Modelism - RHC Forum: Nelamurire li-po - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Nelamurire li-po

#1 Useril este offline   Geene 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 29-December 12
  • Gender:Female
  • Location:Vaslui
  • Interests:Aeromodelism

Postat 30 December 2012 - 12:07 PM

SAlut!Acum cateva zile am cumparat un FMS f-18 hornet de pe autorc dar am o problema..Nu stiu cum sa incarc li-po-ul.
In pachet am primit niste clesti,acmulatorii si un incarcator.Cum trebuie sa incarc acumulatorii?Conectez clestii aia pe o baterie sau ceva de genul?SAu cumpar un alimentator?
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 December 2012 - 12:10 PM

Asta se intreaba in primul rand la vanzator ! Adaosul comercial include si servicii complete dupa vanzare.

O poza sau link ar fi bune... manual nu are ?
De regula cand sunt clesti asta duce cu gandul la baterii auto, pentru incarcarea la camp.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 December 2012 - 12:11 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 30 December 2012 - 12:43 PM

Vezi postareaGeene, la 30 December 2012 - 12:07 PM, a spus:

SAlut!Acum cateva zile am cumparat un FMS f-18 hornet de pe autorc



daca nu stii cum sa incarci un acumulator - atunci sunt foarte sigur ca nu vei sti cum sa zbori....mai bine cauta pe cineva care sa te ajute.
Din ce am vazut - FMS F18 - e un ducted fan de 64mm, si daca e asa - sunt ferm convins ca va face un zbor de maim 3 m. Pentru asta nu trebuie incarcat acumulatorul. Cat are in el e suficient...

Glumesc desigur - vei manualul sau cei de pe autorc. De regula ai in kit un incarcator. Mufele nu prea se pot conecta altfel. Atentie insa ca nu se pot incarca oricum - si daca gresesti - sa vezi ce focuri de artificii faci - numai ca focul ala e cam toxic!!!
0

#4 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:IaÈ™i

Postat 30 December 2012 - 06:49 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 30 December 2012 - 12:43 PM, a spus:

daca nu stii cum sa incarci un acumulator - atunci sunt foarte sigur ca nu vei sti cum sa zbori....mai bine cauta pe cineva care sa te ajute.
Din ce am vazut - FMS F18 - e un ducted fan de 64mm, si daca e asa - sunt ferm convins ca va face un zbor de maim 3 m. Pentru asta nu trebuie incarcat acumulatorul. Cat are in el e suficient...


Glumă, glumă, dar dacă nu ai reflexele bine formate renunță la zbor deocamdată. Păcat de el că arată bine. Fă-ți mâna pe ceva cu aripa sus.
_
0

#5 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 07 January 2013 - 11:31 PM

Am si eu o nelamurire legata de li-po, daca nu se supara initiatorul topicului ca ma bag asa....:pardon:
Am o baterie 4S 3200mAh, care are vreo 15 incarcari pana acum. Nu a fost niciodata descarcata sub 3,6V/celula. Ieri dupa un zbor scurt, din cauza vantului, cand am ajus acasa, am conectat-o la incarcator ( Accucell 6) si am setat incarcare si programul BALANCE 4S 3200mAh. La inceputul incarcarii avea 3,89-3,9V/celula. Dupa ceva timp cobor sa vad daca e incarcata si ...surpriza.....tensiunea totala 16,8V, dar tensiunea pe celule3,96-3,97V iar curentul absorbit la incarcare a fost de vreo 330mAh...:wacko:. Am masurat cu multimetrul si tensiunile pe celule erau corecte ca cele afisate pe display-ul incarcatorului, iar tensiunea totala era de15;9V..... Am incarcat cealalta baterie similara si a fost ok, verificata si cu multimetrul, apoi am incarcat celelalte mai mici 3S1200Mah si iar nu au fost probleme.....
Am mai pus o data bateria cu bube si pana la urma a luat cam 1000mah si dupa incarcare avea 4,22-4,25V pe celula.
Azi am masurat-o si avea 17,25V per total, dar pe celula nu avea mai mult de 4,23V, valori masurate cu multimetrul......
Azi am scos modelul la aer, cu ceva emotii, dar totul a fost ok.....iar la incarcare au intrat 2250mAh, 4,20V/celula si 16,80V per total si pe incarcator si pe multimetru......
Ce stiti despre astfel de probleme? Pana acum nu am avut alte episoade similare.....
Care ar putea fi cauza?
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#6 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 08 January 2013 - 09:05 AM

Mie nu mi-e clar, la ce-i de fapt bun programul balance, ca doar programul charge face si balansare, sau?

