Cafeneaua F3P
#1
Postat 24 February 2013 - 08:29 PM
Mai mult, după zboruri haotice, şi un "drafting" prin lumea automodelistică, am construit două modele din polistiren, un Ultron şi un Edge, cât am putut de uşoare, şi m-am apucat să învăt ce trebuie să fac cu joistick-urile, în aşa fel incât să facă modelul ce vreu eu, nu ce vrea el (aşa zicea un vechi instructor al meu). Şi încet încet, au început să iasă câte un tonou lent, un knife edge corect, câte un hover stabil, cate un snap..Apoi, m-am gândit să încep cu ceva şi mai uşor, dar şi mai precis, şi m-am repezit într-un Piaget cu care ma zbat încă.
De cele mai multe ori aştept amurgul să descarc cei doi acumulatori de 850mah ai Piagetului, cu care modelul zboară cam 10 minute. De ceva vreme ma chinui să fac un zbor dupa un program, practic programul F3P Sport şi din ce in ce mai mult îmi dau seama că trebuie ceva să zboare cu viteză mult mai mica.
Am reusit sa fac programul pe simulator de căteva ori, mă rog, dacă se poate numi program, şi mi-am luat inima în dinţi şi mi-am luat, de pe forum un model dedicat F3P. Încă nu a ajuns la mine, dar va ajunge el până la urmă.
Mare meu noroc este că în zona mea se va desfăşura un concurs de F3p, unde voi fi prezent, sper nu numai ca spectator, dau unde sper să aprofundez tainele...
Până la primul zbor, am deschis acest topic, pote acumulez cunostinţele, cel puţin alea teoretice, necesare zborului in sală.
Mă chinui să imi iau ce mi-ar trebui, dar aici o "Cafenea" mi+ar deschide ochi, aşa că orice idee e binevenită.
PS : nu daţi cu pietre, şi promit să nu dau nici eu!!!
#2
Postat 24 February 2013 - 09:10 PM
Felicitari pentru pasul facut.E bine sa mai avem inca un zburator{practicant} F3P.
Ca un prim sfat,incearca sa faci programul pe bucati.
Si mai bine ar fi daca ai zbura direct in sala sporturilor din Buzau.
E bine si afara pentru inceput,dar in sala ai avea conditiile de concurs.
#3
Postat 25 February 2013 - 08:04 AM
Deocamdata ma dau pe lucerna vecinului, care ca si spatiu e mai mica decat o sala de sport, iar zborurile incerc sa le fac pe o inaltime e maxim 6-7m.
Daca o sa fiu practicant de F3P - om trai si om vedea. Mi intai sa invat sa zbor..
#4
Postat 26 February 2013 - 09:14 AM
Va doresc zboruri linistite. Cineva avea se pare dreptate, pe aici , printr-un alt thread...
Ce sa fac, am incercat si eu, sa ma documentez nitel, dar...esec
#5
Postat 27 February 2013 - 09:19 AM
Cum poti deveni un pilot mai bun?... pai trebuie sa zbori, sa zbori mult ,oridecate ori ai ocazia,sa arzi pack-uri si benzina cand se poate si cand nu sa stai cu simulatorul aproape de perna pe care dormi,pastrand totusi proportiile intre zborul real si cel virtual.
Gandeste-te cand ai facut prima decolare cu un model rc ,sigur ai avut emotii si un sentiment de nesiguranta ,acum probabil dupa cateva sute ti se pare totul banal,asa este si cu restul doar ca pe masura ce inaintezi in gradul de dificultate al manevrelor timpul alocat invatarii fiecarei creste considerabil.
In zborul acrobatic trebuie sa ai multe miscari deja imprimate in reflexe nu in memorie ca daca stai si te gandesti prea mult incotro trebuie sa mergi se termina tarlaua.
Asa cum am spus nu exista piloti nascuti dar.. ca si in alte domenii unii sunt predispusi sa invete mai repede ,altii mai incet deci unii au ping-ul mic , altii cu ping-ul mare si mai este categoria celor care au incercat toata viata dar au ramas la stadiul de tonou.
Daca te uiti bine in jur ,si aproape si mai departe ai sa constati ca cei mai buni piloti in marea lor majoritate sun tineri si foarte tineri,piloti mediocri majoritatea trecuti de prima tinerete , si piloti varza in general cei mai batranei asa ,mai exista desigur si exceptii de la regula dar se pot numara pe degete.
In cazul tau....? deja faptul ca o sa fii prezent la o competitie te va ajuta enorm in viitor,te va obliga in prezent sa te antrenezi
pentru a deveni mai bun si probabil o sa poti invata din greselile altora dar si din experienta lor ,incearca sa zbori cat de mult poti pana la data competitiei afara in simulator oriunde,nu conteaza doar zboara!
