Platforma FPV dedicata
#1
Postat 02 January 2013 - 09:59 PM
Ma gandeam la ceva de maxim 1.8m anvergura, sa incapa minim un lipo 3s de 5-6000, sa aiba caracteristici bune de planor si sa se poata construi in regim homemade.
Cautand pe net acest model mi se pare bun - MAJA.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#3
Postat 02 January 2013 - 10:08 PM
Ca a fost mare speranta care a dezamagit pe toata lumea care l-a luat nu ai gasit nimic ?
Avem unul in Craiova, l-a luat un visator care zicea ca face cartografie aeriana... s-a lamurit intre timp ca e greu cu zburatul.
Nu pricep ce are FPV-ul cu luminile si trenul... :unsure:
As zice sa te orientezi catre unul din "monstrii" lui mike power, cum are Huffy, face Robert-pcctdk la comanda, sau daca vrei sa il faci singur cred ca iti poate impartasii din experienta.
Poate revii cu mai multe detalii despre ce ar trebui sa faca avionul ideal, posibil sa fie solutii mai potrivite decat cele marca power.
De un lucru sunt destul de sigur insa... nu este skywalker si nici maja.
#4
Postat 02 January 2013 - 10:11 PM
E un topic bun in care cred ca ne putem impartasi experientele, parerile despre cum ar trebui sa arate o platforma fpv ideala.
#5
Postat 02 January 2013 - 10:12 PM
bogdan_minitehnicus, la 02 January 2013 - 10:06 PM, a spus:
Elicea in sine are acelasi randament, adica tractiune dezvoltata / putere consumata.
Diferenta este ca la tractor aerul de la elice contribuie la portanta, batand chiar in aripa, pe cand la pusher avionul trebuie intai sa ia viteza ca sa inceapa sa aiba portanta. Si la unele viteza destul de mare, asta apropo de maja, sunt pe youtube cateva lansari soldate cu crash din care va puteti lamuri ca avionul ala cere catapulta pentru lansare... sau un tren de aterizare de 15 cm inaltime, sa aiba loc elicea...
#6
Postat 02 January 2013 - 10:19 PM
bogdan_minitehnicus, la 02 January 2013 - 10:11 PM, a spus:
E un topic bun in care cred ca ne putem impartasi experientele, parerile despre cum ar trebui sa arate o platforma fpv ideala.
parerea la care am ajuns pana acum este ca aripa ar trebui sa aiba profil de motoplanor cu intrados aproape plat, diedru dublu, iar aripile cu urechi.
Avantajul care-l gasesc este in primul rand auto stabilitatea aripii si greutatea scazuta, deoarece nu sunt necesare eleroane si deci nici servourile lor. Totusi cred ca se pot atasa flapsuri pt aterizare.
Cat despre forma fuselajului nu am trasat schita nici macar in linii mari, cert e ca trebuie sa fie cat mai aerodinamic, sa nu aiba spatiu interior extra fata de necesitati, cat depre amplasarea motorului nu stiu daca sa fie pusher sau normal.
Va rog pareri
Scuze initorului topicului daca i-am poluat subiectul.
Multumesc
#7
Postat 02 January 2013 - 10:24 PM
Doar ca la mine FPV nu inseamna echipament cat sa ajungi sa faci un EZ* de 1.6kg, e caz real :)
PS: Nici cu mitul cu diedru = fara eleroane nu sunt de acord :)
Cate "aripi frante" chiar in 5 puncte exista, unele costnd peste mia de $, si care au eleroane ca sa ne demonstreze ca aceasta parere e gresita...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 January 2013 - 10:26 PM
#8
Postat 02 January 2013 - 10:26 PM
Am un Exposure facut de Robert (lucreaza frumos si ingrijit) si pot sa-ti spun ca este gandit intradevar pentru FPV. Decoleaza in 8-10m incarcat cu un DSLR, plus acumulatori si alte chestii... Are un zbor stabil iar la aterizare vine mai docil ca un planor, cel din urma are nevoie de flapsuri pentru a ateriza asa de scurt. Aripa se desface in 3 bucati usurand astfel transportul, mai voluminos ramanand fuselajul dar nu este de speriat.
Aceasta postare a fost editata de jetix: 02 January 2013 - 10:27 PM
#10
Postat 02 January 2013 - 10:35 PM
Va multumesc pentru sfaturi.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#11
Postat 02 January 2013 - 10:55 PM
Niste polystiren si placaj se gaseste pe langa casa modelistului.
In sfarsit, ai timp sa cauti ce model ti s-ar potrivi, deabia ai lansat topicul care totusi cred ca se suprapune cu altul avand numele "Aeromodele pentru fotografie aeriana".
