FW FLITZER sau prototipul nezburat KIT Peter Maissinger
#31
Postat 23 February 2013 - 09:10 PM
imi place ce vad si ma bucur ca nu ne ocoliti cu pozele tinetio tot asa se vede in poze si in detalii cat suflet puneti la realizarea modelului sper sa va rasplateasca pe masura
Bafta la ce faceti acolo si multe reusite :hi:
#32
Postat 03 March 2013 - 11:20 PM
Din nefericire rezultatul a fost ca trebuie sa renunt la splendidele roti de 150 si voi folosi roti de 127mm cu jante inguste.
Dupa mai multe schite pe hartie mi-am realizat modelul 3 D.
DSCF0028.JPG (25.8K)
Number of downloads: 92 DSCF0029.JPG (25.79K)
Number of downloads: 78 DSCF0030.JPG (26.37K)
Number of downloads: 77
DSCF0031.JPG (23.41K)
Number of downloads: 71 DSCF0032.JPG (20.39K)
Number of downloads: 71 DSCF0033.JPG (24.38K)
Number of downloads: 68
DSCF0034.JPG (20.5K)
Number of downloads: 62 DSCF0036.JPG (24K)
Number of downloads: 69
Datorita diametrului mai mic al rotii, m-am hotarat sa impart trapa in 2 trape. Nimeni (sau doar cei care au avut acces la documentatia originala si la mock up-uri) nu stie cum arata originalul. Peter a copiat doar un kit de la Revell.
Dupa o curatenie intensa in compartimentul trenului am trecut la machetarea direct pe model.
DSCF0037.JPG (28.81K)
Number of downloads: 71 DSCF0038.JPG (29.93K)
Number of downloads: 78
DSCF0040.JPG (150.59K)
Number of downloads: 82
Dupa alte genoflexiuni logice am inceput sa tai noii suporti pentru trenul de aterizare. Pentru inceput am folosit placaj de 6mm de aviatie. Urmeaza sa realizez si renforsarile de pe lonjeronul principal iar totul va fi imbracat in fibra de carbon sau de sticla:
DSCF0042.JPG (22.14K)
Number of downloads: 77 DSCF0043.JPG (25.12K)
Number of downloads: 81 DSCF0044.JPG (24.14K)
Number of downloads: 106
Sper ca saptaman asta sa fie mai prolifica ca sa ma pot apuca de uzinat elementel trenului de aterizare.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#33
Postat 07 March 2013 - 11:02 PM
it looks like it will be ready for CZ.
Miss you :wub:
#34
Postat 08 March 2013 - 09:05 PM
We miss you
I hope to see you in CZ
#35
Postat 10 March 2013 - 11:31 PM
In schimb locasul trenului principal avanseaza incet dar sigur.
Dupa putina curatenie:
DSCF0028.JPG (33.76K)
Number of downloads: 45
am inceput sa adaug cate putin:
DSCF0027.JPG (24.76K)
Number of downloads: 35
si inca ceva:
DSCF0030.JPG (35.86K)
Number of downloads: 36 DSCF0029.JPG (39.52K)
Number of downloads: 41
Totul a fost tras in fibra de sticla si toate gap-urile au fost carpite cu fibra de carbon:
DSCF0031.JPG (31.91K)
Number of downloads: 46 DSCF0032.JPG (36.84K)
Number of downloads: 53 DSCF0033.JPG (24.38K)
Number of downloads: 56
Norocul face ca ma pot lega fara alte complicatii de lonjeronul refacut cu o eclisa de dural.
For Dirk,
By the way I will try my best.
The guys from the field are missing you. Hope to see each other soon.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#36
Postat 11 March 2013 - 11:14 PM
DSCF0002.JPG (184.3K)
Number of downloads: 56
DSCF0003.JPG (169.58K)
Number of downloads: 60
DSCF0005.JPG (30.26K)
Number of downloads: 46
DSCF0006.JPG (12.46K)
Number of downloads: 56
Eclisa a fost asezata pe un pat de POXIPOL pentru a elimina toate jocurile nu neaparat pentru a lipi ansamblul.
Al treilea surub se gaseste pe lateral asa cum se vede in poza un pic blurata.
