Me 163 KOMET full GFK Kit Peter Maissinger
#1
Postat 03 December 2012 - 12:08 AM
Date model:
Anvergura 860mm
Lungime 560mm
Constructie : aripi sandwich GFK, lonjern teava de carbon de 8mm
Eleroanele nu sunt decupate dar sunt de tipul flex hinge.
Greutate gol 380g
Poate fi configurabil ca puller sau pusher. In varianta pusher am vazut unul la aprox 2000g care batea 350km/h.
Pentru inalta performanta pretul poate creste pana la 1000 Eur.
Aspectul exterior nu este formidabil cu toate ca sunt o gramada de detalii, vopseaua lasa de dorit si pentru a obtine o macheta OK este obligatoriu sa fie chituita pe ici pe colo.Nu este un KIT care poate fi pregatit foarte repede de zbor.
Varianta mea:
1x 450H2218/3550Kv/500W
ESC Hi MOD 50A
Accu 2200 mAh, 3 s
2xHs 82MG
Nu am apucat sa fac poze cu botul netaiat.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#4
Postat 11 December 2012 - 11:23 PM
Cu toate astea m-am luptat cu eleroanele. De fapt am taiat unul singur pentru ca solutia flex hinge mi-a dat bataie de cap.
Solutia este super dar in cazul acestui model nu functioneaza pentru ca spre capatul aripii extensia dintre eleron si intrados nu poate fi instalata din cauza poliuretanului dintre coji. Asa ca am taiat eleronul cu totul, am pus balamale din banda armata cu fibra de sticla si am sapat serios intre coji pentru a putea instala extensia dintre eleron si aripa. Extensia este dintr-un dos de dosar din PVC. Materialul este subtire si elastic si se poate lipi foarte usor cu banda dublu fata.
Cand il voi realiza si pe celalalt voi pune mai multe detalii.
Initial am taiat eleronul pana in capat dupa care m-am razgandit tot datorita balamalelor.
Mi-am mai facut timp sa tai si canopia in vederea gasirii unei solutii de asamblare.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#5
Postat 18 December 2012 - 11:56 PM
Pentru ca nu exista nici un fel de recomandari precise capacele de servo mi-au dat bataie de cap datorita profilului foarte slim la scara modelului.
Dar sa revenim la eleroane.
Pozele sunt realizarea pas cu pas a eleroanelor cu extensii:
taierea eleroanului:
Se poate observa slot-ul de 3-4mm intre marginea de intrados a eleronului si aripa. Slotul se taie in aripa.
Realizarea sablonului pentru extensie:
Balamalele din banda cu fibra:
Aplicare banda dubla fata si extensia din folie de PVC. La fel de bine se pot realiza din banda adeziva de ixolatie bobinaj.:
Capacele de servo:
Frame-ul de cockpit:
Intre timp studiez si pozitia CG-ului pentru ca nu prea exista nici un fel de indicatii coerente.
In proiectul lui Lipisch CG-ul trebuia sa fie la 40-45% din coarda originara a aripii masurat din punctul din care bordurile de atac se unesc.
Astfel masurat iese cam 92-103mm destul de aproape de CG-ul celor de la RC Modells (un Komet similar GFC cu anvergura de 900mm) si destul de aproape de CG-ul Komet-ului de la HET 950mm.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#6
Postat 20 December 2012 - 11:17 PM
Cea mai dificila chestie a fost sa umplu casutele din programulde calcul in asa fel incat suprafata portanta sa fie cat mai aproape derealitate.
Am obtinut doua variante cu valori intre 102/85mm si 106/86mm de la originea corzii la bordul de atac.
Rezultanta la incastrarea aripii este intre : 75 si 85mm pentru coeficienti de stabilitate de 5si 10%.
Incarcarea alara este de 74.2g/dm2 pentru o greutate estimata de 1kg.
O valoare de 92mm pentru optim apare si la modelul de la HET plecand din acelsi punct si cu o rezultanta de aproximativ 75mm la incastrarea cu fuselajul.
