Clip-uri si foto navo din Pitesti
#1
Postat 17 June 2007 - 09:20 PM
Salutare tuturor navomodelistilor si nu numai !
Asemanator topicului "Iesiri pe balti Bucurestene" am hotarat sa pun aici diferite inregistrari video facute la fata locului adica pe balta cu navomodele proprii si nu numai . Primele clip-uri au fost filmate langa Pitesti la baza nautica Bascov unde se tineau odata concursurile la clasa FSR. Din pacate nici acest lac nu e ferit de pericolul plantelor acvatice ( balarii adica altfel spus) drept dovada cum se vede in unul din clip-uri mi-am furat-o (adik am ramas cu barca inodata in balarii) dar cu o oarecare atentie pot fi evitate . Modelul din filmulete este un hydromite dupa planul lui Forest Cook (daca nu ma insel parca il chema ) dar este modificata scara fata de proiectul original si dus undeva la 680mm lungimea modelului , motorizarea este una brushless , asta dupa ce initial era cu un motor Venti 600 HSBB dar care nu a dat rezultate bune datorita puterii scazute a motorului raportat la masa modelului care e in jur de 1,9 Kg gata de apa. Filmuletele arata niste teste facute cu brushless-ul de 370W dar fiind alimentat la doar 7 celule NiMh ( practic e subalimentat ) nu dispun de toata puterea motorului pana acum dar intentionez sa cumpar niste acumulatori LiPo pe la 3000-4000mA .
http://www.youtube.c...h?v=kjypCfR3Bk8
altul
http://www.youtube.c...h?v=Cc5Y8LX6z9s
Asemanator topicului "Iesiri pe balti Bucurestene" am hotarat sa pun aici diferite inregistrari video facute la fata locului adica pe balta cu navomodele proprii si nu numai . Primele clip-uri au fost filmate langa Pitesti la baza nautica Bascov unde se tineau odata concursurile la clasa FSR. Din pacate nici acest lac nu e ferit de pericolul plantelor acvatice ( balarii adica altfel spus) drept dovada cum se vede in unul din clip-uri mi-am furat-o (adik am ramas cu barca inodata in balarii) dar cu o oarecare atentie pot fi evitate . Modelul din filmulete este un hydromite dupa planul lui Forest Cook (daca nu ma insel parca il chema ) dar este modificata scara fata de proiectul original si dus undeva la 680mm lungimea modelului , motorizarea este una brushless , asta dupa ce initial era cu un motor Venti 600 HSBB dar care nu a dat rezultate bune datorita puterii scazute a motorului raportat la masa modelului care e in jur de 1,9 Kg gata de apa. Filmuletele arata niste teste facute cu brushless-ul de 370W dar fiind alimentat la doar 7 celule NiMh ( practic e subalimentat ) nu dispun de toata puterea motorului pana acum dar intentionez sa cumpar niste acumulatori LiPo pe la 3000-4000mA .
http://www.youtube.c...h?v=kjypCfR3Bk8
altul
http://www.youtube.c...h?v=Cc5Y8LX6z9s
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#2
Postat 17 June 2007 - 10:43 PM
Salut, foarte frumoasa barcuta. Sper sa poti face rost de accu LiPo sa vedem ce poate motorizarea asta (am si eu acelasi motor... dar inca nu e pus pe barca din lipsa de timp), eu il voi alimenta, initial, cu 3 cell LiPo 5000 mAh...
Si, daca nu e strict secret, pune niste poze cu amanunte, eventual niste explicatii... profil coca, cum e facuta transmisia de la motor la elice, carma, dimensiune elice...
Spor la treaba si la strans bani de LiPo http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Asteptam cu nerabdare si alte filmulete si poze :huh:
Si, daca nu e strict secret, pune niste poze cu amanunte, eventual niste explicatii... profil coca, cum e facuta transmisia de la motor la elice, carma, dimensiune elice...
Spor la treaba si la strans bani de LiPo http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Asteptam cu nerabdare si alte filmulete si poze :huh:
risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#6
Postat 18 June 2007 - 03:16 PM
Stiu Soare ai dreptate abia astept ziua cand o sa trec pe LiPo cu barca caci in toate clip-urile voastre am vazut diferenta de viteza (datorita raportul putere greutate) dar mai am o singura chestie care ma roade la LiPo daca nu cumva se vor incalzi asa de tare cum s-au incalzit astia de 4000mA de la Jamara ( cred ca ajunsesera la vro' 60-65 de grade fara sa exagerez) si sa se umfle si sa faca booom barca pe apa :) ca stiu ca astia LiPo tre' sa te porti ca cu oul , toate asta de la consumul foarte mare al motorului , e ce zici ma poti contrazice la chestia asta cu argumente bazate pe fapte, pe ceea ce stii tu ???
multam mult Soare Geo !
multam mult Soare Geo !
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#7
Postat 18 June 2007 - 03:53 PM
daca este motorul care-l stiu eu, (robbe) consuma in jur de 57A max (conf. fisei tehnice), ai putea incerca cu 2 pakuri LiPo in paralel (ca shi greutate e tot pe-acolo, numai ca energia e mai mare), iar pakurile Jammara, chiar daca-s de 4000mA nu-s cea mai buna solutzie (eu am fost cam dezamagit de ei, am preferat niste NiCd de 2400 dar care se comporta mult mai bine la curentul cedat)
Aceasta postare a fost editata de soare_geo: 18 June 2007 - 03:54 PM
#10
Postat 18 June 2007 - 11:00 PM
Motorul era mai mult rece ca sa zic asa decat cald , elicea folosita este una de la Robbe , diametrul 40mm (de dreapta sigur) momentan nu stiu codul ei pt. ca am cumparat vro' 6 elicii de la astia de la Robbe dar dintre toate de departe asta a dat randamentul cel mai bun ( restu se turau de le gaseau dracii si barca abia se misca) este sub orice critica de nefinisata ca sa zic asa ( cred ca e ceam mai urata si banala elice de navo vazuta ) dar se descurca cel mai bine pana acum, nu am incercat inca elice cu 3 pale am inteles ca sunt mai bengoase dar am luat una cu 3 pale de la Robbe diam. 40mm pe care inca nu am incercat-o , pe scurt o sa vorbesc cu un tovarash care are o elice identica sa aflu codul ei daca te intereseaza elicea de pe hydro-ul meu ca sa incerci sa te dai cu ea. Iata acum si niste poze cu Hydro-ul meu cei drept la rezolutie mica (initial erau la 1600x1200) deoarece nu le pot face upload daca depasesc 100kB cum bine stiti cu totii. Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebarea mea Soare : e pericol sa se incalzeasca LiPo de 4000mA sa zicem cu un singur pack nu cu doua in paralel ( ca nu cred ca dispun de bani pt. doua) sa se umfle si sa explodeze ? a folosit careva un singur pack de 3000-4000mA cu motorul asta brushless de 370W? cu s-a comportat acumulatorul?
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#25
Postat 19 June 2007 - 11:08 AM
Frumos lucrat, cam multe cardane... ar fi fost mult mai simplu cu un flexibil :( ...
Abia astept sa o vad ce poate cu 3 cell LiPo sau cu 14 cell NiXx... Sunt curios, si eu am cumparat acelasi motor dar nu am apucat inca sa vad ce poate... din ce am vazut in filmulete... sunt cam dezamagit, totusi la turatia asta si 370W plus elice de 40... ar trebui sa zburde ... desi profilul elicei din poze nu prea da bine (seamana cu cele cu care vin echipate Z-driv-urile)
Asteptam cresterea fondurilor alocate hobbiului si apoi invesititia ... (LiPoaiele)
Spor la treaba
P.S. Totusi, ca idee, o coca asemanatoare cam cati bani ar face? (am ajuns la concluzia ca astea gen hidro (catamaran... tunnel hull) sunt cele mai rapide si mai stabile la viteze mari, cu exceptia cand prind aer sub ele) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Abia astept sa o vad ce poate cu 3 cell LiPo sau cu 14 cell NiXx... Sunt curios, si eu am cumparat acelasi motor dar nu am apucat inca sa vad ce poate... din ce am vazut in filmulete... sunt cam dezamagit, totusi la turatia asta si 370W plus elice de 40... ar trebui sa zburde ... desi profilul elicei din poze nu prea da bine (seamana cu cele cu care vin echipate Z-driv-urile)
Asteptam cresterea fondurilor alocate hobbiului si apoi invesititia ... (LiPoaiele)
Spor la treaba
P.S. Totusi, ca idee, o coca asemanatoare cam cati bani ar face? (am ajuns la concluzia ca astea gen hidro (catamaran... tunnel hull) sunt cele mai rapide si mai stabile la viteze mari, cu exceptia cand prind aer sub ele) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#28
Postat 19 June 2007 - 03:40 PM
Pt. Zue : dar daca pun termoretractil pe crucea cardanica nu ingreuneaza la miscarea de rotatie a cardanului ?? nu stiu ! intreb? si la ce e buna chestia asta sa nu sara cardanul la turatii mari dupa ce prinde uzura ?
Da Brussolo nu tre' sa fii dezamagit de viteza barcii in clipurile mele gandeste-te ca motorul (asa cum am mai zis-o) a fost subalimentat adica el e dat ca se alimenteaza intre 8 si 13 celule Nixx , nu la 7 cate i-am pus eu , deci de unde putere (370w) la un calcul simplu reise ca nu are de unde sa dea 370w cu 7 cell. Am si doua pack-uri de cate 6 celule de 4Ah ( care mergeau inseriate) dar nu am avut BEC inca pt. tensiune asa de mare (16-18V) , BEC-ul de la receptorul ATTACK-ului accepta max. 7 sau 8 celule din cate stiu eu. Dar stai sa vezi "senzatie majora" cu x0km la ora cand o sa alimentez motorul la vro' 14-15v plus acumulatorul mai usor ( barca mea acum are cam 1,9kg) dar te asigur ca se va schimba situatia dupa ce trec pe LiPo dupa cum bine stiti din exemplele voastre.
Pt. Zue : daca elicea aia cod 1461 e aia de MO o am deja pt. ca am si un MO si am incercat-o pe hydro cu propulsia veche cu mot. Venti si nu a dat rezultate mai bune decat cea care e pe barca dar o sa o incerc acum si cu brushless-ul sa vad cum sta treaba poate s-a schimbat ceva in bine . Cate kg are MO tau cu 3LiPo gata de apa (RTR) ? Se incalzesc acumulatorii rau ? cam cate minute te dai cu ea la blana?
Pt. Brussolo : uita-te la link-ul urmator in ceea ce priveste pretul unei coci gen hydro din fibra cei drept nu din balsa ca a mea .Oricum pe la noi nu gasesti coci de hydro pt. ca genul asta de barci nu sunt asa de populare ca in occident mai ales in state.
http://www.finedesig...hydromarine.asp
si
http://206.206.85.209/xtdoc/catalogue.aspx...ne&store=mhzusa
http://www.hydromarine.de/
concluzia : cam scuuupme nu prea te atingi de ele :(
Da Brussolo nu tre' sa fii dezamagit de viteza barcii in clipurile mele gandeste-te ca motorul (asa cum am mai zis-o) a fost subalimentat adica el e dat ca se alimenteaza intre 8 si 13 celule Nixx , nu la 7 cate i-am pus eu , deci de unde putere (370w) la un calcul simplu reise ca nu are de unde sa dea 370w cu 7 cell. Am si doua pack-uri de cate 6 celule de 4Ah ( care mergeau inseriate) dar nu am avut BEC inca pt. tensiune asa de mare (16-18V) , BEC-ul de la receptorul ATTACK-ului accepta max. 7 sau 8 celule din cate stiu eu. Dar stai sa vezi "senzatie majora" cu x0km la ora cand o sa alimentez motorul la vro' 14-15v plus acumulatorul mai usor ( barca mea acum are cam 1,9kg) dar te asigur ca se va schimba situatia dupa ce trec pe LiPo dupa cum bine stiti din exemplele voastre.
Pt. Zue : daca elicea aia cod 1461 e aia de MO o am deja pt. ca am si un MO si am incercat-o pe hydro cu propulsia veche cu mot. Venti si nu a dat rezultate mai bune decat cea care e pe barca dar o sa o incerc acum si cu brushless-ul sa vad cum sta treaba poate s-a schimbat ceva in bine . Cate kg are MO tau cu 3LiPo gata de apa (RTR) ? Se incalzesc acumulatorii rau ? cam cate minute te dai cu ea la blana?
Pt. Brussolo : uita-te la link-ul urmator in ceea ce priveste pretul unei coci gen hydro din fibra cei drept nu din balsa ca a mea .Oricum pe la noi nu gasesti coci de hydro pt. ca genul asta de barci nu sunt asa de populare ca in occident mai ales in state.
http://www.finedesig...hydromarine.asp
si
http://206.206.85.209/xtdoc/catalogue.aspx...ne&store=mhzusa
http://www.hydromarine.de/
concluzia : cam scuuupme nu prea te atingi de ele :(
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#29
Postat 19 June 2007 - 06:21 PM
cu termocontractilul este asa cum banuiesti
elicea este cea de MO, eu am folosit-o la 3 barci si la toate a avut rezultatele cele mai bune ( am pus elicea chiar pe un FSR si mergea excelent)
cu MO ma dau ~20min in forta air MO are in jur de 2KG iar bateria se incalzeste f f putin
elicea este cea de MO, eu am folosit-o la 3 barci si la toate a avut rezultatele cele mai bune ( am pus elicea chiar pe un FSR si mergea excelent)
cu MO ma dau ~20min in forta air MO are in jur de 2KG iar bateria se incalzeste f f putin
tel.0745026562