Marathon24 si Giles 202 Jucarii din clasa 140
#1
Postat 05 December 2012 - 03:46 PM
scumpe de pamant. Ascultati de specialisti: se zboara usor un model mare( nu trebuie sa-l indoiti neaparat in aer-intai usor cu blandete).
Toti,adica noi picimea,ne dorim intai ceva cu 50cmc;asta inseamna model destul de fioros cu anvergura de 2,2 m care inspaimanta prin forta si prin
ce stie sa faca.50cmc la un model de 2m e prea mult(vezi ispravile Flypol cu CMpro Edge 2m pe DL50);l-ai scapat putin turat la maxim pleaca si-l pierzi in zare.E greu si vei fi dezamagit ca nu poti sa-l ti usor in coada. 2,2 m e mai controlabil.
Dupa ce am facut tot felul de nazbatii cu CAP232 2m echipat cu 3,4CP din KIT CRRC 40cmc(usor,bun,ieftin,facil de montat)am decis ca pentru mine aceasta clasa e de ajuns.
Din umbra Kele mi-a oferit ceva deosebit pe care vi-l recomand ca model bun de familiarizat cu adevaratul acrobat pe care-vedeti pe tube: clasa 140
Ce inseamna ? Modele robuste,usoare,relativ ieftine,simplu de montat,care nu cer superelectronica,fatzoase,cu zbor destul de calm(bucuria incepatorilor)
insensibile la conditii meteo ( vant tare).
Anvergura 1800mm cu lungimi intre 1680 pana la 1850,greutate la zbor 4,5-4,8 kg.
Motoare : pana in 3 CP RCGF 26,CRRC26i,DL30( cam mult si cam scump) sau metanol 4 timpi 25-30 cmc.Super ASP 20cmc doi timpi.
Elicii cat mai ieftine din lemn 16x8 sau 18x6
Electronica: 4 canale 2,4Ghz sau pentru ca s-au rarit 35 sau 40 Mhz( preturi bune la Futaba 4C cu receptoare ieftine de HK).
Acumulatori 2500-3000mAh /4,8 sau 6V pentru aprindere la benzina sau idem la incalzirea on board a bujiei la metanol
Acumulatori LiFe 2200-2600 LiFe 7,4 V cu un UBec ieftin de 5A sau clasicele 2500/4,8V Jamara -ajung la 3-4 zboruri/zi
Servouri standard -expl.MG 996 sau 946
Adezivi recomandati: Bison Poliuretanic (tub mare+tub mic;30 lei) lipeste bine tot ce este plastic la comenzi.
O planseta de 1000x500mm din PAL melaminat.Minim de scule: masina gaurit,un pendular cu panza fina,surubelnite diverse,cateva chei.
Am inceput cu Giles 202 V2 140 de la CMPro.L-am montat ,l-am zburat in draci(peste 40 zboruri) si in final din lipsa de inspiratie
l-am trantit de solul Sanpetrului.De ce? Lipsa de experienta la scoaterea din vrie pe fond de motor oprit.
Am iubit mult modelul si am decis sa mai cumpar unu.Multzam Kele!
Ne fiind sigur ca se mai poate aproviziona si,avand un prieten care vroia sa-si plateasca niste datorii,am luat un frate CMPro Marathon 24.
Urmatoarele postari sunt poze de la corvoada placuta a montajului.Spun montaj ,nu construit !A construi e altceva.POZE!!!
#2
Postat 05 December 2012 - 05:28 PM
Fisiere atasate
-
DSC01478.JPG (179.87K)
Number of downloads: 200 -
DSC01480.JPG (149.49K)
Number of downloads: 204 -
DSC01481.JPG (136.35K)
Number of downloads: 212
#3
Postat 05 December 2012 - 05:37 PM
Fisiere atasate
-
DSC01482.JPG (160.63K)
Number of downloads: 125 -
DSC01483.JPG (154.97K)
Number of downloads: 129 -
DSC01484.JPG (139.1K)
Number of downloads: 131
#4
Postat 05 December 2012 - 05:38 PM
#5
Postat 05 December 2012 - 05:40 PM
pozitionata iar decuparile necesare masurate atent.
Fisiere atasate
-
DSC01485.JPG (122.18K)
Number of downloads: 90 -
DSC01486.JPG (142.71K)
Number of downloads: 90 -
DSC01487.JPG (177.51K)
Number of downloads: 96
#6
Postat 05 December 2012 - 05:45 PM
Capota se centreaza in asa fel ca axul si flansa conului elicii sa se alinieze estetic.
Fisiere atasate
-
DSC01489.JPG (133.11K)
Number of downloads: 75 -
DSC01490.JPG (124.8K)
Number of downloads: 75 -
DSC01491.JPG (170.95K)
Number of downloads: 82
#7
Postat 05 December 2012 - 05:49 PM
Fisiere atasate
-
DSC01492.JPG (181.63K)
Number of downloads: 82 -
DSC01493.JPG (130.51K)
Number of downloads: 76 -
DSC01493.JPG (130.51K)
Number of downloads: 76
#8
Postat 05 December 2012 - 07:44 PM
bine vandut CRRC 26i care are carburatorul lateral.Crrc 26i e un motor scurt;ca sa mentin distanta de 135mm de la panoul de foc la flansa elicei(cat cere capota) trebuia sa fac distantiere mai lungi cu 23mm( strungarie,alergatura,costuri,moment de incovoiere destul de mare pe panou) si un panou intermediar deoarece cel cumparat era gata gaurit(altfel).