Urmatoarea etapa- constructia jambelor articulate si a amortizorului.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#37
Postat 13 March 2013 - 11:46 PM
DSCF0010.JPG (19.78K)
Number of downloads: 21 DSCF0011.JPG (148.47K)
Number of downloads: 21
Neavand ce face am pregatit si capacul inferior care urmeaza sa mai primeasca doar sistemul de fixare cu suruburi.
Pentru ca capacul este foarte fragil pe laterala am realizat cate o glisiera pe fiecare parte pentru a evita deformarile. Glisierele si reazemele capacului sunt realizate din fasii de fibra de diferite grosimi.
DSCF0008.JPG (142.21K)
Number of downloads: 26
DSCF0012.JPG (19.41K)
Number of downloads: 27
DSCF0009.JPG (126.33K)
Number of downloads: 26
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#38
Postat 14 March 2013 - 12:27 AM
this is the target :pardon:
looking forward for the one and other :drinks: in CZ.
Aceasta postare a fost editata de dirkcim: 14 March 2013 - 12:29 AM
#39
Postat 14 March 2013 - 03:13 PM
This is the target but will be alot of diffrence in between the techical solutions because hardware.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#40
Postat 17 March 2013 - 11:43 PM
Intai de toate am ajustat jambele principale si le-am instalat pentru machetaj:
DSCF0029.JPG (22.38K)
Number of downloads: 27 DSCF0028.JPG (18.76K)
Number of downloads: 21 DSCF0027.JPG (21.45K)
Number of downloads: 19
Dupa , neavand inca rotile m-am decis sa purced la intarirea suportului de tren fata:
DSCF0030.JPG (29.59K)
Number of downloads: 22 DSCF0042.JPG (40.08K)
Number of downloads: 27
Intr-un final m-am gandit ca pot sa aliniez si sa construiesc batiul pentru turbina. Cu putinele cunostinte de geometrie, compas, echere, rigle , nivele, raportoare, placaj de 6 (hard) si cel putin o legatura de panze de traforaj a iesit:
DSCF0031.JPG (27.83K)
Number of downloads: 31 DSCF0032.JPG (20K)
Number of downloads: 30 DSCF0033.JPG (17.84K)
Number of downloads: 34
Si chiar si turbina s-a potrivit la fix (nici mie nu-mi venea sa cred cat de precis sunt amplasate cadrele in fuselaj!). Cunsoscand problema cu plumbul din bot m-am decis sa montez turbina cu centrul ei de greutate mai in fata de centrul de greutate al modelului. Rezultatul este multumitor : fara fuselajul posterior modelul e greu de bot asa cum este acuma si doar cu turbina pe pozitie.
DSCF0034.JPG (22.72K)
Number of downloads: 42 DSCF0035.JPG (150.51K)
Number of downloads: 45
Dupa fixarea cu un pic de rasina am intarit totul cu fibra de carbon si rasina cu mult microballons.
DSCF0039.JPG (30.96K)
Number of downloads: 40 DSCF0041.JPG (20.6K)
Number of downloads: 43
Ramanandu-mi putin timp liber si rasina am montat si stutul de aerisire pe rezervorul GZ.
DSCF0036.JPG (18.88K)
Number of downloads: 43 DSCF0043.JPG (19.83K)
Number of downloads: 39
Maine mai e o zi...
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#41
Postat 18 March 2013 - 11:28 PM
small whell.JPG (32.01K)
Number of downloads: 45
Am apucat astfel sa schitez bascula trenului de aterizare.Urmeaza sa-l bag in lucru de maine.
Neavand altceva mai bun de facut si nici prea mult chef am inceput sa pozez circuitul pneumatic pentru trenul de aterizare:
DSCF0028.JPG (27K)
Number of downloads: 38 DSCF0030.JPG (33.64K)
Number of downloads: 33 DSCF0031.JPG (36.3K)
Number of downloads: 45
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#42
Postat 19 March 2013 - 11:32 PM
DSCF0027.JPG (166.81K)
Number of downloads: 19
Am inceput sa pun toate elementele pe cantar ca sa vad pe unde voi ajunge cu greutatea:
Fusela + turbina + cilindri pneumatici + furtune aer = 4895
Ampenaj orizontal = 340
Aripi echipate cu servo etc.= 920
Fuselaje posterioare echipate = 840
Roti tren principal = 282
Roata bot = 45
Tren complet ( estimare) = 800
Accu 600
Rezervoare (aer si carburant) = 485
Thrust pipe (estimare) = 350
Alte servo comenzi si parghii = 275
Echipament electronic = 200
Altele ( accesorii, piese mici, suruburi, cabluri) = 300
Vopsea 150
Total gol = 10482 grame.
