:08 PM
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 24 October 2013 - 09:08 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________