Am avut distantierele motorului CRRC GF55i de pe Cessna mare,mai lungi cu 11 mm si a fost extrem de comod sa mai adaug un placaj de 12mm.Lipit bine cu epoxi si asiburat cu prezoane de M5.Raspunsul mai simplu e :un placaj distantier de 12mm.POZE!!! Caseta bateriei aprinderii-din placaj 2 si 4mm
Dispozitivul CDI KILL Switch-opreste motorul din aprindere pe canalul 7.Foarte,foarte util!
Fisiere atasate
-
DSC01490.JPG (124.8K)
Number of downloads: 69 -
DSC01498.JPG (162.16K)
Number of downloads: 73 -
DSC01499.JPG (163.67K)
Number of downloads: 75
#9
Postat 05 December 2012 - 07:48 PM
Fisiere atasate
-
DSC01501.JPG (150.24K)
Number of downloads: 90 -
DSC01502.JPG (109.36K)
Number of downloads: 93 -
DSC01503.JPG (169.13K)
Number of downloads: 95
#10
Postat 05 December 2012 - 07:59 PM
costa vreo 24 $ insa face toti banii si nu da gres niciodata: e compus din doua reductoare tensiune cu tranzistoare de putere MOS,de 40A(e enorm curentul permis;normal un aeromodel mijlociu consuma instantaneu max 5-6A la un snaproll dur).Un senzor de prezenta tensiune si o punte care comuta instantaneu rezerva.Ca alternativa un Ubec dual fara emisii;reductor tensiune de 5A.
Fisiere atasate
-
DSC01505.JPG (164.18K)
Number of downloads: 79 -
DSC01501.JPG (150.24K)
Number of downloads: 72
#11
Postat 05 December 2012 - 08:10 PM
Modelul,ca si autenticul acrobat Giles 202,e lung 1,86 ( anvergura 1,8).Are alura de limuzina F3A si se comporta in aer ca atare.Linii lungi perfecte,spate/fata identica,evolutii largi controlabile. POZE!!! Il recunoasteti in multime.
Fisiere atasate
-
DSC01317.JPG (249.41K)
Number of downloads: 111
#12
Postat 05 December 2012 - 08:11 PM
Fisiere atasate
-
DSC01323.JPG (235.16K)
Number of downloads: 159
#13
Postat 05 December 2012 - 08:18 PM
#14
Postat 05 December 2012 - 08:28 PM
si ma mahneste continuu si unul care zboara des si bine si-l mai iau si amicii la zdruncinat(Wilga 2m).De ambele sunt mandru;
sunt construite nu montate! Noapte bune,vise placute,ne vedem maine!
Fisiere atasate
-
DSC01342.JPG (208.54K)
Number of downloads: 95
#15
Postat 06 December 2012 - 11:43 AM
Cam asa ar trebui sa zboare Marathon 24
Cam asa trebuie sa zboare si....a zburat Giles 202V2140
#16
Postat 10 December 2012 - 08:49 AM
Fisiere atasate
-
DSC01517.JPG (188.48K)
Number of downloads: 69 -
DSC01518.JPG (156.46K)
Number of downloads: 72
#17
Postat 10 December 2012 - 08:51 AM
Am testat functionarea la incarcare de 2 si 3 kg pe parghii si arata bine.Vom vedea la zbor
Fisiere atasate
-
DSC01519.JPG (165.43K)
Number of downloads: 86 -
DSC01520.JPG (116.52K)
Number of downloads: 79 -
DSC01521.JPG (151.73K)
Number of downloads: 74
#18
Postat 10 December 2012 - 08:57 AM
e performer insa destul de scump.Receptorul e la 350 mm de aprinderea electronica a motorului si nu sunt alte surse de interferente radio.
Am montat cupola,foarte mare insa bine executata.Vedere frontala in stadiul finalizat(fuselajul).
Fisiere atasate
-
DSC01522.JPG (164.74K)
Number of downloads: 83 -
DSC01523.JPG (146.25K)
Number of downloads: 81 -
DSC01524.JPG (175.94K)
Number of downloads: 87
#19
Postat 10 December 2012 - 09:05 AM
Dezambalam fuselajul Giles 202.Dezamagire ! Gradul de finisaj,intindere folie si lacuire,e departe de primul exemplar.Am impresia ca seamana cu ultimele Dacii facute dupa revolutie-scule saracute!Cuterul,lac poliuretanic,adeziv de intarit incheieturile sensibile.Munca de doua ore.