#12
Postat 03 January 2013 - 12:01 AM
jetix, la 02 January 2013 - 10:55 PM, a spus:
Niste polystiren si placaj se gaseste pe langa casa modelistului.
In sfarsit, ai timp sa cauti ce model ti s-ar potrivi, deabia ai lansat topicul care totusi cred ca se suprapune cu altul avand numele "Aeromodele pentru fotografie aeriana".
Aici gresesti, eu nu am nevoie de model pentru fotografie,daca imi trebuia asa ceva puneam camera pe wingdragon si faceam poze, nu va mai bateam la cap cu acest topic.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#13
Postat 04 January 2013 - 12:40 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#14
Postat 04 January 2013 - 12:46 PM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 04 January 2013 - 12:47 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#15
Postat 04 January 2013 - 12:50 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#16
Postat 04 January 2013 - 02:49 PM
Am tot studiat problema si am ajuns la o concluzie, o sa fac un crossover din niste aripi de EZ marite la 1.7m anv., am un stabilizator de EZ, deci mai imi ramane sa fac un fuselaj cat mai incapator dar si aerodinamic, ceva gen skywalker ca sa am loc bereket pentru RVOSD si toate acareturile.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#18
Postat 05 January 2013 - 06:43 AM
renatoa, la 04 January 2013 - 05:36 PM, a spus:
E mult mai eficient ca orice pusher.
Renato ma refeream la fatul ca trebuie sa iau 2 motoare identice, esc-uri am 6 buc. la fel dar motoare din vreo 10 cate am disponibile nu am identice decat 2 dar care sunt de turatie mare, 2000kv, si nu prea cred ca se preteaza la asa ceva.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#19
Postat 05 January 2013 - 10:10 AM
Nu cred ca lipsa a doua motoare identice te impiedica in constructia unei platforme FPV care sa nu fie un EZ.
De obicei pe o platforma dedicata pui echipament de sute de $ costul motoarelor este neglijabil
Eu dupa ce am prabusit modelul meu FPV http://www.rhcforum....pv/page__st__90 m-am apucat de unul nou din pacate am lucrat la el in luna aprilie 2012 dupa care m-am oprit acum am reluat lucrul la el, cand ma voi apropia de final am sa pun si poze....... si "DA" va fi un bimotor tocmai ca nu vreau sa am elicea in campul vizual, caracteristici anvergura 3m , eleroane, flapsuri probabil ampenaj in V, greutate 2-3,5Kg echipament camera go pro 3 ,stabilizator fy31 , osd hornet,video 5,8G valoare echipament > 1200$,iar motoarele Turnigy 540L V-Spec Inrunner w/ Impeller 1025kv pret 2 buc 70$.
Asa ca hotaraste-te ce doresti si apuca-te de lucru ca primavara este aproape si te asteptam cu modelul la varul tau pe Dezmir.
#20
Postat 05 January 2013 - 12:50 PM
Deci, regula nr 1: nu avioanelor grele, sau mai precis incarcarii alare mari !
3m anvergura, 70 dmp, 2kg, din care 500 grame 7000mAh, asta inainte de FPV-izare, care nu va depasi 150 grame, asta e ce am acum in pregatire. Mai precis doua, si Costi_n are unul similar.
Si are elice in fata, pentru ca va sta pliata 90% din timp.
#21
Postat 05 January 2013 - 01:02 PM
old-boy, la 05 January 2013 - 10:10 AM, a spus:
Nu cred ca lipsa a doua motoare identice te impiedica in constructia unei platforme FPV care sa nu fie un EZ.
De obicei pe o platforma dedicata pui echipament de sute de $ costul motoarelor este neglijabil
Eu dupa ce am prabusit modelul meu FPV http://www.rhcforum....pv/page__st__90 m-am apucat de unul nou din pacate am lucrat la el in luna aprilie 2012 dupa care m-am oprit acum am reluat lucrul la el, cand ma voi apropia de final am sa pun si poze....... si "DA" va fi un bimotor tocmai ca nu vreau sa am elicea in campul vizual, caracteristici anvergura 3m , eleroane, flapsuri probabil ampenaj in V, greutate 2-3,5Kg echipament camera go pro 3 ,stabilizator fy31 , osd hornet,video 5,8G valoare echipament > 1200$,iar motoarele Turnigy 540L V-Spec Inrunner w/ Impeller 1025kv pret 2 buc 70$.
Asa ca hotaraste-te ce doresti si apuca-te de lucru ca primavara este aproape si te asteptam cu modelul la varul tau pe Dezmir.