Cu putin noroc voi folosi doar 600 g de plumb. Daca nu va fi nevoie va fi perfect!
Sper sa pot muta totul spre fata in asa fel incat sa nu fie nevoie de plumb.
Una peste alta ar ajunge cu totul la 11 kg gol si probabil 13 kg plin.
De aici inainte voi analiza la sange orice greutate inutila.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#43
Postat 20 March 2013 - 07:23 AM
spor la ce faceti acolo si abia astept maidenul
#44
Postat 20 March 2013 - 08:12 AM
Dirk l-a scos un pic sub 13 kg gol si-l zboara cu 160N.
Si inca in estimare nu am pus teava de fixare a aripilor, cockpit-ul echipat si ... poate ca am mai uitat cate ceva!
Voi vedea pe parcursul constructiei.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#45
Postat 25 March 2013 - 12:18 AM
Am inceput printr-un machetaj empiric si n-a iesit nimic. Dupa ce am pus pe hartie cinematica inghestuita a mecanismului care la 90 deg de rotatie servo trebuia sa pivoteze frana cel putin 80 degam ajuns la concluzia ca nu prea este spatiu si ca parghia de lagatura trebuie sa aiba undeva la 21.5mm.
Cea mai mare patima a fost conceperea echiei care trebuia sa permita articularea cat mai aproape de axa centrelor balamalelor altfel mecanismul se bloca.
ROD 1.JPG (173.78K)
Number of downloads: 51
Montand balamalele direct pe fuselaj pentru machetare am realizat ca franele nu se pot inchide paralel cu intradosul aripii si am decis sa le cobor taind cate doua ferestre sub care am lipit placaj hard de 3mm.
DSCF0036.JPG (29.37K)
Number of downloads: 35
O atreia mare problema a fost rigiditatea interiorului extradosului de aripa. Initial, pentru a mai reduce greutatea am incercat sa lipesc servo-urile pe interior dar coaja este atat de subtire incat tot ansamblul era prea elastic si am renuntat. Am fost obligar sa casetez locasurile.
DSCF0031.JPG (16.73K)
Number of downloads: 26 DSCF0032.JPG (14.08K)
Number of downloads: 24 DSCF0037.JPG (27.69K)
Number of downloads: 31
Intr-un final si capacele pe care am montat servo-urile (dupa machetarea pe aripa a functionarii mecanismului) le-am confectionat din fibra de 2.5mm pentru rigiditate. Surpriza a venit dupa montarea capacelor pentru ca a trebuit sa mai modific o data parghia si echia pentru a nu intepeni mecanismul .
DSCF0035.JPG (23.73K)
Number of downloads: 42
Intr-un final parghia a iesit doar de 20mm deci cu doar 1.5mm mai mica decat calculasem. Mai ramane sa programez servourile pentru a nu rupe parghiile.
DSCF0041.JPG (22.23K)
Number of downloads: 53 DSCF0043.JPG (31.87K)
Number of downloads: 58
Iata ce a iesit la final:
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#46
Postat 25 March 2013 - 12:22 AM
ROD 1.JPG (173.78K)
Number of downloads: 45
Franele cu servou-ri si toate acareturile cantaresc 120 g.Le voi adauga la estimarile mele pentru a urmari greutatea pe parcursul lucrarii.
Printre picaturi am realizat si furcile jambelor trenului principal.
LEG 1.JPG (157.36K)
Number of downloads: 48 LEG 2.JPG (21.51K)
Number of downloads: 49
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#47
Postat 27 March 2013 - 12:13 AM
simetric brake.JPG (152.65K)
Number of downloads: 27
Pentru putina relaxare m-am gandit sa termin sistemul de fixare al capacului turbinei.
cover bay.JPG (149.46K)
Number of downloads: 26 DSCF0029.JPG (17.14K)
Number of downloads: 25
In eclisele montate pe margine voi monta piulite de M3. Se mai adauga putina greutate dar asta este.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#48
Postat 27 March 2013 - 08:20 AM
comnean, la 27 March 2013 - 12:13 AM, a spus:
simetric brake.JPG
Pentru putina relaxare m-am gandit sa termin sistemul de fixare al capacului turbinei.
cover bay.JPG DSCF0029.JPG
In eclisele montate pe margine voi monta piulite de M3. Se mai adauga putina greutate dar asta este.