Intamplator (?) pe fuselaj in dreptul valorilor gasite de mine se gasesc doua linii simuland panouri.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#7
Postat 21 December 2012 - 07:52 PM
Masurat la incastrarea cu fuselajul am ajuns in dreptul celor doua lampi de semnalizare.
Din discutiile evazive cu Peter a rezultat ca tot pe acolo trebuie sa fie CG si in calculele lui.
Am sa incerc o solutie de compromis cu CG-ul putin mai in fata de lampi. Problema acestui model este ca imediat dupa lansare tinde sa pice de bot daca este prea greu indiferent de trim -up la profundor.
Pentru curse voi incerca ca la HET 5-7mm elevon sus ca pozitie de neutru, +/- 8mm elevator, +/- 6mm eleron.
Pareri de pe la zburatorii de zagi?
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#9
Postat 22 December 2012 - 11:07 PM
Am finalizat frame-ul cupolei. M-am decis la solutia cu zavor si magneti pentru a nu pierde cupola. E drept ca zavorul este putin inestetic dar asta este.
Prin cutiile cu maimute am gasit si un pilot care a supravietuit unui crash cu un Me 109. Cred ca va zbura din nou.
Am montat si echiile elevoanelor si parghiile de comanda.
Am taiat si prize de racire pentru motor si am decupat si posteriorul fuselajului pentru a crea calea fluxului de racire. La modelele de la HK si HET racirea este o problema.
Ultimele poze sunt cu pozitiile calculate ale CG-ului. Cred ca primul zbor il va face cu CG-ul putin mai in fata de "lampa". Sper sa mearga altfel crash-ul este asigurat la acest model.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#10
Postat 22 December 2012 - 11:27 PM
#12
Postat 24 December 2012 - 10:55 PM
M-a furat valul si am adaugat scutul din sticla organica, colimatorul si un panou de bord dupa o replica de muzeu. Rezultatul - cockpit-ul a iesit cam greu.
Schema de vopsire va fi aproximativ ca a unuia din JG400 - celebrii purici reactivi.
Am pendulat intre a-l face rosu (ca si prototipul - rosu peste tot - dificil de pastrat orientarea in zbor) sau in culori de camuflaj.
Fuselajul va fi gri, intradosul albastru deschis iar aripile verde. Cel putin se va vedea diferenta dupa roll-uri.
Schema arata cam asa:
si celebrul insemn al JG 400:
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#13
Postat 26 December 2012 - 09:02 PM
#14
Postat 27 December 2012 - 11:27 AM
stelu82, la 26 December 2012 - 09:02 PM, a spus:
http://www.rhcforum....c/34541-me-163/
uite aici in legatura cu cg ul
#15
Postat 29 December 2012 - 12:11 AM
Schema de camuflaj este cea din a doua parte a lui 1944 cand Klem le furniza celor de la Me aripile prevopsite.
Me avea probleme de aprovizionare cu vopsea (ca toata industria de razboi germana) si folosea RLM 002 care era de fapt un grund si ceva gri mai inchis.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#16
Postat 29 December 2012 - 12:19 AM
Nu am vazut nimic legat de CG in thread-ul pe care l-ai pus.
Voi zbura cu CG-ul exact unde l-a recomandat Peter.
Am vazut doua identice , unul pusher, si unul puller, acelasi kit, zburand pe vant destul de taricel si nu am sesizat cele descrise de Casper.
Pacat ca nu scrie nimic despre reflex-ul elevoanelor sau despre profilul aripii caci m-as fi lamurit mai mult.
Oricum multumesc mult de ajutor.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#18
Postat 31 December 2012 - 05:11 PM
Urmeaza sa incerc sa fac decalc-uri cu tehnologii ocolitoare pentru ca nu am hartie peliculizata si nici imprimanta pentru decalc-uri.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#19
Postat 31 December 2012 - 05:16 PM
comnean, la 31 December 2012 - 05:11 PM, a spus:
DSCF0022.JPG
DSCF0028.JPG
DSCF0029.JPG
Urmeaza sa incerc sa fac decalc-uri cu tehnologii ocolitoare pentru ca nu am hartie peliculizata si nici imprimanta pentru decalc-uri.
Deci totul manual taree felicitari si asteptam maidenul :hi:
#21
Postat 01 January 2013 - 11:38 PM
Pentru doritori decal-urile sunt realizate pe hartie de rulat tigarete (sunt un fumator aproape inrait).
Tehnologia este oarecum simpla si merge pentru mici decal-uri nu mai mari de 1.5x1.5 cm.
1. Se tipareste pe A4 hartie normala ce este de transferat pe dacal
2, Se lipesc foite de rulat tigarete peste formatul deja tiparit (se gasesc la orice tutungerie de Mall) in asa fel incat sa fie incadrate pentru tiparire . Se foloseste lipiciul original si cate un pic de banda la celalalt capat.
3. Se tipareste din nou coala A4 pozitionata corect in asa fel incat imaginile sa se suprapuna peste cele tiparite initial.
4. Se detaseaza foitele
5. Se decupeaza grosier
6. se aplica pe dosul foitelor de tigara banda dublu fata
7. Se decupeaza pe contur
8. Se taie dreptunghiuri generoase de folie autoadeziva transparenta in asa fel incat sa cuprinda decal-urilr
9. Se dezlipeste flia transparenta (fara a lasa amprente digitale)
10.Se desface folia protectoare de pe banda dublu fata si se aplica decal-urile pe folia cerata care este suport pentru folia adeziva transparenta
11. Se aplica folia autoadeziva peste decal-uri
12. Se reaseaza folia transparenta peste decal-uri
13. Se taie decalurile pe un contur la 1.5-2 mm de jur imprejurul conturului decalului
14. Se aplica dupa plac
15. Succes!
P.S. Renatoa = in industria auto caroseriile nu se mai grunduiesc , se cataforeaza!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#24
Postat 02 January 2013 - 10:25 PM
Restul detaliilor le va primi dupa maiden... daca le va primi.
Renatoa.
Pentru a face modelul pusher trebuie rezolvate foarte multe complicatii printre care cele mai nasoale sunt legate de centrul de greutate si de amplasarea motorului.
Motorul nu poate fi amplasat in coada. Singura solutie care rezolva si CG-ul si montarea motorului este amplasarea motorului central.
Pentru asta e nevoie de un suport nu foarte usor de realizat si mai ales de montat, de un ax de la motor la elice , de port lagare si alte mici artificii care iti pot complica viata.
In plus sistemul de ventilatie al motorului este complicat mai ales daca nu vrei sa-i strici botul.
Am analizat un astfel de model, dezvoltat din acelasi kit, echipat ca pusher. Modelul a inghitit o gramada de bani mai ales ca era zburat cu motor de 1500W si cu accu 6s. Am mai scris despre.
Nu vreau decat un model decent care cat de cat sa zboare scale. Daca nu voi fi multumit voi trece la echparea standard de Fun Jet ultra.
Radu,
Multumesc de aprecieri. Daca ma decid cum va fi lansat va fi gata pana Duminica.
Cel mai nasol este ca nu stiu mare lucru despre CG si cursele suprafetelor de comanda.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#25
Postat 02 January 2013 - 10:31 PM
Referitor la motor central, ax, lagare complicatii, cerceteza un pic cum a facut Multiplex la aripa Xeno.
Are motorul amplasata intr-o gondola detasabila, a carui montare/demontare nu schimba CG 1mm, ideea fiind de a folosi modelul atat motorizat cat si zbor liber la panta.
#26
Postat 02 January 2013 - 10:48 PM
Nu-i cazul sa polemizez cu tine dar, intelege, ca am avut pusherul in mana.E complicat, iar de pus gondole si alte burti nu tine.
Si apoi ma tine in loc de la main proiectul meu.
P.S. Fii boier si adu si tu un single malt, barem un Laprhroig micut de 35cl.
Te pup si ne vedem Duminica.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#30
Postat 06 January 2013 - 06:57 PM
Daca dadeai vizualizare in fereastra separata youtube, HD si full screen se vedea mult mai bine.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 January 2013 - 07:00 PM