Piaget-ul te poate ajuta dar nu incerca sa il zbori in spatiul alocat unui model f3p,alege momente ale zilei cand vantul e domol,alege un perimetru cel putin dublu unei sali si un plafon mai inalt pentru siguranta,cand te simti cat de cat stapan mareste viteza ,restrange perimetrul si coboara plafonul.
La prima intrare in sala mai mult ca sigur o sa ai un soc cum am avut majoritatea,acesta dispare dupa cateva minute de zbor for fun,simplu ca sa stii unde sunt peretii,podeaua si tavanul fara sa te uiti si fara sa te gandesti.
Pobabil tot ce am scris eu stiai deja sau ai vazut scris undeva dar aveai speranta ca exista versiunea mai scurta,imi pare rau,te dezamagesc,totul depinde de tine si de avionul cu care zbori.
Ps .Sa nu crezi ca la noi la concursuri toti sunt 'guru' in materie de pilotaj,majoritate sunt oameni normali,deschisi doar ca au ceva experienta si ore de zbor in plus.
Bafta multa!
Aceasta postare a fost editata de bicut: 27 February 2013 - 09:21 AM
#6
Postat 02 March 2013 - 11:36 AM
Merci de sfaturi.
Legat de piloti mai buni sau mai putini buni, asta e stiuta, si e verificata. Daca voi zbura in sala, ramane de vazut. Daca voi concura cu voi la Cislau, iarasi e de vazut. Nu sunt genul care sa ma bag in concursuri, ci doar vreau sa experimentez. Abia astept sa vina vremuri mai bune, si sa reincep zborul serios afara. Legat de zborul cu Piagetul - au fost doar cateva, dar modelul e greu. Am zburat si in sala. Modelul e mult prea greu pentru sala, dar la cat de mare e hangarul unde am zburat e loc suficient, inclusiv la evolutiile pe verticala. A luat cateva trante, pentru ca am zburat si pe vant ceva mai mare decat ar fi trebuit, dar e ok. Deocambata am ramas fara elici, si pana imi refac stocul, poate vine si moelul dedicat, si incep sa zbor efectiv.
PS - credeam ca am inchis threadul asta...
#7
Postat 12 April 2013 - 07:55 PM
din putina mea experienta de F3P, si dupa ..uf...aproape 35 de ani de chestii care zboara, mai mari sau mai mici, am vazut, ca exista tendinte de a se zbura dupa ureche, si o sa scriu aici cateva chestii care mie mi s-au parut gresite:
LUCRUL DEFECTUOS CU MOTORUL
- nereducerea motorului la inceperea pantei de coborare - ca rezultat accelerarea modelului, cresterea vitezei;
- executarea loopingului cu motorul in plin;
- executarea de semitonouri cu turatie constanta la motorl;
- redresarea din picaj iar motorul e pus mult prea tarziu.
De aici, evolutiile par urate rau de tot, cercurile arata ca patratele iat liniile drepte - ce ramne dupa un bou...dupa ce a baut multa apa.
Ce as vrea eu de la Threadul asta...
1. Sa dezbatem fiecare evolutie, si sa marcam momentele de corectare a acestora.
2. Care este modelul cel mai potrivit, daca exista unul. Am vazut si diferite tipuri de modele, cu tot felul de canalizoare sau frane aerodinamice - oare chiar trebuiesc, sau sunt greutati inutile?.
3. Care este setup-ul cel mai potrivit - si ma refer la motorizare, si servouri.
4. Care e inaltimea optima a plafonului salii.
Asta e. Daca mai scrie cineva bine, daca nu, o sa ma lupt de unul singur in salita in care mai am acces o data pe saptamana, cam o ora.
#8
Postat 12 April 2013 - 07:57 PM
nu-mi pot scoate din minte cum zboara "flacaul" de mai jos...
#9
Postat 12 April 2013 - 10:02 PM
1. Putinii care facem acrobatie (de competitie) ne pregatim (care cum poate) de zbor afara (miute F3A), si nu mai e chef de comentat ce a fost (miute F3P). Asta nu inseamna ca nu citim ce se scrie pe forum.
2. Ne uitam la ce a fost la campionatul mondial si aflam ce model e mai potrivit. Cel mai tragic e ca sunt modele facute cu labuta proprie.
3. Poate fi si scump si ieftin. La campionul mondial si altii pe langa el e scumpisor, mai ales propulsorul, dar cine vrea neaparat, marca banu' ca sa invinga dusmanu'.
4. Cat mai mare, dar oricum, sa il simta dusmanul cat mai mic si sa dea in el. Yes!!!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#10
Postat 13 April 2013 - 08:39 PM
PS - am inceput usor, usor, sa mai fac cate o evolutie de prin programul Master, asa, de curiozitate. Numai ca apar cumulusii pe cerul Patriei, si mai mai ca-mi vine sa mai eis si la o termica...
#11
Postat 13 October 2014 - 04:24 PM