Piulite si suruburi din plastic .. chiar daca piulita nu e captiva .. eu am lipit pe partea opusa
placajului cu epoxy si acolo a ramas .
Suruburile ascutite la varf ca sa se autocentreze pe piulita .. cred ca e putina economie de greutate nu mare dar .....
#49
Postat 27 March 2013 - 08:22 AM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#50
Postat 29 March 2013 - 12:33 AM
ADJUSTING.JPG (18.25K)
Number of downloads: 23 COVER INSIDE.JPG (16.86K)
Number of downloads: 22
FINAL.JPG (129.52K)
Number of downloads: 23 NUTS.JPG (157.96K)
Number of downloads: 25
Greutatea capacului cu piulite si cu bordurile de fibra 25g, practic nesemnificativa.
M-am apucat si de axele rotilor si de modificarea jentilor lor in asa fel incat sa permita montarea unor axe scurte de 6mm nu de 5mm asa cum sunt prelucrate de noi.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#51
Postat 30 March 2013 - 12:11 AM
1. Am pregatit jentile scurtand butucul pentru a reduce consola axului. Astfel consola s-a micsorat de la 40mm la 30mm.
WHELL SHORTEN.JPG (17.84K)
Number of downloads: 24
2. Am pregatit axele facute din stifturi de matrita (65HRC pe 0.2mm si tenace la interior)rectificand o fateta de 15mm/2.5mm.
SHAFT TAPPED.JPG (20.32K)
Number of downloads: 22 SHAFT.JPG (20.16K)
Number of downloads: 33
La final am facut un machetaj cu ansamblul pentru a evalua "spatiul de manevra" , unghiurile si garda la sol.
ANGLE OF THE ROD.JPG (148.67K)
Number of downloads: 37 HEIGHT.JPG (138.76K)
Number of downloads: 47 BUMPER EVAL.JPG (34.19K)
Number of downloads: 51
Garda la sol este cam de 105mm, sper sa fie OK cu amortizoarele cu arcuri pentru 32 sau 38Kgf. Sper ca unghiul de flexare la aterizare sa nu se reduca dramatic astfel incat fuselajul sa atinga solul.
Dupa aceste genoflexiuni logice am decis sa pregatesc si rezervorul pentru montarea in fuselaj.
TANK SUPORT1.JPG (23.16K)
Number of downloads: 44 TANK SUPPORT 2.JPG (22.04K)
Number of downloads: 32
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#52
Postat 31 March 2013 - 08:56 PM
DSCF0033.JPG (15.73K)
Number of downloads: 37 DSCF0032.JPG (19.53K)
Number of downloads: 32
DSCF0031.JPG (16.19K)
Number of downloads: 34 DSCF0030.JPG (20.79K)
Number of downloads: 36 DSCF0029.JPG (162.05K)
Number of downloads: 42
Si pozitia in avion vazuta din fata si dintr-o fanta a prizei de aer din stanga.
DSCF0027.JPG (173.95K)
Number of downloads: 52 DSCF0028.JPG (30.37K)
Number of downloads: 48
Intr-un final am pozitionat totul lipind pentru fizxare cu rasina de 5 minute dupa care am trecut la intarirea cu carbon si rasina cu mult microballons. Si urechile rezervorului au fost intarite cu rasina si fibra.
Panoul frontal de fixare a rezervorului are o parte fixa din placaj de aviatie de 6mm care a fost lipita de fuselaj si un panou mobil din placaj usor de 4mm pentru a nu adauga greutate . Voi vede daca trebuie rigidizat suplimentar dupa ce se intaresc suportii din fuselaj pentru a putea face o proba.Panoul posterior este din placaj de tei de 6mm in trei straturi.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#53
Postat 01 April 2013 - 11:12 PM
Solutia a venit de la o teava patrata de carbon de 8x8 pe care am fixat-o pentru a sprijini panoul.
Panoul din spate este OK si de fapt este cel mai incarcat in timpul zborului. Sunt multumit ca totul a iesit usor fara sa incarc prea mult structura.
TANK STOPPER.JPG (174.12K)
Number of downloads: 22
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#54
Postat 01 April 2013 - 11:47 PM
comnean, la 01 April 2013 - 11:12 PM, a spus:
Solutia a venit de la o teava patrata de carbon de 8x8 pe care am fixat-o pentru a sprijini panoul.
Panoul din spate este OK si de fapt este cel mai incarcat in timpul zborului. Sunt multumit ca totul a iesit usor fara sa incarc prea mult structura.
TANK STOPPER.JPG
Eu la asa minunatie de model as fi facut suportul rezervorului din placa Honeycomb GFK (CFK e prea scump ) .. cred ca iesea si mai usor decat toate placajele folosite iar structura de fagure ii confera suficienta rigiditate ..
#55
Postat 02 April 2013 - 07:00 AM
Cand am zis ca nu e suficient de rigid panoul sa nu-ti inchipui ca juca ca toti dracii. Nu, si mai ales, nervurile verticale isi fac treaba. Trebuia sa tragi de rezervor un pic mai tare ca sa poti sa-l misti. Cand rezervorul este plin atunci situatia se schimba dar panoul de spate e cel mai solicitat.
Tubul de carbon este usor, foarte rgid si cuzinetii sunt mici si solizi.Eu zic ca tine, practic panoul vafi intepenit dupa fixarea in suruburi.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#56
Postat 02 April 2013 - 11:24 PM
SPRINGS LG.JPG (21.26K)
Number of downloads: 38
Cele rosii 12.5x6.3/38mm lungme. Sarcina 334N, comprimare max 11.44mm, cele galbene 12.5x6.3/51mm lungime, sarcina 340,N, comprimare max. 13mm. Voi incepe calculul amortizoarelor prin analizarea lantului de cote.
Intre doua genoflexiuni am croit suportii pentru rezervorul de aer si suportul pentru valva de comanda cu parghie si servo cu tot.
DSCF0028.JPG (158.43K)
Number of downloads: 41 DSCF0027.JPG (171.11K)
Number of downloads: 42
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#57
Postat 03 April 2013 - 10:18 PM
DSCF0027.JPG (187.84K)
Number of downloads: 36 DSCF0028.JPG (177.34K)
Number of downloads: 38
Am refacut si estimarea greutatii dupa ultimele lucrari:
Fuselaj + frane + tren (in faza asta)+ rezervoare cu suport + furtune si fitinguri = 4900
Tren cu roti = 430 + 200 = 630
Tren fata = 120 g
Turbina cu accesorii = 1700
Amp oriz + Aripi + Fuselaje posterioare = 340 + 920 + 840= 2100
Alte acareturi 300 + 275 + 300 = 875
Acumulatori = 700
Total estimat = 11025
Cred ca considerand si cockpitul si vopseaua va ajunge la 12 kg undeva cu 1500-1700 g sub al lui Dirk.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#58
Postat 04 April 2013 - 10:28 PM
DSCF0028.JPG (23.1K)
Number of downloads: 29
Deh era doar recuperat si poate ca era batran. L-am inlocuit si am reluat testele.
Am umplut butelia la 8 bari si am numarat cate cicluri face sistemul dintr-un plin. Pai sa fi fost vre-o zece. Cu toate componentele trenului instalate sigur vor fi mai putine.
Dupa primul test am facut si unul te etanseitate. Am reincarcat butelia la 8 bar DSCF0027.JPG (153.74K)
Number of downloads: 30si am masurat presiunea dupa 20 si 45 de minute. Dupa 20 minute in circuit erau 7 bari iar dupa 45 de minute 6 bari si un pic. Nu-i rau de loc avand in vedere ca la fiecare cuplare s-a pierdut cate putin nu e rau deloc. Oricum dupa fiecare zbor voi verifica si reincarca butelia.
Intr-un final am inceput sa studiez locul optim de instalare al stabiliztorului gyro (FUZZY Profesional de la ACT) pe care il voi instala pentru eleroane. I-am verificat eficienta acu' vre-o doi ani pe un jaf de trainer si am fost foarte multumit.
Locul cel mai potrivit este peste grinda de sprijin a panoului frontal al rezervorului , pe mijloc si la 26 de mm peste.
DSCF0029.JPG (27.62K)
Number of downloads: 28
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#59
Postat 05 April 2013 - 09:30 PM
#60
Postat 05 April 2013 - 10:52 PM
Elena Hagarova, Peter Maissinger, tel. +420 721 423 410
In caz de comanda detaliile le puteti stabili impreuna.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION