Model dedicat FPV
#62
Postat 25 December 2013 - 08:15 PM
https://lh5.googleusercontent.com/-xd8iHYyqQm8/S5NrqKBFiJI/AAAAAAAAClI/z44-x4QaT_k/s819/SDC10368.JPG
#63
Postat 25 December 2013 - 11:28 PM
Etapa urmaroare insemna mai multe modificari......lungirea fuselajului (la partea din spate, sa pastrez proportiile de la EG) si implicit a partii din fata (compensarea greutatii spate) plus ridicarea gondolei la 30 mm pentru motor mai puternic si elice pliabila cu trei pale.
M-am obisnuit cu vechiul EG care era supramotorizat si foarte naravas......
#65
Postat 26 December 2013 - 12:06 AM
Inca ma mai gandesc daca sa las profundorul din 2 bucati(fiecare fuselaj cu profundorul lui) sau le unesc si fac unul singur.
Alta problema ar fi eleroanele unui asemena monstru, vorbim deja de o anvergura de aproape 2m (2 semi aripi originale nemodificate, puse in capete si o sectiune centrala unde se afla motorul intre fuselaje, lung de 60-70 cm).La modelul original eleroanele au autoritate cam slabuta la viteze mici, si daca marim anvergura cu 50% atunci aproape ca va fi incontrolabil.Trebuie marite si acolo, of.
Si inca alta problema e chesonul aripii, fiind necesara o teava de carbon de 6mm care sa mearga dintr-un capat al aripii prin segmentul central si apoi pana in cealalta semiaripa, evident o teava continua.Pe langa asta ar trebui lungita coada, si deja cred ca e o transformare totala a modelului in ceva ciudat cu multe sanse de esec, dar care s-ar putea dovedi o platforma de LR excelenta cu performante peste cele ale unui ezstar 1/2 ezglider s.a.m.d.
Sau, pentru a scapa de fortele puternice din sectiunea centrala a aripii (unde ar veni motorul) s-ar putea merge pe o varianta bimotor, cu cate un motor in fiecare fuselaj, pus in botul avionului (nu in nacela originala!), iar camera ar putea fi pusa cu usurinta pe segmentul mijlociu al aripii, sa prinda putin in cadru motoarele(si pot zice ca zbor un bombardier)
In orice varianta, cu motor pe sectiunea centrala sau bimotor, ramane problema eleroanelor si a cozilor (daca trebuie lungite).Electronica ar fi deja disponibila,ca si bani imi mai trebuie doar sa iau al doilea ez2 si 2 servouri pentru el.2 esc-uri avem, motoare avem (DST-1200KV in prima faza si dupa mai vedem,depinde de cum va zbura).
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 12:08 AM
#67
Postat 26 December 2013 - 09:32 AM
Avantajul unei asemenea platforme este ca are tractiune normala, care contribuie mai mult la portanta, si fiind bimotor va avea o eficienta peste cea a unui pusher.
Evident ca sunt si alte solutii in afara de ezstar, pentru cine vrea super LR si cu buzunar generos...top model grafas (google it)
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 09:35 AM
#68
Postat 26 December 2013 - 09:38 AM
#69
Postat 26 December 2013 - 09:51 AM
old-boy, la 26 December 2013 - 09:38 AM, a spus:
Aici am un as in maneca, merg pe jos la zbor.Pot chiar sa ii lipesc definitiv aripile,desi niste banda cu fibra ar ajunge.In rest ce ar fi greu de carat cu masina, 2 aripi de ez/eg(inca ma gandesc daca sa iau de eg sa pun in capete), 2 fuselaje cu ampenaje demontabile in portbagaj incap fara probleme si o sectiune centrala,pusa pe luneta masinii.Astea incap si intr-un tico.Sandramalele de fpv,si alea in portbagaj, si nu iti mai ramane loc si pentru alte modele...desi dupa experimentul asta nu cred ca o sa mai am bani pentru altele :D
Si lansarea o sa fie interesanta...cred ca trebuie un carut detasabil...altfel cum lansezi un bimotor cu 2 fuselaje? Cineva cu 2 maini simultan?
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 09:54 AM
#71
Postat 26 December 2013 - 12:29 PM
#72
Postat 26 December 2013 - 01:16 PM
In primul rand ca nu compari glide ratio de la modele mari, unde e adevarat ca se poate atinge 40-50:1, cu modele RC, unde 10:1 este deja peste medie.
Apoi, chiar pentru asa ceva nu mergi pe spume, sau nu pe orice spuma, poate Radian, uita de orice altceva.
Daca tot iti place Grafas, poate te intereseaza sa stii ca in zborurile de record mondial ale lui Montiel s-a mers pe la 14:1.
Ca sa nu ai elicea in cadru pot fi solutii mai simple si mai optime aerodinamic decat un bifus plus o consola, toate trei obeze.
De exemplu camera pe o aripa in lateral, partial ingropata in aripa, echilibrata cu VTx-ul pe cealalta aripa.
Sau camera sub fuselaj cu un mecanism de retract care e simplu, exista deja facute folosind un retract de roata de planor.
#73
Postat 26 December 2013 - 01:56 PM
Eu in aceasta vara am zburat cu un EZ echipat cu RVOSD, camera KX191, vtx de 500mw, acc 3s2600 si greutate de 980gr. 3 ore si am consumat cu motorul doar 1000mAh, restul de cam 1300mAh a fost papat de electronica. Am avut un castig maxim de inaltime de 1500m plecat de la 180m in termica si distanta maxima de 9800m de home.
Am testat acelasi model cu 2x 3s2600 si credema zbura destul de bine. cu o greutate de 1240gr.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#74
Postat 26 December 2013 - 01:59 PM
Grafas...da e ideal dar si pretul pe masura...sa vezi cum urca singurel in termica fara pic de motor e ceva...
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 02:03 PM
#75
Postat 26 December 2013 - 03:11 PM
Daca vrei un Grafas ieftin, se cheama Bird of Time ;) zboara cam la fel, vezi ca am pus un filmuletz cu aterizarea in topicul lui Dan Mitea, ia calculeaza ce glide ratio am acolo :p