Asa, sint doua chestii de care te poti lovi si se lasa cu incarcare incompleta (exceptind erori de incarcare):

safety timer setat prea mic
capacity cut-off setat prea jos
USER BANNED BY ADMIN
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 January 2013 - 09:10 AM

La chargerele populare clasa B6, adica Bantam B6 clonat, in care intra si Accucel si cam tot ce este 5A/50W/6s, programul charge nu asigura balansarea, ci se opreste in momentul cand oricare celula a atins 4.2V
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 January 2013 - 09:51 AM

@DanB, bateria a mai fost incarcata de cateva ori si pana acum nu a facut probleme, iar safety timer e la 6 ore si capacity cut-off pe 5-6A. Sper sa fi fost doar o eroare de incarcare.
Programul "balance" opreste incarcarea cand toate celulele ating 4,2V, programul de incarcare normal, cel putin la una din bateriile care sunt aproape gata de zile, opreste incarcarea desi valorile sunt4,13V 4,17V 4,23V :pardon: (3S)

@renatoa, e posibil ca una din celule sa fi ajuns la 4,2?....La incarcare dau cam 1C la toate bateriile, deci la asta 3200mAh, (4S). Si totusi tensiunea totala era afisata 16,8V :wacko:.....
Mai verific azi, sper sa fi fost doar o eroare de incarcare..
Multumesc pentru raspunsuri.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#9 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 08 January 2013 - 10:23 AM

Vezi ce zice pe afisaj la sf. de incarcare, tensiunea pe fiecare celula in parte

Interesant, inseamna ca atunci cind am testat un accucel bateria era perfect balansata, ca la sf. de incarcare pe program charge toate erau la 4.2
USER BANNED BY ADMIN
0

#10 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 January 2013 - 10:34 AM

Vezi postareaDanB, la 08 January 2013 - 10:23 AM, a spus:

Vezi ce zice pe afisaj la sf. de incarcare, tensiunea pe fiecare celula in parte

Interesant, inseamna ca atunci cind am testat un accucel bateria era perfect balansata, ca la sf. de incarcare pe program charge toate erau la 4.2

In mod normal, pana acum, tensiunea totala era 16,8V si tensiunea pe celule 4,2V. La incarcarea cu probleme tensiunea totala era 16,8V dar tensiunea pe celule era 3,96-3,97V.....
In mod normal folosesc functia charge iar la cateva incarcari, daca apar diferente folosesc balance.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#11 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 08 January 2013 - 11:14 AM

Daca n-ai avut nici o eroare pe ecran si n-a apasat pisica/copilul/nevasta pe stop, chiar ca nu ma prind

Daca nu se mai intimpla, il clasificam la ciudatenii chinezesti

La un incarcator din asta nou nout am vazut la prima incarcare control failure (nepotrivire intre curentul comandat de uc si cel masurat pe accu), dupa care nu s-a mai repetat

Aceasta postare a fost editata de DanB: 08 January 2013 - 11:14 AM

USER BANNED BY ADMIN
0

#12 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 January 2013 - 11:37 AM

Vezi postareaDanB, la 08 January 2013 - 11:14 AM, a spus:

Daca n-ai avut nici o eroare pe ecran si n-a apasat pisica/copilul/nevasta pe stop, chiar ca nu ma prind

Daca nu se mai intimpla, il clasificam la ciudatenii chinezesti

La un incarcator din asta nou nout am vazut la prima incarcare control failure (nepotrivire intre curentul comandat de uc si cel masurat pe accu), dupa care nu s-a mai repetat

N-a fost nici o eroare, si nici nu a fost oprti de alcineva, ca nu ar mai fi avut datele pe display, aparea full ca si cum incarcarea s-a terminat si datele mentionate mai sus :pardon:
In final cred ca a fost o "vraja" chinezeasca :wacko:....Sper sa nu se mai repeta :blink:
Stima si numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#13 Useril este offline   Robert_Damian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Elicoptere

Postat 08 January 2013 - 03:24 PM

[quote name='alex g' timestamp='1357631503' post='621540']
@DanB, bateria a mai fost incarcata de cateva ori si pana acum nu a facut probleme, iar safety timer e la 6 ore si capacity cut-off pe 5-6A. Sper sa fi fost doar o eroare de incarcare.
Programul "balance" opreste incarcarea cand toate celulele ating 4,2V, programul de incarcare normal, cel putin la una din bateriile care sunt aproape gata de zile, opreste incarcarea desi valorile sunt4,13V 4,17V 4,23V :pardon:


Salut. Eu cred ca ai avea o problema cu acumulatorul, mai ales ca doar la acesta ai avut o problema. Diferentele dintre celule sunt prea mari, maximum acceptat este de 0,05v. Tu ai 0,1v, chiar daca nu ai folosit functia balance. Eu am Turnigy Accucel-6 50W 6A iar pe functia charge imi duce tensiunea per celula pana aproape de 4,20 (4,18 - 4,19). La un acumulator obosit e bine sa dai si balance ca sa se egalizeze cat mai bine, dar la unul bun nu mai este nevoie. Am incercat si nu mi-a tinut decat 3-4 sec. pe aceasta functie. Aici gasesti sub specificatia acumulatorului instructiuni de utilizare/incarcare LiPo.
HK 450MT...
0

#14 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 January 2013 - 06:31 PM

@ Robert_Damian Salut.

Bateria cu diferente de pana la 0,1V este una 4S 3300mAh, care este pe gata, de aia apar diferentele astea si o incarc doar prin balance
Problema mea este bateria noua de 3200mah 4S, care inainte si dupa episodul cu probleme se incarca normal si nu sunt diferente de tensiune intre celule nici la descarcare nici la incarcare.
Doar episodul acesta a fost ciudat :wacko: si atat.

Aceasta postare a fost editata de alex g: 08 January 2013 - 06:32 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro