Nu mi-am propus sa monopolizez acest forum , dar cand te apuci de un nou job nevoia de cunoastere este mare , si de aceia vin cu subiecte noi .
Eu am inceput constructia unei machete cu doua cuve , dar stand si analizand am zis ca se mai pot aduce inbunatatiri , si tocmai aici va cer parerea .
- 1) Aceste navomodele le transportam cu propriile masini , iar uneori stam pe balta si 3 zile , folosindu-le frecvent , acumulatorul cedeaza ca urmare ma
gandesc sa atasez barcutei un dispozitiv de incarcare de la bateria masini ( ceva cu 2N3055 , s-au chiar o rezistenta de putere care sa
limiteze curentul de incarcare la cel mult 2 A/h).Iar racordul sa se cupleze la bricheta .
- 2)Aceste navo au cuve pt nadire pentru crap , caras .. dar sa pui o montura cu un oblete viu ,si sa o trimitii undeva 1-200 de metrii , unde de obicei
stau ,,dihaniile,, este mai greu (acesta trebuie sa stea in apa si sa nu poata sari din cuva). Eu n-am gandit sa reduc dimensiunile , implicit
capacitatea celor doua cuve la jumatate (pentru o nada de apel ajunge 0,5 kg), si sa pun si cea de a treia pe spate ( AICI VREAU PARERI ).
- 3) Mai vreau sa fac o adaptare pentru o sonda de sonar (wireless), chiar si pentru un amplificator , plus un dispozitiv de ,,agatat,, alt navomodel ( am
vazut o faza cind o barcuta ramasese in mijlocul apei si alutul se chinuia sa o aduca la mal cu un cataraman).
Ar mai fi si altele dar va las voua imaginatia .
Subiectul este deschis !.
Pagina 1 din 1
Vreau opinii !
#2
Postat 16 December 2012 - 12:07 PM
In cazul asta te orientezi catre o coca mare spre uriasa peste 1,0m ca sa tina toate echipamentele plus balast(nada),eu te-as sfatui sa folosesti acumulatori lipo si reduci mult greutatea barcii si atunci poti folosi o coca de 80-90cm
Si rezolvi asa si problema cu incarcarea pe balta
Si rezolvi asa si problema cu incarcarea pe balta
ICHIM G
Trimite email
tel.0725920057
Trimite email
tel.0725920057
#3
Postat 16 December 2012 - 01:55 PM
Ca sa incarci un PbAc de la bateria masinii, va trebui facut un ridicator de tensiune la 17-18V si apoi stabilizatorul care iti genereaza 14,4V pe incarcare. Pt incarcator, este o schema cu tiristor, foarte buna, dar in acest moment nu o gasesc.
Tel : 0768080180
#4
Postat 16 December 2012 - 02:05 PM
DigitAll, la 16 December 2012 - 01:55 PM, a spus:
Ca sa incarci un PbAc de la bateria masinii, va trebui facut un ridicator de tensiune la 17-18V si apoi stabilizatorul care iti genereaza 14,4V pe incarcare. Pt incarcator, este o schema cu tiristor, foarte buna, dar in acest moment nu o gasesc.
Te referi la multivibratoarele in comutatie cu tiristor ? Eu aveam in obiectiv faptul ca in timpul functionari masini aceasta da tensiunea de incarcare de 14,4 v dar la un curent farte mare , vroiam sa reduc curentul pentru o semi incarcare , stim ca icarcarea completa a unui ac cu plumb dureaza cca 10-14 ore , deci cate o resuscitare pentru cateva drumuri si asa mai departe , ca o solutie de criza .Multumesc pentru sfat .si acesta este de luat in considerare.
#5
Postat 16 December 2012 - 02:35 PM
Se poate Shady cum vrei tu, dar daca nu merge motorul masini in timpul incarcarii, risti sa ramii fara baterie la masina. S-a mai discutat de multe ori treaba asta cu incarcatul pe malul apei a acumulatorului. Am incercat si treaba cu un generator de curent este mai rentabil la consum decit motorul masinii, dar face si asta zgomot. In final am optat pentru 3-4 acumulatori de rezerva, daca mergeam 3 zile. Doar asa cum spui pentru o mica regenerare, da. Lasi masina sa mearga o ora si incarci putin acumulatorul. Dar nu cred ca merita. Daca ai acumulatori cu Pb, nu sint scumpi si e mai rentabil sa iei mai multi de rezerva. Cu banii dati pe LiPo, iei 4-5 acumulatori cu Pb. Eu am optat pentru varianta asta.
Bafta.
Bafta.
PLANURILE DE CONSTRUCTIE A BARCUTEI TIP ALLEN DIN ACEST TOPIC (upload sept 2016): allanplanbarcuta rar
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#6
Postat 16 December 2012 - 02:52 PM
dodo007, la 16 December 2012 - 02:35 PM, a spus:
Se poate Shady cum vrei tu, dar daca nu merge motorul masini in timpul incarcarii, risti sa ramii fara baterie la masina. S-a mai discutat de multe ori treaba asta cu incarcatul pe malul apei a acumulatorului. Am incercat si treaba cu un generator de curent este mai rentabil la consum decit motorul masinii, dar face si asta zgomot. In final am optat pentru 3-4 acumulatori de rezerva, daca mergeam 3 zile. Doar asa cum spui pentru o mica regenerare, da. Lasi masina sa mearga o ora si incarci putin acumulatorul. Dar nu cred ca merita. Daca ai acumulatori cu Pb, nu sint scumpi si e mai rentabil sa iei mai multi de rezerva. Cu banii dati pe LiPo, iei 4-5 acumulatori cu Pb. Eu am optat pentru varianta asta.
Bafta.
Bafta.
Este si aceasta o ideie si poate cea mai potrivita , cand te gandesti la uzura masini si benzina , mai curand cumperi 5 acumulatori , si stai 5 zile la pescuit . Ms.
#7
Postat 16 December 2012 - 03:29 PM
...exista adaptoare pt incarcare directa bazate pe 723 si tiristor unde poti regla curentul de iesire, alternatorul baga in jur de 7-8A la exact 14,4V, sau poti opta pt varianta propusa de dodo, 3-4 acumulatori de rezerva, cuplati in paralel ii poti incarca direct de pe bornele bateriei ,evident cu motorul pornit, solutia cea mai ok este sa folosesti un incarcator cu detectie si ai scapat de toate improvizatiile, era un turnigy pe la vanzari cu 100 lei, dar nici unul nou nu necesita un prea mare efort financiar !!!
...tabula crasa, mortua est!
#8
Postat 16 December 2012 - 04:54 PM
Eu am optat pentru 2 Li-PO: 4S5A care se incarca full intr-o ora fiecare. Sunt foarte multumit de ei.
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
Arata acest topic
Pagina 1 din 1