Model dedicat FPV
#32
Postat 16 May 2013 - 12:15 PM
Elici de ce marime veti folosi ?
Nu era mai bine sa departati mai mult nacelele motoarelor de fuselaj, ca asa evitati turbulentele elicilor care se vor duce spre ampenaj, reducand eficienta acestora ?
#34
Postat 16 May 2013 - 05:14 PM
Bird of Time, 3m, un planor superb transformat in motoplanor si echipat fpv.
Si un zbor aici:
Elicea in fata camerei nu mi se pare deloc deranjanta mai ales ca este folosita foarte putin :) Modelul planeaza extraordinar. :good:
Scuze pentru calitatea video, problema este recorderul de la sol care are bitrate prea mic. Imaginea din ochelari este mult mai buna decat inregistrarea
#35
#39
Postat 18 May 2013 - 07:45 AM
SORIN CAIUS, la 17 May 2013 - 09:51 AM, a spus:
Fain fuselajul posterior l-ai facut tu?ca vad ca e bandajat cu banda adeziva.
Spor la treaba in continuare
Ciao Sorin
Nu este din bat de undita, l-am bandajat pentru a nu-l murdari pana termin fuselajul.
#43
Postat 28 May 2013 - 07:54 AM
costi_n, la 27 May 2013 - 09:43 AM, a spus:
Nu stiu daca este chiar carbon intrucat batul de pescuit din care este fuselajul a fost 25 lei si la pretul acesta chinezul sigur a folosit cred mai multa fibra de sticla.
La experientza pe care o ai tu in FPV daca ai alta sugestie ar fi foarte bine venita, pana nu finalizez si fac vreo prostie
.
#44
Postat 28 May 2013 - 08:00 AM
Slefueste un pic la un cap, daca pilitura este gri si se vad sclipiri, are si sticla in ea, dar nu asta e important, ba chiar e bine, carbonul trebuie combinat cu altceva, singur nu ii prieste. In cazul de fata important este ca are si carbon, cat de putin, influenteaza.
Pe coada as pune cel mai usor element, GPS-ul, stii cum e cu greu de coada. Plus ca ala trebuie sa vada in sus, nu il deranjeaza sa aiba carbon sub el sau lateral.
#45
Postat 28 May 2013 - 10:53 PM
In partea opusa eu o sa contrabalansez cu antena de la sistemul UHF + bobitze de plumb daca mai este nevoie.
In cazul tau daca constati ca teava nu este de carbon si ca nu o sa ai o problema cu centrul de greutate poti pune vtx pe spate. Singura problema este ca la intoarcere o sa ai semnal video mai slab
Ce sistem RC o sa folosesti?
#46
Postat 29 May 2013 - 07:29 AM
#48
Postat 29 May 2013 - 03:07 PM
-VTX 5,8Ghz, 200 mW (antena CL),
- Telemetrie 915 Mhz, MavLink de la ArduFlyer 2.5- putere mica (antena dipol)
- RC 2,4 Ghz, Turnigy 9x (antena dipol)
Care este distanta minima pe care o recomandati sa o las libera (electromgnetic) langa aceste antene astfel incat sa nu influenteze sau sa nu fie influentate semnificativ de catre alte componente (ESC, Motor, fire motor, carbon, GPS, fire servo)?
De asemenea care este distanta minima recomandata pt GPS?
#49
Postat 31 May 2013 - 09:52 AM
dan231, la 29 May 2013 - 03:07 PM, a spus:
-VTX 5,8Ghz, 200 mW (antena CL),
- Telemetrie 915 Mhz, MavLink de la ArduFlyer 2.5- putere mica (antena dipol)
- RC 2,4 Ghz, Turnigy 9x (antena dipol)
Care este distanta minima pe care o recomandati sa o las libera (electromgnetic) langa aceste antene astfel incat sa nu influenteze sau sa nu fie influentate semnificativ de catre alte componente (ESC, Motor, fire motor, carbon, GPS, fire servo)?
De asemenea care este distanta minima recomandata pt GPS?
Hmmm...inainte de toate o sa ai o problema cu telemetria. Range-ul o sa fie mic deoarece o sa interferezi cu telefonia mobila GSM, mai ales daca zbori pe langa orase. Si mai mult decat atat este si ilegal sa folosesti frecventa de 915Mhz in Ro. Trebuia sa te orientezi catre 868mhz sau 433mhz.
#50
Postat 31 May 2013 - 10:06 AM
Si telemetria si receptia video au pin de semnal RSSI si poti deplasa diversele componente pe structura avionului sa vezi unde sunt influentele minime. Oricum, nu cred ca exista o definitie de distanta minima, din contra, nici una nu este de ajuns as zice.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 May 2013 - 10:09 AM
#51
Postat 03 June 2013 - 10:07 AM
Sa inteleg ca am inceput cu …stangul. O sa ma gandesc la o noua telemetrie in 868 Mhz, deoarece 433 Mhz vreau sa-l tin “rezervat” pentru un eventual upgrade de RC.
Iar partea cu receptorul 9x fara faisafe este chiar…nasoala. Exista vreo solutie ca un aeromodel cu receptor Turnigy 9 x-v2 si ArduFlyer 2.5+MinOSD V1.1 sa capete functia de intoarcere acasa atunci cand pierd semnalul RC?
Referitor la distanta intre cele 3 antene, eu inca nu am cunostintele necesare si experienta pentru a face masuratori radio pe propriu aeromodel (in plus chiar daca gasesc si masor acel RSSI, am auzit ca exista si un alt indicator la fel de important pentru optimizare- rata de pachete pierdute ). In faza actuala pe mine m-ar ajuta sa “copiez” si sa “adaptez” un setup a unui aeromodelism FPV cu experienta . Un link ori un site unde sunt prezentate modurile de aranjare a antenelor ar fi ceva exceptional.
#59
Postat 27 July 2013 - 08:53 PM
http://youtu.be/DHm72gYqSfI
#60
Postat 27 July 2013 - 09:10 PM
nu e chiar asa rau sunt mici neajunsuri care pot fi remediate.Per ansamblu zboara chiar binisor.
Cand montezi echipamentul FPV se va mai ingreuna putin si atunci tractiunea excedentara te va ajuta.
Cu eleroanele lenese poate fi si de la faptul ca e bimotor.
Bafta in continuare
Ciao Sorin