Kit Guillows Spirit of St. Louis
#31
Postat 14 December 2012 - 07:12 PM
Multa, multa bafta.
#33
Postat 15 December 2012 - 04:52 AM
Multa, multa bafta.
#34
Postat 15 December 2012 - 07:09 PM
Multam frumos
#36
Postat 15 December 2012 - 11:09 PM
Daca imi permiti un sfat, as zice sa nu-l zbori. Tine-l pentru mai tarziu. Pentru primul zbor as opta pentru Minitelemaster sau altceva similar.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 December 2012 - 11:10 PM
#40
Postat 28 January 2013 - 04:15 PM
Centrul de greutate cu rezervorul aproape plin este pe undeva pe la jumatatea aripii, este ok asa ar mai trebui putina greutate sa aduc CG mai spre motor?
#42
Postat 28 January 2013 - 11:18 PM
Spor pe mai departe.:good:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#43
Postat 29 January 2013 - 06:57 AM
strtz, la 28 January 2013 - 04:15 PM, a spus:
Centrul de greutate cu rezervorul aproape plin este pe undeva pe la jumatatea aripii, este ok asa ar mai trebui putina greutate sa aduc CG mai spre motor?
si mai e si treaba cu rezervorul plin ,unde e pozitionat din cat se vede in poze pare a fi destul de mare este pus pe CG sau mai in fata ,aici nu ma pricep asa mult ,deci apelam la Mesterii cei mari.Spor :drinks:
#44
Postat 29 January 2013 - 12:34 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#45
Postat 01 February 2013 - 12:32 AM
alex g, la 29 January 2013 - 12:34 PM, a spus:
Salutare,
Scuze de intarziere, centrul rezervorului este la 1/3 din latimea aripii unde ar CG-ul, din pacate am ceva destul de multa greutate pe spate si trebuie ori sa incerc sa mai reduc din ea(inlocuiesc tijele de comanda cu unele mai subtiri) sau contragreutate pe bord(as avea chiar sub motor ceva spatiu liber), asta ar cam fi ultimul pas voi incerca sa pun poze la o calitate mai buna fiindca am terminat de infoliat si inafara CG-ului este RTF, am mai intarit punctele trenului de aterizare cu epoxy am mai dat un strat de lac peste lemn.
Numai bine
#47
Postat 01 February 2013 - 05:58 AM
As face cateva observatii, daca nu-i cu banat:
Rezervorul trebuie pus cat mai aproape de motor, axa sa longitudinala sa fie in dreptul cuiului de reglaj. Ar trebui sa ai desenul in manual. Nu-ti fa grji ca se schimba CG-ul in aer. Nu vei baga de seama. Doar la motoarele cu pompa poti pune rezervorul departe.
As face totul pentru a nu adauga greutate, deja este cam durduliu. As muta servo-urile cat mai in fata, bateria, chiar sub motor, etc, etc.
Ca regula pentru viitor, fa totul pentru a avea greutate in fata. La o adica, daca-i greu de nasuc, pui de trei ori mai putina greutate in spate. Dar, inca, nu am reusit sa am un model greu de nas.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 February 2013 - 06:01 AM
#48
Postat 01 February 2013 - 02:10 PM
dan_mitea, la 01 February 2013 - 05:58 AM, a spus:
As face cateva observatii, daca nu-i cu banat:
Rezervorul trebuie pus cat mai aproape de motor, axa sa longitudinala sa fie in dreptul cuiului de reglaj. Ar trebui sa ai desenul in manual. Nu-ti fa grji ca se schimba CG-ul in aer. Nu vei baga de seama. Doar la motoarele cu pompa poti pune rezervorul departe.
As face totul pentru a nu adauga greutate, deja este cam durduliu. As muta servo-urile cat mai in fata, bateria, chiar sub motor, etc, etc.
Ca regula pentru viitor, fa totul pentru a avea greutate in fata. La o adica, daca-i greu de nasuc, pui de trei ori mai putina greutate in spate. Dar, inca, nu am reusit sa am un model greu de nas.
Multa, multa bafta.
Sarumana :),
rezervorul a iesit nu neaparat planificat chiar pe centrul pe 1/3 din aripa, mai in fata de atat si imi ies tevile prin panoul ignifug:D cu bateria vroiam exact asa sa fac sa o scot de sub sevouri si sa o mut sub motor dar imi e sa nu faca poc... conul este cam acoperit sub motor si cat am pornit 1 minut motorul era cam caldut batiul, imi e sa nu o pun acolo si sa sa se incinga prea mult, eventual incerc sa o mut sub rezervor cat mai pe fata ca as mai avea ceva loc intre trenul de aterizare.
Numai bine
#49
Postat 01 February 2013 - 02:24 PM
Un exemplu:
http://www.rhcforum....post__p__315991
Cand ajung acasa iti voi arata un alt sistem, mult mai ingenios, zic eu. Tot capacelul rezervorului trece prin panou. Practic rezervorul este sustinut de capac si de burete. Ai acces la tevi si furtune. Bonus, este cel mai aproape posibil de motor.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 February 2013 - 02:25 PM
#50
Postat 01 February 2013 - 04:10 PM
Uf....
motorul ala nou - ar trebui rodat mai intai pe un banc (ma rog, o scandura, sau un suport de traforaj), pentru ca vei murdarii de ulei modelul..., iar pe vremea asta - o sa porneasca - fix cum a pornit al meu...adica foarte greu...
In rest - sa-l stapanesti sanatos...
#51
Postat 01 February 2013 - 04:36 PM
dan_mitea, la 01 February 2013 - 02:24 PM, a spus:
Un exemplu:
http://www.rhcforum....post__p__315991
Cand ajung acasa iti voi arata un alt sistem, mult mai ingenios, zic eu. Tot capacelul rezervorului trece prin panou. Practic rezervorul este sustinut de capac si de burete. Ai acces la tevi si furtune. Bonus, este cel mai aproape posibil de motor.
Multa, multa bafta.
Frumos, dar sunt cam la limita cu spatiul chiar si intre panou si motor plus ca am mutat si bateria sub rezervor si acum cg-ul pica undeva intre 1/3 si 1/4 dar o sa tin cont de exemplu la urmatorul model care va fi ori tot spirit dar la scala mai mare ma gandesc 1.5m anvergura fiindca tot am planurile si le pot mari, a doua optiune ar fi the enola gay....dar pare cam complicat cu 4 motoare sau un warbird tot pe undeva la 1.5m dar oricare il aleg nu imi mai bat capul cu kituri cu lemn ieftin iau doar planuri ca lemn se gaseste la tot pasul :).
Numai bine
#52
Postat 01 February 2013 - 07:16 PM
http://www.sigmfg.co...01Manu_02SIG_01
Din aceasta cauza prefer un kit bun. Stiu ca voi gasi in cutie ceea ce trebuie.
Multa, multa bafta.
#53
Postat 02 February 2013 - 05:04 AM
#54
Postat 02 February 2013 - 05:55 AM
http://www.google.ro...oJ4PBhAfZkIHAAQ
Pro cred ca ar fi manevrabilitatea la pozitionare, nu ai probleme la viraje loopuri sa ramai fara combustibil sau sa apara bule de aer ce opresc motorul, cu ceva rabdare poti face si o injectie de combustibil mecanica cu o greutate ce apasa pe toata suprafata pungii cu forta egala, in functie de marime le poti pune chiar si in aripi se poate chiar mai multe pro-uri care nu imi vin in momentul acesta in minte.
Contra ar fi ca odata cu consumul combustibilului presiunea va scadea fara o improvizatie care sa forteze combustibilul la aceeasi presiune sau un injector de cobustibil, durata de viata din ce am citit este relativ scurta, pare cam dificil de gasit materiale pentru constructia custom-made avand in vedere ca pungile le-as folosi pe dimensiuni exacte.
Pentru moment punga va fi doar o idee pana incep sa capat ceva mai multa experienta la constructie si zbor.
Numai bine.
#55
Postat 02 February 2013 - 06:31 AM
Nu m-as complica cu punga si pentru ca presiunea din rezervor ar avea o variatie diferita si, cred, ca ar fi probleme de reglaj al motorului. Asa, la rezervorul rigid, sau semirigid (stii de ele?), presiunea este data de gazele de esapament si este proportionala cu turatia.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 February 2013 - 06:32 AM