va rog sfat
#1
Postat 08 January 2013 - 09:46 AM
Vin si eu la voi pentru un sfat, daca se poate.
Sunt “foarte” incepator ( 3 zboruri la activ) din care doar unul aterizat frumos si doua crashuri.
Modelul este Easy Star II
Problema este probabil pilotul, insa mi-ar place sa dau vina pe orice altceva :)
Trebuie sa explic sumar zborurile pentru a cere parerea:
Primul zbor dupa asamblarea modelului: Il ridic, realizez ca finetea comenzii este criminala (dar asta este offtopic) si ca lasand comanda libera are tendinta de a urca si a se roti . Ma cred mai destept decat Chuch Yeager si incerc sa compensez (cum am spus, finetea comenzii de ordinul 1mm), ma lupt cu el pana aproape sa-l pierd din ochi, in final reusesc sa-l aduc inapoi in perimetru si sa-l crashui fara urmari.
Verific planurile, imperceptibil dezechilibrat un eleron, reglez cat pot de bine, decolez iarasi, zboara aproape perfect (tot cu o tendinta de viraj insa nesemnificativa). Imi fac damblaua, ma bucur de el, aterizez frumos.
Zborul nr 3: vant cam la 4-5 m/s, invatat minte cu planurile din primul zbor le reglez cat pot de bine, decolez, iarasi tendinta de rotatie destul de puternica pe stanga. ARGHHH?!?! Din nou ma cred mai destept decat Chuck Yeager, si timp de 10 minute ma lupt cu el macar sa-l aduc in perimetru. Cand l-am pierdut din ochi am sperat ca mai ia comanda la distanta aia, tai motor, tin profundor putin la vale si astept, ca el oricum se rotea. Dupa 3 ore reusesc sa-l gasesc intact in aratura la vreo 2km.
Si dupa atata poveste, vine si intrebarea: ce recomandati in astfel de cazuri de planuri dezechilibrate care imi par inevitabile?
( reglarea perfecta a planurilor imi pare imposibila, dar daca cineva are un sfat referitor la asta il ascult cu placere).
Eu vad variantele:
1. nu ma mai cred destept si il aterizez(a se citi prabushesc) repede cum pot si degetele incrucisate
2. incerc sa reglez in zbor din trimmere (nu am folosit inca, astept sfat) – si daca da, de unde stiu ce sa reglez, eleron sau carma?
3. Continui sa ma cred destept si poate data viitoare nici nu-l mai gasesc
Mentionez din nou ca “dezechilibrarile” pe care le-am vazut la ochi in ceea ce priveste carma/profundor/eleroane sunt aproape imperceptibile si totusi se simteau in zbor pana la a face modelul nepilotabil (de catre un incepator ca si mine).
multumesc mult in avans pentru orice sfat
#2
Postat 08 January 2013 - 10:06 AM
Multa bafta. :drinks:
#3
Postat 08 January 2013 - 10:16 AM
KronosTM, la 08 January 2013 - 09:46 AM, a spus:
asta e solutia. doar ca va trebui sa dai din toate 3 pana va zbura ok. carma, profondor, eleroane.
de unde esti ? ar fi foarte usor pentru sa ai pe cineva care a mai zburat, sa te invete 2-3 chestii.
daca nu, faci urmatorul lucru: fara motor lansezi avionul si incerci sa il tii drept din statie atat cat va plana. vezi ce tendinte are si compensezi din trimere.si dupa ce arunci de vreo 20 de ori ar trebui sa zboare cat de cat ok. cu motor va trebui sa mai reglezi un pic. lansarea se face perfect orizontal. daca il arunci in sus, il arunci degeaba. cu referire la finetea comenzilor, pune expo pe statie (am scris un tutorial de modelism).
succes!
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#4
Postat 08 January 2013 - 01:56 PM
Sunt din Timisoara
Statia e Hitec Optic 5 cu receptor minima
Servo Futaba S3114 Nano
Motor BL Outrunner ROXXY 2827/26
Acumulator LiPo GENS ACE 2200 mA
Am echilibrat avionul cat de bine m-am priceput, am marcat in cockpit pozitia unde vine acumulatorul.
Deci am retinut asa: Vant=BAD, iar trimmere "pe incercatea" in zbor.
Referitor la lansatul din mana fara motor, nu cred ca are suficienta viteza initiala cat sa planeze 20m (eu as zice vreo 2 :D ), insa voi incerca.
Comanda stramba am tot cautat, insa nu am gasit decat zecimi de milimetru diferenta. La motor stramb nu m-am gandit, insa as tinde sa spun ca nu asta e problema pt ca al doilea zbor a fost ok.
Referitor la cineva cu experienta de zbor din Timisoara, as fi nebun sa refuz :D
Am sa caut tutorialul recomandat, nu stiu sigur ce e "expo" dar sper sa fie ceea ce imi imaginez eu.
inca o data mii de multumiri
#5
Postat 08 January 2013 - 02:07 PM
si cauti EXP.Pui la toate +50-60% si o sa te ajute mult.Vezi pe la jurnal de zbor cine te-ar putea ajuta.
#6
Postat 08 January 2013 - 02:31 PM
http://www3.towerhob...0001p?&I=LXAEXR
insa din pacate nu stie expo sau dual rate....
#7
Postat 08 January 2013 - 03:12 PM
Am mutat "serpii" cat am putut de aproape de servo ca sa am bratul cat mai mic. Voi incerca sa vad cum e facuta statia, poate reusesc sa adaug un semireglabil logaritmic pe comenzi.
#8
Postat 08 January 2013 - 03:43 PM
#10
Postat 08 January 2013 - 07:07 PM
dintr-o sala de jocuri .. trage de manete mai mai sa le scoata din aparat desi ar fi suficient sa le actioneze doar atat cat este nevoie .. ala e momentul de disperare .
Cand statia nu stie EXPO atunci se realizeaza mecanic asa cum ai facut .. muti "serpisorul" pe echia de la servo cat mai aproape de axul servoului iar pe echia de pe suprafata de comanda ( eleron, profundor , directie ) cat mai catre capatul exterior ... asa vei mai imblanzi din violenta modelului care avea tendinta sa svacneasca la cea mai mica atingere a stick-ului .
Intarirea arcurilor nu te va ajuta pentru ca vei pierde din finetea .. o sa fie ca o masina fara servodirectie .. decat asa mai bine pui niste superglue la baza stick-urilor si se vor " intarii " pe veci .
Mai poti eventual sa " lungesti " stick-urile daca ele permit acest lucru prin dezsurubare ... sunt niste tutoriale pe net unde au prelungit
stick-urile cu niste creioane .. iar daca tii de capatul lor vei ajunge cu mana la juma de metru in fata ta pana se va misca stick-ul la baza
cativa mm ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 January 2013 - 07:12 PM
#11
Postat 08 January 2013 - 07:46 PM
Bafta.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#12
Postat 09 January 2013 - 01:52 PM
Referitor la viteza de zbor, cat am reusit sa zbor fara "dezechilibre" pe comenzi am redus motorul aproape de 0 ca sa fie mai calm modelul. Notiuni de zbor am , sunt pilot de parapanta din '96, insa ... sa zic asa zbor "la persoana I", insa in zborul "la pers. a III-a" deocamdata sunt sub nivelul de incepator :)
#13
Postat 09 January 2013 - 08:44 PM
KronosTM, la 09 January 2013 - 01:52 PM, a spus:
niet, greseala :)
daca tai/reduci mult motorul, avionul isi schimba total comportamentul. trebuie sa ai motorul un pic mai sus de limita inferioara la care avionul sta in aer.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#14
Postat 16 January 2013 - 02:16 PM
Multa, multa bafta.
#15
Postat 03 February 2013 - 11:44 AM
este cel mai ieftina incercare.
ca incepator sa pilotezi si sa reglezi in timpul zborului este cam mult.
#16
Postat 14 May 2013 - 12:51 PM
Nu sunt eu experimentat, dar pot sa iti trimez avionul, apoi sa iti arat si tie cum se face. Ne jucam putin cu suprafetele de control, facem EXPO-ul ala mecanic. si il facem sa se ridice la cer. Eu stau in Albina 7km de TM, daca poti veni pe acolo, intr-o zi cu vant putin se rezolva toate. Ma gasesti aici (PM) sau pe mail la atudorlex@gmail.com.
O zi frumoasa, Alex.
www.facebook.com/aeromodeletimisoara
www.aeromodelismtm.enjin.com
Contact:
tel: 0745.307.011