Fisiere atasate
-
DSC01525.JPG (153.79K)
Number of downloads: 77 -
DSC01526.JPG (144.56K)
Number of downloads: 78 -
DSC01527.JPG (152.1K)
Number of downloads: 77
#20
Postat 10 December 2012 - 09:08 AM
Uite cum fac eu ... :
1 - un burete d'ala tare ( mai vine la unele ambalaje ca element de protectie ) taiat la dimensiunile
dorite
2 - o lama de cutter ( d'ala mic ) incinsa in flacara si aplicata pe " burta " buretelui - va crea o
degajare lata cat lama si " adanca " de vre-o 3 mm
3 - buretele astfel " operat " se lipeste pe panoul din placaj unde ii este locul - cu EPOXY
4 - pe " fata " suportului lipit tot cu EPOXY un bucata de velcro
5 - Receptorul pus pe velcro ( are si el partea lui de velcro ) cu antenele frumos " impletite " la
90,1 grade
6 - prin " operatia " facuta cu cutterul introdusa o curelusa velcro ( d'aia ingusta Allign ) si petrecuta peste receptor.
Astfel receptorul este pe burete, prins ( petrecut ) tot doar pe burete si daca o sa il zgaltaiti cu manuta o sa vedeti cum " joaca " fericit in articulatia elastica si in sus si in jos
Daca nu e clar o sa fac si o schita ..
#21
Postat 10 December 2012 - 09:11 AM
mult prea usor fata de ce trebuie.Montat pe Wilga 2m ,s-a comportat de vis.Montat pe Primul Giles 202 a functionat ireprosabil.Pornire ,usor d,la prima pala.23 zboruri.L-am cam necajit,saracindu-l,pe Giles incercand sa scot maxim de putere.A incalzit esapamentul pana la desprinderea capacului( cauza crash?) Nu ,greaseala de pilotaj-faci vrie 3x daca te pricepi.A fost singura data cand motorul s-a oprit in aer.
Fisiere atasate
-
DSC01527.JPG (152.1K)
Number of downloads: 42 -
DSC01530.JPG (159.47K)
Number of downloads: 45
#22
Postat 10 December 2012 - 09:17 AM
Il recomand la zbor acolo unde vecinii se plang de zgomotul benzinarelor sau,mai rau,20cmc 2T.
Fisiere atasate
-
DSC01531.JPG (150.8K)
Number of downloads: 51 -
DSC01532.JPG (149.27K)
Number of downloads: 57 -
DSC01529.JPG (132.17K)
Number of downloads: 53
#23
Postat 10 December 2012 - 09:24 AM
Montat suportul servoului de acceleratie,servoul tija de comanda si,blocul decomenzi impreuna cu receptorul R617 Futaba.
Placa alimentare PowerBox Evolution,obiect pretios dar excelent facut.Alimentare 2 x LiPo Gens de 7,4V/2500mAh.Pozitia este aleasa ca,in caz de cras,suportul sa fie protejat si...pe cat posibil.placa sa scape(inclusiv receptorul.Antenele la 90 grade in plan orizontal.Azi,pe o vreme de basm la Brasov(zapada si relaxare portalegeri) montez stabilizatoarele .Comandam servouri Kele!
Fisiere atasate
-
DSC01533.JPG (186.43K)
Number of downloads: 70
#24
Postat 10 December 2012 - 12:13 PM
CMPro are lucruri bune si....Tijele se prind cu stifturi filetate M3 in bucse de alama filetate.N-am incredere in ele mai ales ca stiftul patrunde maxim 2 -3 ganguri.Am pus la capete adeziv(dupa ce am degresat bine cu acetona) si sunt mai linistit.Adezivul: Bizon 2K metal -care s-a scumpit cu 15% de-ti vine sa te lasi de montat,darmite de construit.
#25
Postat 10 December 2012 - 12:19 PM
#26
Postat 19 December 2012 - 09:07 AM
#27
Postat 19 December 2012 - 09:57 AM
ne place sa mai si bibilim .. de multe ori exagerat .
Sotia mea draga si intelegatoare mai imi spune cate odata ..
" nu te mai chinui atat ca pierzi timpu'. Cand o cadea in cap crezi ca mai conteaza ? "
Tare mult imi place cum m-a incurajeaza .. de imi vine sa nici nu ma mai duc la zbor ...
Mult spor la lucru .. si bafta la zbor ..
#28
Postat 23 December 2012 - 02:18 PM
#29
Postat 06 January 2013 - 05:23 PM
La Multi Ani ! Ioane,Ionica,Ionela de la Aeroclubul Brasov.......... :wub:
Fisiere atasate
-
DSC01537.JPG (159.91K)
Number of downloads: 37 -
DSC01538.JPG (94.9K)
Number of downloads: 38 -
DSC01539.JPG (127.5K)
Number of downloads: 40
#30
Postat 06 January 2013 - 05:27 PM
Fisiere atasate
-
DSC01540.JPG (97.13K)
Number of downloads: 29 -
DSC01541.JPG (146.34K)
Number of downloads: 30 -
DSC01542.JPG (172.88K)
Number of downloads: 30