Bucker 133 Jungmeister Scratchbuilt 1/4
#1
Postat 20 September 2012 - 10:38 PM
Ar trebui sa iasa pe la 4.5-5 kg. Vreau sa pun un motor in 4 timpi, cum am si la suhoi (thunder tiger f-91s). Evident, n-o sa fac 3d cu el.
Planurile sunt adaptate de mine dupa cele ale lui Paolo Severin. De la 1/3 le-am scalat la 1/4, dar a trebuit sa fac destule modificari. Constructia va fi complet din lemn, cu exceptia capotei motorului, care este din fibra. Vreau sa-l acopar cu Sig Koverall.
Si poze cu ce am facut pana acum... am asteptat sa termin o aripa ca sa-mi verific planul. Urmatoarele 3 sunt identice.
Capota motorului. Nu am scos tot polistirenul din ea. Forma generala e facuta cu firul incins, iar tesiturile pentru cilindrii motorului sunt facute din depron. Ce a ramas, o sa scot (dizolv) cu acetona.
Lonjeroanele sunt din baghete de pin, cu shear webs din balsa. Bordul de atac este acoperit cu placaj de 0.6, la fel si bordul de fuga. Nervurile sunt din balsa, dar pe canturi au de asemenea placaj de 0.6.
#2
Postat 20 September 2012 - 10:48 PM
Alta chestie interesanta la bucker este ca aripa de sus (care este si mai in fata) are unghiul de incidenta mai mic decat cea de jos. La alte biplane, aripa din fata are unghiul de incidenta ceva mai mare, ca sa se angajeze prima si sa pice botul. La bucker este invers. Vreau sa pastrez detaliul asta, pentru ca si alti modelisti au facut asa, si avionul zboara foarte bine.
Structura de rezistenta vreau sa fie cu hobane functionale, ca in realitate. Asa mi s-a pus mie pata. Aripile nu vor avea un lonjeron de legatura (de ex. o teava de carbon). Pur si simplu vor cadea aripile daca nu sunt prinse cu hobanele.
Nu mi-am planificat sa fac o macheta adevarata, pentru concurs f4... vreau sa fie cat mai fidela posibil, dar sa nu-mi fie mila sa ies la camp cu ea in fiecare weekend. Deci nivelul de detaliu o sa fie tinut la minim.
BTW, am modificat planul ca sa fie un Bucker 133 B - ca al lui Papana.
#4
Postat 21 September 2012 - 09:34 AM
Aripa a iesit foarte rigida; In plus, avand in vedere ca fortele vor fi distribuite pe ambele aripi, din cauza structurii de biplan, nu vad de ce s-ar indoi aripa.
S-ar putea ca nervurile de care zici, doar pe bordul de atac, sa ajute - dar nu cred ca foarte mult. Placajul de pe BA este curbat, si foarte rezistent. Nu se deformeaza la apasare.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 21 September 2012 - 09:39 AM
#7
Postat 21 September 2012 - 01:55 PM
stelu82, la 21 September 2012 - 10:26 AM, a spus:
stima Stelian :unsure:
Planurile nu sunt finale. Aripile sunt, dar la fuselaj mai am de corectat (o sa mai corectez pe masura ce-l construiesc). Insa planul este destul de complicat, oricum. De ex. balamalele de la eleroane sunt facute, nu cumparate. Nu cred ca s-ar fi potrivit.
Vreau sa ajunga sa zboare mai intai, apoi o sa fac publice planurile.
gicosu, la 21 September 2012 - 10:58 AM, a spus:
Merci. BTW, am niste intrebari, mai ales ca te-am prins pe aici:) ca am vazut ca te pricepi la biplane.
1. Cum se zice in romana la 'struts'? exista vreun termen consacrat?
2. Hobanele ma gandesc sa le fac din cablu de la bicicleta (cablul de la schimbator) iar intinderea am vazut ca se poate face cu furci de cuplaj, fara piese speciale (care mi se par cam mari si... cam scumpe - dar pretul nu ar conta daca este solutia corecta). Cablul poate fi sudat cu argint (sau chiar si cu fludor) de cuplajul care se infileteaza in furca, ma gandesc. E bine, sau sunt prea groase?