Foarte interesant pt.mine . Chiar daca nu sunteti destul de avansat cu modelul ( in opinia dvs. ) ati putea incepe un topic ? Nu de alta insa si eu oscilez intre ampenaj T sau in V si m-as inspira ( proportii ) de la dvs.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#22
Postat 05 January 2013 - 02:11 PM
Asta ar fi de fapt abordarea mea daca as face un bimotor, m-am demascat :)
#23
Postat 05 January 2013 - 11:00 PM
Din pacate ma cunosc de vreo 58 de ani, din fire renunt usor daca apare ceva mai interesant ca dovada ca nu am mai lucrat la el de 7 luni.
Vroiam sa pun poze cand este gata de zbor, mai ales ca este un model putin trasnit.
@renatao ai fost pe aproape, este bimotor dar nu bifuselat si probabil va avea v normal sau ...... planul nu este definitiv.Maine voi cauta pozele din timpul constructiei si voi face un topic.
#24
Postat 06 January 2013 - 12:09 AM
Dar mai am vreo 3-4 zile de lucru la un trainer acrobat termic, mai am de terminat o aripa la un acrobat electric, deocamdata.
As face si avionul platforma dar as vrea si sa restaurez un Pits S2A facut de un prieten (Marta Dimitrie ) prin 1977 ceea ce ar fi cam greu din lipsa de timp.
Pana atunci ma mai inspir de la voi.
Ciao Sorin
#25
Postat 14 March 2013 - 09:29 PM
renatoa, la 05 January 2013 - 02:11 PM, a spus:
Asta ar fi de fapt abordarea mea daca as face un bimotor, m-am demascat :)
RENATO gasim de cumparat un bimotor pe undeva? nu ma intereseaza sa mearga cu viteza ci sa stea cit mai mult pe sus
dupa ce am finalizat contractul cu cei de la gaze tot la ez am ramas. in prima etapa am pus aripile de ez la care le am pus eu eleroane dar se pare ca nu e reteta cea mai reusita . Am zburat pe ceva vint si era foarte instabil. dupa ce am pus aripile de eg s a schimbat radical. daca tai motorul planeaza . 1.1 kg complet
#26
Postat 14 March 2013 - 09:47 PM
Dar e singurul bimotor ARF care imi vine in minte acum si e popular in FPV, poate o fi coincidenta ca tocmai azi am urmarit un film postat de FPV-Leif cu un twinstar:
https://vimeo.com/61485877
Dupa cum vezi, e cam vitezist...
#27
Postat 04 April 2013 - 05:40 PM
casper20, la 02 January 2013 - 09:59 PM, a spus:
Ma gandeam la ceva de maxim 1.8m anvergura, sa incapa minim un lipo 3s de 5-6000, sa aiba caracteristici bune de planor si sa se poata construi in regim homemade.
Cautand pe net acest model mi se pare bun - MAJA.
Eu iti propun un canard, home made, vezi pozele de mai jos. Are 1.86 m anvergura (aripa principala se rupe in doua), are loc pentru 4 lipo 3s 5000mah 20C(sunt cele mai ieftine), planeaza bine, se construieste usor homemade.
Ca si detalii:
- constructie- inspirata dupa Experimental Air
- 4 lipo 3s 5000mah - deocamdata am zburat numai cu 2 lipo de 3s, 5Ah si ma "antrenez" pentru mai multe.
- planeaza bine - cu o singura baterie sta in aer in medie 30 min. Incarcarea alara cu o singura baterie este undeva la 33-35g/dm - eu zic ca este destul de bine pt dimensiunea sa + ca are "lift" superior avand aripile inguste.
- se construieste home made- din depron, polistiren extudat, scotch, lemn, policarbonat, etc
- pentru FPV exista suficient loc sa izolezi echipamentele sensibile (camera, vtx, motor+esc, antena RC)
#30
Postat 05 April 2013 - 12:53 PM
renatoa, la 04 April 2013 - 05:56 PM, a spus:
Am zic ca are loc de 4 baterii si indeplineste criteriile initiatorului acestui topic (minim un lipo 3s de 5-6000). De obicei zbor cu o baterie si este ok.
Totusi o sa incerc sa cresc gradual nr de baterii. De ce? Pentru a majora un pic “autonomia” (a doua baterie imi va mai aduce 15 min, a treia 5-10 minute, ultima s-ar putea sa nu mai aduca nimic sau sa am pierdere; apoi incercam cu celule fotovoltaice). In plus, cu multe baterii voi zbura mai “in forta” (voi fi nevoit) , cu viteza mai mare, iar avionul va sta mai bine “in vant” .