#8
Postat 21 September 2012 - 03:21 PM
#11
Postat 22 September 2012 - 02:57 AM
Felicitari si multa bafta.
Poate ceva ca:
http://www3.towerhob...p?&I=LXLGP3&P=7
http://www3.towerhob...p?&I=LXFV30&P=7
Poate iti dau o idee:
http://www.rhcforum....post__p__475147
Te rog sa ne inunzi in fotografii, mestere.
#13
Postat 22 September 2012 - 10:22 AM
#14
Postat 22 September 2012 - 03:21 PM
Stuka , de exemplu, la inceput, la mai mult de 10g pierdea fuselajul posterior.
Dupa intarirea fuselajului posterior (si mai multi piloti de test decedati) pierdea ampenajul orizontal.
Dupa adaugarea de contrafise sub ampenaj lucrurile s-au inbunatatit simtitor si ducea, daca nu-i venea greata pilotului pana la 10g dar nu mai mult.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#15
Postat 22 September 2012 - 08:56 PM
Aripa, inainte de a lipi placajul de la bordul de atac, bordul de fuga etc.
#17
Postat 23 September 2012 - 04:18 AM
Multa, multa bafta.
#18
Postat 24 September 2012 - 10:45 PM
Placajul este preformat cu abur, pe un sablon facut din resturi de balsa lipite pe o rigla din lemn dur. Trebuie udat bine, altfel crapa.
Una din nervuri a avut un accident cand am strans elasticul :unsure:
baghetele de brad de sub elastic au rolul de a distribui incarcarea, altfel placajul risca sa nu adere prea bine la nervuri. La prima aripa nu am folosit baghete, ci am strans mai tare elasticul, dar in unele locuri s-a tasat placajul.
#20
Postat 25 September 2012 - 02:16 PM
Nervurile din balsa le-am taiat dupa sabloane din placaj.
#21
Postat 25 September 2012 - 02:59 PM
#22
Postat 02 October 2012 - 02:02 PM
O mica precizare la nervurile din balsa, cred ca nu era absolut necesar decupajul interior, poate doar circular cu diametru mai mic pentru a trece firele. Ca si greutate este nesemnificativ, si se pastra rigiditatea aripei.
Cred ca stii si acest post, ca si inspiratie.
Felicitari pentru realizare si ar fi pacat sa nu-l faci cu detalii la scara.
#23
Postat 02 October 2012 - 06:15 PM
Chestia e ca nervurile le-am facut dupa planurile lui Paolo Severin. Am modificat lonjeroanele, dar la decupaje am pastrat forma.
Probabil nu as fi salvat decat vreo 5 grame pe fiecare plan, insa prin decupaje mai trec si niste diagonale pentru rigidizare (pentru cazul in care capoteaza, presupun). Avionul real avea niste diagonale din cablu.
Nervura aia s-a rupt pentru ca am tras eu de ea destul de tare cand am infasurat elasticul pe d-box.
Stiu post-ul de pe rcgroups, foarte interesant, dar acela nu este atat de scale, nici macar cat vreau eu sa fac. Are niste detalii (de ex. eu nu intentionez sa fac motor fals), dar alte lucruri difera (de ex. eleroanele si faptul ca hobanele au rol estetic).
Deocamdata nu am mai pus poze, pt ca toate aripile sunt practic la fel :) mai am putin si o termin pe a doua, in rest mai am destul de lucru.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 02 October 2012 - 06:17 PM
#24
Postat 02 December 2012 - 05:13 PM
Fuselajul este din baghete de pin (lonjeroanele si diagonalele in partea din fata), balsa (diagonalele din partea din spate. Panoul de foc e de 6 mm (2x3 mm placaj de aviatie). Partea din fata este o cutie din placaj de 1.5.
#27
Postat 03 December 2012 - 06:52 AM
#28
Postat 03 December 2012 - 09:30 AM
Mihai_supy, la 03 December 2012 - 06:52 AM, a spus:
poate te intereseaza vre un schimb :spiteful: